AC_23_45_50.mp3
44.93M
#مدرسه_بانوی_انقلاب
🎙 صوت «بررسی راهبردهای رهبر انقلاب در مواجهه با جنگ شناختی»
🔹با ارائه:
خانم دکتر سارا طالبی
📅 دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
نادیده گرفتن هفت هزار صفحه!
📌 این چند دقیقه را ببینید، برای ما اشارات زیادی دارد.
📌آنچه در بیانات شهید مطهری و بقیه متفکران اول انقلاب مواجهه با سرمایهداری خوانده میشد توسط آقای غنینژاد چپ گرایی خوانده میشود. در نتیجه از منظر ایشان قانون اساسی ما چپگرا و بر خلاف موازین فقه اسلامی است.
📌از ماجراهای عجیب انقلاب ما، مکتوم ماندن حرفهای اقتصادی متفکران دهه ۵۰ و ۶۰ است.
مجموع حرفهای بهشتی، مطهری، شهید صدر، امام موسی صدر، آیت الله خامنهای را کنار هم بگذاری حدود هفت هزار صفحه حرف است.
هفت هزار صفحه حرف نادیده گرفته شده! هم از طرف ما و هم از طرف دیگران! هفت هزار صفحه که یکی از دالهای محوریاش، نفی سرمایهداری یا به تعبیر بهتر سرمایهمداری است!
📌برای نمونه شهید مطهری سرمایهداری را امالمسائل و ریشه میخواند و از بیتوجهی دستگاه فقهی به این ریشه مینالد.
سرمایهداری در دنیای امروز یک پدیده نو و بیسابقهای است که دو سه قرن از عمر آن بیشتر نمیگذرد، و یک پدیده اقتصادی و اجتماعی نویی است که محصول پیشرفت و ترقی تکنیک جدید است؛ از این رو مستقلًا به عنوان یک مسئله مستحدث باید از آن بحث شود. فقهای عصر از مسائل بانک و بیمه و چک و سفته به عنوان مسائل مستحدث کم و بیش بحثهایی کرده و میکنند ولی توجه ندارند که رأس و رئیس مسائل مستحدثه خود سرمایهداری است، زیرا ابتدائاً چنین تصور میرود که سرمایهداری یک موضوع کهنه و قدیمی است که شارع اسلام برای آن حدود و موازینی مقرر کرده است؛ تجارت، اجاره، مستغلّات، مزارعه، مضاربه، مساقات، شرکتها، همه اینها سرمایهداری است که در اسلام برای آنها احکام و مقرراتی تعیین شده است، اما اینکه مقدار سرمایه کمتر یا بیشتر باشد ربطی به مطلب ندارد. ولی حقیقت مطلب اینطور نیست؛ سرمایهداری جدید یک پدیده جداگانه و مستقل و بیسابقهای است و جداگانه و مستقلًا باید درباره آن اجتهاد کرد؛
ج ۲۰ مجموعه آثار ص ۴۷۹
📌مذاکرات قانون اساسی هم در این بخش بسیار قابل توجه است!
🔺️پ ن۱: جالب است زمانی که امثال آقای غنی نژاد به چپ تمایل داشت بهشتی کاپیتالیست بود و حالا که از اقتصاد بازار آزاد دم میزند بهشتی چپ شده است و خلاف فقه حرف میزند!
برای آشنایی با این خط فکری که ده پانزده سالی به صراحت در فضای فکری ما هست و حرف خود را صریح میزند و حتی پیامبر را یک بورژوازی معرفی میکند، پیشنهاد میکنم یادداشت قدیمی حجت الاسلام نامخواه را بخوانید.
اینجا👇
http://tabagheh3.ir/1396/01/29/بازتولید-اسلام-سرمایه-داری-در-ایران-امروز-متن-کامل
🔺️پ ن ۲: در دوره نزدیک به انقلاب و سالهای ابتدایی آن منظور از نظام فکری پاسخ اسلام به سوالاتی بوده است که قواره جامعه را مشخص میکند. مثلا طرح کلی اندیشه اسلامی اینگونه آعاز میشود
طرح اسلام به صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یکآهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسانها، یکی از فوریترین ضرورتهای تفکر مذهبی است.
