eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻مستندی در مورد فعالیت‌های شبکه های ماهواره ای تحت نفوذ یهود از فارسی وان گرفته تا.... 🔻رابرت مُرداک کیست ⁉️و چه تاثیر و نفوذی در حمایت و رشد قارچ گونه این شبکه های ماهواره ای و تولید برنامه های خاص آن را دارد⁉️ خود را در کلیپ بالا مشاهده بفرمایید ⬆️👆 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
13.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ ⁉️متن شایعه👇 👇 فیلم تقطیع شده‌ای از در فضای مجازی منتشر شده که گویی امام جملات نامفهومی را بر زبان جاری می‌کنند با این عنوان: آنتن هایی که هست صداها را از ریشه‌های درخت که در آب جوش بگذارند، صدای هیاهو هست... ✅ اما ماجرا چیست⁉️⬇️ 🔸 این بخشِ بریده شده‌ای از جلسه تفسیر قرآن کریم توسط امام خمینی درباره تسبیح گویی مخلوقات عالم است. سخنان کامل امام👇 «‏در روایات تسبیح بعضی از موجودات را هم ذکر کرده اند که چیست.‌‎ در قضیه تسبیح آن سنگریزه ای که در دست رسول الله (ص) بوده.‌‌‏ [آنها] شنیدند که چه می گوید... ما هم از باب اینکه ادراک نمی کنیم حقایق این موجودات را، ما هم محجوبیم، و چون محجوبیم، مطلع نیستیم، و چون مطلع نیستیم، خیال می کنیم [چیزی ] در کار نیست.‏..‏اجنبی هستیم. الآن هم می گویند یک چیزهایی معلوم شده است؛ مثلًا در نباتات که سابق همه می گفتند، این ها مرده هستند، حالا می گویند که با آنتنهایی که هست از ریشه های درخت که در آب جوش هست، صدای هیاهو [می شنوند]. حالا این راست باشد یا دروغ نمی دانم؛ لکن عالم پرهیاهوست. تمام عالم زنده است.» 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص 100 مگر اینکه با تقطیع بتوانید به امام ضربه بزنید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
لطفا یکبار دیگر بطور خلاصه و کوتاه ملاک حرام بودن گوش دادن به موسیقی را بفرمایید 🔸🔹🔻 ⬅️ ملاک موسیقی حرام 🔻 برخی تصور می‌کنند معیار حرمت موسیقی فقط لهوی بودن آن است یا این که میزان تحریک و تهییج آن هم تأثیر دارد و اگر باعث حزن و گریه شنونده شود، آیا باز حکمی دارد یانه 🔻 خواندن و شنیدن غزلهایی که به صورت سه ضرب و همراه با موسیقی بعبارتی کیفیت و ضرباهنگ موسیقی را توجیهی بر حلال بودن تصور می‌کند 👈ملاک ملاحظه کیفیت نواختن موسیقی با در نظر گرفتن همه خصوصیات و ویژگی‌های آن است و این که از نوع موسیقی لهوی مضلّ عن سبیل اللّه باشد، 🔸 هر موسیقی که به حسب طبیعت خود از نوع موسیقی لهوی مضلّ باشد، حرام است اعم از این که مهیّج باشد یا خیر و موجب ایجاد حزن و اندوه و حالات دیگر در شنونده بشود یا خیر 🔸 و هرگاه غزل‌هایی که همراه با موسیقی خوانده می‌شوند به صورت غنا و آواز لهوی مضلّ در آیند، خواندن و شنیدن آنها حرام است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاش در یک آیه قرآن به صراحت از حقانیت امام علی ع گفته می شد و غائله ی تاریخی و کشتار سنی و شیعه و توهین به خلفا و .... جمع می شد! راستی چرا در قرآن ، از این همه ایماء و اشاره ای که ما شیعیان برای امام علی ع بر می شماریم، یک مورد ، به صراحت ، تشریح نشده تا جلوی ۱۴۰۰ سال خون و قتال و نزاع گرفته شود؟!!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
⛔️ 🔸چرا اسمی از علی بن ابیطالب علیه‌السلام با این همه فضایل که شیعیان نقل می‌کنند در قرآن نیامده است⁉️ 🔶 اول: خداوند هر چیزی که لازم بوده را به صورت کلی در قرآن بیان فرموده است و بیان جزئیات آن را به پیامبر واگذار کرده است. 🔻 مثلا به صورت کلی فرموده نماز بخوانید ولی تعداد رکعات آن چند باشد را به پیامبر واگذار کرده است. 🔻 درباره ولایت و جانشینی هم اینطور است، اصل آن را خدا در قرآن فرموده است ولی تفسیر و تعیین مصداق آن را به پیامبرش واگذار کرده است. 🔷 دوم: کنایه و اشاره بهتر از مستقیم مفهوم را می‌رساند. «کنایه ابلغ من التصریح؛ کنایه گویی از صراحت گویی بلیغ‌تر است». 🔻 درست است که اسم حضرت علی علیه‌السلام به صورت صریح در قرآن نیامده است ولی حدود 200 آیه در قرآن به امیرالمومنین علیه‌السلام اشاره می‌کند و فضائل و کرامات حضرت علی علیه‌السلام را بیان می‌کنند 👈 از جمله آن‌ها؛ آیه ولایت، آیه مباهله، آیه اولی الأمر، آیه تبلیغ، آیه صادقین و ... 