eitaa logo
بانوان المتقین
133 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
231 فایل
ارتباط با ادمین برای پاسخ به سوالات: @keshanii
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🍁 🍁 🎥 💢موضوع: لحظه به رسیدن ‎قاسم_سلیمانی ✅ تصاویری از ورود کاروان شهید المهندس برای استقبال از شهید قاسم سلیمانی در فرودگاه بغداد و لحظه ی هدف قرار گرفتن ماشین حامل شهدا در خیابان اطراف فرودگاه 🔸🖤🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مجموعه کلیپ های معاونت سیاسی سپاه🔺 🔰قطب نما 163| داستان آقاها و آقازاده ها ماجراي آقازادگي و آقازاده ها، موضوعي جنجالي است که اين روزها اخبار مربوط به آنها با جذابيت ويژه اي دنبال مي‌شود.اما عجيب آنجا است که پسر در منجلاب انحراف و انحطاط بيفتد و پدر به جاي آنکه براي نجات او تلاش کند، به عاملي براي توجيه رفتارش بدل گردد و آبرو و اعتبار خود را خرج نجات او سازد. https://basirat.ir/fa/news/327125
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی (4) 💠روش تحقق مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻مهمترین مطلبی که در خصوص تفاوت روش تحقق مردم سالارس دینی با سایر دیدگاه ها وجود دارد در «ارزش مدار بودن» این روش است. در این روش اگر چه مبنای پذیرش رأی و نظر مردم مورد توجه است اما از ارزشها و فضایل اخلاقی نیز غفلت نمی شود، بلکه محوریت با ارزشهاست و حکومت اسلامی حق ندارد به بهانه مردمداری، روش تساهل و کم رنگ کردن ارزشهای دینی را به کار گیرد؛ مردم مسلمان خود خواستار آزادی و دموکراسی در سایه دین و در راستای اهداف دینی اند و آنچه را که ضد دینی باشد بر نمی تابند. مقام معظم رهبری در این باره می گوید: «روشهایی که برای کسب قدرت و حفظ آن به کار گرفته می شود باید روشهای اخلاقی باشد در اسلام کسب قدرت به هر قیمتی، وجود ندارد و روشها خیلی مهمند.» 🔹آنچه امروزه برای تبیین در غرب و مردم سالاری به آن توجه می شود ارزش زدایی از آن است. در جامعه اسلامی نیز برخی بر آنند که مردم سالاری را از ارزش مداری دور کنند؛ در حالی که خواست مردم مسلمان، تحقق نظام اسلامی و استمرار آن با حضور و مشارکت مردم در چارچوب حفظ همه اصول اسلامی است. 🔸بر همین اساس، مسؤولان نیز در نظام اسلامی باید همتشان را به رفع نیازهای مردم، با اخلاص و توجه به خدا و اتصال به او مصروف دارند. 🔹در نظام امامت، بر اساس انتصاب شرعی و انتصاب بر مبنای مقبولیت و انتخاب عمومی است. به همین دلیل در قانون اساسی جمهوری اسلامی، اصل پنجم بر اساس نظریه ی نصب و اصل ششم و یکصد و هفتم بر مبنای جمهوریت و مردم سالاری تبیین شده است. 🔺وظایفی چون مردم داری، خدمت به مردم و مانند آن ها به تحکیم روابط دولت و مردم و استحکام مردم سالاری دولت اسلامی می انجامد.
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: اقدامات نظارتی در 6 ماه 🔸🌺🔹
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 🌺آمد به خط . شب که شد، گفتیم لابد می‌رود یک جایی دور از هیاهوی رزمنده ها استراحت کند. کفش هایش را گذاشت زیر سرش، گوشه‌ی اتاق دراز کشید. خودمان خجالت کشیدیم، اتاق را خلوت کردیم که چند ساعت استراحت کند.
45.docx
15.9K
💢 🌐نسخه word ✅موضوع: گشایشی از سوی آمریکا و غرب وجود نخواهد داشت ✍️سعید نادری اصل 🔸🌹🔹 🔻عدم ثبات سیاست خارجی در آمریکا و کشورهای اروپایی 🔹سابقه تاریخی و تلاش های قبلی برای رفع تحریم ها 🔸برای گشایش نیازمند همت و شجاعت هستیم 🔺خواسته های آمریکا و غرب حدیقفی ندارد
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 ضد انقلاب شایعه کرده بودند، فرمانده لشکر از ترس یک تونل زیر خانه اش ساخته که بتواند فرار کند. خاک های جلوی خانه را دیده بودند. گفته بود زیر زمین را طوری بسازیم که بشود داخلش روضه خوانی برگزار کرد. خودش هم هر وقت می آمد آنجا، دست بنّا را می‌بوسید که دارد حسینیه می‌سازد.
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: اقدامات در دست اجرا 🔸🌺🔹
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(5) 💠اهمیت و ضرورت مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻 در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه‌ی نظام ما همین انتخابات است. مردم‌سالاری دینی با حرف نمیشود؛ مردم‌سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‌ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت میگیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. 🔹این مردم‌سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. اینکه شما توانسته‌اید در طول این {42} سال از نهیب ابرقدرتها نترسید، اینکه ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‌ی اساسی به شما بزنند، اینکه جوانان کشور در ورود به میدانهای گوناگون این و را نشان میدهند، ناشی از مردم‌سالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم. انتخابات سرمایه‌گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل اینکه شما سرمایه‌ی سنگین و عظیمی را در بانک میگذارید، بانک با آن کار میکند و شما از سودش استفاده میکنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. 🔸ملت ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را میکند، سپرده‌گذاری بزرگی را انجام میدهد و سود آن را میبرد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می‌اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین میکنید. یک رأی هم اهمیت دارد. 🔹هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال میشوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان میدهد؛ بنده همواره در درجه‌ی اول در انتخابات سعیم بر این است که به مردم عرض کنم حضور شما در این انتخابات مهم است. این، تصدیق و تأیید و مستحکم کردن نظام جمهوری اسلامی است. مسئله فقط یک مسئله‌ی سیاسی و فردی و اخلاقی محض نیست؛ یک مسئله‌ی همه‌جانبه است. 🔺انتخابات با سرنوشت مردم سر و کار دارد؛ بخصوص انتخابات ریاست جمهوری که سپردن قوه‌ی اجرائیه‌ی کشور به دست یک نفر و یک مجموعه است که کشور را برای مدت چند سال اداره کنند؛ اینقدر انتخابات اهمیت دارد. 🌺 «رهبر معظم انقلاب اسلامی 1388/1/1»
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد.
