eitaa logo
بانک تولیدات مجازی
11.2هزار دنبال‌کننده
46.4هزار عکس
25.7هزار ویدیو
3.3هزار فایل
بانک تولیدات مجازی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه 🔰 اینجا سعی میکنیم بهترین تولید‌های رسانه‌ای را قرار دهیم تا ادمین‌های عزیز در کانال‌ها و سکو‌های خود منتشر کنند 🗒 موضوعات: 🔰مذهبی 🔰سیاسی 🔰فرهنگی ارتباط با ادمین @Mobalegh20 @btid_api_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 آثار خصومت و دشمنی 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🍃 إنَّ لِلْخُصُومَةِ قُحَماً. 🔹 خصومت و دشمنى مهلكه هايى در بر دارد. ✍️ منظور امام علیه السلام از قُحَم، مهلكه هاست، زيرا خصومت و دشمنى، در اغلب موارد افرادى را كه در آن درگيرند به هلاكت و تلف سوق مى دهد. 📚 حکمت 3-260 نهج البلاغه 📎 https://btid.org/fa/photogallery/205692 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸فرمانده کل قوا امام خامنه ای مدظله العالی: امروز ارتش یکی از مردمیترین نهادهای کشور ماست. بین نهادهای گوناگونی که ساختار کشور و نظام را تشکیل داده‌اند، وقتی ارتش را نگاه میکنیم، میبینیم یکی از نزدیکترین به آحاد مردم، به تمایلات مردم، به احساسات مردم، و یکی از نزدیکترین به کمک به حرکت عمومی مردم است. 📚 بیانات در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش 91/2/3 🔸29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گرامی باد. 📎 📎 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
💢 تقوا در مقابل دشمن 💠 مقام معظم رهبری (حفظه‌الله‌تعالی): در یک چنین مواردی که [قرآن] «اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا» می‌فرماید، یک خصوصیّتی وجود دارد: این تقوا، تقوای در مقابل دشمن است. یعنی مراقب بودن؛ مراقب دشمن، مراقب حرکت او، مراقب حرکت خودتان در مقابل او، مراقب مانور او و تحرّکاتی که دارد، مراقب کاری که از شما صادر می‌شود که ممکن است حاکی از غفلت شما باشد؛ تقوا یعنی این. ✍️ بیانات حضرت امام خامنه‌ای در دیدار مسئولین نظام؛ 23/01/1401. 📚 سوره آل‌عمران، آیه 120. 📎 📎 📎 📎 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ‼️ دین اسلام احکام خود مانند روزه را از ادیان گذشته کپی برداری کرده و هیچ مطلب جدیدی از خود ندارد. 🔰 پاسخ 🔸 ادیان توحیدی همه از یک منبع سرچشمه گرفته‌اند، بنابراین جای تعجب نیست که احکام و آموزه‌های یکسانی در میان آن‌ها دیده می‌شود. اسلام به عنوان آخرین دین خداوند، تحریف‌های ادیان گذشته را کنار زده و علاوه بر این بالاترین و بهترین احکام و معارف را برای بشریت به ارمغان آورده است. 🔹 در آیات بسیاری، قرآن کریم دین اسلام را ادامه دهنده و تصدیق کننده آیین پیامبران پیشین معرفی می‌کند: «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْه‏؛[مائده، /۴۸] و اين كتاب [قرآن‏] را به حق بر تو نازل كرديم، در حالى كه كتب پيشين را تصديق مى‏‌كند، و حافظ و نگاهبان آنهاست‏.» 🔸 یکی از احکامی که در قرآن به وجود آن در اقوام گذشته تصریح شده، روزه‌داری است. خداوند در این باره می‌فرماید: «اى افرادى كه ايمان آورده‌‏ايد! روزه بر شما نوشته شده، همان‏گونه كه بر كسانى كه قبل از شما بودند نوشته شد؛ تا پرهيزكار شويد.»[بقرة/۱۸۳] 🔹 مفسرین معتقدند اصل روزه در تمام ادیان آسمانی بوده، حتی از امیرالمومنین(علیه‌السلام) روایت شده که روزه از زمان حضرت آدم(علیه‌السلام) وجود داشته است. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/204575 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⭕️ سوال ⁉️ چرا خداوند انسان‌های گناهکار را آفرید؟ 