eitaa logo
بانک محتوای اساتید
14 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
94 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
یک رویداد نایس دیگر در امریکا این بار برخورد بالگرد نظامی با هواپیمای مسافربری و کشته شدن دست کم ۶۷ نفر! این بار هم نه صحبت از مطرح می‌شود، نه ، نه ، نه از تصاویر و فیلم‌های هیجانی با رنگ‌های تند و تیترهای آتشین هم خبری نیست. را هم کسی نمی‌فهمد و به دنیا مخابره نمی‌کند. با و بستگان این‌ها هم کسی مصاحبه نمی‌کند تا دل آن‌ها را همه دنیا ببیند و بشنود. قطعا خبری از برگزاری رویداد هم در سال‌های آتی نخواهد بود. این بندگان خدا، هر روز و هر لحظه در خبرگزاری‌ها نخواهند آمد. هم این رویدادها را خیلی زود فراموش خواهند کرد. این است دنیای پر از دکتر محسن عزیزی ابرقوئی روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231 ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمدن غرب برای جسم انسان رفاه نسبی آورد. یک سری مسائل را برای انسان حل کرد. بر بخشی از خشم طبیعت غلبه پیدا کرد. اما انسانیت را گم کرد. معنویت را نادیده گرفت. تمدن مدرنیته انسان را به یک موجود تنهای تحت انقیاد و فرمان انسان تبدیل ساخت. https://eitaa.com/Politicalhistory/6776
از نتایج اومانیسم و دوری از بُعد معنوی توحیدمحور انسان، ذلّت انسان است اومانیسم، با شعار انسان‌محوری آمد، اما چون خدا را نداشت، به ذلت انسان هم اینچنین بی‌تفاوت شد. به این صحنه‌ها بیندیشیم. انسان‌نمایی که به خود اجازه می‌دهد، فرد دیگر را به سان یک سگ بگرداند... انسان‌نمای دیگری که خود را به سان سگ دیگری می‌پذیرد... انسان‌نماهای فراوانی که این صحنه را می‌بینند و واکنششان خنده یا حداکثر بی‌تفاوتی است... در این جمع، تنها رفتارِ سگ طبیعی است! بقیه حقیقتا بیمارند! ، در مواجهه با چنین تمدنی، بسیار سرافراز و مایه افتخار است... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
برخی مطالب کانال در رابطه با مبحث زن و خانواده در اسلام و غرب با نگاهی روانشناختی (روی هشتگ ها کلیک کنید تا به مطالب مرتبط انتقال پیدا کنید) دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
https://virasty.com/Ahmad_olyaei/1738339222109510668 @ahmad_olyaeiدکتر احمد اولیایی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ••✾•🌿🌺🌿•✾• فصل حضور https://eitaa.com/faslehozur
📌 انجمن حجتیه به استناد کدام روایات، مخالف قیام و تشکیل حکومت در دوران غیبت امام زمان علیه‌السلام بود؟ ✍️ پاسخ 1️⃣هرچند انجمن حجتیه با پیروزی انقلاب، در بیانیه‌های رسمی، خود را وفادار به نظام و مطیع حضرت امام معرفی کردند، ولی شیخ محمود حلبی در سخنرانی محرم سال ۱۳۵۶ رسماً اعلام کرد که تنها باید دنبال حکومتی بود که در رأس آن امام معصوم وجود داشته باشد. 2️⃣به گفته ی مرحوم علی‌اکبر پرورش ـ از اعضای جداشده انجمن حجتیه ـ آنها برای مخالفت خود با قیام حضرت امام (ره) به روایتی که در مقدمه‌ی کتاب صحیفه سجادیه نوشته شده بود، استناد می‌کردند. 