🔶 سوم: از سنت‌های الهی آن است که در دین ابهام گذاشته می‌شود تا انسان‌ها آزموده شوند. در این باره امیرالمومنین علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «وَ لَکنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ یبْتَلِی خَلْقَهُ بِبَعْضِ مَا یجْهَلُونَ أَصْلَهُ تَمْییزاً؛ اما خداوند مخلوقات خود را با امورى که آگاهى ندارند آزمایش مى‌کند، تا بد و خوب تمیز داده شود».[1] 🔺 به این خاطر هم اسم امیرالمونین علی علیه‌السلام به طور مستقیم در قرآن نیامده است. 🔷 چهارم: علاوه بر این پیامبر بارها در موارد مختلف مستقیم به علی علیه‌السلام و حقانیت جانشینی او اشاره فرمودند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جریان غدیر اشاره کرد که حضرت فرمودند: «من کنت مولاه فعلى مولاه؛ هر کسی که من مولای او هستم علی مولای اوست».[2] 🔻 یا در حدیث منزلت فرمودند: «انت منى بمنزله هارون من موسى ،الاّ انه لانبى بعدى؛ یا علی جایگاه تو نسبت به من مثل جایگاه هارون به موسی است فقط فرقش این است که بعد از من پیامبری نمی‌آید».[3] 🔻 یا در جریان مهمانی آشنایان پیامبر فرمودند: «إنّ هذا أخی و وصیّی و خلیفتی من بعدی، فاسمعوا له و أطیعوا؛ همانا این (علی) برادر و وصی و جانشین بعد از من است، پس سخن او را گوش داده و از او اطاعت نمایید».[4] 🌐 منابع: [1]ـ نهج البلاغه، خطبه 192. [2]ـ شواهد التنزيل لقواعد التفضيل،الحاكم الحسكاني،ج1، ص 203. مسند احمد 1 : 118 . تاريخ دمشق، ابن عساكر،ج 42، ص 206.(کتب اهل تسنن) کافی، ج 2، ص 40. الغدیر، امینی، ج 1، ص 58. ميزان الحكمة ، ری شهری، ج 1، ص 138. (کتب تشیع) [3]ـ صحيح مسلم : ۷ / ۱۲۰ باب فضائل عليّ بن أبي طالب. سنن الترمذي : ۵ / ۵۹۸ ح ۳۷۳۰ .(کتب اهل تسنن) حق اليقين،مجلسی، ج 1، ص116. بحار الانوار، ج 37، ص 276. المسترشد في إمامة أميرالمؤمنين علي بن أبي طالب، طبری شیعی، ج 1، ص 335. الهداية في الأصول و الفروع، شیخ صدوق، ج 1، ص 160.(کتب تشیع) [4]ـ شرح المقاصد، التفتازاني، سعد الدين، ج5، ص 2. شواهد التنزيل لقواعد التفضيل،الحاكم الحسكاني،ج1، ص 487.(کتب اهل تسنن) إعلام الورى بأعلام الهدى، طبرسی،ج 1، ص 323. كشف اليقين في فضائل أمير المؤمنين(ع)، علامه حلی، ج 1، ص 260. علل الشرائع، شیخ صدوق، ج 1، ص 170.(کتب تشیع) لینک مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/143
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب ببخشید در مورد این تجمعات اخیر علیه بی حجابی میگن طبق اصل ۲۷ تجمع آزاده اگه سلاح همراهشون نباشه پس چرا میگن تجمع بدون مجوز⁉️
هدایت شده از محمد حسین
✍"در مطلق بودن یک کلام باید متکلم در زمان بیان مقصودش ، کلام خود را با تمام جزئیات لازم بیان کند"، پس با اینگونه بیان، انتظار دارد مخاطب از تمامی زوایای مقصود وی آگاه شود در اینصورت گفته میشود که متکلم در اینجا در مقام بیان بوده و به هیچ قیدی مثل اجازه از مراکز قانونی مقید نیست . اما اولا 🔸قانون احزاب و قانون تجمعات به اصل 27 قید زده و شرایطی را برای تجمعات الزام کرده است ولی هیچکس تقیید این اصل به این قوانین پایین دستی را ممنوع نداسته است درحالیکه آن اصل از قانون اساسی و بالادستی است پس بدون هیچ شکی تقیید آن اصل به این قوانین پایین دستی مورد اشکال احدی قرار نگرفته است ثانیا 🔸دولت نیز دارای جایگاه قانونی برای اعلام مواردی است که چگونگی و قیود تجمعات را می‌تواند ابلاغ کند آیین نامه چگونگی تامین امنیت اجتماعات و راهپیمایی های قانونی تاریخ تصویب : 1381/06/31 که با امضای معاول اول محمدرضا عارف ابلاغ شده است 🔰کمیسیون ماده ۱۰ قانون فعالیت احزاب، مرجع صدور مجوز راهپیمایی در کشور محسوب می‌شود. آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون فعالیت احزاب هم به طور مشخص به جزئیات قانونی و اجرایی تشکیل تجمعات و راهپیمایی‌ها در ایران پرداخته‌ است 📢 پس باید هر تجمعی با صدور مجوز قانونی باشد 👈 پس اینکه عده‌ای مدعی هستند که اصل 27 اطلاق دارد ، حرف نادرستی است ➕ علاوه 📎 اگر کسی ادعای اطلاق نسبت به مجوز دارد پس باید قبول کند که نسبت به تعدد تجمعات در هر جایی حتی در داخل مدارس و محل کار در روزهای متعدد نیز مطلق باشد و تعطیلی مراکز دولتی نیز بخاطر حضور تجمع کنندگان و توسط آنها مجاز باشد آیا چنین لوازمی با این ادعای اطلاق را میتوان پذیرفت؟؟؟!!! ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا