پویش « برنامه محفل را ادامه دهید »
در صورتی که خواستار تداوم برنامه محفل هستید، میتوانید جهت شرکت در این پویش که توسط تعداد زیادی از مردم آغاز شده است، وارد این لینک شوید و امضا کنید.
https://farsnews.ir/my/c/191392
🔹🔸فارس من
🔰 قانون قطعی خدا غلبه راه پیغمبران است/ پیروزی انقلاب غلبه حق بر باطل بود/ در جنگ تحمیلی همه علیه ما بودند اما پیروز شدیم
🔻 رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار رمضانی دانشجویان:
🔹 خدای متعال که در قرآن مکرر گفته «كَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلي»؛ کتب اللّه یعنی قانون قطعی خدا است که راه پیغمبران غلبه پیدا خواهد کرد. دیگر بحثی ندارد. «إِنَّ اللَّهَ يُدافِعُ عَنِ الَّذينَ آمَنُوا»؛ خدا از مؤمنین دفاع خواهد کرد، در این هیچ تردیدی نیست. یا «نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً»؛ در این هیچ تردیدی وجود ندارد، این قول خدای متعال است. خود ما واقعیتها را هم دیدیم. حالا ما اینها را یک روزی از قرآن و نهجالبلاغه و صحیفهی سجادیه نقل میکردیم، اما در زندگی خودمان تصور نمیکردیم.
🔸 ما در این سن خودمان دیدیم، پیروزی انقلاب را دیدیم. این غلبهی حق بر باطل بود. کسی فکر نمیکرد، هیچکس اصلاً تصور نمیکرد. مرحوم آقای طالقانی به خود من گفت، گفت وقتی آن روزی که امام گفت شاه باید برود. ما گفتیم آقا چه حرفهایی میزند! یعنی کسی مثل آقای طالقانی! مرحوم آیتاللّه طالقانی آدم کوچکی نبود. یک مبارز عمیقِ عریقِ سابقهدارِ آنچنانی امیدوار نبود، اما شد. انقلاب پیروز شد. حادثهی عجیبی بود جنگ تحمیلی. همه علیه ما، آمریکا علیه ما، شوروی علیه ما، ناتو علیه ما، کشورهای مسلمان علیه ما، ترکیهی همسایهمان علیه ما، همه، همه. ما پیروز شدیم. در یک چنین جنگی که همه علیه ما بودند، ما پیروز شدیم. پس بنابراین تجربههای ما هم همین را نشان میدهد.
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔰 حرکت و اوجگیری جوانان در دوران دفاع مقدس جوری بود که امام خمینی به حال آنان غبطه میخورد / حتماً کتابهای شرح حال شهدا را بخوانید
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار رمضانی دانشجویان:
🔹 در دوران دفاع مقدس دو فرصت تعالی و عروج بصورت مشترک در کنار هم قرار گرفتند. جوانهایی که وارد میدان جنگ شدند حرکتشان و اوجگیریشان جوری بود که فردی مثل امام راحل، امام بزرگوار که سالهای متمادی سلوک و عرفان را تجربه کرده بود به حال آنها غبطه میخورد، من نمیدانم شماها شرح حال این شهدا را میخوانید؛ این کتابها را یا نه؟ من میخوانم و اشک میریزم و استفاده میکنم برای من حقیقتاً استفاده دارد. من خیال میکنم شما یکی از کارهایی که میکنید حتماً همین باشد شرح حال این شهدای عزیز را بخصوص بعضیهایشان را که خیلی معنویت دارند بخوانید. اینها استفاده کردند.
۱۴۰۲/۰۱/۲۹
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#احکام_رمضانیه
🔭پاسخ به 9 سوال مبتلا به و مهم در باره فطریه ماه مبارک رمضان
💠جلسه سی ام
👈مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای
❓1️⃣. چه مبلغی را باید برای فطریه پرداخت کنیم؟
مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریباً سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند این ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد کافی است.
ضمنا مبلغ زکات فطره امسال (۱۴۰۲) به قیمت گندم برای هر نفر، «شصت هزار تومان» اعلام شده است.
👈برای مشاهده نظر سایر مراجع عظام تقلید درباره مبلغ فطریه رمضان سال ۱۴۰۲ به کانال مفاخر رجوع کنید. https://eitaa.com/joinchat/691798023C0216686926
❓2️⃣. آیا میتوانیم غیر از گندم، جو و ... که در رسالهها گفته شده، جنس دیگر و وسایل دیگری که مورد نیاز فقیر است خریداری کرده و عوض فطریه به مستحق بدهیم؟
اگر از مستحق برای قبول فطریه و خرید جنس دیگر، وکالت بگیرید، میتوانید جنس مورد نیاز مستحق را با فطریه بخرید و به او بدهید.
❓3️⃣. آیا می توان فطریه را برای مستمند کارت به کارت کرد؟ یا به فقیر شهر دیگر داد؟
اشکالی ندارد، اما اگر زکات فطره را جدا کرده باشد، تعویض آن جایز نیست و اگر در شهرش، فقیر وجود دارد، پس از جدا کردن فطریه، انتقال آن به شهر دیگر هم بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.
❓4️⃣. آیا فطریه مهمان شب عید فطر بر عهدهی میزبان است؟
مهمان یک شبه نان خور محسوب نمیشود، لذا زکات فطره او بر میزبان واجب نیست، ولی اگر کسی غیر از شب عید مدتی مهمان دیگری است که عرفاً نانخور او محسوب میشود، فطریه او به عهده میزبان است.
❓5️⃣. زمان کنار گذاشتن فطریه و پرداخت آن چه موقع است؟
از غروب شب عید فطر میتواند فطریه را بپردازد یا کنار بگذارد و بنابر احتیاط واجب، مکلّف باید فطریه را پیش از نماز عید بدهد، اما اگر نماز عید نمیخواند میتواند دادن فطریه را تا ظهر تأخیر بیاندازد و در صورتی که دسترسی به فقیر دارد کنار گذاشتن فطریه، کافی نیست؛ اما اگر تا ظهر دسترسی به فقیر نداشت، فطریه را کنار بگذارد و هرگاه دسترسی پیدا کرد به فقیر بدهد و اگر کنار نگذاشته باشد نیز بنا بر احتیاط واجب ساقط نمیشود و باید با قصد قربت و بدون نیت ادا و قضا، فطریه را بپردازد.
❓6️⃣. آیا طفلی که در شکم مادر است و هنوز به دنیا نیامده، باید برایش زکات فطره بدهند؟
خیر لازم نیست.
❓7️⃣. آیا فطریه را می توان به سادات فقیر داد؟
کسی که سید نیست نمیتواند به سید فطره بدهد. حتی اگر سیدی نانخور او باشد، نمیتواند فطره او را به سید دیگر بدهد.
غیرسادات نمیتوانند به سادات فطریه پرداخت نمایند.
❓8️⃣. چه کسی باید فطریه بدهد؟
کسی که موقع غروب شب عید فطر بالغ و عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده کس دیگر نیست، باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند هر نفری یک صاع که تقریبا سه کیلو است، گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد، و اگر پول یکی از اینها را هم بدهد،کافی است.
کسی که مخارج سال خود و عیالاتش را ندارد و کسبی هم ندارد که بتواند مخارج سال خود و عیالاتش را بگذراند، فقیر است و دادن زکات فطره بر او واجب نیست.
❓9️⃣. آیا برای ادای زکات فطره می توان به جای گندم، جو، برنج و مانند آن، پول آن را پرداخت کرد؟
اشکال ندارد.
#مفاخرگیلان
https://eitaa.com/joinchat/691798023C0216686926
اللَّهُ أَكْبَرُ
اللَّهُ أَكْبَرُ
لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ
اللَّهُ أَكْبَرُ
وَ لِلَّهِ الْحَمْدُ
الْحَمْدُ لِلَّهِ عَلَى مَا هَدَانَا وَ لَهُ الشُّكْرُ عَلَى مَا أَوْلانَا
#التماس_دعاے_فرج🤲
▫️▫️▫️▫️
🌺عید صیام آمد و ماه صیام رفت
🌺لطف تمام آمد و فیض تمام رفت
شد
🌺عید فطر و لطف خدا باز تازه شد
🌺گرد غم گناه ز جان عوام رفت
🌙حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد🌹
با صدور بیانیه صورت گرفت:
💥دعوت گیلانیها برای شرکت در نماز عید توسط مجمع عالی بسیج
🔹مجمع بسیجیان استان با صدور بیانیهای ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر از احاد مردم گیلان برای شرکت در نماز عید فطر دعوت کرد.