3️⃣این حدیث غیر از آن حدیثی است که می‌گوید هر قیام و پرچمی که قبل از قیام امام زمان علیه‌السلام بلند شود، طاغوت است. 4️⃣حدیث مورد استناد انجمن حجتیه چنین می‌گوید: «ما خرج ولا يخرج منا أهل البيت إلى قيام قائمنا أحد ليدفع ظلما أو ينعش حقا إلا اصطلمته البلية وكان قيامه زيادة في مكروهنا وشيعتنا». (مقدمۀ صحیفۀ سجادیه، ص20) 5️⃣مضمون حدیث چنین است که قبل از قیام امام زمان علیه‌السلام، هر کسی از ما اهلبیت یا غیر ما اهلبیت برای دفع ظلم یا گرفتن حقی قیام کند، بلاها او را سرکوب کرده و موجب رنج بیشتر ما و شیعیان ما می‌شود. 6️⃣این روایت که فقط در همین منبع آمده، بیان می کند که قیامهای قبل از قیام امام زمان علیه السلام موجب رنج امامان می شود، مورد رضایت آنها نیست. قیامی نیز که مورد رضایت معصوم نباشد، مشروعیت ندارد. به هر حال، این روایت هر مضمونی داشته باشد، مبنای نامشروع دانستن قیامهای قبل از قیام امام زمان علیه السلام از سوی انجمن حجتیه بود. 7️⃣آیا واقعاً هر قیام و حکومتی که قبل از قیام امام زمان علیه السلام صورت بگیرد، نامشروع است؟ در یادداشت آینده به این پرسش پاسخ می دهیم. ✅به کانال یادداشتهای اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110
📌مهمترین اختلاف انجمن حجتیه با جریان اصیل انقلاب دربارۀ کدام مسئله بود؟ ✍️پاسخ 1️⃣مهمترین اختلاف انجمن حجتیه با جریان اصیل انقلاب، به نگاه متفاوت انجمن حجتیه به مسئلۀ قیام و تشکیل حکومت دینی پیش از قیام امام زمان علیه السلام بر می گردد که آنها به استناد برخی روایات، اصل قیام و تشکیل حکومت دینی را نادرست و آن را نامشروع می دانستند. 2️⃣ازاینرو، برای پیروزی انقلاب هیچ اقدامی انجام ندادند، بلکه آن را نکوهش کردند. با وجود این، آنها در بیانیه های رسمی، پس از انقلاب، خود را وفادار به نظام اعلام کردند. یا باید بگوییم که این بیانیه ها، صرفاً ریاکارانه بوده یا آنکه با خوش بینی بلکه خوش خیالی فراوان بگوییم که آنها به اشتباه خود واقف شده بودند. 3️⃣در نقد طاغوتی و نامشروع بودن حکومت دینی در عصر غیبت، باید گفت که چون اسلام یک دین جاودانه و دارای احکام اجتماعی است، خدا آن را فرستاده که تا قیامت در جامعه اجرا شود. پس خواست او نیست که دین فقط در دوره حضور معصوم اجرا شود و بعد از آن تعطیل شود. 4️⃣اجرای دین بدون تشکیل حکومت امکان پذیر نیست، پس خداوند خواستار حکومت دینی برای اجرای دین تا قیامت است. در دوران غیبت که معصوم در دسترس نیست، باید بپذیریم که خواست خدا آن است که فردی که نزدیکترین ویژگی‌ها به امام معصوم را دارد، با تشکیل حکومت، عهده دار اجرای دین در جامعه باشد. 5️⃣او باید مجتهد(دین شناس) مدبر عادل باشد؛ اگر دین شناس نباشد، نمی داند دین چیست تا اجرایش کند. اگر قوۀ تدبیر نداشته باشد، نمیتواند اجرایش کند. اگر هم عادل نباشد، اعتمادی به او نیست. 6️⃣بنابراین روشن می شود که خداوند خواستار تشکیل حکومت دینی در عصر غیبت برای اجرای دین در جامعه است؛ حکومتی که در رأس آن، مجتهد عادل مدبر(ولی فقیه) باشد. بنابراین چنین حکومتی، یک حکومت الهی است نه طاغوتی و روایت مورد استناد انجمن حجتیه شامل این نوع حکومت نمی شود. 👈ادامه دارد ... ✅به کانال یادداشتهای اعتقادی بپیوندید: 🆔@faryab110
6.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بر دوش بردن دانش آموزان برای حق آموزش! 🦋 در روستای قارخون آذربایجان‌شرقی مادران این روستا، دانش‌آموزان را بر دوش خود گرفته و از رودخانه عبور داده و به مدرسه می‌رساند تا آن‌ها از دسترسی به آموزش محروم نشوند . خانم معلم معصومه حمیدی از این محرومیت می گوید و خود اینجور مدرسه می رود! ✍ به تعبیر شهید بهشتی "منطق فطرت" اینجا چه می گوید؟ • عمل فطری معلمان زیادی می گوید: آموزش است نه کالا! هیچ کس با صاحب کارش چنین نمی کند. فقط محق را چنین به حقش می رسانند. • ، حامل فرهنگ است و جامعه پذیری و ایرانی-اسلامی زیستن و نیازهای ضروری بچه ها را تامین می کند؛ پس حق است. • کالا، بازارپذیر و در عرضه و تقاضا و تجارت می افتد. اما حق، می شود؛ در است. فطرت و ارتکاز شرعی و تمدنی مان بر این شاهد است: ببین از "اعطاءِ" خون و "اهداء" عضو و... برای حق حیات می گوییم! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
