eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
6.4هزار دنبال‌کننده
42.2هزار عکس
23.1هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @ahmad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 سستی ادعای خلوص نژادی یهود و صهیونیسم(قسمت نخست) 🔹 صهیونیست ‌ها شدیداً نژادپرست بوده و معتقدند قوم بنی اسرائیل و یهود نژادی واحد و یک دست دارند و از این حیث با دیگر ملت ها متمایز و جدا هستند. آنان نژاد یهود را نژاد برگزیده و برتر معرفی می کنند. 🔹 ادعای وحدت و خلوص نژادی یهود و صهیونیسم در علم بیولوژی بی اساس است؛ زیرا یهودیان هم از حیث مشخصات فیزیکی و جسمی نظیر قد، وزن، رنگ پوست، شاخص سر و صورت و هم از حیث تنوع ژن‌ های مکرر در گروه ‌های خونی آن ‌ها، با یکدیگر تفاوت فاحش دارند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/38102 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 سستی ادعای خلوص نژادی یهود و صهیونیسم(قسمت دوم) 🔹 این ادعای صهیونیست ها که قوم بنی اسرائیل، یهود و صهیونیست ها نژادی واحد، خالص و یک دست دارند و از این حیث با دیگر اقوام و ملت ها متمایزند، را اسناد و مدارک تاریخی نیز تأیید نمی‌ کند. 🔹 تاریخ‌ نویسان یهودی خود بدین حقیقت معترفند که اکثر یهودیان قرن 19 و 20 از نسل یهودیانی که در اورشلیم در زمان حضرت مسیح(ع) و یا قبل از وی زندگی می ‌کردند، نیستند، بلکه غالباً از تبار خزر از نواحی ولگا و قفقاز یا از تبار قوم تاتار در جنوب روسیه‌ هستند که در زمان شارلمانی، یهودی شدند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/38117 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 صهیونیسم طرحی استعماری 🔹 طرحی که صهیونیست ‌ها برای دستیابی به موطن یهودی ارائه دادند، بیش از هر چیز یک طرح استعماری بود نه دینی. صهیونیسم مروج خصوصیات استعمارگری و به عبارتی میراث ‌خوار استعمار است. 🔹 پایه‌های فکری و اعتقادی استعمار بر سه اصلِ اعتقاد به برتری نژادی، انکار واقعیت ‌های الهی در جهان و جذبه ‌های حکومت و قدرت مادی، استوار است که طرح ارائه شده توسط صهیونیست ‌ها، تمام این اصول را در بردارد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/38129 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🔻 اهداف رژیم صهیونیستی از نگاه نخست ‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین 🔹 محمد اشتیه از 2019 تا کنون نخست ‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین است. او در جلسه اختتامیه کنفرانسی با عنوان «اسناد مربوط به خواص و وضعیت تاریخی مسجد الاقصی» سخنرانی کرد. 🔹 محمد اشتیه در این جلسه مهم ترین اهداف تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی را تقسیم زمانی، تقسیم مکانی و تقسیم هوایی آن، سلب هویت اسلامی این مسجد و تسریع فرایند یهودی سازی آن و سرانجام تبدیل مسجد الاقصی به هیکل سلیمان بیان کرده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/38340 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 شنبه ☀️ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ 🌙 ۱۸ ذی القعده ۱۴۴۳ قمری 🎄 18 ژوئن 2022 میلادی 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏮ آماده سازی کودکان مسیحی برای جنگ در راه مسیح!! 👈 تربیت کودکان برای جنگ های مذهبی مخصوص مسلمانان و گروهای افراطی سلفی نیست بلکه مسیحیان که مسیحیت را دین صلح و مسیح را منادی سلامتی می‌دانند، کودکان خود را برای جنگ در راه او تربیت می کنند. https://www.adyannet.com/fa/news/38245 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💠ماهر و کاربلد باش! 🔹زمان‌های قدیم وقتی مدرسه بچه‌ها تموم میشد و وارد تعطیلات می‌شدن، اون‌ها رو می‌فرستادن سر یه کاری تا در کنار درس‌ خوندن یه مهارت و حرفه ای هم یاد بگیرن اینجوری هم یه سرگرمی داشتن، هم تعطیلات‌شون رو بیهوده نمی‌گذروندن. 🔸مثلا دخترها رو می‌فرستادن تا خیاطی و قالیبافی یاد بگیرن، پسرها رو هم می‌ذاشتن کنار دست یه اوستا کارِ تعمیراتی، بنّای ساختمون و یا هر شغل دیگه‌ای تا کلی مهارت جدید یاد بگیرن. در کنارش بهش یاد می‌دادن که توی اون کاری که یاد می‌گیره، درستکار باشه. 💥از آموزه‌های دین عزیزمون اینه که دوست نداره کسی بیکار و بی مهارت بچرخه. برای همین اگه کسی که بیکار بود، پیش اهل‌بیت هم ارزش آن‌چنانی نداشت. ✅امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند: «اِنَّ اللهَ عَزَّوجَلَّ يُحبُّ المُحتَرِفَ الأَمينَ»؛ خداوند کاربلدِ درستکار را دوست دارد. (وسائل الشیعه، ج17، ص26) 🕋 شاخصه: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود. 📝 لینک مطلب https://btid.org/fa/news/211363 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 تقیه اهل‌بیت؛ برای حفظ جان شیعیان 🔷 ائمه علیهم السلام حتی در جایی که مخالفان هم نبودند، در یک مسأله حکم های متعدد می گفتند. 🔶 پاسخ متفاوت به یک پرسش می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ همانند تفاوت در درک و ظرفیت مخاطبان و شرایط فردی و اجتماعی سوال کننده و اغراضی که می توانند داشته باشند و... که همه این موارد نقشی مؤثر در نوع پاسخ به مخاطب دارند. 🔶 از مهم ترین دلایلی که در برخی روایات وارد شده، بیان احکام متفاوت، برای حفظ جان شیعیان بوده است؛ چراکه دشمنان و حکومت در آن روزها نسبت به شیعیان بسیار سخت گیر بودند و شیعیان پیوسته برای حفظ جان خویش مجبور به تقیه بودند. 🔷 تقیه در مذهب شیعه جایگاه ویژه ای داشته و ائمه معصوم علیهم السلام نیز بعد از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از طرف حکومت و مخالفان همیشه در حال تقیه بودند و اهمیت آن انکار شدنی نیست. 🔶 شرایط خفقان شدید حاکم بر ائمه و شیعیان در دوران حکومت بنی امیه و بنی عباس، باعث می شد تا ائمه و شیعیان برای حفظ جان خویش و شیعیان دست به تقیه بزنند؛ گاهی حتی هم رأی بودن شیعیان باعث شناسایی و کشته شدن آن ها می شد و چاره ای جز اختلاف در نقل احکام برای حفظ جان شیعیان وجود نداشت. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210778 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ چرا پیامبر نظام برده داری را به کلی ریشه کن نکردند؟ 🔰 پاسخ 🔸 نظام برده داری قبل از اسلام به عنوان یکی از زیرساخت های بنادین جامعه جاهلیت و فرهنگی همگانی شمرده می شد. نه تنها عربستان بلکه دنیای آن روز از برده داری به عنوان یکی از تجارت های پرسود خود استفاده می کرد؛ از این رو در اکثر نقاط جهان آن روز بازارهای فروش برده و کنیز به وفور وجود داشت. 🔹 با بعثت پیامبر و ظهور اسلام، مبارزه با این فرهنگ ریشه دار و بنیادینی که در پوست و خون جامعه جاهلیت رسوخ کرده بود، بسیار سخت و ناممکن بود؛ آن هم برای پیامبری که از جهت نیروی انسانی و ابزار مادی و حکومتی دستش خالی و امکان جنگ سخت برای او وجود نداشت؛ از این رو پیامبر با جنگ نرم و به صورت تدریجی و پلکانی با این فرهنگ مبارزه و این نظام ظالمانه را در مرحله اول به نظامی عادلانه و دارای حقوق انسانی تبدیل کرد. 🔸 پیامبر با آزاد نمودن زید بن حارثه غلام حضرت خدیجه سلام الله علیها در دعوت خصوصی اقوام نزدیک، اولین ضربه را به پیکره نظام برده داری زد و همین امر موجب شد تا جامعه جاهلیت در دعوت عمومی در مقابل پیامبر موضع گرفته و او را ناقض قوانین عرب بشمارند. 🔹 پس از تشکیل حکومت، پیامبر با راه های مختلفی تلاش کرد تا در یک بازه زمانی برده داری را از حالت ظالمانه‌ای که بوده بیرون آورد و کم کم آن را به کلی برچیند؛ اما به سبب شرایط حاکم و همگانی بودن این فرهنگ این کار ممکن نبود. 🔸 از این رو حضرت با آزادی بردگان، تعلیم و تربیت آنان، تشکیل خانواده برای ایشان، قرار دادن حقوق انسانی برای آنان و جلوگیری از ظلم ظالمانه در حق ایشان تا حدود زیادی آن را سامان داده و به نظامی منسجم با رعایت تمام حقوق انسانی برای بردگان آن را به یک فرهنگ همگانی تبدیل کرد و در ادامه به همان مقدار از تعداد بردگان در جامعه کاسته شد. 🔹 پس از پیامبر نیز ائمه علیهم السلام همان راه پیامبر را ادامه داده و با اینکه حکومت و قدرت در اختیار انان نبوده اما بردگان زیادی در راه خداوند آزاد کردند؛ تا این آزادی را به فرهنگی اسلامی برای نظام برده داری تبدیل کنند و به شیعیان خود نیز این امر را سفارش می نمودند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/204259 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸 30 روز تا عید سعید غدیر خم 📎 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🌸 30 روز تا عید سعید غدیر خم 🍀پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: 🔸یقُولُ اللّه ُ تَبارَکَ وَ تَعالى: وِلایَةُ عَلِىِّ بْنِ اَبى طالِبٍ حِصْنى، فَمَنْ دَخَلَ حِصْنى أَمِنَ مِنْ نارى 🔸خداوند مى فرماید ولایت علىّ بن ابى طالب دژ محکم من است، پس هر کس داخل قلعه من گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود. 📚جامع الاخبار: 52، ح 7 📎 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 نقش امام باقر علیه‌السلام در نجات شیعیان از انحرافات علمی 🔹 بعد از شهادت رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله به خاطر ممنوعیت نشر احادیث پیامبر و به حاشیه رانده شدن اهل بیت علیهم‌السلام، ائمه فرصت کمی برای تبیین صحیح احکام اسلامی داشتند. این موضوع موجب شده بود که مسلمانان در بسیاری از احکام دچار انحراف شوند و بر خلاف آن چه پیامبر رفتار می‌کرد، عمل کنند. 🔸 در چنین فضایی شیعیان به سختی به ائمه دسترسی داشتند و برای آگاهی از احکام صحیح اسلام دچار مشکل بودند. 🔹 در دوران امامت امام باقر علیه‌السلام فرصت مناسبی ایجاد شد تا حضرت بتوانند نشر احکام صحیح اسلامی را با وسعت و گستردگی بیشتری دنبال کنند. 🔸 امام صادق علیه‌السلام درباره‌ی خدمت ارزشمند پدر بزرگوار خود و نقش امام باقر علیه‌السلام در احیاء احکام اسلامی می فرمایند: «شيعيان پيش از ابو جعفر مناسك حج و حلال و حرام خود را نمی‌دانستند؛ چون ابوجعفر آمد، درِ علم را گشود و مناسك حج و حلال و حرام مردم را بيان فرمود، تا آن‌جا كه مردمى كه شيعیان به آن‌ها محتاج بودند (در امر مناسك و حلال و حرام) خود، محتاج شيعه گشتند.» 🔹 عده‌ای از این حدیث، سوء استفاده کرده، می‌گویند شیعه پیش از امام باقرعلیه‌السلام به احکام اسلامی عمل نمی‌کردند و از آن آگاهی نداشتند. با این توضیحاتی که دادیم روشن گردید منظور این حدیث بی‌اطلاعی شیعه یا عدم عمل آن‌ها به مراسم حج نیست. ائمه علیهم‌السلام و یاران ایشان همواره احکام اسلامی را رعایت می‌کردند؛ اما همان‌طور که بیان شد، به خاطر عدم دسترسی آسان به ائمه‌ علیهم‌السلام گاهی اوقات شیعیان نیز مانند عامه مسلمانان در عمل به دستورات شریعت دچار اشتباه می‌شدند. 🔸 امام باقر و پس از ایشان امام صادق علیهماالسلام با فرصتی که برایشان ایجاد شد، توانستند شیعه را از انحراف علمی که بعد از پیامبر ایجاد شده بود، نجات بخشند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210309 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ❓ چرا باید از مراجع تقلید تبعیت کرد؟ 🔰 پاسخ 🔹 رابطه‌ی مردم و علمای اسلام همواره بر اساس رابطه‌ی تعلیم و تعلم بوده است. مسئله تقلید نیز در همین چهارچوب قرار می‌گیرد. تقلید در فقه اسلامی به معنای اطاعت و پیروی کورکورانه و بدون منطق نیست. 🔸 قرآن مجید یهودیان و مسیحیانی را که بدون دلیل منطقی از علما و دانشمندان خود پیروی می‌کردند، مورد مذمت قرار داده و می‌فرماید: «اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَرُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ؛[توبه/۳۱] (آنها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایی در برابر خدا قرار دادند.» 🔹 با نگاهی به احکام و شرایط تقلید مشخص می‌شود که هرگز تقلید از مراجع به معنای اطاعت بی‌منطق از یک شخص نیست. 🔸 همانطور که افراد برای کارهایی که نسبت به آن‌ها آگاهی ندارند، به متخصص مراجعه می‌کنند، مسلمانان نیز برای آگاهی از احکام شرعی خود نزد عالم رفته و از او احکام اسلامی را یاد می‌گیرد. در احکام شرعی نیز مسلمان وظیفه دارد، احکام شرعی خود را از عالم‌ترین دانشمند اسلامی بپرسد؛ 🔹 اما مسلمان وظیفه ندارد تا آخر عمر از این مرجع کورکورانه پیروی کند؛‌ اگر این عالم تقوا را رعایت نکند و به دلایلی حکم شرعی خداوند را تغییر دهد، مکلف نمی‌تواند از او تقلید کرده و باید به سراغ عالم دیگری برود. همچنین اگر دانشمند برجسته‌تری پیدا شود، باید احکام اسلامی را از او تعلیم گرفت و رجوع به عالم پایین‌تر جایز نیست. 🔸 همچنین مکلف می‌تواند در مسائل مختلف فقهی به چند فقیه مراجعه کند. گاهی مکلف با بررسی‌هایی که انجام داده، درمی‌یابد فلان فقیه در بحث‌ عبادات تخصص بیشتری دارد، فقیه دیگری در بحث‌های اقتصادی و همین طور، در اینجا او می‌تواند از چند مرجع، تقلید کند و لازم نیست بر تقلید از یک فقیه خاص باقی بماند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/211357 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 حق انتخاب کودک و تربیت دینی 🔹 بیش از هر شخص دیگری، این پدر و مادر هستند که در تربیت کودک نقش دارند. اگر والدین باورهای دینی داشته باشند، کودک براساس همان باورها رشد می‌کند. 🔸 آیا پدر و مادر با رفتارهای‌شان، حقوق کودک را نقض نمی‌کنند؟‌ بهتر نیست بگذاریم کودک در فضای آزاد و بدون هیچ‌گونه عامل خارجی خودش تصمیم بگیرد؟‌ چرا باید والدین مذهبی، تفکرات دینی خود را به یک انسان دیگر تحمیل کنند؟‌ 🔹 از کسانی که این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند؛ باید پرسید مگر والدین غیرمذهبی کار دیگری می‌کنند؟‌ آن‌ها کودک را به خاطر کارهایی که به نظرشان غلط است، تنبیه و به خاطر کارهایی که فکر می‌کنند درست است، تشویق نمی‌کنند؟ آیا والدین غیرمذهبی قبل از ثبت نام فرزندشان در مهد کودک، با او در مورد تفکرات مدیر و مربیان مهد صحبت می‌کنند و از او می‌خواهند که نظر خودش را در این باره بگوید؟ 🔸 بی‌گمان هر خانواده‌ای، فرهنگ و آداب و رسومی دارد که بر پایه عقاید و باورهایی شکل گرفته است. فرهنگ را نمی‌توان از انسان‌ها جدا کرد، تقریبا می‌توان گفت در جهان، انسانِ بی‌فرهنگ نداریم؛ حتی بومیان جنگل‌های آمازون نیز باورهایی دارند که براساس آن‌ها، از آداب و رسومی خاصی در زندگی پیروی می‌کنند. 🔹 محیطی که در آن فرهنگی شکل نگرفته باشد و انسان‌ها بدون هیچ باوری زندگی کنند، وجود ندارد. بنابراین از آنجا که چنین محیطی یافت نمی‌شود، این ادعا که باید کودکان را به دور از هر باور و اعتقادی بزرگ کرد، سخنی پوچ و باطل است. که فقط برای دیده شدن در فضای مجازی و جذب دنبال‌کننده به کار می‌رود. 🔸 قرارداد‌های بین‌المللی والدین را بیش از هر کس دیگری مسئول تربیت کودک می‌دانند. در بند ۳ ماده ۲۶ کنوانسیون حقوق کودک آمده است: «حق تقدم در انتخاب نوع آموزش فرزندان با والدین است.» همچنین بر اساس بند ۱ ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر، «والدین یا قیم قانونی، مسؤولیت‌ اصلی برای رشد و پیشرفت کودک را برعهده دارند.» به تازگی در کشور پرو نیز حق آموزش مذهبی برای والدین به رسمیت شناخته شده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/210516 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✍️ یادداشت 📌 نظمی شیطانی؛ نقدی کوتاه بر «جَرَس جنبانان اصلاح» 🔹 کتاب منظوم "جرس جنبانان اصلاح"، سرودۀ دکتر سروش چیزی جز تجلی تخیلات شاعرانه‌ی باورها و عقاید او نیست. او این بار سعی کرده است در قالب شعر، به بیان اعتقادات خود بپردازد. دکتر سروش در بخشی از این منظومه، مضامین و نظریاتی را که در تئوری رؤیاهای پیامبر و تجربه نبوی آورده بود، به نظم درآورده است. 🔸 او در بیان این باورها که به نظم درآورده، معتقد است: «قرآن وحی است، اما زبان این وحی، زبان خواب و این وحی، بصری و رؤیایی است. پیامبر گاه پریشان می‌گوید و گاه منظوم؛ گاه کشف عرفانی دارد، گاه خطای علمی.» 🔹 وحی تابع پیامبر صلی‌الله علیه و آله است، نه پیامبر تابع وحی. به باور دکتر سروش دین به یک‌باره بر نبی نازل نشد. هرچند سروش مدعی است که او در پی تحلیل مکانیزم وحی بوده و هیچ‌گاه وحیانیت قرآن را رد ننموده است، اما با توجه به اوصافی مانند «خطای علمی» که در بالا اشاره شد و موارد دیگری که او در مورد پیامبر به کار برده است، ادعای وی رد می‌شود و در واقع او صرفاً پدیده‌ی وحی را توصیف نکرده است. 🔸 طبق تفسیر سروش، الفاظ قرآن، بشری و از طرف خود پیامبر صلی‌الله علیه و آله است و بشری بودن قرآن ثابت می شود؛ با اینکه به تصریح آیات، این کتاب از جانب خدا نازل شده است؛ «وَإِنْ كُنْتُمْ فِی رَیْبٍ مِمَّا نَزَّلْنَا عَلَى عَبْدِنَا فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِنْ مِثْلِهِ؛[سوره بقره/۲۳] و اگر از آنچه بر بنده خودمان فرو فرستادیم، در شک باشید، یک سوره قرآنی بیاورید.» 🔹 يک شعر هر چه مبالغه‌آمیزتر و با احساسات و تصویرگری‌های نغز و طنز و سیاهه‌ها همراه باشد، به کام آدمی شیرین‌تر می‌آید و به نظر می‌رسد دکتر سروش، اوج مبالغه و احساساتِ جهت دار خود را در قالب شعر به رشته‌ی نظم درآورده است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://btid.org/fa/news/211209 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 نرم‌افزارِ نماز 💠 گاه در مسیر نصب یک برنامه یا بازی در رایانه، سیستم پیام خطا می‌دهد و ظرفیت و جای خالی برای نصب برنامه را کافی نمی‌داند؛ در این موارد با حذف برخی مطالبِ اضافی و انتخابِ گزینۀ صحیح، ادامۀ برنامه به‌درستی نصب و قابل اجرا خواهد شد. ✳️ فکر و ذهن انسان هم گاه، به‌دلیل حجم بالای اطلاعات اضافی و پر بودن از تصاویر، فیلم‌ها و تخیّلات متفرّقه، حسّ و حال نماز و عبادت ندارد و هنگام اذان، سیستم معنویت، پیام خطا و هشدار می‌دهد و امکان نصب نرم‌افزار عبادت و اقامۀ نماز را نمی‌دهد. این‌جا هم باید با حذف و پاک‌کردن اطلاعات اضافی توسّط استغفار، مسیر را برای نصب نرم‌افزارِ ذکر و نماز فراهم نماییم. 📚 مثبت هفده، ص 55. 📎 📎 📎 📎 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
🔊 بلندگوی دل 🗣 در حال غضب، انسان بر خودش مسلّط نیست. 📢 زبان، بلندگوی دل است. ‼️ میکروفونِ مسجد را دست دیوانه نمی‌دهند که هرچه دلش خواست بگوید. ✅ انسان در حال غضب و شهوت، دیوانه می‌شود؛ پس بهتر است در آن حالت صحبت نکند. 📚 تمثیلات آیت‌الله حائری شیرازی، ص 64. 📎 📎 📎 📎 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
🔊 بلندگوی دل 🗣 در حال غضب، انسان بر خودش مسلّط نیست. 📢 زبان، بلندگوی دل است. ‼️ میکروفونِ مسجد را دست دیوانه نمی‌دهند که هرچه دلش خواست بگوید. ✅ انسان در حال غضب و شهوت، دیوانه می‌شود؛ پس بهتر است در آن حالت صحبت نکند. 📚 تمثیلات آیت‌الله حائری شیرازی، ص 64. 📎 📎 📎 📎 📎 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery ✅ آیدی دریافت سوالات👇 @pasokhgo313 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 «دحو الأرض» 🔶 دحوالارض به روز 25 ذی القعده اطلاق می شود. در چنین روزی خداوند زمین را از زیر کعبه گسترش داد. در این روز روزه و غسل مستحب است و مخصوصا روزه که ثوابش معادل ثواب شصت سال عبادت است. 📚 خبرگزاری حوزه 📎 📎 📎 لینک مطلب: 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه 🌐 btid.org