به مرور ویژگی انسجام بر نظریه اجتماعی میچربد تا آنجا که امروز عملا نظامی از گزارههای معرفتی مواجهیم که سازوار و منسجم هست اما به سختی روی زمین چیزی را تعیین میکند.
بازگشت به همان رهیافت بابی نو برای نسل تشنه شنیدن فراهم میکند.
✍حجه الاسلام حمید آقانوری
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
8.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖نسخه| دستورالعمل علامه طهرانی (ره)
🔸برای استفاده از فرصت شب
#نسخه
▫️«برنامه تلویزیونی کلمه»
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
به نام خدای عادل
چند جمله ای در مورد جنبش عدالتخواه،
بعد از دیدار اخیر تشکلهای دانشجویی با رهبر عزیز،متن هایی نوشته شد که در آن فراتر از انتقاد از متن جنبش عدالتخواه دیده میشد،نقدهایی شد به روند شکل گیری جنبش،ادبیات عدالتخواهی،ادوار جنبش و....
به نظر حقیر جنبش عدالتخواه یکی از اتفاقات مثبت تاریخ جنبش دانشجویی و تاریخ سیاسی ایران بود.
در دورانی که آرمان ها کمرنگ بود،نگاه سازمانی تشکلها بر نگاه آرمانیشان غلبه میکرد،عده ای قیام کرده لبیک به مطالبه ولی شان گفتند و پیگیر آرمان عقب افتاده انقلاب،یعنی عدالت شدند.
بزرگانی شایسته از این تشکیلات عزیز پشتیبانی کردند،آقا وحید جلیلی،آقا سعید جلیلی عزیز،استاد سید علی آقای موسوی بزرگوار و...
جنبش واقعا به دنبال مسائل انقلاب رفت،عده ای ماموریتشان آن مسائل شد،عده ای با نگاهی گسترده تر اندیشکده ایتان را تاسیس کردند که خدمات ارزنده ای به انقلاب کرد و میکند.
امتداد فرهنگی و رسانه ای جنبش حقیقتا از برگهای زرین انقلاب بود.در زمانه ای که خیلی از اقشار حزب الهی درگیر سیاسی ها و پست گیری بودند،آقا وحید جلیلی همچون شهید آوینی باب هنر و رسانه را به روی مجاهدین باز کرد و اتفاقات کم نظیر در تاریخ هنر انقلاب رقم زد،جشنواره عمار و طنزیم و...حلقه های میانی حقیقی بودند تا در بسیاری از فضاهای فرهنگی انقلاب را به آرمان هایش نزدیک کرد.
اما چیزی که جایش خالی بود سیاست ورزی انقلابی بود،بزرگان جنبش الگوی صحیحی از سیاست ورزی انقلابی رو نکردن،لذا اعضای دغدغه مند سیاسی جنبش هم در این میان دچار گیجی بودند،از طرفی نباید به دامن لابی گری های اصول گرایی می افتادند،از طرفی پایداری آن حزب مردم گرای گفتمانی آنها نبود،شاخه های فرهنگی و صنعتی جنبش هم حرکات سیاسی غلیظی نداشت.اشتری ها هم به درستی میفهمیدند که خیلی از اتفاقات فرهنگی و اقتصادی را نمیشود با سیاست زدایی پیش برد،شارلتان بازی و قدرت طلبی و استانداردهای دوگانه برخی اصولگرایان و نهادهای انقلابی هم حرص آنها را در می آورد،طبیعتا(نه اینکه حق هم همین باشد) این افراد(در فقدان الگوی صحیح سیاست ورزی) روی آوردند به تاختن به این مجموعه ها و افراد.