🔰 پاسخ 🔸 ابتدا باید این نکته را بیان کنیم که خداوند هیچ کاری را بدون هدف انجام نمی‌دهد. بدون شک آفرینش تمام موجودات دارای هدف است. 🔹 خداوند کمال و خیر محض است؛ بنابراین هیچ آفریده‌ی بد و ناپسندی در خلقت او وجود ندارد. 🔸 بدون شک در عالم دنیا آفات و شروری نیز وجود دارد؛ زلزله‌ها، بیماری‌ها و... از این جمله هستند؛ اما این حوادث اصل کلی خیر بودن آفرینش خداوند را زیر سوال نمی‌برد. 🔹 یکی از مهم‌ترین شاخصه‌‌های انسان، اراده و اختیار است. فرشتگان و حیوانات از اراده و اختیار انسانی برخوردار نیستند. 🔸 این شاخصه انسانی موجب شده است که برخی انسان‌ها بر خلاف دستورات دین عمل کرده و خود را به هلاکت بیاندازند. 🔹 یکی از جنبه‌های کمال انسانی همین قدرت انتخاب اوست. اگر خداوند به طور کلی اراده را از انسان می‌گرفت تمام آدمیان در راه صحیح حرکت می‌کردند. اما در این صورت دیگر انسان فرقی با سایر موجود نداشت. 🔹 اگر انسان بدون اختیار رفتار و کردار درست را انجام دهد، دیگر مستحق پاداش و ثواب نخواهد بود. زمانی می‌توانیم از تکامل و رشد انسان سخن بگوییم که کارهای او براساس اراده و انتخاب خودش باشد. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/193525 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
🍀 ارزش افطاری دادن 🔻 قالَ أبُوالحَسَنِ (عَلَیهِ‌السَّلام): «تَفْطِيرُکَ أَخَاکَ الصَّائِمَ أَفْضَلُ مِنْ صِيَامِکَ.» ✍️ امام کاظم (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «افطاری دادن تو به برادر مسلمانت، از روزه داشتنت افضل است.» 📚 من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 134. 📎 📎 📎 📎 🔸 https://btid.org/fa/photogallery 🔰 معاونت تبلیغ و امورفرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
⛔️ شبهه ‼️ اختلاف مفسران در تفسیر آیات قرآن نشان می‌دهد معیار دقیقی برای تشخیص درست یا غلط بودن فهم آیات وجود ندارد و هر کس می‌تواند برداشت خود از آیات قرآن را داشته باشد. 🔰 پاسخ 🔸 خوشبختانه علماى اسلام از قرن‌ها پيش علم فهم متون را پى ريزى كرده و شرايط تفسير و مفسر و روش آن را در كتاب هاى خود، بيان كرده‌اند. 🔹 هدف در تفسير و فهم متن- به ويژه متن دينى مثل قرآن- رسيدن به مراد مؤلّف است. خداوند قرآن را براى هدايت انسان نازل كرده و او را به تدبّر و انديشه در آن فرا خوانده پس لازم است انسان در آن بينديشد و به مراد خداوند برسد و آن را به كار گيرد. 🔸 با پيروى از روش درست می‌توان از دخالت نابجای ذهنيت مفسر در فرآيند تفسير جلوگيرى كرد. واقعیت این است که میزان اشتراکات مفسران در فهم آیات قرآن بسیار بیشتر از اختلافات آنان است. 🔹 البته گاهی مفسر تلاش می‌کند گرايش ‏ها و فضاى خاص ذهنى خويش را در فرآيند تفسير دخالت دهد و آراى مبتنی بر ظن و گمان و مقصود خود را بر متن دینی تحميل كند. در این صورت فهم دچار انحراف شده و به تفسیر به رای منجر می‌شود که در روایات اسلامی از آن به شدت نهی شده است. 🔸 اختلاف مفسران قرآن صرفا در تعيين مصاديق آيات و فهم واژگان است که البته عوامل چنين اختلافى را می‌توان اختلاف در روش‏ هاى تفسيرى همانند روش روايى، روش ذوقى و عرفانى و يا روش فلسفى دانست. 🔹 همچنین مفسران در برخی مسائل دانش‌هاى پيش‏ نياز تفسير مثل علوم ادبى يا علم رجال و درايه با یکدیگر اختلاف دارند. 🌐 جهت مطالعه‌ی بیشتر، کلیک کنید. https://btid.org/fa/news/176939 📎 📎 📎 📎 🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org