💠🍁 🍁 ✅یادداشت روز 🔴از تا تخریب سپاه ✍️ عزیز غضنفری 🔸🌹🔹 🔻این روزها با استناد به بیانات حضرت امام‌(ره) درباره ورود و ارتش به سیاست و ، تحلیل‌های گوناگونی مطرح می‌شود و در این میان یک جریان مشخص با اهداف معین خط تخریب سپاه را در پیش گرفته است: 💠نکات تحلیلی: 🔸1- سپاه تأکیدات حضرت امام‌(ره) و پس از ایشان درباره عدم ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی را به دیده یک دستور شرعی و قانونی می‌نگرد و خود را بدان ملتزم می‌داند. در سپاه کمیسیونی تحت عنوان «فرمان حضرت امام» وجود دارد که با قاطعیت به مسئله ورود اعضای سپاه به فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی رسیدگی می‌کند. ضمن این‌که دکترین رفتار سیاسی سپاه که سند بسیار مهم در سپاه به حساب می‌آید، هرگونه ورود به احزاب و حمایت مصداقی از هر کاندیدا و گروه سیاسی در انتخابات را نهی کرده است. 🔹2- موضوع ورود نظامیان به انتخابات بر اساس رعایت قانون، نه منع قانونی دارد و نه مخالف با بیانات حضرت امام‌(ره) است؛ هرچند بر اساس دکترین رفتار سیاسی سپاه، سپاه از هیچ فردی با هرگونه سابقه، نظامی و غیرنظامی، حمایت نخواهد کرد. 🔸 3- در آغاز تشکیل سپاه برخی از فرماندهان سپاه مانند محسن رضایی و محمدباقر ذوالقدر عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز بودند که با تذکر امام مبنی بر این‌که یا در حزب باشید، یا در سپاه بمانید، با انصراف از فعالیت‌های سیاسی در سپاه ماندند و برخی دیگر نیز چون محسن آرمین از سپاه انصراف دادند. تأکید امام‌(ره) مربوط به دورانی است که به خاطر شکل‌گیری تازه سپاه و عدم تجربه لازم، تعداد اندکی از اعضاء سپاه هر دو مسیر نظامی‌گری و کار حزبی را توأمان دنبال می‌کردند؛ که البته به‌سرعت این رویکرد اصلاح شد و تاکنون نیز این اهتمام به‌تصریح امام‌(ره) دنبال می‌شود؛ اما نهی حضرت امام هیچ منافاتی با ارتقاء آگاهی‌های سیاسی در سپاه ندارد. چه اینکه ایشان در همان مقطع ضمن نهی از ورود به کارهایی به سبک سیاست‌بازان، فرمودند که قواى مسلح، باید داراى دید سیاسى باشند و هرگز کورکورانه عمل نکنند. 🔺نکته پایانی: کسانی که امروز به بیانات امام راحل استناد می‌کنند و بر اساس آن خط تخریب سپاه را در پیش گرفته‌اند، باید به این سؤال پاسخ دهند که هم‌اکنون آیا در سپاه اختلاط مشاغل نظامی و حزبی وجود دارد؟ آیا سپاه به غیر از اینکه به تبیین و بصیرت‌افزایی معتقد است، به تبلیغ یک حزب و کاندیدا روی آورده است؟ یقیناً این‌گونه نیست و نخواهد بود.
🌠🍁 🍁 💢 ♻️موضوع: 👌 در مسائل سیاسی ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید. 🔸🖤🔹
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺روضه که تمام شد، غیبش زد. خیلی گشتیم تا متوجه شدیم رفته سراغ شستن سرویس های بهداشتی. نگذاشت کسی کمکش کند. میگفت: افتخارم این است خادم روضه ی حضرت زهرا(س) باشم.
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 فرش کوچکی انداخت گوشه ی حیاط خانه ی پدری اش، توی آفتاب. پیر مرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را می‌بوسید و می‌گفت: همه‌ی دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه.
🌠🍁 🍁 ✅ جذب حداکثری، یا جذب حداقلی !؟ 🔻یکی از اصول حکمرانی ولایی جذب حداکثری آحاد جامعه است که این امر در روش امامین انقلاب اسلامی در اداره جامعه ثابت شده است. 🔸اما برخی شعارها در سپهر سیاسی کشور مطرح می شود که نتیجه آن در بین ۸۰ میلیون ایرانی، جذب حداقلی بوده و خواهد بود. چترهای بسته یا محدود و شعارهایی همچون "خلوص گرایی" نتیجه ای جز جذب حداقلی نخواهد داشت، اما "وحدت گرایی" موفقیت بالا و جذب حداکثری را به دنبال خواهد داشت. 🔺 این امر چنان بدیهی است که تصور آن، موجب تصدیق آن خواهد بود.
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است.
