eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
11.3هزار دنبال‌کننده
46.7هزار عکس
25.9هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🌹توسل نیروهای حزب الله به حضرت زهرا سلام الله علیها 🎤 شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
12.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتوکلیپ؛ صد ثانیه با رصد 1400.09.28 کاری از گروه‌ رصد 🖥 سامانه ارسال گزارشات طلاب، مبلغان و عموم مردم از فضای مجازی 🌐 https://r.btid.org 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
📆 تقویم روز 📌 دوشنبه ☀️ ۲۹ آذر ۱۴۰۰ 🌙 ۱۵ جمادی الاولی ۱۴۴۳ قمری 🎄 20 دسامبر 2021 میلادی ✨ مناسبت روز : . میلاد امام سجاد علیه السلام (۳۸ هـ.ق) به روایتی 📆 روزشمار: ▪️18 روز تا شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها (روایت 95روز) 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 💢 اومده بود سراغ من. می دونست که خط خوبی دارم. ازم خواست که روی پیراهن چیزی بنویسم. گفت جلوی لباسم بنویس یا زهرا علیها السلام، پشت لباس هم برام بنویس: میروم تا انتقام سیلی زهرا علیها السلام بگیرم. ❤️ سید صادق عاشقِ سینه چاک حضرت فاطمه علیها السلام بود. وقتی هم شهید شد یه طرف صورتش نیلی شده بود، مثل مادرش فاطمه علیها السلام. 🌷 خاطره ای از زندگی شهید صادق آقااعلایی 📚 منبع: کتاب زندگی به سبک شهدا، ص 341 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ توافقی برای پیشرفت 👈 اساسا انجام مذاکره برای رسیدن به نتایجی است که موجب پیشرفت طرفین گفتگو باشد، این پیشرفت برای ایران رفع تحریم‌های ظالمانه و به موازات آن دستیابی به علوم و فن‌آوری‌های مدرنِ مورد نیاز کشور است و نسبت به طرف غربی اطمینان آنان از عدم دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح‌های اتمی است؛ امری که به گفته آقای باقری رئیس تیم مذاکره کنندگان ایرانی، ظاهرا در گتفگوهای وین درحال به سرانجام رسیدن است. البته ابراز نگرانیِ اعضای ۵+۱ از گسترش سلاح‌های کشتارجمعی، که خود سازنده و استفاده کننده‌ی انواع بمب‌های شیمیایی، خوشه‌ای و اتمی هستند، جای تامل و بحث دارد که در مقال نمی‌گنجد. 🔹 در هرحال، تجربه چندین ساله‌ی مذاکرات با غرب نشان می‌دهد اگر ما در مقابل زیاده‌خواهی‌های آنان با شجاعت، اقتدار و منطقی قدرتمند ایستادگی نکنیم به تعبیر رهبر انقلاب «ما را خواهند خورد، خواهند بلعید»، که البته این رفتار ثمره روح استعمارگری و تکبرِ کشورهای غربی، نسبت به سایر ملت‌هاست، این حقیقت را می‌توان از لحن تحکم آمیز آنها که به جای درخواست مؤدبانه از ایران، سعی داشتند با زبانِ تهدید جمهوری اسلامی را به میز مذاکره دعوت کنند، به وضوح لمس کرد. ✅ تیم جدید مذاکره کنندگان ایرانی نیز در همین مدت کوتاه نشان دادند، مانند برخی دوستان در مذاکرات با عکس یادگاری گرفتن و قدم‌زدن و خندیدن، و بیان مواضع از روی ضعف، دنبال رسیدن به هرتوافقی نیست، بلکه این‌بار از موضع اقتدار و صلابتی متکی به توان داخیِ ملت ایران، درپی رسیدن به توافقی هستند که منافع ملت ایران را تامین کنند. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/193989 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ پیام قطعنامه 👈 دیروز سازمان ملل متحد شاهد تصویب دو قطعنامه بود، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، آمار آرای ماخوذه در این دو قطعنامه است. 🔹 قطعنامه اول علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شد، با ۷۸ رای موافق، ۳۱ مخالف و ۶۹ ممتنع؛ این یعنی ۱۰۰ کشور موافق صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی نبودند، اما عده کثیری از آنها، بنا به ملاحظاتی جرات یا موقعیت اعلام مخالفت با صدور قطعنامه را نداشتند. 🔹 قطعنامه دوم که در مورد محکومیت رژیم‌اشغال‌گر قدس بوده و حاکمیت فلسطینیان را بر منابع طبیعی خود حق مسلم‌شان خوانده بود، با ۱۵۶ رای موافق و تنها ۷ رای مخالف_با اجماع حداکثری_ به تصویب رسید. ✅ مقایسه نسبت موافقان و مخالفان دو قطعنامه در یک روز، در مجمع عمومی سازمان ملل، می‌تواند بیانگر آغاز رویکرد استقلال محورِ کشورها در‌ قبال موضوعات جهانی باشد؛ امری که نمی‌تواند با درهم شکستن ابهت ایالات متحده در رویارویی با محور مقاومت در منطقه غرب آسیا و عدم موفقیت در رسیدن به اهداف تحریمی در قبال ایران و دست و پا زدن این کشور برای ورود به مذاکرات وین بی‌ارتباط باشد. از این دست موارد نشان دهنده‌ این موضوع است که تحریم جمهوری‌اسلامی، امروز تنها، خواسته رژیم خودکامه آمریکاست، نه یک مطالبه جهانی. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/194320 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ فرانسه؛ عامل بی‌ثباتی منطقه 👈 در طول تاریخ، کشورهای استعمارگر اروپایی به ویژه انگلستان از سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن برای سرکوب مخالفان استعمارگری استفاده کرده‌اند. دولت فرانسه نیز بر اساس همین سیاست، با فروش تسلیحات نظامی به کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان کشورهای منطقه است. 🔹 در واقع فرانسه علاوه بر فروش تسلیحات به کشورهای عربی، با ایجاد ائتلاف دریایی اروپایی میان کشورهای آلمان، ‌بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، ‌هلند و پرتغال در پایگاه نظامی فرانسه در ابوظبی، به دنبال جلوگیری از افزایش قدرت ایران در منطقه، به ويژه تنگه هرمز هستند؛ چرا که تنگه هرمز یکی از آبراه‌های استراتژیک و ژئوپلیتیک خاورمیانه محسوب می‌شود که کشورهای اروپایی از آن برای غارت و چپاول اموال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس استفاده می‌کنند. ✅ از این رو هر چند کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به بهانه جلوگیری از افزایش قدرت ایران در منطقه و حفظ سلطنت‌شان با ایجاد پایگاه‌های نظامی، زمینه حضور کشورهای اروپایی را در منطقه فراهم کرده‌اند، اما این اقدامات کشورهای عربی در آینده نچندان دور موجب مشکلات فراوانی در منطقه و حتی خود این کشورها خواهد شد. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/193982 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ رفتار امیرالمؤمنین در جنگ جمل، الگوی سیاست‌ورزی اخلاقی 👈 اميرالمومنين عليه السلام با دوری از رفتار ملوکانه امثال معاویه که در عرصه سیاست، برای خود خط قرمزی قائل نبودند، حتی در گرداب جنگ های تحمیلی همانند نبرد جمل، در چهارچوب رفتار اخلاقی عمل نموده و با کنشگری اصولی، نشان دادند با وجود تمام موانع سیاسی و ریاکاری معاندین، می‌توان بر پایه اخلاق رفتار نموده و از این فرصت برای تجلی منش‌های اخلاقی بهره برد. 🔹 جنگ جمل که نخستین جنگ داخلی میان مسلمانان محسوب می‌شود، حاصل بیعت شکنی و طمع‌ورزی بزرگانی همانند طلحه و زبیر و از سویی سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان از عایشه، همسر پیامبر با انگيزه بازگشت به صحنه سیاسی است. در این نبرد ناجوانمردانه در برابر امیرالمؤمنین علی (عليه السلام) کسانی قرار دارند که به روشن‌ترین پایه‌های اخلاقی و حتی سنت‌های عرفی مردم در دوران جاهلیت پایبند نبوده، و با شکستن بیعت خویش و فرار از آنچه که خود قبول کرده و بر آن اصرار داشتند، به یک ماجراجویی زشت و مذموم در تاریخ اسلام پرداختند. ولی در این سوی میدان، امام علی (عليه السلام) با پایبندی به اخلاق، و با شکیبایی، علیرغم کوبيدن پیوسته ناکثین بر طبل جنگ، به دنبال یافتن راهی برای منصرف کردن آنها بودند. 🔹 گرچه برخی از اهل سنت برای رهانیدن عایشه از ناروایی دشمنی با خلیفه مشروع وقت، مدعی شده‌اند که وی در اندیشه اصلاح و برقراری سازش از خانه خویش در مدینه خارج و به سوی بصره روانه گشت ولی چه کسی می‌تواند چنین ادعایی را باور کند در حالی که وی از ابتدا حالت جنگی گرفته و هودج خویش را پوشیده از آهن و سپرهای آهنین کرد؟ 🔹 حضرت امیرالمؤمنین علی (عليه السلام) با وجود عزم ناکثين بر جنگ، سه روز جنگ را به تأخیر انداخته و نمایندگانی را برای مذاکره اعزام کردند، و در پی نتیجه‌بخش نبودن آن، شخصاً اقدام به گفتگو کردند، و سرانجام با مأیوس شدن از صلح، دست به دعا برده و فرمودند: «خداوندا! این جماعت از فرمان من سرپیچی کردند و بر من ظلم نمودند و بیعت مرا شکستند. خداوندا تو خون مسلمانان را حفظ کن.» 🔹 سرانجام در آخرین تلاش نافرجام هنگامی که حضرت ناچار به صف‌آرایی در مقابل اصحاب جمل شدند، یکی از یاران خویش به نام "مسلم" را همراه قرآن به سوی آنان فرستادند، در حالی که شمشیرهای خویش را برهنه کرده بودند، اما آنها وی را کشته و پیکر خونین وی را برای امام فرستادند تا دیگر امیدی از جانب امام برای جلوگیری از جنگ وجود نداشته باشد. 🔹 با اين وجود حضرت تأکید کردند که یاران وی آغازگر جنگ نباشند و سرانجام با تحمیل جنگ از سوی جملی‌ها، در کمتر از یک روز پيروز جنگ شدند، و با وجود اینکه اصحاب جمل پیش از جنگ، در برابر هیچ‌کدام از خواسته‌های حضرت نرمشی نشان ندادند، ايشان تمامی خواسته‌های آنها را با پايان جنگ پذیرفتند. 🔹 همچنين افرادی همانند مروان بن حکم، مشاور فتنه‌جو و معمار جنگ را علیرغم اسارت، رها نمودند. عایشه را با احترام به مدینه بازگردانده و وی را به رعایت شأن همسری پیامبر (صلی الله علیه و آله) توصیه نمودند. در کانون فتنه، یعنی شهر بصره، جایی که توهین‌های فراوانی به حضرتش صورت گرفته بود، عفو عمومی اعلام کرده و اجازه تصاحب اموالشان را ندادند. ✅ بی‌گمان زدن افسار اخلاق بر اسب سرکش جنگ و برپا ساختن اصول اخلاقی در اوج جوش‌وخروش منازعه، یکی از هنرهای ماندگار حضرت امیرالمؤمنین (عليه السلام) بوده که در تاریخ زمامداری سیاسی، همچنان خورشیدی درخشش داشته و بهترین گواه بر حقانیت آن حضرت می‌باشد. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/194048 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه هاعلمیه 🌐 btid.org
⭕️ سیمای محقق 👈 شیخ ابوقاسم نجم‌الدین جعفر بن الحسن بن یحیی بن سعید هذلی حلی یکی از بزرگترین و نامورترین فقهای عصر خویش و دارای عظمت و اعتبار خاص در میان مجتهدان است، به حدی که وقتی کلمه محقق را به تنهایی در میان فقها ذکر می‌کنند، شخصیت تحقیقی و علمی او مدنظر است. 🔹 او در سال ۶۰۲ هجری در شهر تاریخی حله، قدم به عرصه وجود گذارد و از همان سنین کودکی به تحصیل علوم دینی پرداخت. هیأت و ریاضیات و منطق و کلام را به مقدار لازم تحصیل نمود. فقه و اصول را در محضر پدر دانشمند «حسن بن یحیی» و از محضر فقهای مشهور حله مانند «ابن‌نما» از شاگردان «ابن ادریس حلی» تکمیل نمود. همچنین ایشان را با یک واسطه شاگرد «ابن زهره» هم دانسته‌اند. 🔹 محقق در سایه وسعت نظری که داشت به تحکیم مبانی فقه شیعه و اساس مکتب اجتهاد پرداخت. او فقه را بر پایه استدلال محکم بنا نهاد و در تحقیقات خود به آراء دیگران نیز توجه داشت و در توسعه ابعاد آن کوشش می‌کرد. بزرگ فقیه نامدار شیعه مرحوم علامه حلی در اجازه نامه‌ای که به خاندان زهره داد درباره او نوشته است: «کان الشیخ افضل اهل عرصه فی الفقه» (این بزرگ، برترین فقیه روزگار خویش بود.) همچنین صاحب کتاب تاسیس الشیعه درباره محقق چنین می‌نویسد: «انگشت قلم عاجز از بازشماری اوصاف اوست. او کتاب شرائع الاسلام دارد که به مثابه فقه قرآن است.» 🔹 از تالیفات مهم این فقیه بزرگوار می‌توان به کتاب شرائع الاسلام اشاره کرد که از نظر لفظ و معنی یکی از بهترین کتاب‌های فقه شیعه است. معروف است که دارای ۱۵ هزار مسأله فقهی است و از سوی علما فقها و مجتهدین عالیقدر مورد توجه خاص قرار گرفته است و شروح و تعلیقه‌ها و توضیحات متعددی بر آن نگاشته‌اند که کتاب «جواهر» در ۴۳ جلد، نمونه‌ای بزرگ از آن است و به برخی از زبان‌های زنده جهان (فارسی_روسی_فرانسوی_اردو_آلمانی) نیز ترجمه گردیده است و در دانشگاه‌ها و مراکز قضایی مورد استفاده می‌شود. 🔹 کتاب دیگر این فحل عالم تشیع، کتاب «المختصرالنافع» است. این کتاب به علت اختصار و فراگیرندگی آن مورد توجه محافل علمی و تحصیلی قرار گرفته است و کتاب «ریاض» از سیدعلی طباطبایی اصفهانی شرح آن می‌باشد. استاد محمدتقی دانش پژوه در پیشگفتار ترجمه خویش، بیش از ۴۰ شرح را بر آن کتاب نام برده‌است و اخیرا با تصویب دارالتقریب بین المذاهب الشیعه از طرف وزارت مصر در قاهره در ۵۰۰۰ نسخه چاپ و در اختیار دانشجویان رشته فقه اهل سنت دانشگاه الأزهر قرار داده شده است. ✅ این محقق عالیقدر در سال ۶۷۶ هجری قمری در سن هفتاد و چهارسالگی بعد از یک عمر پربرکت که در تألیف و تصنیف و تربیت شاگردان فاضل صرف نمود به جهان باقی شتافت و در حله به خاک سپرده شد. ___________________ 🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/194233 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
آیا تولستوی به بهائیت گرایش داشت⁉️ 〽️مبلّغان برای ترویج مسلک خود، مدعی تمجید از فرقه بهائیت می‌شوند. 🔹تشکیلات بهائیت برای تمایل تولستوی به فرقه خود، سندی ارائه نکرده و بر خلاف ادعای آن، منابع مکتوب بهائی اعتراف دارند که تلاش برای جذب تولستوی به بهائیت، بی‌ثمر ماند. 🔸بر فرض هم بپذیریم که تولستوی، مدت کوتاهی به واسطه تبلیغ و نامه نگاری بهائیان، تحت تأثیر قرار گرفت و اندک تمایلی به بهائیت پیدا کرد؛ اما پس از مدت کوتاهی به تناقضات و تضاد در حرف و عمل بهائیت پی برد و به قول ، (بی روح) گشت. 〽️در حقارت بهائیت همین بس که به جای بزرگ شدن افراد با انتساب خود به آن، بهائیت با چسبیدن به نام افراد برجسته (مثل تولستوی)، می‌خواهد فرقه خود را بزرگ جلوه دهد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید: https://www.adyannet.com/fa/news/36181 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org