20.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بخش اول: 🎥 رابطه حقوق متقابل و استیفاء حق نه حق در مقابل تکلیف بلکه حق در مقابل حق ◀️ نکته اول: این حقوق متقابل متکافئ آیا فقط در مقام جعل هست یا در مقام استیفاء هم هست؟ ◀️در نامه ۵۰ امیر المومنین ۴ حق را می شمارند: ... ◀️ در نتیجه: ::و اذا فعلت ذلک وجبت لله علیکم النعمه:: 🎙حجت الاسلام استاد قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/885 🏴 مراسم هفتگی 📆 جمعه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
37.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 بخش دوم: 🎥 استیفاء حق توسط خود مردم در راستای زیان تصمیمات دولت ◀️ نکته دوم: استیفاء حق با کیه؟ حق جعل کردی باید بگی استیفائش کیه؟! ◀️ یه موقع حق معین هست و یه موقع حق استیفاء با خودش نیست و مخلوط با دیگران است 🎙حجت الاسلام استاد قنبریان 🎵صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید: 👇👇 https://eitaa.com/rah_fatemeh/885 🏴 مراسم هفتگی 📆 جمعه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۳ 🕌 هیات راه فاطمه (س) قم مقدسه به کانال (سلام‌ الله علیها) بپیوندید: 👇👇👇 🆔 @rah_fatemeh
🔹گرنت‌های قابل عرضه به جامعه علمی 🔻 مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تشکیل هسته‌های رشد و نوآوری در کلان مسئله‌های مبتلا به نظام، با اتخاذ نگرش چند رشته‌ای و فرارشته‌ای در پی آنست که نسبت به حل مسائل کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مبادرت ورزد. 🔻در همین زمینه بنا دارد در همکاری با جامعه علمی کشور بسته حمایتی از نخبگان مراکز علمی داشته باشد. 🔻 اساتید فارغ التحصیلان و دانشجویان محترم می‌توانند با مراجعه https://inandin.ir/service/ نسبت به ثبت همکاری اقدام نمایند. 🤝روابط‌عمومی دانشگاه قم🤝 @university_of_qom روبیکا | آپارات
🔹نشست دبیران اجرایی و علمی دومین کنفرانس ملی زیست‌شناسی گیاهان دارویی با دبیران و اعضای کمیته‌های اجرایی کنفرانس 🔻این نشست در سالن جلسات دانشکده علوم پایه با حضور دبیر علمی کنفرانس دکتر یوسف‌زادی، دبیر اجرایی کنفرانس دکتر شیخ‌اکبری مهر، مسئول برگزاری همایش‌های دانشگاه دکتر راونجی، دبیران و اعضاء کمیته‌های مختلف اجرایی برگزار شد. 🔻در این نشست به تشریح اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی جهت هماهنگی بیشتر بخش‌های مختلف در برگزاری کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت. 🔻باتوجه به اهمیت راهبردی علوم گیاهی وابسته به گیاهان دارویی و موقعیت ویژه استان قم، گروه زیست‌شناسی با حرکت در مسیر سیاست‌های کلی دانشگاه و نظام آموزش عالی کشور، و با برگزاری رویدادهای مختلف علمی ازجمله کنفرانس زیست‌شناسی گیاهان دارویی که معادل آن در کشور وجود ندارد، تلاش می‌کند تا دانشگاه قم را به قطب تحقیقاتی گیاهان دارویی تبدیل کند. 🔻دومین کنفرانس ملی زیست‌شناسی گیاهان دارویی در روزهای ۸ و ۹ اسفندماه سال جاری در دانشگاه قم برگزار می‌‌شود. ◀️وب‌سایت کنفرانس👉 🤝روابط‌عمومی دانشگاه قم🤝 @university_of_qom روبیکا | آپارات