eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
9.7هزار دنبال‌کننده
45.3هزار عکس
24.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad110
مشاهده در ایتا
دانلود
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ویژه روز معلم 🌹 مگر مطهری چه گناهی کرده بود! ... 🎙سخنان امام خمینی ره 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/207418 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
11.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈حرف‌های عجیب اهل‌سنت! 💥 در کتاب شرح العقیده الواسطیه بن عثیمین آمده است که برخی از معجزات پیامبران (علیهم‌السلام) برای پیروان پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) اتفاق افتاده است؛ به عنوان مثال سرد شدن آتش که یکی از اتفاقاتی بود که برای حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) افتاد برای ابومسلم خولانی اتفاق افتاده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37815 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
11.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹استوری تبریک عید فطر 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/206874 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
9.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹استوری تبریک عید فطر 📎 📎 📎 📎 🌐 https://btid.org/fa/video/206756 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 بدعت مروان در نماز عید فطر و قربان 🔹 مروان حکم در زمان حکومتش در مدینه، که در زمان معاویه بود، همواره مشغول سب امیرالمؤمنین (علیه السلام) بود. 🔹 او در خطبه‌ها نیز به لعن امیرالمؤمنین (علیه السلام) می پرداخت. مسلمانان مدینه این وضعیت را تحمل نمی‌کردند و در نماز عید که خطبه‌ها پس از نماز است، نمی‌نشستند و متفرق می‌شدند. 🔹 مروان خطبه نماز عید را قبل از نماز می‌خواند که مسلمانان حاضر باشند و این یکی از بدعتهای بنی امیه و مروانیان در دین اسلام بود. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37851 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 بدعت امویان در اذان برای نماز عید فطر و قربان 🔹 تمام مذاهب اسلامی اتفاق دارند كه اذان و اقامه گفتن فقط در نمازهاى یومیه جايز است و نمازهای دیگر، اذان و اقامه ندارند. 🔹 اما در تاریخ در این حکم بدعتی نقل شده است و برخی براى نماز عيد، اذان گفته اند. 🔹 ازجمله کسانیکه این بدعت به آنها نسبت داده شده، معاویه، زیاد، مروان، حجاج و ابن زبیر هستند که می‌گویند اولین مبدع این بدعت، معاویه است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37852 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 مقدم کردن خطبه بر نماز عید توسط مروان بن حکم 🔹 در صحیح بخاری از ابوسعید خدرى نقل شده است: «من با مروان که حاکم مدینه بود در عید قربان یا فطر خارج شدیم و چون به مکان نماز رسیدیم، منبرى را که کثیر بن صلت ساخته بود دیدیم. مروان خواست پیش از اینکه نماز بخواند، بالاى منبر برود و خطبه بخواند که لباس او را گرفتم؛ او مرا کنار زد و بالا رفت و پیش از نماز عید، خطبه خواند. به او گفتم: به خدا سوگند! سنّت را تغییر دادید. گفت: اى ابوسعید! آنچه مى‌دانستى تمام شد و از بین رفت. گفتم : به خدا سوگند آنچه مى‌دانم بهتر است از آنچه نمى‌دانم. گفت: مردم پس از نماز براى شنیدن سخنان ما نمى‌نشینند از این رو خطبه را پیش از نماز قرار دادم.» 🔹 این در حالى است که سنت نبوى، ما را بر خطبه خواندن بعد از نماز عید امر کرده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37868 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 عدم مشروعیت اذان جهت نماز عید فطر و قربان طبق مذهب شافعی 🔹 شافعى مى گويد: «اذان جز براى نمازهاى معيّن نيست. زيرا ما نديده‌ايم كه براى پيامبر خدا (ص) جز به هنگام نمازهاى معين اذان نقل شده باشد. بهتر اين است كه امام جماعت، به مؤذن دستور دهد كه در اعياد و نمازهاى جماعت كه مردم جمع مى‌شوند بگويد: «الصلاة جامعة» يا بگويد: «وقت نماز رسيد» و اگر بگويد: «بيایيد براى نماز» عيبى ندارد و اگر بگويد: «حى على الصلاة» اشكالى ندارد؛ گرچه چون جزء اذان است، بهتر آن است كه از گفتنش خوددارى شود...» 🔹 همچنین از قول زهرى نقل می‌کند: «در نماز عيد فطر و قربان، براى پيامبر (ص)، ابوبكر، عمر و عثمان اذان گفته نشد تا آنكه اين را معاويه در شام بدعت گذاشت و سپس حجاج در مدينه وقتى استاندار شد.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37870 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 اقوال علمای اهل سنت در عدم مشروعیت اذان جهت نماز عید 🔹 شوكانى مى نويسد: «احاديثى كه در اين موضوع است، دلالت بر اين معنا دارد كه اذان و اقامه گفتن در نماز عيدين (عید فطر و قربان) نامشروع است. عراقى مى‌گويد: همۀ علما طبق اين فتوا عمل كرده‌اند. ابن قدامه مى‌گويد: در اين باره كسى كه نظرش قابل اهميت و اعتنا باشد، نظرى بر خلاف نداده است.» 🔹 او همچنین آورده است: «ابن قدامه مى‌نويسد: درباره ابن زبير روايت شده كه وى اذان و اقامه گفته است و گفته‌اند: اولين كسى كه در عيد فطر و قربان اذان گفت، زياد بود. ابن ابى شيبه با سندى صحيح از قول ابن مسيب چنين آورده كه اولين كسى كه اذان گفتن در عيد را بدعت نهاد، معاويه بود.» 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37872 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 بدعتهای امویان در نماز عید 🔹 ابن حزم مى‌نويسد: امويان در نماز عيد چند بدعت گذاشتند، ازجمله اینکه: 🔹 دیر برای نماز می‌رفتند. 🔹 خطبه را پيش از نماز می‌خواندند. 🔹 برای این نماز، اذان و اقامه گفتند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37874 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 بدعت معاویه در نماز عید 🔹 ابن حجر مى نويسد: «درباره اينكه چه كسى نخست اذان گفتن در نماز عيد را باب كرده، اختلاف است. ابن ابى شيبه با سندى صحيح از سعيد بن مسيب نقل مى‌كند كه معاويه ابتدا این بدعت را گذاشته است. شافعى از زهرى مثل این روایت را نقل کرده است. ابن منذر از حصين بن عبد الرحمن روايت مى‌كند كه اولين كسیكه آن را پديد آورد، زياد بود که در بصره برای نماز عید اذان گفتند. داودى مى‌گويد: اولين كسى كه این بدعت را گذاشت، مروان بود. همه اين اقوال و روايات منافاتى با اين ندارد كه معاويه آن را بدعت نهاده باشد.» 🔹 زيرا مروان و زياد هر دو استاندار معاويه بودند و آن روايات چنين تفسير و توجيه مى‌شود كه معاويه اين كار را بدعت گذاشته و استاندارانش از او پيروى کرده باشند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/37875 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org