💠 مجموعه روایت سهم آسمان
🔹قسمت اول؛ به وقت عروج
«به وقت عروج» داستان یک انتخاب سخت است. انتخابی تعیین کننده، که خواب را از چشمان مادری میگیرد. عباس باید یک تنه بجنگد. جنگ بیرونی با دشمن و جنگ درونی با احساسات خویش.
اما داستان به همین جا ختم نمیشود! این روایت شما را به عمق میدان مبارزه میبرد؛ جایی که توپ و تفنگ، ساده ترین اتفاق ممکن است!
⏳ تا دقایقی دیگر منتظر انتشار پادکست «به وقت عروج» باشید.
#سهم_آسمان
رادیو بانور - به وقت عروج (1).mp3
23.39M
🎧 مجموعه روایت سهم آسمان
▫️ قسمت اول؛ به وقت عروج
«به وقت عروج» داستانِ یک انتخاب سخت است! عباس چه تصمیمی میگیرد؟
🔶️« عباس بی طاقت، کنار زانوی ننه نشست و انتهای چادر نمازی که سرش بود را در دست گرفت. گفت:" ننه عباس! فدای این اشکات بشم، وقتی وقت، وقتِ جهاده، وقتی دارن اعتقادتو نشونه میرن، تو به من یاد بده. تو که همیشه معلمم بودی... چیکار کنم؟ وایسم کنار نگاه کنم؟ ننه من.. من اینقدر بی غیرتم؟؟" اشک های ننه عباس مثل دانه های مروارید از روی گونه میچکید و گوشه مقنعهاش را خیس میکرد.»
#سهم_آسمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه. شب زیارتی ارباب بی کفن. السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)... السلام علیک یا ابا الفضل العباس قمر بنی هاشم (ع)... اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود. 🙏🏻🙏🏻😭😭
#شبتون حسینی التماس دعا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۳۱
نام سوره: توبه
شماره آیه:《۳۱》
#آیه: اتَّخَذُوا أَحْبَارَهُمْ وَ رُهْبَانَهُمْ أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ وَالْمَسِيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ مَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا إِلَٰهًا وَاحِدًا ۖ لَّا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۚ سُبْحَانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ
#ترجمه: (آنها) دانشمندان و راهبان خویش را معبودهایى در برابر خدا قرار دادند، و (همچنین) مسیح فرزند مریم را. در حالى که دستور داشتند فقط خداوند یکتایى را که هیچ معبودى جز او نیست، بپرستند، او پاک و منزّه است از آنچه همتایش قرار مى دهند!
#تفسیر_آیه
به شرک عملى آنان (در مقابل شرک اعتقادى) و یا به تعبیر دیگر شرک در عبادت اشاره کرده، مى گوید: یهود و نصارى دانشمندان و راهبان خود را، خدایان خود، در برابر پروردگار قرار دادند (اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللّهِ).
و نیز مسیح فرزند مریم را به الوهیت پذیرفتند (وَ الْمَسیحَ ابْنَ مَرْیَمَ).
أَحبار جمع حَبْر به معنى دانشمند و عالم و رُهبان جمع راهب به افرادى گفته مى شود که به عنوان ترک دنیا در دیرها سکونت اختیار کرده و به عبادت مى پرداختند.
شک نیست یهود و نصارى در برابر علماء و راهبان خود سجده نمى کردند، و براى آنها نماز و روزه و یا سایر عبادت ها را انجام نمى دادند، ولى از آنجا که خود را بدون قید و شرط در اطاعت آنان قرار داده بودند و حتى احکامى را که بر خلاف حکم خدا مى گفتند واجب الاجرا مى شمردند، قرآن از این پیروى کورکورانه و غیر منطقى تعبیر به اتخاذ ربّ کرده است.
این معنى در روایتى که از امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) نقل شده، آمده است که فرمودند: أَما وَ اللّهِ ما صامُوا لَهُمْ وَ لا صَلُّوا وَ لکِنَّهُمْ أَحَلُّوا لَهُمْ حَراماً وَ حَرَمُّوا عَلَیْهِمْ حَلالاً فَاتَّبَعُوهُمْ وَ عَبَدُوهُمْ مِنْ حَیْثُ لا یَشْعُرُونَ:
به خدا سوگند! آنان (یهود و نصارى) براى پیشوایان خود روزه و نماز به جا نیاوردند ولى پیشوایانشان حرامى را براى آنان حلال، و حلالى را حرام کردند و آنها پذیرفتند و پیروى کردند و بدون توجه آنان را پرستش نمودند.
در حدیث دیگرى چنین آمده است: عدى ابن حاتم مى گوید: خدمت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمدم در حالى که صلیبى از طلا در گردن من بود، به من فرمود: اى عدىّ! این بت را از گردنت بیفکن! من چنین کردم، سپس نزدیک تر رفتم، شنیدم این آیه را مى خواند: اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً... هنگامى که آیه را تمام کرد گفتم:
ما هیچ گاه پیشوایان خود را نمى پرستیم!
فرمود: آیا چنین نیست که آنها حلال خدا را حرام و حرام خدا را حلال مى کنند و شما از آنها پیروى مى کنید؟
گفتم: آرى، چنین است.
فرمود: همین عبادت و پرستش آنها است.
دلیل این موضوع روشن است; زیرا قانونگذارى مخصوص خدا است، و هیچ کس جز او حق ندارد چیزى را براى مردم حلال و یا حرام کند و قانونى بگذارد، تنها کارى که انسان ها مى توانند انجام دهند، کشف قانون هاى پروردگار و تطبیق آن بر مصادیق مورد نیاز است.
بنابراین، اگر کسى اقدام به قانونگذارى بر ضد قوانین الهى کند، و کسى آن را به رسمیت بشناسد و بدون چون و چرا بپذیرد، مقام خدا را براى غیر خدا قائل شده است، و این یک نوع شرک عملى و بت پرستى و به تعبیر دیگر: پرستش غیر خدا است.
از قرائن، چنین بر مى آید که: یهود و نصارى براى پیشوایان خود چنین اختیارى را قائل بودند که گاهى قوانین الهى را به صلاحدید خود تغییر دهند و هم اکنون مسأله گناه بخشى در میان مسیحیان رائج است که در برابر کشیش اعتراف به گناه مى کنند و او مى گوید: بخشیدم!
نکته دیگرى که باید به آن توجه داشت این است که: چون نوع پرستش و عبادت مسیحیان نسبت به عیسى با پرستش یهود نسبت به پیشوایشان تفاوت داشته: یکى واقعاً مسیح(علیه السلام) را پسر خدا مى دانسته و دیگرى به خاطر اطاعت بى قید و شرط به عنوان عبادت کردن پیشوایان معرفى شده اند، آیه فوق نیز میان آن دو تفاوت قائل شده و حسابشان را از هم جدا کرده است و مى گوید: اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللّهِ .
سپس حضرت مسیح را جدا کرده مى گوید: وَ الْمَسِیْحَ بْنَ مَرْیَمَ و این نشان مى دهد که در تعبیرات قرآن همه ریزه کارى ها رعایت مى شود.
در پایان آیه روى این مسأله تأکید مى کند که: تمام این بشرپرستى ها بدعت و از مسائل ساختگى است و هیچ گاه به آنها دستورى داده نشده که خدایان متعدد براى خود انتخاب کنند، بلکه به آنها دستور داده شده که تنها یک معبود را بپرستند (وَ ما أُمِرُوا إِلاّ لِیَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً).
معبودى که هیچ کس جز او شایسته پرستش نیست (لا إِلهَ إِلاّ هُوَ).
معبودى که منزه است از آنچه آنها شریک وى قرار مى دهند (سُبْحانَهُ عَمّا یُشْرِکُونَ).
قرآن مجید در این آیه، درس بسیار پر ارزشى به همه پیروان خود مى دهد و یکى از عالى ترین مفاهیم توحید را ضمن آن خاطر نشان مى سازد، مى فرماید: هیچ مسلمانى حق ندارد اطاعت بى قید و شرط انسانى را بپذیرد; زیرا این کار مساویست با پرستش او، همه اطاعت ها باید در چهار چوبه اطاعت خدا در آید و پیروى از دستور یک انسان تا آنجا مجاز است که با قوانین خدا مخالفت نداشته باشد، این انسان هر کس و هر مقامى مى خواهد باشد.
زیرا اطاعت بى قید و شرط، مساوى است با پرستش، و شکلى است از بت پرستى و عبودیت، اما متأسفانه مسلمانان با فاصله گرفتن از این دستور مهم اسلامى و بر پا ساختن بت هاى انسانى گرفتار تفرقه ها، پراکندگى ها، استعمارها و استثمارها شده اند و تا این بت ها شکسته نشود و کنار نرود، نباید انتظار برطرف شدن نابسامانى ها را داشته باشند.
اصولاً این گونه بت پرستى از بت پرستى هاى زمان جاهلیت که در برابر سنگ و چوب سجده مى کردند، خطرناکتر است; زیرا آن بت هاى بى روح پرستش کنندگان خویش را هیچ گاه استعمار نمى کردند.
اما انسان هائى که به شکل بت در مى آیند بر اثر خودکامگى، پیروان خود را به زنجیر اسارت مى کشند و گرفتار همه گونه انحطاط و بدبختى مى گردانند.
✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سلام_امام_زمانم❣
جواب سلام واجب است
پس بیایید هر روز به او سلام کنیم...
بی عشق مٙهدی
در دلم لطف و صفا نیست
لایق به خاک است
آن دلی که مبتلا نیست
هر روز باید از فراقش ناله سر داد
مٙهدی فقط آقای روز جمعهها نیست...
🍃اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّک اَلفَرَجْ🍃
🌹تعجیل درفرج#پنج صلوات 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 توصیف رهبر انقلاب از تصویری که از شهید حججی در اسارت داعش منتشر شد
✏️ شهید حججی مثل شیر نر دارد جلو میرود و اعتنایی به کسی ندارد!
🗓 ۱۸مرداد، سالروز شهادت شهید حججی و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
💻 Farsi.Khamenei.ir