eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. دشمن خیلی باحوصله و قشنگ برای نوجوان ما برنامه ریزی میکنه اگر اکنون نوجوان دهه هشتادی ما کف خیابون درجمع اغتشاشگراست این کار ۲٠سال۳٠سال پیش دشمن بوده... کمی فکر کنید درقضیه کرونا دوسال آموزش آنلاین برگزارشد همه ماها حتی انقلابی ها یک موبایل بدست نوجوان دادیم حتی درمناطق محروم تا آموزش آنلاین دروس خود را ازطریق موبایل ادامه بدهند دشمن فهمیده چگونه اون رو به این سمت بکشه شیطان همیشه ازباب خیرخواهی وارد میشه چرا نهادی، مسئولی، کسی برای این نسل برنامه ای ندارد؟
هدایت شده از مهاجر
کلام شما در مورد تهاجم فرهنگی و نقشه بلند مدت دشمن روی جوانان کاملا صحیح و واقعی است. ونقش حکومت الاسم برا مقابله با این نقشه ها قابل انکار نیست. اصلی ترین و مهمترین عامل برای مقابله با دشمن ، استقرار یک دولت کاملا انقلابی در نظام است که نگاه موافقی برای مقابله با این نقشه ها داشته باشد که بحمدلله محقق شده است ولی هم اکنون که یک سال است از عمر این دولت می گذرد مواجه با هجم زیادی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و امنیتی و فرهنگی و... است ولذا باید واقع گرا بود و فرصت معقول ومنطقی برای پرداختن به مشکلات وحل آنها را به مسئولین داد. لازم است تا در جواب سوال شما بزرگوار دغدغه مند به مسائلی پرداخته شود که مربوط به خود ما ودر قدرت مان است. مهمترین عوامل موثر در تربیت فرزند 6 عامل چیز است : نطفه پاک- رزق حلال- تربیت والدین- محیط اجتماعی مناسب- رفیق خوب - استاد خوب به صورت مستقیم فراهم کردن دو عامل محیط واستاد ، وظیفه نظام اسلامی است. ولی بقیه عوامل تربیتی در حیطه اختیارات و وظایف والدین است وحتی تلاش برای یافت استاد هم تا حدی مربوط به والدین است. منکر وظایف مهم حکومتی برای ایجاد شرایط مناسب تربیتی برای جوانان نیستیم اما چگونه است که نسبت به چهار عامل دیگر هیچ اشاره و دقتی نداریم و فقط معضلات این چنینی را از چشم حکومت می بینیم. اسیب شناسی دقیق یک معضل اجتماعی پرداختن به همه علل و ریشه ها را می طلبد. ضمنا دقت کنید که غالب جوانان دهه هشتادی کسانی هستند که هشت سال از بهترین عمر نوجوانی و جوانی خود را در دولت روحانی تربیت شدند. دولت غربزده ای که افتخارش به سندهای غربی 2030 و برجام بود.. واتفاقا این دولت را هم والدین همین جوانان بر سرکار آورد و قدرت داد حالا پیدا کنید پرتقال فروش را لذا اگر به عامل مهم والدین در تربیت و ضریب فوق العاده آن ترتیب اثر بدهیم خیلی از این چالش ها و سوالها قابل جواب است در همین ایام دهه هفتادی و هشتادی هایی داشتیم که شهید امنیت شدند پس ریشه اصلی حل این معضل در دستان والدین است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ 🔷 بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند. این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند. 💠 امید دادن به مردم و مستضعفین جهان هیچ اشکالی ندارد و این امید باعث آمادگی جهت زمینه سازی ظهور و یاری امام زمان ارواحنا فداه می شود. لذا دشمنان اسلام از همین امید دادن به مردم وحشت دارند. ، لکن پرداختن به دلایل شهودی ظهور مانند اینکه برخی از عرفای بزرگوار و جلیل القدر از راه شهودی، مطلبی را در باره‌ي نزدیک بودن ظهور درک کرده باشند و ممکن است آن را برای برخی از نزدیکان خود بیان کرده باشند. مبنای متقن و صحیحی برای تفکر و تبلیغ در عرصه ظهور نیست. چون این روش موجب سوءِ برداشت و یا سوءِ استفاده خواهد شد و همچنین موجب می شود تا این روش باب بشود و اخبار ناقص یا غلطی از این جنس را از قول برخی افراد دیگر نقل کنند، و فضای تحریف ودروغ وبی اعتمادی به مساله فرج زیاد شود. ❎به چهار علت،پرداختن به حوادث ظهور ویا دلایل شهودی آسیب زا هستند: 1. از اعتبار کافی برخوردار نبودن «سند» برخی این اخبار و نقل قولها •اول اینکه همه‌ي اخباری که به حوادث ظهور مربوط می شوند از نظر سندی، اخبار دقیقی نبوده و برخی از این اخبار از اعتبار کافی برخوردار نیستند. اگرچه برخی از این روایات که سند مشخصی هم ندارند ممکن است در عمل صحیح از آب در بیایند و به وقوع بپیوندند. و اسناد آن به دست ما نرسیده باشد. 2. مبهم بودن «دلالت» برخی از اخبار معتبر •دوم اینکه برخی از اخبار حوادث ظهور هرچند به لحاظ سند، مشکلی ندارند اما از نظر دلالت به اینکه دقیقاً معنایشان چیست، مشخص نیستند. مثلاً مفهوم «دجّال» دقیقاً مشخص نشده است که آیا یک شخص است یا یک پدیده‌ای مانند رسانه‌ها یا ماهواره‌ها و امثال آن است. البته ممکن است با تفکر و بررسی به نتایجی برسیم، اما این نتایج اغلب در حد گمان بوده و قطعی نیستند. •این پیچیدگی‌ها در دلالت، گاهی اوقات موجب می‌شود که تطبیق آنها دشوار شود. محققین باید اهتمام داشته باشند به اینکه اخبار مربوط به حوادث ظهور را تا حد امکان به لحاظ “سند” و “دلالت” روشن کنند. این هم بحثی نیست که یک‌بار برای همیشه انجام گیرد و کنار گذاشته شود. بلکه هر سال حوادث جدیدی پیش می‌آید که باید بر روی آنها تحقیق و بررسی صورت گیرد که آیا اینها می‌توانند مصداق حوادث ظهور باشند یا خیر. 3. این اخبار، تکلیف معین نمی‌کنند •سومین دلیلِ ما برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که این حوادث برای ما «تکلیف معین نمی‌کنند» و به اصطلاح تکلیف‌ساز نیستند. لذا برای ما در اولویت قرار ندارند. مثلاً اینکه شخصِ خاصی به‌نام «عبدالله» در فلان نقطه اگر بمیرد، یکی از نشانه‌های نزدیک بودن ظهور است، این خبر برای ما تکلیف خاصی ایجاب نمی‌کند. این قبیل حوادث و یا حوادثی مانند سیل و زلزله و آتش‌فشان و جنگ، برای ما تکلیف‌ساز نیستند و با دانستن آن تکلیفی به عهده‌ي ما نمی‌آید. مهمترین امر برای ما باید «تکلیف» باشد. 4. امکان حصول «بداء» در مورد این اخبار •چهارمین دلیل برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که ممکن است در مورد حوادث آستانه‌ي ظهور «بداء» حاصل شود. یعنی ممکن است خداوند تصمیم اعلامی خود به ما را در مورد برخی از حوادث تغییر دهد. مثلاً اینکه بر اساس قضا و قدر اعلان شده‌ي الهی، قرار بر این بوده که قبل از ظهور، فلان حادثه‌ي خاص رخ دهد ولی این تصمیم ابلاغ شده‌ي پروردگار تغییر کند و بدون رخ دادن آن حادثه، امر فرج محقق شود. بنابراین ممکن است برخی از حوادثی که جزء نشانه‌های ظهور بیان شده‌اند، اصلاً رخ ندهند و ظهور اتفاق بیفتد، و یا ممکن است برخی از این حوادث رخ بدهد ولی ظهور اتفاق نیفتد. •توضیح: معنى بداء اين است كه در برنامه‌ي قضا و قدر الهى تجديد نظر رخ بدهد. (مرتضی مطهری، مجموعه‏آثار، ج‏25، ص514) بداء، به معناى ظهور امرى است از ناحيه خداى تعالى بعد از آنكه ظاهر مخالف آن بود. پس بداء عبارت است از محو اول و اثبات ثانى و خداى سبحان عالم به هر دو است. (علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج11،ص522) ✅بنابراین بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند مانند «تقویت ایمان و تحول قلوب مؤمنین و شوق به لقاءالله» . این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند.
هدایت شده از مهاجر
2️⃣ ✅مثلا اجتماع و هم‌دلیِ شیعیان در «وفای به عهدِ ولایت»، از قواعد و علائم ظهور است •حضرت صاحب الزمان(ع) در نامه‌ای به شیخ مفید(ره) یکی از مهم‌ترین علائم ظهور را بیان می‌فرمایند: «وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمُ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا؛ شیعیان ما ـ که خداوند توفیق در اطاعت به آنها بدهد ـ اگر با هم‌دلی در وفای به عهد ما اجتماع کنند، دیگر مژده‌ي ملاقات ما به تأخیر نخواهد افتاد و با شتاب، سعادتِ زیارت ما نصیبشان خواهد شد.»(الاحتجاج/2/498) •حضرت در اینجا، جمع شدن و هم‌دلیِ شیعیان را به عنوان شرطِ ظهور مطرح می‌فرمایند. آن هم نه برای منافع فردی یا جمعی، بلکه اجتماع شیعیان برای اینکه به عهدی که ما به گردنشان داریم، وفا کنند. طبق فرمایش حضرت، اینکه جمعیتی، قلباً متحد شوند تا به عهد مولای خود وفا کنند، این موجب نزدیک شدن ظهور می‌شود و از قواعد مهم ظهور است. ✅ به چند دلیل، پرداختن به قواعد ظهور بسیار مهم‌تر از حوادث ظهور است: . اتقان «سند» و وضوح “دلالت” •اولاً قواعد ظهور در قرآن و متون روایی دارای معانیِ کاملاً مشخص و شفافی هستند و هم از لحاظ سند و هم از لحاظ دلالت، از اتقان و وضوح کافی برخوردار هستند. 2. “بداءناپذیر” بودن قواعد و سنت‌های الهی •ثانیا قواعد ظهور، قطعی و اطمینان‌بخش بوده و تغییر ناپذیرند و به اصطلاح «بداء پذیر» نیستند. یعنی این‌طور نیست که تصمیم خداوند در مورد آنها تغییر کند چرا که این قواعد در واقع قوانین دین و جزء سنت‌های الهی می‌باشند و در سنن الهی نیز تغییری حاصل نخواهد شد: «وَ لَن تجَِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً» (احزاب/62) مثلاً وقتی خداوند می‌فرماید: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ» (محمد(ص)/7) یا « إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَكُمْ» (آل‌عمران/160) یا «مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُه‏»، یا «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏» (رعد/11) اینها جزء سنت‌های تخلف‌ناپذیر الهی هستند و بداء در مورد آنها امکان ندارد. 3. قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین می‌کنند •ثالثاً قواعد ظهور، برای ما تکلیف معین می‌کنند. یعنی به ما می‌گویند که باید چه فعالیتی انجام دهیم و در ارتباط با ظهور چه نقشی باید داشته باشیم و چه وظایفی بر عهده‌ي ما خواهد آمد. و این خیلی برای ما اهمیت دارد. 💠 یکی از بهترین اعمال در عصر غیبت انتظار فرج است. البته انتظار واقعی که طبیعتا با ترک گناه و انجام اعمال صالح همراه است. نبی مکرم اسلام فرمودند: «افضل اعمال أمّتی انتظار الفرج»؛ (کمال‌الدین ۲/۶۴۴) یعنی بهترین اعمال عبادی امت من انتظار فرج امام زمان (ع) است. انتظار واقعی این است که به امید طلوع آفتاب، در شب شعی روشن کنیم. یعنی تلاش کنیم از حامیان و یاران حضرت ولی عصر علیه السلام باشیم که این کار تنها با تقوا و اعمال خیر ممکن است. 💠 تطبیق نشانه های مختلف به علائم ظهور کار نادرستی است و اگر کسی زمان برای ظهور مشخص کند در روایت داریم که باید وی را تکذیب کنیم و سخنش را نپذیریم. فضیل ابن یسار به امام باقر علیه السلام عرض کرد: قُلْتُ لِهَذَا الْأَمْرِ وَقْتٌ فَقَالَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ. برای این امر وقتی هست؟ فرمود وقت‏ گزاران دروغ گویند؛ وقت‏ گزاران دروغ گویند؛ وقت ‏گزاران دروغ گویند. (کافی، ۱، ۳۶۸) ابوبصیر از امام صادق علیه السلام: سَأَلْتُهُ عَنِ الْقَائِمِ ع فَقَالَ کَذَبَ الْوَقَّاتُونَ إِنَّا أَهْلُ بَیْتٍ لَا نُوَقِّت‏؛ از او درباره قائم علیه السلام پرسیدم؛ فرمود: وقت گزاران دروغ گفته‏اند. ما خاندانی هستیم که وقت را تعیین نمی کنیم‏»(الکافی، ج ۱، ص ۳۶۸) 💠 بنابراین اگر کسی به طور دقیق زمانی برای ظهور مشخص کند قابل قبول نیست و چنین کاری باعث سست شدن ایمان مردم به امر ظهور خواهد شد. اما تعیین وقت به طور کلی و مجمل اشکال ندارد. برخی از علما و عرفا ممکن است به طور کلی و اجمالی از نزدیک بودن ظهور با توجه با علائم و ... سخن گفته باشند که این امر ایرادی ندارد. اما بدانیم ممکن است زمان ظهور جلو و عقب بیفتند و هیچ چیز قطعی نیست، یعنی ممکن است با گناهان مردم عقب بیفتد و یا با اعمال صالح و ترک گناه جلو بیفتد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبکه بی بی سی توسط ارتش سایبری سربازان امام زمان هک شد! اونا بیست ثانیه مزخرف خودشون پخش کردن ما یک دقیقه:) با آل علی هرکه در افتاد! ور افتاد!
هدایت شده از غفّار 🇮🇷
هک شبکه بی بی سی و پخش سخنان شهید حاج قاسم سلیمانی!! 👇 ✅ هک بی‌بی‌سی واقعیت ندارد. ❌ این فیلم احتمالا در به هک صداوسیما و شاید هم در واکنش به سخنان کارشناس بی‌بی‌سی ساخته شده و صرفا خط‌و‌نشان کشیده و اصلا هکی در کار نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر امکانش هست درباره سنندج توضیح بدید چه اتفاقی افتاده که همه استوری ها در رابطه با سنندج شده؟