45.docx
15.5K
🌀 🌐نسخه word ✅موضوع: باید‌ها و نباید‌های تفسیر امام (ره) ✍️دکتر عبدالله گنجی- مدیرمسئول روزنامه جوان
99-10-08.pdf
874K
🌠🍁 🍁 🌀نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر 💢شماره 307 🔸🌺🔹
💢🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(8) 💠نگاه به مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻نعمت بزرگ حضور مردم، هدیه‌ی انقلاب به ماست. قرن‌های متمادی در کشور ما سپری شد؛ حکومت‌هایی آمدند و رفتند، بدون این‌که مردم کوچکترین نقشی در تعیین این دولتها و گزینش آنها داشته باشند. انقلاب میدان را برای مردم ما باز کرد مردم‌سالاری در کشور ما، یک مردم‌سالاری حقیقی متکی به ایمان است. 🔹مردم از روی احساس وظیفه‌ی دینی است که در عرصه‌ی انتخابات وارد می‌شوند و طبق تشخیص خود گزینش می‌کنند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند. ... تبلیغاتچی‌های وابسته‌ی به مراکز قدرت، از مدتها پیش از انتخابات، با لحن‌های گوناگون، فضا را از هیاهوی مخالفت با انتخابات پر کردند{میکنند}؛ سعی می‌کردند{میکنند} مردم را ناامید کنند؛ مردم را از حضور در این میدان شرف و افتخار منصرف کنند. ... ملت ما استقلال خود، هوشمندی خود، شجاعت خود، دلسوزی و پایبندی خود به منافع ملی را در این نوبت هم مثل نوبت‌های دیگر نشان{خواهد} داد. حقا و انصافا در مقابل هوشیاری و وقت‌شناسی این ملت، انسان احساس تواضع و خضوع می‌کند. این ملت، ملت شجاع و بیدار و با ایمان و پرانگیزه‌یی است؛ بگذارید دشمنان این ملت هر چه می‌خواهند، بگویند. 🔸این ملت راه خود را پیدا کرده است و با همت والا در این راه به پیش می‌رود. سردمداران استکبار جهانی بعد از انتخابات هم از تخریب وجهه‌ی انتخابات ایران دست برنداشتند. یک مسؤول امریکایی گفت ما دمکراسی ایران را قبول نداریم! ملت ایران هم دمکراسی آنها را قبول ندارد. دمکراسی‌یی که پول سرمایه‌داران صهیونیست حرف اول را در آن می‌زند، چه افتخاری می‌تواند داشته باشد و چه چیزی را می‌تواند به مردم دنیا تعلیم دهد؟ 🔺دمکراسی حقیقی، مردم‌سالاری برخاسته‌ی از دین و ایمان است. انگیزه‌ی مردم، برخاسته‌ی از دین، از احساس مسؤولیت و از احساس تکلیف ملی و دینی است؛ لذا وارد میدان می‌شوند و در میان نامزدهای مختلف، گزینه‌ی خودشان را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری که با چنین آرائی سر کار می‌آید، وامدار هیچ کس جز خدا و مردم نیست؛ این معنای مردم‌سالاری است. ملت عزیز ما این نعمت الهی را قدر بدانند؛ بر آن پای بفشارند و تأثیر و حضور خودشان را در میدان‌های گوناگون تعیین سیاست‌های کشور و گزینش مدیران عالی‌رتبه همچنان حفظ کنند. 🌺«رهبر معظم انقلاب اسلامی 1384/5/12»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠🍁 🍁 💢 ✅قسمت اول 💢موضوع: وجوه اشتراک با مردم سالاری غیردینی 🔸⚫️🔹 🔻ذی حق دانستن 🔹تعیین انتخابات 🔸الزام به 🔺احترام به آزادی های فردی و جمعی
اخبار وتحلیل ها8دی99.pdf
359.1K
💠 💢موضوع: اخبار و تحلیل‌ها - ۸ دیماه ۹۹ 🔸🌺🔹 🔻دشمنی که با آن قدم می‌زنی قابل‌اعتماد نیست! 🔸دام سازش! 🔹سعودی‌ها رفتارشان عاقلانه نیست 🔺حساب ما از دولت جداست!
🇮🇷🍁 🍁 🔴 چرا ۹ دی یک روز ملی؟ 🔻 ۹ دی یک روز حزبی نیست، یک یوم الله ملی است. مردم با ذائقه متفاوت فکری سیاسی به خیابان آمدند. 🔸دی ۹ دی مردم دیدند که فتنه‌گران پای خود را از حریم یک نامزد انتخاباتی فراتر گذاشتند. در ۹ دی مردم چنگ و دندان و نیشخند دشمنان ایران اسلامی را از فتنه ۸۸ می دیدند. در ۹ دی مردم از ذائقه سیاسی خود گذشتند. 🔹مردم حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق امام حسین (علیه‌السلام) جمع شدند. حماسه ۹ دی نه تنها برای فتنه گران بلکه هشداری هم برای کسانی بود که بخواهند در برابر رای مردم بایستند. 🔸امروز ۱۰ سال از فتنه ۸۸ می‌گذرد. اما ۹ دی نمادی برای همه مردم در حمایت از قانون اساسی و منافع ملی و مقدسات و امنیت ملی است. 🔺اگر ۹ دی بزرگداشت نشود چه بسا برای زحمت هایی که برای انقلاب کشیده شده به راحتی فراموش شوند.
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(9) 💠دشمنان مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئله‌ی نیست، فقط مسئله‌ی نیست، فقط مسئله‌ی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛ نمیخواهند این ظاهره و پدیده‌ی شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کرده‌اند، همیشه گفته‌اند که دین با و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا [چطور] ببینند که دین مظهر کامل یک مردم‌سالاری همه‌جانبه است که بعضی از خارجی‌ها هم اعتراف کردند. 🔹ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشته‌ایم؛ کجای دنیا این همه به مردم‌سالاری اهتمام می‌ورزند؟ به این هم کار دارند؛ به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع‌ باشد، «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه»؛ اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین ‌جور هم هست. 🔺هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید. 🌺« رهبر معظم انقلاب اسلامی 1398/12/04»
🌠🍁 🍁 💠همه حماسه‌آفرينان نهم دي ✍️ مهدی سعیدی 🔸🌹🔹 🔻عظمت نهم دي را بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنه‌اي عميق» دانست که در طراحي آن همه ابزارهاي تزوير و فريب براي اغواء ملت دست‌به‌کار شده بود. در اين حماسه بزرگ همه اقشار مردم سهيم بودند. ❇️نکات تحليلي: در نهم دی 1388 اقشار مختلف ملت با گرايش‌ها و سلایق و انگيزه‌های متفاوت در ميدان حاضر شدند: 🔹1- بخش قابل‌ملاحظه‌ای از خالقان حماسه بزرگ نهم دي، 24 ميليون رأی‌دهنده‌ای بودند که مظلومانه نظاره‌گر هتک حرمت به رأیشان در طول چند ماه پس از انتخابات خردادماه بودند. فتنه‌گران هیچ‌گاه حاضر نشدند که رأی آنان را به حساب بياورند و برايش احترام قائل شوند! این اکثريت براي صيانت از رأی خود در روز نهم دي‌ماه بار ديگر به ميدان آمدند. 🔸 2- حاضرين در نهم دی‌ماه تنها کساني نبودند که به احمدی‌نژاد رأی داده باشند. بدون شک برخي از آن‌ها به موسوي و کروبي رأی داده بودند، اما آن روز آمده بودند که با فريادهايشان به سران فتنه اعلام نمايند که «رأیشان را پس دهند»، چراکه رأی آن‌ها در پاي صندوق رأی به کساني بوده که ادعاي خط امامي بودن را يدک مي‌کشيدند، اما عملاً بعد از آغاز فتنه نشان دادند که در خدمت دشمنان امام و انقلاب قرار گرفته‌اند! 🔹 3- بخشي از حماسه‌سازان نهم دي آن‌هایی بودند که حضور بيگانگان در صف فتنه‌گران را خيانت به کشور مي‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند که اگر هم اختلاف و دعوا و رقابتي بين سياسيون وجود دارد، قرار نيست يک جريان با توسل به بيگانگان، زمینه‌ساز نفوذ اجنبي در کشور گردد. 🔸 4- در جمع حاضرين در حماسه نهم دي، برخي در جرگه منتقدين دولت قرار مي‌گرفتند. آن‌ها آمده بودند تا به فتنه گران اعلام نمايند که انتقاد داشتن دليلي بر قرار گرفتن در صف ضدانقلاب و براندازان نيست! آنان آمده بودند تا به فتنه‌گران چارچوب انتقاد و اعتراض را بفهمانند و بياموزند که همه انتقادها و اعتراض‌ها بايد در چارچوب منافع ملت و قانون صورت گيرد و در اين مسير نبايد مرزهاي خودي و غيرخودي در هم آميزد. 🔺5- بخشي از حماسه‌سازان نهم دي نيز ملتي بودند که از این‌همه جنجال و آشوب و ناآرامي به تنگ آمده بودند. آن‌ها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافي، حد يقفی دارد و نباید برخي زياده‌خواهان، براي کسب قدرت، زندگي عادي شهروندان را به مخاطره اندازند.