فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اربعین
#حجاب
#حیا_و_عفت
#الگوی_سوم_زن
#خطوات_الشیطان
🔻پروژه جدید: «استایل با جوراب بلند در ایران» به لطف بلاگرهای حجاب به اربعین هم رسید، این بار به اسم«مانتوی عبایی با جوراب بلند!!»
🔻در اینستاگرام حجاب استایل ها، عباهای چین واچینشان آن هم با جوراب بلند و روسری های بلند را جایگزین چادر و پوشش زنان مسلمان در اربعین برای زائرین کردند! چرا؟ چون: راحت تر هستید! سبکه، خنکه، گرمتان نمیشود!
🔻مقصود، امام حسین بن علی(علیهالسلام) است یا پیاده کردن اسلام اندلسی که مبلغش دشمن است و عمامه انگلیسی؟!
امت حزب الله که نزدیک یکسال است خون دل بی حجابی ها و بی عفتی ها را میکشد؛ اکنون نزدیک هنگامه اربعین، وارد بازی دشمن و حجاب استایل ها می شود؟
📌 بیدار شویم که دشمن برهنگی را فقط برای قشر برانداز، برنامه ریزی نکرده است!
📌 بیدار شویم و نگاه کنیم دشمن چه بلایی بر سرمان آورده که «جوراب بلند زیر مانتوی عبایی!!!» را حجاب میدانیم؟!؟
بدانید و آگاه باشید؛ هدف کمرنگ کردن حجاب کامل "چادر" است! زنان عرب، زیر چادر عبا میپوشند که اگر چادر به هر دلیلی کنار رفت، حجابشان کامل باشد!
🔻یادمان باشد در مسیر، هم قدم با بانویی هستیم که مهم ترین درسش در اسارت برای زنان مسلمان حفظ حجاب کامل در اجتماع و نزد مردان نامحرم است.
"چادر" سخت است، گرم و اذیت کننده است، ما نشان میدهیم که در اربعین امام حسینی که حتی در گودی قتلگاه حواسش به حجاب زنان خیمه بود، همانند حضرت زینب(سلاماللهعلیها) در سخت ترین لحظه ها، هیچ چیز نمیتواند بین ما و چادر فاصله بیاندازد!
✍ بانو
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #اذان_بیداری در اتوبوس بین شهری
محمدمهدی حسینی از بوانات استان فارس
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
ebnoreza97062105.mp3
3.25M
#یا_بنت_الحسین
☘وصیت شهید حججی به بانوان:
همیشه این بیت شعر را به یاد بیاورید
چادرم سوخته اما به سرم هست هنوز❤️
#شهادت_حضرت_رقیه🏴
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
🔸🔸 بسته پیشنهادی اکران مردمی
( مجموعه مستندات روشنگری مرتبط با فتنه و بلوای سلبریتیها)
مستند اسم رمز مهسا
b2n.ir/u53708
مستند به بهانه آزادی
b2n.ir/q05878
مستند به نام خلق کُرد
b2n.ir/g38627
مستند نقابدارها
b2n.ir/r50756
مستند تروکاژ
b2n.ir/s17942
مستند ایکسونامی
b2n.ir/f81107
مستند تهران دمشق
b2n.ir/x35856
#رسانه_نخبگانی_بانوان
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
زیارتنامه حضرت #رقیه سلام الله علیها
🏴🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🏴
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْکِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْکُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الزَّکِیَّةُ الْفاضِلَةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْکِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ، صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ وَعَلى رُوحِکِ وَبَدَنِکِ، فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَکِ وَمَاْواکِ فِى الْجَنَّةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجْدادِکِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِکَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِکِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ، وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.
التماس دعا
┄┅┅❅💠💠 🦋 💠💠❅┅┅┄
🍃 پیامبر اکرم ص:
برای هر حاجتی که دارید، حتی اگر بند کفش باشد، دست خواهش به سوی خداوند عزوجل دراز کنید؛ زیرا تا او آن را آسان نگرداند، آسان(برآورده) نشود.
📚بحارالانوار، ج۲۳، ص۲۹۵
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
مردمسالاری دینی که عنوان جمهوری اسلامی به خود گرفت و رسمیّت پیدا کرد و از سوی امام خمینی مطرح شد، این یک طرح ناب و خالص دینی است؛ یعنی هیچ تردیدی در این نباید داشت. اینکه حالا بعضیها گفتند که امام انتخابات را، مردمسالاری را و امثال اینها را از غربیها به ملاحظه و رودربایستی و مانند اینها گرفت، حرف بسیار بیمبنائی است. امامی که ما شناختیم و سالها با او همکاری کردیم و مردم دیدند امام را، کسی نبود که به خاطر رودربایستی با این و با آن و با این حرفها، از حکم خدا منصرف بشود؛ نه، اگر چنانچه مردمسالاری در دین نبود، از دین نبود و خدایی نبود، امام کسی نبود که به آن تن بدهد. امام نظر قاطع خودش [را میگفت.] در زندگی امام ملاحظه کردهاید، آن روزی که امام مسئلهی حجاب را مطرح کردند -یک الزام که زنها در محیط اجتماعی باید حجاب داشته باشند- خیلیها مخالف بودند، حتّی افراد نزدیک به خود امام. یکی از نزدیکان امام آن روز آمد پیش من میگفت که آقا! این چه حرفی است که آقا دارند میزنند؟ این چه حرفی است که امام دارند میزنند؟ و شماها مثلاً بروید به امام بگویید منصرف بشوند، که البتّه عقیدهی خود ما هم عقیدهی امام بود؛ یعنی خیلیها مخالف بودند، [امّا] نظر امام این بود و به طور قاطع مسئلهی حجاب را مطرح کردند که حرف درستی هم بود؛ و مانند اینها.۱۴۰۰/۰۳/۱۴
سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سیودومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 #کلیپ زیبای " نذر کردم " با روضهخوانیِحاجمهدی #رسولی تقدیم نگاهتان
▪️#اربعین ؛ شهادت #حضرت_رقیه
💠رونمایی از مجموعه دو جلدی "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب"
🔸به گزارش مرکز ارتباطات و رسانه شورای سیاستگذاری ائمهجمعهکشور، در حاشیه اجلاس نمایندگان ولی فقیه و ائمهجمعه مراکز استانها که از روز سهشنبه۳۱مرداد به مدت۲روز در شهر مقدس قم و با حضور حجتالاسلام و المسلمین حاجعلیاکبری رییس شورای سیاست گذاری ائمهجمعه، آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور و حجتالاسلام و المسلمین محمدیان مسئول ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد از مجموعه دوجلدی "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب" رونمایی صورت گرفت.
🔸این مجموعه دوجلدی با تکیه بر گفتار پژوهی نسبتاً جامع از صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی عرصه عفاف و حجاب و تبیین اندیشههای امامین انقلاب در این عرصه، به طراحی سیاستهای لازم و راهکارهای عملیاتی کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت متناسب با سیاستهای مربوطه و اشراب تجارب موجود مردمی و حاکمیتی در آن، سعی در ارائه نقشه راهی روشن جهت راهبری فرهنگی مسأله عفاف و حجاب در کشور توسط ائمهجمعه دارد.
🔸گفتنی است مجموعه دو جلدی "راهبری فرهنگی عفاف و حجاب"، به سفارش شورای سیاستگذاریائمهجمعه و با همّت "اندیشکده فکر فردا و دفتر مطالعات گفتمان انقلاب اسلامی" به عنوان اثری مسألهمحور، سعی در ارائه پاسخی درخور جهت بهبود یا حلّمسأله داشته و از این جهت در نوع محصولات فرهنگی موجود، بدیع و شایسته توجه است که جهت بهرهبرداری ائمهجمعه و قرارگاههای فرهنگی سراسرکشور به عنوان بستهای پیشنهادی در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت.
🏴 #شبکه_امامت | #نماز_جمعه
https://eitaa.com/joinchat/1148452867Cf769ea04cd
آقای دکتر حمید ابدی، گاهی یادداشت هایی به غرض رویت و چرخش در فضای مجازی می نویسند، اما از آنجایی که هنوز تصمیم نگرفته اند که خود صفحه یا کانالی داشته باشند، این افتخار را به بنده می دهند و از من می خواهند که آنها را در این کانال منتشر کنم.
امروز صبح یادداشتی با عنوان «زنده باد دولتِ بیگفتمان آیا از بیگفتمانی دولت سیزدهم میشود استقبال کرد؟» در اختیار بنده قرار دادند و تقاضا کردند که در کانال ساخت ایران منتشر شود که در ادامه و بدون تصرفی به رویت شما می رسد. یادداشتی که حقیقتا خواندنی بود و از آن استفاده کردم.
قسمت اول:
https://eitaa.com/social_theory/1884
قسمت دوم
https://eitaa.com/social_theory/1885
قسمت سوم:
https://eitaa.com/social_theory/1886
🆔 @social_theory
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
👆در این تحلیل دکتر ابدی، در کنار روایتهایی از پیشرفت که نوعی شتابزدگی در آن شاهدیم، روایت دقیقتری از نقاط مختلف دولت سیزدهم و تدقیق ظرفیت دولت در گفتمان سازی در راستای پیشرفت کشور ارائه داده است.
به نظر با تدقیق صحنه، بهتر می شود ظرفیت های امید را شناخت و با ریشه یابی بیانات رهبر عزیز انقلاب در خصوص امید، به آن امتداد بخشی کرد.
@banooyeab
📣 درس اخلاق و معنویت آیتالله یزدانپناه در شهر تهران
📖 با موضوع سلوک اجتماعی (فصل اول از سلسله جلسات معنویت دینی)
زمان: چهارشنبهها، ساعت ۲۰:۳۰
مکان: تهران، میدان شهدا، مسجد خیّر
📱پخش آنلاین:
@ostad_yazdanpanah
🏷 لازم به ذکر است که جلسه برای برادران و خواهران بوده و مهدکودک برای کودکان نیز فراهم است.
#درس_اخلاق
#سلوک_اجتماعی
#استاد_یزدان_پناه
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
امروز داشتم گزارشهایی را که پس از انتخابات ۱۴۰۰ از دولت وقت دریافت کردیم مرور میکردم. رئیسی خزانه را با منفی ۵۳ همت تحویل گرفت. رویکرد نجیبانه او در بازخوانی نکردن میراث روحانی، و لکنت زبان تیمش در روایت دستاوردها، امثال آقای نوبخت و همتی را در موضع منتقد و طلبکار نشانده است.
@syjebraily
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
بانوی آب
💠 چرا پرداختن به عقلانیت حجاب؟
🔹عقلانیت جایگاهی دارد که به بیانی از وجود انسان، تنها عقل وجهه باقی انسان است،
"ای برادر تو همه اندیشه ای
مابقی را استخوان و ریشه ای"
🔸بررسی تاریخ تمدن غرب، نشان می دهد، پرداختن به مبانی عقلی در مواجهه با حکمت اسکولاستیک و کلام غیرعقلایی مسیحی، تحولی در دنیای غرب رقم زد که در سده های بعد، منجر به ارتقای جایگاه مادی غرب، در راستای فلسفه مطلوب ایشان شد، استفاده حداکثری از طبیعت و لذت حداکثری، نگاهی که در خصوص پوشش انسانها نیز به لذت، به عنوان مهمترین، شاخصه نگریست.
قرآن مجید، اما با عقلانیتی جامع، انسان دارای خلقتِ عرش تا فرش را، در خصوص انتخاب فلسفه زندگی، به تقرب به سرمنشاء خلقت دعوت می کند،
عقلانیت تک بعدی غرب، در پی ریزی تمدن خود، موفقیتی داشتند و آن هم توجه به بنای عقلایی مادی و فلسفه انسان مورد تعریف خود و تلاش برای امتداد بخشی به این عقلانیت، در زندگی بود.
↩️ البته محدودیت های جهان مادی و شعار لذت حداکثری، قطعا تناقضاتی ایجاد می کرد، که جنسی که در مدیریت اقتصاد دست کمتری داشت، برای سوژه لذت بودن، منتخب تر بود.
لذا برای فهم عمق جنایت غرب در حق انسانیت خصوصا زنان، پرداختن به «عقلانیت و فلسفه پوشش»، در تمدن های متنوع، بسیار بسیار حائز اهمیت است.
قرآن عبارتی عمیق در شکستن این «لذت گرایی عموما مردسالارانه» دارد، که اغلب در توجه به عمق آن، کم لطفی شده است:
🔸ذلک اذنی أن یعرفن و لا یوذین،
(حجاب برای این است که شناخته شوند و اذیت نشوند)،
باید پرسید دقیقا چگونه شناخته شوند که اذیت نمی شوند و چگونه اذیت می شوند؟!
تمدن غرب،چنان انسان را دچار غفلتی عمیق کرده و اغلال خودفراموشی را بر بشر زده است که از عمق این اذیت، غافل شده اند و خود زنان، از این اذیت استقبال هم ناخواسته می کنند.
🔹تحلیل و تبیین عقلایی تمدن توحیدی، در مقوله پوشش، حتما دارای ابعاد بنیادینی است که کما اینکه فلسفه غرب در ارائه فلسفه زندگی مادی و امتداد آن، دسته بندی های ملموس تری ارائه نموده، در بحث پوشش هم ادعاهای بیشتری در خروجی های این عقلانیت مسموم مادی خود، حمل می کند و تشریح این «شناخته شدن و اذیت نشدن»، نیازمند تعمق و تأملات است. لایه نازک تاملات بنیادین و عقلانیت تمدنی در بحث حجاب، منجر می شود، سایر تلاشهای متنوع در عرصه تعین بخشی به حجاب، بر پی و بنیاد محکمی برپا نشده و تلاش های بعدی روبنایی را بر این زیربنا، دچار سرنوشت لرزانی می گرداند.
🔸برداشت اول از بحث اذیت نشدن، آزار و اذیت های جنسی است، ولی کما اینکه آیات قران بطون متعددی دارد، این اذیت هم لایه های متکثری دارد.
از جمله این اذیت ها به ادبیات قرآن، در لایه حفظ خانواده وطراوت ارتباط بین زوجین است که مکرر اشاره شده است،
یکی از این اذیت ها، «سلطه لذت مداری مردانه برای سوء استفاده های اقتصادی» از جذابیت زنانه در نظام اجتماعی است، لذا «اتحاد جامعه زنان» در حفظ حجاب و حیا، در حفظ از آسیب این مقوله ضروری است. در پرتو فهم این مهم و رعایت جمعی پوشش توسط زنان، آنها بدون قاعده در معرض لذت جنسی مردان واقع نمی گردند، ولی در صورت عدم اتحاد اجتماع زن مکررا از انسانیت حقیقی خود فاصله می گیرد.
✍ خانم دکتر طالبی
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
بانوی آب
🔹خدا از یک جهت ظاهر هست،
خدا حجابی ندارد، ماییم که در حجابیم، نمیتوانیم به پیشگاه خدا برسیم، لذا باید به سمت او رفت، ما از این عوالم بالا آمدیم پایین، یا ما طی میکنیم، یا ما را می برند.
باید آهسته آهسته به سمت باطن برویم.
ما وقتی دست به کار معنوی می زنیم،
دست به کار ناب دینی می زدیم، خود ما را به باطن می کشاند.
🔸هل من مبشرات،
مومن که صفای باطنیش را ادامه می دهد،کم کم که جلو می رود خوابهای خوش می بیند.
مومن القائات خوش هم دارد.
اینها تفضلات آنسوئی است.
مومن در بیداری هم کم کم می بیند،این سیر از ظاهر به سمت باطن رفتن هست، این سلوک هست.
این چشم و گوش ظاهری که نمی تواند بشنود.
این سیر از ظاهر به سمت باطن،
قلب است که می بیند و می شنود،
هاتف را می شنود.
نوع گفته های عرفا، همه اینها در آیات و روایت هست،فقط کیست که از آیات و روایات اینها را بشوراند.
دل را باید پاک کرد، بحث سلوک تا میشود،دغدغه ظاهری هر چه هست، باطن هم همین هست.
ادبیات قلبی هم همین هست.
قلب چه کارهایی ازش بر می آید.
قلب می تواند کنش داشته باشد، قلب می شنود، می بیند، قلب همت اصلی ماست اگر مومن باشیم.
دغدغه اصلی این قلب هست،
مومن همون گونه که دو چشم در بیرون دارد، دوچشم هم در درون دارد.
بغضی که اومد و رفت درست نیست باید دقت کنیم
سلوک توجه از سیر از ظاهر به باطن هست
اما با معامله قلبی صورت می گیرد،
کسی اگراین را متوجه شود می فهمد جنس سلوک باطنی قلبی است.
🔹شریعت از ظاهر شروع می کند و احوالی برایش رقم می زند که بتواند برایش به باطن برود. شریعت از ظاهر شروع می کند کم کم به سمت باطن بروید، به مردم نباید سخت گرفت. نماز همین رکوع و سجود و ... هست که تکلیف را از ما بر می دارد، بدون حضور قلب هم نماز بخواند، این که گفت خدا گفته این کار را شروع می کند، از همین رساله ها، بعد در کنار این، به ما چیزی گفته اند، قبولی نماز به حضور قلب است.
ولی قبولی اعمال جنس باطنی است.
🔸برخی یک سوم،برخی یک پنجم نماز قلب هست، از یه طرف طاهر را خواسته، از طرفی کم کم حضور قلب را خواسته است، کم کم میل پیدا می شود، که با خداوند مناجات کنید. شریعت از اول سخت نمی گیرد.
شما نماز بخوانید فقط یک لحظه در پیشگاه خداوند خودت را حس کنی،بس هست.
انی وجهت وجهی للذی فطر السموات...
یک ذره بشود، خوب هست،
آخر نماز می شد گفت که خدایا عفوا عفوا عفوا
در نماز جوراب تنگ نپوشید،چرا اینها برای حال وحس حضور هست، به سمت باطن می کشاند ولی از ظاهر شروع می کند، اندک اندک باید قرار گرفت.
خود اعمال شرعی، صفا می آورد.
✍ سخنرانی حضرت استاد یزدانپناه، مسجد خیر، یک شهریورماه ۱۴۰۲
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
♦️ فوق برنامه آموزشی مشترک موسسه انوار الحکمه و رفیعه المصطفی
در روزهای پنجشنبه
ویژه برادران و خواهران
@anvar_alhikmah
@rafieh_akhbar
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab
جلسه درس مقاله دهم شفاء
جناب آقای دکتر غفاری
در حال برگزاری می باشد.
🦋 به #بانوی_آب بپیوندید:
https://eitaa.com/banooyeab