https://www.8deynews.com/728949
#اللهمالعجللولیکالفرج
#حزباللههمالغالبون
#حزبالشیطانهمالخاسرون
#زیستعفیفانه
#الگویسوم
#تصویبطرحعفاف
#لبیکیاامامخامنهای
#مهارتورمرشدتولید
@banovanemotalebegar
نشست هماندیشی بانوان مطالبهگر در حوزه عفاف و حجاب با رییس مجمع عالی بسیج گیلان برگزار شد.
نظرعلی علیزاده رییس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به عوامل موثر بر امر مطالبهگری اظهار کرد:
در حوزه عفاف و حجاب نیازمند روشهای درست ترویج، چگونگی برخورد و مواجهه و نحوه استدلال هستیم تا با حضور افراد کارآزموده در مدارس و دانشگاهها و تمامی محافل اجتماعی شاهد اثرگذاری لازم باشیم لذا تذکرلسانی امری صحیح اما راهحل مطلوب نیست.
وی به سه شاخصه؛ علم، شجاعت، انگیزه در راستای حضور در میدان اشاره کرد و گفت: متاسفانه باضعف و عدم آمادگی در این حوزه مواجه هستیم.
رییس مجمع عالی بسیج گیلان تصریح کرد: دشمن با برنامهریزی مدون در اغتشاشات اخیر کشور، محور حرکتش را بر پایه مسئله حجاب پایهریزی کرد لذا پس از این جریان نیز با اقدامات مختلف از قبیل کشیدن چادر، کشفحجاب و ترویج برهنگی در حال مدیریت صحنه است.
علیزاده بر اهمیت شناسایی و کشف راهکارهای لازم در این راستا تاکید کرد و گفت: عدم شناخت پدیده و برنامهریزی درست و عدم سنجش جوانبامر ممکن است حامل نتیجه بالعکس در مسیر هدف باشد.
وی ادامه داد: حدود ۳۷ سازمان متولی در این حوزه وجود دارد که قانون عفاف و حجاب به آنان ابلاغ و تعیین وظیفه شدهاند اما متاسفانه با ضعف عملکرد حداکثری در این راستا مواجه هستیم.
رییس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه انسجام در حوزه اقدام و عمل بیان کرد:
متاسفانه هر نهاد از دیدگاه خودش وارد عمل میشود در حالی که برای حصول نتیجه نیازمند وحدتعمل هستیم.
علیزاده افزود: در صورت شناخت دقیق از توطئههای دشمن می توانیم موفق عمل کنیم این در حالی است که تمام مسئله، کشفحجاب نیست و عمده جوانانمان اغفال و طعمه دشمن شدهاند و صحنه گردان اصلی، معاندین نظام هستند.
وی اظهار کرد: دشمن با مدیریت صحنه به دنبال شعلهور کردن آتش خشم در بین جریان انقلابی و ایجاد دوقطبی و برهم خوردن فضای امن کشور و عدم موفقیت دولت در اجرای برنامههای مدنظر است.
رییس مجمع عالی بسیج گیلان تصریح کرد: در حال حاضر دستگاههای امنیتی، انتظامی، نظارتی، قضایی و سیاسی کشور درگیر این مسئله و عامه مردم نسبت به این بحران معترض هستند و در این راستا لازم است همگی وارد میدان شوند لذا این اتفاق در حال رخ دادن است اما نیازمند تسریع در امور هستیم.
علیزاده به ضعف در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم تعدد نیرو و امکانات در این حوزه با کمبودهایی مواجه هستیم و پراکندگی عامل عدم دفاع در برابر دشمن است که لازم است انسجام لازم برقرار شود.
وی در پایان خطاب به مطالبهگران خاطرنشان کرد: جنگ امروز، جنگ حق و باطل است و کار امروز شما نوعی نبرد در میدان فرهنگی است لذا این درگیری، هزینهدادن با آبرو، جان و مال است و همگی مکلف به ایستادگی در این میدان هستیم و نباید صحنه را برای دشمن خالی کرد و ایستادگی هزینهبردار است و بدانید که این جریان قطعاً تاثیرات خودش را دربر خواهد داشت.