💠 مکارم الأخلاق
🔻 قالَ رَسُولُاللَّه (صَلَّیاللَّهعَلَیهِوَآلِهِ): «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلاَقِ.»
🔺 رسولخدا (صلّیاللهعلیهوآله) فرمودند: «همانا من براى به كمال رساندن صفات نيكوى اخلاقى مبعوث شدم.»
📚 مکارمالأخلاق، ج 1، ص 8.
✳️ مبعث رسول اکرم (صلواتاللهعلیه) بر تمامی مسلمین جهان مبارک 🌹
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #حدیثی
📎 #مبعث
https://btid.org/fa/photogallery/201434
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
🌿 ویژگی انسان مؤمن
🌀 انسان سالم و مؤمن، درونش همیشه از یاد خدا مالامال است.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
📎 #مشاوره
📎 #مهارتهای_فردی
https://btid.org/fa/photogallery/201437
✅ آیدی دریافت سوالات👇
@pasokhgo313
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 دو کفۀ ترازو
💠 قالَ الکَاظِمُ (عَلَیهِالسَّلَامُ):
«مَثَلُ الْمُؤْمِنِ مَثَلُ كِفَّتَيِ الْمِيزَانِ، كُلَّمَا زِيدَ فِي إِيمَانِهِ زِيدَ فِي بَلاَئِهِ، لِيَلْقَى اللَّهَ (عَزَّوَجَلَّ) وَ لاَ خَطِيئَةَ لَهُ.»
✍️ امام کاظم (علیهالسّلام):
«مؤمن همانند دو کفۀ ترازوست؛ هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز اضافه میگردد تا خداوند را بدون هيچ گناهى ديدار نماید.»
🔷 گاهی انسان که به زندگی خود و دیگران توجه میکند، مشکلات فراوانی را مشاهده میکند که ممکن است دلسرد و افسرده شود اما توجه به این روایت نورانی که وجود بلا و مصیبت بیحکمت نیست و با آمرزش گناهان و ایمان انسان ارتباط مستقیم دارد، انسان را دلگرم میکند.
🔶 حتی مرفّهترین انسانها نیز مشکلات فراوانی دارند، اما کیفیت مشکلات انسانها با یکدیگر متفاوت است.
🔆 برای پی بردن به حقیقت این حدیث شریف و ارتباط ایمان و بلا، کافی است که انسان به زندگی امالمصائب، حضرت زینب (سلاماللهعلیها) دقت کند که ایشان با وجود بزرگترین بلاها، نماز شبشان ترک نشد و فرمودند: چیزی جز زیبایی چیزی ندیدم.
▪️ شهادت امام موسیکاظم (علیهالسّلام) بر شیعیان و محبین آن حضرت تسلیتباد 🏴
📚 امالی (شیخ طوسی)، ج 1، ص 631.
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #حدیثی
📎 #شهادت_امام_کاظم
https://btid.org/fa/photogallery/201454
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
⭕️ جشنواره فیلم فجر و برخی قضاوتهای قابل تأمل
👈 موضعگیری همگانی و خیزش عمومی در برابر سخن نادرست شخصی که در حاشیه جشنواره فیلم فجر، به ترویج حرامزادگی و روابط جنسی غیرشرعی پرداخت، و اخلاق جامعه و مبانی شرعی را هدف قرار داد، حتماً پسندیده و قابل تحسین است؛ زیرا نشاندهنده سلامت و حساسیت بالای جامعه در برابر انحراف است.
🔹 در این میان، علاوه بر اصل واکنش، کیفیت و چگونگی واکنش هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که متأسفانه برخی به قواعد آن پایبند نبودند و موضوع را از یک زاویه غیرواقعی مورد انتقاد قرار دادند. به عنوان نمونه، برخی گفتند گوینده، داور جشنواره بوده و با همین بهانه، به دست اندرکاران برگزاری جشنواره تاختند؛ در حالی که آن زن، فیلمنامه نویس بوده و مصاحبهاش یکی از 220 گفت و گوی عوامل فیلمهای جشنواره فجر بوده است.
🔹 برخی نیز از عدم واکنش مسئولان جشنواره به این سخنان انتقاد کردند، که این موضوع هم خلاف واقع بود. ستاد جشنواره در بیانیهای قاطع و صریح، آن اظهارات را محکوم کرد و ضمن محفوظ دانستن حق پیگیری حقوقی و قضایی، تصریح نمود: «ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر از اساس، این گونه اظهارنظرهای مبتنی بر اباحهگری را محکوم میداند و معتقد است سینمای ایران باید پاک و مطهر از هر حرکت، سخن و رفتار غیرشرعی باشد.» با این وجود، برخی از مدعیان با حمله به وزارت ارشاد، طوری وانمود کردند که مسئولان این وزارتخانه بیدغدغه بوده و هیچ واکنشی از خود نشان ندادند!
🔹 برخی نیز با تندروی سعی کردند حرف غلط یک نفر را به تمام هنرمندان نسبت دهند که قطعاً خلاف واقع است و نباید جامعه هنری کشور را در مقابل معارف دینی و انقلابی معرفی کرد.
✅ متاسفانه اقدامات متفاوت و ممتاز برگزارکنندگان که منجر به پررنگ و برجستهشدن فرهنگ شهید و شهادت در جشنواره شد و نیز ممانعت از اقدامات سخیف و تبرجهای رایج که هر سال شاهد آن بودیم، تماماً تحتالشعاع اظهارنظر آن زن -با وجود دو بار عذرخواهی- قرار گرفت و بسیاری از منتقدان با انگیزه دینی و انقلابی، زحمت تشکر از این اقدامات مهم را به خود ندادند؛ که نشان از غیرمنصفانهبودن بسیاری از قضاوتها دارد.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201206
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
⭕️ استیصال صهیونیستها قابل سانسور نیست
👈 ناظران مستقل و آگاه تأیید میکنند که در چند سال اخیر، شرایط در سرزمینهای اشغالی فلسطین متفاوت شده و شور مبارزه با اشغالگری بالا گرفته است. البته فلسطینیان مظلوم و رنجدیده در طول این هفتاد و چند سال، همواره به دنبال اخراج اشغالگران صهیونیست از خاک کشور خود بودهاند، اما در برخی برههها و به دلایلی، این حرکت با کندی روبهرو شده است.
🔹 با وجود خیانت برخی کشورهای عربی در عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی که یکی از اهداف آن، دلسرد کردن مردم فلسطین از مبارزه بود، اما این روزها شاهدیم که ارتش اشغالگر اسرائیل، به طور مستمر و روزانه در حال دریافت ضربات سنگین و تحمل خسارتهای قابل توجه است.
🔹 تحلیلگران مسائل فلسطین بر این باورند که تصمیم و اهتمام جبهه مقاومت برای مسلحکردن اهالی کرانه باختری مانند ساکنان نوار غزه، که حدود هفت سال قبل توسط امام خامنهای مطرح شد، یکی از اصلیترین دلایل دست برتر مبارزان فلسطینی در چند سال اخیر است؛ چرا که تداوم مسیر قبلی یعنی استفاده از سنگ و چوب برای مقابله با تسلیحات گوناگون اشغالگران، کارایی لازم را نداشت و نمیتوانست به عنوان ابزاری موثر و بازدارنده، کاربرد داشته باشد.
✅ در همین راستا مشاهدات میدانی از افزایش چشمگیر درگیریهای مسلحانه با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری حکایت دارد؛ که اگر چه تعداد تلفات و خسارات آن توسط رسانههای اسرائیلی سانسور میشوند، اما استیصال و درماندگی صهیونیستها قابل سانسور و قابل کتمان نیست. این رژیم پوسیده، همزمان قدرت رویارویی با شاخههای متعدد مقاومت را نخواهد داشت و قطعاً سرعت زوال آن سریعتر از گذشته خواهد شد.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201058
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_خارجی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ بدسابقه و ناامن، مثل تلگرام
👈 درباره معایب و آسیبهای برخی شبکههای اجتماعی معروف، مطالب زیادی بیان و هشدارهای فراوانی داده شده اما به دلیل اهمیت موضوع، همچنان جا دارد که این موضوع در کانون توجه قرار بگیرد. یکی از وجوه اهمیت این موضوع این است که امروزه اغلب مردم با هر سطح سواد و اطلاعات، در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی حاضرند و خواسته یا ناخواسته در معرض چالشهای مربوط به آن قرار دارند.
🔹 این چالشها به اندازهای نگرانکننده است که کشورهای دنیا برای مقابله با آنها به اقدامات جدی روی آوردهاند. حتی کشوری مثل سوئیس که به عنوان یک حکومت بیطرف در جهان شناخته میشود، اخیراً استفاده از برخی پیامرسانها از جمله تلگرام را در ادارات و ارتش این کشور، ممنوع اعلام کرد چون نسبت به درز اطلاعات و نقض حریم خصوصی نگران بود.
🔹 بنابراین برخی نباید مخالفت با بعضی پیامرسانها را صرفاً یک احساس و تمایل مذهبی معرفی کنند و با همین چماق به تخطئه آن بپردازند. جالب است بدانید یافتههای محققان حکایت از این دارد که این آسیبها در برخی شبکهها از جمله تلگرام به وفور وجود دارد. همین چند روز پیش بود که با فشار دولت آلمان، بیش از 60 کانال تلگرامی -که برخی از آنها بیش از صدهزار دنبالکننده داشتند- در این کشور مسدود شدند.
🔹 همچنین بازار انتشار عکسهای برهنه از زنان در تلگرام که سبب دردسر فراوانی برای صاحبان عکسها شده و روابط خانوادگی و اجتماعی آنها را با مشکلات جدی مواجه کرده، بسیار داغ است. تلگرام با وجود ادعای ممنوعیت انتشار تصاویر برهنه، به مکان امنی برای متجاوزان به حریم خصوصی زنان و دختران تبدیل شده است که در یک نمونه، عکس برهنه یک دختر جوان از یک کانال با بیش از هجده هزار دنبالکننده سر درآورد و زندگی او را به اختلال کشاند.
🔹 از منظر امنیتی هم تلگرام، بسیار بدسابقه است که یکی از نمونههای بارز آن در جریان حملهی داعش به برخی نقاط در تهران در سال 1396 مشاهده شد که هماهنگی تروریستهای داعشی از طریق تلگرام انجام شد و مدیران این پیامرسان در پاسخ به درخواست ایران برای ردیابی و معرفی جنایتکاران، آن قدر معطل کردند که آنها از کشور گریختند! در بحرین اما مدیران تلگرام، مبارزانی را که در این پیامرسان با هم مرتبط بودند به آل خلیفه معرفی کردند و سبب دستگیری و حبس آنها شدند.
✅ این موارد به همراه صدها مورد مشابه دیگر که از نیت سوء گردانندگان تلگرام پردهبرداری میکند، باید برای افراد اجتماع ما به درس عبرتی تبدیل شود تا در استفاده از این پیامرسان تجدید نظر نمایند. قطعاً جلوگیری از وقوع رخدادهای نامطلوب در رابطه با استفاده از تلگرام، بسیار بهتر از بروز آسیبهایی است که بعضی از آنها هرگز قابل جبران نیستند.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201117
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_خارجی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ صیانت قانونمند فضای مجازی
👈 اگر یک دهه کامل در ابتدای انقلاب بحث استفاده از ویدئو تابو بود، یا بحث ماهوارهها و مقابله با آن به محل زد و خورد جریانهای سیاسی و حتی اجتماعی تبدیل شده بود، شبکههای اجتماعی با سرعت نور، قبل از اینکه بحث نظری و چالشی درباره آن راه بیافتد، نفوذی چشمگیر در لایههای اجتماعی پیدا کردند. حالا آن قدر فضای مجازی بر مناسبات روزمره اجتماعی ما سایه انداخته است که نظام حکمرانی در قوای مختلف و دستگاههای حاکمیتی را با ابرچالشی با عنوان ولنگاری فضای مجازی مواجه کردهاست.
🔹 در قالب یک مثال به تبیین بیشتر موضوع میپردازیم. یک شهر بدون قانون و ضابطه را تصور کنید؛ شهری که هیچ گونه نظارت قانونی بر آن نباشد. قطعاً هرکس براساس میل خود عمل میکند. در این صورت تعدی به حقوق شهروندان امری عادی است. بحث محوری درباره فضای مجازی حدوداً به همین شکل است. مجموعه تصمیماتی شبیه ثبت سایتها و اخذ مجوز و... یا تاسیس سازمانی به نام پلیس فتا برای کنترل و نظارت بر این فضا بوده است. بعید میدانم هیچ کسی با هر نوع عقیده مذهبی و سیاسی، از شهر بیقانون دفاع کند. همه آدمها دوست دارند امنیت داشته باشند، کسی به حریم شخصی آنها تعرض نکند و آرامش آنها را بههم نزند.
🔹 میدانیم با ظهور اینترنت و گسترش آن، دزدهای دریایی قدیمی تغییر شغل دادند و با همین کیبورد و موس، از دیوار حریم شخصی افراد بالا میروند. پس هر گونه تصمیم و نظامسازی برای حفظ امنیت شهروندان در فضای مجازی عاقلانه است. از این رو مدیریت فضای مجازی به معنای قانونمند شدن آن -تا هر کسی ضمن تامین نیازها، از حفظ حریم و منافع شخصیاش اطمینان داشته باشد- امری لازم و قابل دفاع است،.
✅ بخشی از جامعه بهدلایل سیاسی و رسانهای تصور میکند مدیریت فضای مجازی که در فضای رسمی نظام حکمرانی کشور مطرح میشود، به معنی نظارت بر جزئیات زندگی مردم است. قطعاً در این مورد، فضاسازیهای رسانهای معاندین بیتاثیر نیست و آنها از هر فرصتی برای به انحطاط کشاندن جامعه و ضربه به نظام اسلامی استفاده میکنند.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201092
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ مصوبهٔ مجلس به معنای اجبار به فرزندآوری است؟؟
👈 عمدهٔ مخالفتها با تصویب قانون طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، ناظر به راهکارهای ارائه شده برای این مسئله است. بهعبارتدیگر، اکثر مخالفان این طرح، ضرورت افزایش جمعیت را درک کردهاند و اختلاف در «چگونه عملی شدن» آن است.
🔹 در تازهترین واکنشها به طرح مجلس گفته شد: «مگر با حجاب اجباری توانستیم مشکل بی حجابی را حل کنیم که حالا بخواهیم با زایمان اجباری مشکلی حل شود؟ وقتی حاکمیت بخواهد با زور موضوعی را جا بیاندازد، نتیجه عکس میدهد».
🔹 در اینباره گفتنی است وضع قانون برای یک موضوع، به معنای پیشبرد آن به زور و اجبار نیست؛ از طرفی نیز روشن است که مسائل کشور را نمیتوان منحصراً با فرهنگسازی فیصله داد. بهعنوان مثال برای جا انداختن «بستن کمربند ایمنی»، علاوه بر فرهنگسازی به قانون نیز احتیاج داریم؛ از اینرو اگر قانونی در این زمینه تنطیم شود، به معنای زور و اجبار نیست؛ پس وضع قانون، مکمل فرهنگسازی است.
🔹 بدیهی است که برای افزایش جمعیت نیز فرهنگسازی ضرورت دارد، تا باور موجود در سبک زندگی مردم تغییر یابد؛ اما فرضاً با فرهنگسازی، نوع نگاه افراد جامعه را تغییر دادیم که «کیفیت زندگی با افزایش جمعیت در تضاد نیست»، آیا در این صورت به قانون نیاز نداریم؟؟ بعد از فرهنگسازی مردم را بلاتکلیف رها کنیم؟؟ پس میتوان گفت که علاوه بر فرهنگسازی برای افزایش جمعیت، ایجاد ضوابط برای اجرای فرهنگ فرزندآوری ضروری است و این به معنای زور و اجبار نیست.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/201129
📎 #سیاست_اجتماع
📎 #سیاست_داخلی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻بی خدایی در اندیشه اوشو
🔹راجنیش اوشو از مدعیانی است که اساساً خدا را باور نداشته و آن را ساخته و پرداخته ذهن انسان میداند. در حقیقت غایت عرفانی که این فرد مروج آن است، چیزی جز اِرضای تمایلات نفسانی نیست.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید:
https://www.adyannet.com/fa/news/36980
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #اوشو
📎 #خدا
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⭕️ سوال
⁉️ آیا طبق روایات شیعه قرآن دچار تحریف شده است؟
🔹 به گفته شیخ صدوق، اعتقاد شیعه از ابتدا تا الان بر عدم تحریف قرآن بوده است.
🔸 با این وجود محتوای برخی روایات توهم تحریف را در ذهن ایجاد میکند.
🔹 این روایات را میتوان به چند دسته تقسیم کرد که هر کدام در مقام بیان نکتهای غیر از ظاهر آیات هستند:
1️⃣ گاهی روایات در مقام بیان تاویل آیات هستند. یعنی علاوه بر معنای ظاهری آیه. یک معنایی دارد که معصوم متوجه آن است.
2️⃣ گاهی در مقام بیان معنای باطنی آیه میباشد؛ زیرا قرآن بطن های زیادی دارد که از ظاهر آیات فهمیده نمیشود.
3️⃣ گاهی نیز برای بیان مصداق های آیه، ائمه(علیهمالسلام) معنای دیگری از آیات قرآن را بیان میکنند.
🌐 جهت مطالعهی بیشتر، کلیک کنید.
https://btid.org/fa/news/201204
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #قرآن
📎 #تحریف_قرآن
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #پست_ویژه
🏴 امام کاظم علیه السلام جان ولایت است
📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #امام_کاظم_علیه_السلام
📎 #شهادت_امام_کاظم
🎙 آیت الله جوادی
https://btid.org/fa/video/201281
🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💠 اسلام در نبرد بالجن پراکنی
✍️ جهاد تبیین یک جهاد فرهنگی است. جهاد فکری و تبلیغاتی در برابر وسوسههای گمراهان و دشمنان حق، از بزرگترین جهادها است؛ بنابراین باید ببینیم قرآن کریم به عنوان سلاح مسلح در جهاد تبیین، در عرصه اقتصادی چه برنامههایی را متذکر میشود. چرا که قرآن کریم وسیله و سلاحی برنده برای جهاد تبیین است که قدرت بیان و استدلال و تأثیر عمیق و جذابیتش مافوق تصور و قدرت انسانها است. از اینرو در این نوشتار تلاش داریم تا به تبیین یکی دیگر از ابزارهای جنگ روانی دشمنان در عرصه اقتصادی اشاره نماییم.
👈 یکی از بلاهای بزرگی که دامنگیر جوامع مختلف میشود و روح اجتماعی و تفاهم و همکاری را در میان آنها میکُشد مسأله شایعهسازی و نشر شایعات است. نشر و اشاعه اخبار جعلی از جمله راههای نفوذ شیطان در صفوف مسلمین به منظور قرار دادن مؤمنین در مشقت و سختیها است. قرآن کریم در مذمت و سرزنش چنین افرادی میفرماید: «وَإِذَا جَاءَهُمْ أَمْرٌ مِنَ الْأَمْنِ أَوِ الْخَوْفِ أَذَاعُوا بِهِ؛ [1] و (منافقان) چون امری به آنان برسد که باعث ایمنی یا ترس (مسلمین) است (و باید پنهان داشت) آن را منتشر میسازند.»
💢 مشاهده ادامه مطلب در لینک زیر:
👇👇👇
🌐 https://resalat-news.com
📎 #شورای_تخصصی_فضای_مجازی
📎 #خبرگزاری
📎 #روزنامه_رسالت
📎 #جهاد_تبیین
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org