روزی عدالت خواهی هم مسیر ولی بود و هم جذاب،امروز که زمانه،زمانه عدالتخواهی نیست،چه اتفاقی جذاب است؟چه اتفاقی سایر تشکلها را هم وسوسه میکند تا گرم باشند؟
طبیعتا بین ماله کشی و آبرو بردن،دومی جذاب تر است.
در فضای سیاسی کشور هم،وقتی جلیلی ها سیاست ورزی نکنند،احمدی نژاد امروز الگوی این جماعت می شود.
مشکل جنبش عدالتخواه نامش نیست،که بخواهد آن را از معنویت و عقلانیت دور کند،هر مجموعه ای نامی برای خود می گذارد تا تمرکز فعالیتش معلوم شود،
همچنین عدالتخواهی را از بقیه سلب نمیکند،بلکه بقیه را بدان دعوت میکند.
مشکل جنبش این است که نسبتش را با طرح ولی گم کرد،ولی هم تلاش میکند این نسبت را تنظیم کند.
زمانه زمانه مچگیری نیست،زمانه زمانه عدالتخواهی نیست،زمانه زمانه پیشرفت است،زمانه گفتمان کردن راه پیشرفت است،زمانه نشان دادن نقاط پیشرفت و چگونگی دستیابی بدان در مسیریاست که آمادیم.
ولی سعی دارد افق را بالا بیاورد،در نزاع تمدنی اولا عدالتخواهی باید ناظر به استکبار جهانی باشد،ثانیا خود را عادل کنیم(معنویت)،در این دیدار هم اشاره فرمود.
محمدرضا شهبازی در این نبرد قرار گرفته،اولا غرب را میزند،شاید دیروز که کمتر در این نزاع بود وقتش برای زدن اصولگرایان تلف میشد.اکنون باغ اروپا و لکه آمریکایش پررنگ تر از جوالدوزش هست،خدا قوتش دهاد.
بر آنهایی که میخواهند کمککنند که این بذر انقلاب ثمره های فاخرتری دهد،فرض است آنها را با طرح امروز ولی آشنا کنند و الگوی صحیح سیاست ورزی انقلابی(که سیاست زدایی نیست) را تصویر کنند.
نثار نماد عدل بشریت،امیرالمومنین علیه السلام صلوات🌹
✍حجه الاسلام شادرو
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
👓 آیتالله سلیمانی آخرین بازمانده از عکس معروف شهدا، شهید شد!
🔹 به ترتیب: شهید سجاد شهرکی
شهید سیدعلی هاشمی
شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
شهید آیتالله سلیمانی
📌 رهبری در دیدار اخیر فرمودند در جوانی با شما کار داریم و امیدواریم در ۸۰سالگی شهید شوید!
@banooyeab
#ره_بر
#حوزه_انقلابی
#شکر_نعمت
#کفر_نعمت
«در حوزه علمیهی قم و حوزههای دیگر، بایستی حق انقلاب و امام بر حوزهها، فراموش نشود. انقلاب و امام (رضواناللهتعالیعلیه) حقیقتاً بر حوزههای علمیهی ما، حق حیات دارند. اگر این انقلاب و این حرکت عظیم نبود، آن مشیی که دستگاههای ضددینی پیش گرفته بودند، حوزهها را پوک میکرد و از بین میبرد و به تدریج، حتی عین حوزهها را هم زایل میکرد. بعد از آن که معنایش را به کلی زایل کرده بود، به این جهت و به این سمت، پیش میرفت. واقعاً گرایش به طلبه شدن، کم بود. واقعاً در ارزشگذاریهای جامعه، ارزش حوزه، ارزش نزدیک به صفر بود. این طور، حرکت و عمل میکردند. این انقلاب و امام بزرگوار، حوزه را احیا کردند و در دنیا و در جامعه، به آن آبرو بخشیدند و شخصیت دادند و ناصیهاش را بلند و منوّر کردند.»
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
#گزارش_محتوای_رویداد
#سلسله_اینفوگرافی
💠 بسترهای گسترش ناهنجاری در حوزه حجاب:
1️⃣ بسترهای اجتماعی
2️⃣ بسترهای نظری و مفهومی
3️⃣ بسترهای اقتصادی
4️⃣ بسترهای فرهنگی
5️⃣ بسترهای انسانی
6️⃣ بسترهای حاکمیتی
📍آسیبشناسی اقدامات ✅
📍آسیبشناسی حوزه سیاستگذاری و اقتصاد حجاب
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
اشاره:
❇️ #رویداد_ایدهپردازی_حجاب با حضور 24 نفر از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد. محورهای اصلی در سه حوزه طبقهبندی شد که اکنون در حال معرفی محور اول هستیم:
🔻 بسترها و زمینههای گسترش ناهنجاری حجاب
🔻 الزامات و ملاحظات حکمرانی حجاب
🔻 راهکارها و راهبردهای مقابله با ناهنجاری حجاب
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#حجاب
#اینوگرافی
#تهران
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
💠 نشست علمی “فلسفه تفاوت های طبیعی زن و مرد از دیدگاه شهید مطهری”
📆 زمان: چهارشنبه ۶ اردیبهشت
🕰 ساعت: ۱۶:۳۰
✅ در این نشست علمی حجتالاسلام دکتر حسین بستان به ارائه بحث خواهند پرداخت و حجتالاسلام دکتر محمد حسین طالبی و سرکار خانم دکتر زهرا شریف، به نقد مباحث ارائه شده، میپردازند.
🔹دبیر علمی این نشست را جناب آقای محمدباقر خراسانی بر عهده خواهند داشت.
📌 آدرس مجازی شرکت در نشست👇
🌐 http://hekmateislami.com/live
@banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور درخشان: حضرت امام میفرمایند ما باید منافع مستضعفین را تامین کنیم
دکتر غنینژاد: بفرمایند!
تمام دعوای جبهه حق و باطل بر سر همین یک کلمه است!
خداوند فرموده؟بفرمایند
پیامبر فرموده؟بفرمایند
علی (ع) فرموده؟ بفرمایند
قرآن فرموده؟بفرمایند
ولی فقیه فرموده؟ بفرمایند
همه مردم ایران باید این چند ثانیه را ببینند!
نکات بسیار مهم این کلیپ:
۱. دو دیدگاه در مورد اقتصاد وجود دارد. یکی میگوید باید منافع سرمایهداران تامین شود و به اصطلاح کیک اقتصاد در دست ایشان باشد و دومی میگوید، باید منافع مستضعفان را تامین کرد تا اقتصاد رشد عادلانه کند. یعنی پیشرفت و عدالت توامان صورت بگیرد.
۲. استاد درخشان بر مبنای نظر امام خمینی رحمتاللهعلیه از یک امر ارزشی و یک هنجار و یک "باید" سخن میگوید و دو پاسخ از دکتر غنینژاد دریافت میکند:
۱. بفرمایند (یعنی امام فرمودهاند که فرمودهاند. من نظریه عدالت امام را قبول ندارم).
۲. این حرف امام را بعنوان یک گزاره علمی قبول ندارم.
در صورتی که اساسا صفت علمی نمیتوان بر یک گزاره هنجاری بار کرد.
در حقیقت از نظر ایشان اگر ایدئولوژی، ایدئولوژی لیبرال باشد علمی است! اما اگر ایدئولوژی اسلام باشد غیرعلمیست
خلاصه دعوای بین مکتب اقتصادی اسلام و مکتب سرمایهداری لیبرال همین نکته است که اتفاقا اصل۴۳ آن را تعیین تکلیف کرده است
اینکه باید منافع عموم مردم تامین شود یا منافع سرمایهداران امریست که نه قابل اثبات است نه رد
یک باید است!
اما اینکه آیا تامین منافع مستضعفین و عموم مردم باعث رشد حقیقی میشود حتما قابل اثبات است.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab