eitaa logo
بانوی پیشران
898 دنبال‌کننده
555 عکس
127 ویدیو
27 فایل
شناسه مدیر: @esrazanjani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گر نگاهی به ما کند زهرا هیئت زوار الزهرا سلام الله علیها بحرین فاطمیه 1401 https://eitaa.com/banooyepishran
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 این شب‌ها در هر سجده بر تربت پاک حسین با خود روضه می‌خوانم کی می‌شود بر تربت پاک مادر سر بر سجده بگذارم https://eitaa.com/banooyepishran
💠 *مراکش کشور هزار مرقد؛ زیارت و توسل در غربی ترین کشور عربی(2)* 🔹 حکومت مراکش از بدو استقلال اهتمام ویژه‌ای نسبت به آرامگاه‌ها و عبادتگاه‌ها داشته است. همواره بودجه‌ سالانه‌ای برای این اماکن تعیین می‌شود و وزارت اوقاف آن را می‌پردازد. گاهی بذل‌ و بخشش‌هایی از سوی پادشاه برای ترمیم، بازسازی و اداره این زیارتگاه‌ها می‌شود تا معنویت مردم مراکش، تمسک آنها به ارزش‌های اسلامی و فرهنگ صوفی‌گری وابسته به مذهب مالکی را تقویت کنند. 🔹 در مراکش سه گرایش صوفیانه اصلی وجود دارد؛ 1️⃣ اول *طریقت شاذلیه* که نامش را از نام مؤسسش العارف ابی الحسن الشاذلی شاگرد مولای عبدالسلام بن مشیش گرفته است. مرقد الشاذلی در شمال مراکش است، اما امروزه پیروان این طریقت صوفی در همه جای جهان اسلام وجود دارند. 2️⃣ دومین طریقت صوفی مشهور در مراکش *طریقت قادریه* است که مؤسس آن عبدالقادر الجیلانی است. 3️⃣ سومین طریقت صوفی مشهور مراکش نیز *طریقت تیجانی* است که مؤسس آن احمد التیجانی است. این طریقت بزرگترین و مشهورترین منش صوفیانه در جهان است که پیروان بسیاری در کشورهای آفریقایی و سایر نقاط جهان دارد ❌ بر اساس آمارهای رسمی، ۵۰۳۸ آرامگاه زیارتی و ۱۴۹۶ خانقاه در مراکش فعال هستند. 〽️ ستی فاطمه یکی از معروف ترین مزارهای مراکش است که در یکی از روستاهای وادیِ اوریکا در نزدیکی پایتخت مراکش قرار دارد. 🔖 2400 کلمه ⏰ زمان مطالعه: 12 دقیقه 📌 ادامه مطلب را اینجا بخوانید: https://zaya.io/زیارتگاه_مغرب ⬅️ شعوبا، پایگاهی برای آشنایی با جامعه و فرهنگ ملل مسلمان https://eitaa.com/banooyepishran
🔻بیانیه حجت الاسلام علیه کسانی که نسبت به حکم اعدام برخی اغتشاشگران اعتراض دارند بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّمَا جَزَاءُ الَّذِينَ يُحَارِبُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا أَن يُقَتَّلُوا أَوْ يُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُم مِّنْ خِلَافٍ أَوْ يُنفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذَٰلِكَ لَهُمْ خِزْيٌ فِي الدُّنْيَا وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ»(مائده/۳۳) «مجاﺯﺍﺕ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺷﺮﻭﺭی ﻛﻪ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﻣُﺤﺎﺭﺑﻪ میﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺧﺮﺍﺑﻜﺎﺭی‌ﻫﺎی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﺭﻳﺰی‌ﺷﺪﻩ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻫﻢ میﺯﻧﻨﺪ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ: به ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺟﺮﻣ‌ﺸﺎﻥ ﻭ ﺑﺪﻭﻥ ﺗﺮﺣّﻢ، ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻜُﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﺑﻪ ﺻُﻠّﺎﺑﻪ ﺑﻜِﺸﻨﺪ ﻳﺎ ﭼﻬﺎﺭ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻬﺎ‌ﺭ‌ﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎی چپ‌شان ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﻨﻨﺪ ﻳﺎ ﺍﺯ ﺷﻬﺮﺷﺎﻥ ﺗﺒﻌﻴﺪﺷﺎﻥ ﻛﻨﻨﺪ. ﺗﺎﺯﻩ، ﺍﻳﻦ‌ﻫﺎ ﺭﺳﻮﺍیی ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻫﻢ ﻋﺬابی بیﺍﻧﺪﺍﺯﻩ نصیب‌شان میﺷﻮﺩ.» حکم اعدام برخی از اغتشاشگران محارب، برخی از مدعیان فلسفه اخلاق را وا داشت تا به نفی خشونت توصیه کنند و شخص مدعی فقاهت را وا داشت تا عنوان محارب را از جانیان بزداید و شخص مدعی علم حقوق نیز همین ادعا را تکرار کرد. اما باید از اینها پرسید این چه فلسفه اخلاق و علم فقه و علم حقوقی است که فقط در دفاع از اغتشاشگران ضد انقلاب و فحاشان بی اخلاق و فاسقان ضد مذهب، کارایی دارد؟ آنگاه که جوانان و دانشمندان این مرز و بوم توسط کومله و تجزیه طلبان و منافقان و داعشیان قطعه قطعه می شدند، اخلاق و فقه و حقوق این مدعیان کجا بود؟ دوستان می پرسند اینان که درس خوانده حوزه علمیه هستند، چرا اینگونه استدلال می کنند؟ پاسخ این است که انحراف یک تفسیر و تطبیق به رای حوزوی از انحراف فکری یک دانشگاهی به مراتب بدتر است. وقتی محقق حلی در شرائع الاسلام به صراحت می نویسد: المحارب کل من جرد السلاح لإخافة الناس فی بر او بحر لیلا کان او نهارا فی مصر و غیره، و شیخ طوسی در خلاف می فرماید: المحارب الذی ذکره الله تعالی فی آیه المحاربه هم قطاع الطریق الذین یشهرون السلاح و یخیفون السبیل، و ابن ادریس در السرائر می فرماید: المحارب کل من شهر السلاح لإخافة الناس فی بر كان او فی بحر فی العمران و الامصار او فی البراری و الصحاری؛ همچنین وقتی آیه شریفه با ظهور قریب به نص بر حکم شرعی محارب دلالت دارد؛ آنگونه که در ترجمه تفسیری آن بیان شد؛ حال چگونه این طائفه مدعی اخلاق و فقه و حقوق، قمه کشان معرکه گیر فحاش قطاع الطریق را محارب نمی دانند و به واسطه مخالفت باحکم شرعی اعدام آنها خوراک رسانه اجانب را تامین می کنند. خداوند اهل علم را از تحمیل سیاست زدگی بر اخلاق و فقه و حقوق نجات دهد و عاقبت همه ما را ختم به خیر گرداند. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۱۹ آذر ۱۴۰۱ https://eitaa.com/banooyepishran
بنری که ۴ طرف سفارت اَنگل‌ستان نصب شد😁 https://eitaa.com/banooyepishran
تلاش آمریکا برای حذف از کمسیون مقام زن هرچند در ظاهر به ثمر رسید لیکن نخواهد توانست صدای بانوی ایرانی را خفه کند. خانم فعال حقوقی و اجتماعی و حوزه زنان همزمان با بدعت و لابی آمریکا برای حذف ایران از این کمیسیون، به عنوان سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهرستان خنداب به روشنگری پرداخت. https://eitaa.com/banooyepishran
🔻 در دیدار خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر علیه‌السلام ۱۴۰۱/۹/۲۹ 🔻داغدار شدن دل‌ها با حادثه تلخ تروریستی 🔻ماندنی شدن در تاریخ ایران 🔻رسوا شدن دست‌های پشت پرده این خباثت یعنی امریکایی‌های کینه توز و بوجود آورنده داعش 🔻 ضرورت توجه دستگاه‌های فرهنگی و هنری به این حادثه با عظمت، همچون قضیه عاشورا و سایر مسائل تاریخی و انتقال به آیندگان 🔻 تاکید بر شراکت به‌وجود آورندگان داعش علاوه بر عاملان جانی و خیانتکار این جنایت 🔻 تاکید بر دروغگو، سیاه‌دل، رسوا و منافق بودن آن‌ها که در حرف، پرچم حقوق بشر را بالا می‌برند اما در عمل، گروه‌های خطرناک تروریستی را بوجود می آورند. 🔻 توصیه به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای جهت تولیدات هنری در خصوص این حادثه و سایر قضایای تاریخی 🔻تاکید بر کوتاهی ما در مسائل مربوط به حوادث و تاریخ انقلاب اسلامی و جنایت‌های دشمنان از نظر کار رسانه‌ای و تبلیغ به‌گونه‌ای که نسل جوان ما اطلاعات زیادی از حوادث گذشته از جمله جنایات منافقین ندارد. 🔻تأکید بر ضرورت تبیین واقعیت‌ها به عنوان بخشی از وظایف فعالان بخش‌های هنری، تبلیغی و نگارشی و همه دستگاه‌های فرهنگی https://eitaa.com/banooyepishran
وقتی نسخه های غرب برای جامعه مسلمانان‌ است و برای خودشان سیاست های تشویقی باید باور کنیم جمعیت عامل قدرت ماست و ما را ضعیف می‌خواهند. پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرمود: بیت لاصبیان فیه لا برکة فيه خانه ای که در آن کودکان نباشند برکت ندارد. https://eitaa.com/banooyepishran