eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.7هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
آیا bbc راست می‌گوید یا 2030 ⁉️ "پروژه کشته سازی" ✅🌴 یعنی اینکه هر کس که این روزها به طرز عجیبی بنا به هر حادثه ای از دنیا میره هم دختره و جوان و هم زیبا و هم درست متعلق به یکی از اقوام اصیل ایرانی !!!!! 🔸هر کس کمی از خداوند عقل دریافت کرده باشه متوجه میشه که یک نظام برای حفظ حیثیت و وقارش نمیره چندتا دختر جوان و زیبا را بکشه که اینگونه در جهان به وجهه اش خدشه وارد بشه . 🔸قطعا و یقینا مرگ نداآقاسلطان ها و مهسا ها و نیکاها و امثال آنها پروژه کشته سازی است که پشت آن آمریکا و اسرائیل و سعودی و نیز وابستگان طماع و جویای نام آنها قرار دارند . ♦️تولید نفرت ، تصویر سازی وارونه و هدایت وطن به سمت سوریه سازی و... در دنیای وارونه برخی رژیم در هم شکسته، مقاومت مردمی در برخی شهرها جواب داده و آنها در حال پس گرفتن حق و پرچم واقعی خود هستند. 🔹اما در فضای حقیقی تک تک اینها صرفا یک طنز است . اما این دروغها برای برخی ان قدر ادامه پیدا میکنه تا افکار عمومی از دروغ سرشار میشه، دروغ ها را شخص می پذیره ، به میدانِ آشوب میاد و از این جا یه حقیقتی از جنس خشونت رقم میخوره . 🔸 کسانی که در قبال دروغ های ریز و درشت بی تفاوت اند در هر جایگاهی که باشند قطعا خائن به ملت هستند. پس ای هموطن باغیرت سرزمینم برای تبیین حقیقت تلاش کن که تا حقیقت راهی نیست . 🍃حق‌طلب باشیم وحق جو‌....🍃 🖊جان من و سید علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
👈3️⃣👉 ✅یکی از ضروریات محیط آموزشی برای دانش آموزان وجود آرامش و نبود استرس و اضطراب است. 🔹آلکسیس کارل برندۀ جایزۀ نوبل پزشکی است و کتاب «انسان موجود ناشناخته»‌اش به ۱۹ زبان ترجمه شد و در سال ۱۹۳۵، با تیراژ یک میلیون نسخه، به کتابی پرفروش در سطح جهان تبدیل گردید. ایشان در این کتاب می‏نویسد منشأ اکثر بیماری‏های انسان(حدود ۸۰درصد) هیجان و اضطراب‏ کاذب است ... 🔹طبق یافتۀ این متخصص رابطه‌ای مستقیم و عمیق میان آرامش فکری و یادگیری علم و سلامت جسمی وجود دارد. ازسوی دیگر، چنان‌که گفته‌ایم ،کشف حجاب دختران در مدرسه عامل ناآرامی دختران و ایجاد اضطراب و عدم آرامش فکری خواهد بود که این مشکلات هم مساوی با پایین آمدن یادگیری خواهد شد. 🔹اضطراب واسترس و تبرج وخودنمایی و خودتحقیری عواملی،هستند که عقل را به‌شدت تضعیف می‌کنند: هریک از این عوامل هرقدر قوی شوند، به‌‌همان اندازه عقل ضعیف می‌شود؛ تاآنجاکه ممکن است هنگام اوج‌گیری این سوء رفتارها ،شخص اعمال ناشایسته‌ای را انجام بدهد و حتی مرتکب رفتارهای غیر قابل جبران شود. پوشش کامل و غیر محرک در مدرسه برای دختران مانع تضعیف عقل درآنها و رونق عقل‌‌مداری در مدرسه می‌شود. ✅واژه و حقیقت حیا ریشه در حیات دارد. دختری زنده ‌است که آراسته به صفات انسانی باشد و حیا یکی از برجسته‌ترینِ این صفات است. حیا نیرویی است که دختران را سوق می‏دهد به کارهای خوب و باز می‏دارد از کارهای بد؛ یعنی تمام رفتارهایی که انجام آن یا پرهیز از آن، برازندۀ «انسانیت»یک دختر فرهیخته وباشعور است با صفت حیا در دختران نهادینه می شود. 🔹یکی از عوامل این حیا، پوشش کامل برای دختران در محیط اجتماعی مدارس است و هرچه بدن پوشیده‏تر باشد، حیا کامل‏تر است. 🔹باید به این حقیقت ابدی توجه کرد که رعایت پوشش کامل و شایسته که ملازم حیای دختران است لازم است از وجوانی و در محیط مدرسه آغاز شود تا حیای دختر تقویت و نهادینه ‏شود؛ لذا اگر دختران در محیط مدرسه پوشش کامل را رعایت نکردند و حیا از وجودشان خارج شد، جرأت انجام کار خلاف در وجودشان ریشه می‌دواند. ودر محیطهای بزرگتر این جرات بزهکاری را نشان خواهند داد . ✅حساس‌بودن به رعایت حکم خدا و یا حداقل رعایت قانون اجتماعی مانند پوشش کامل در محیط مدرسه که یک محیط اجتماعی کوچک است یکی از نشانه‌های «غیرت» است که از ویژگی‌های بسیار برجستۀ اخلاقی است. 🔹اگر دختران در محیط مدارس کشف حجاب عمومی را به صورت فراوان مشاهده کنند، این مساله برایشان عادی شده و کم‌کم قباحت این ناهنجاری برایشان کم می‌شود و حتی اگر خودشان به آن آلودگی مبتلا نباشد، دیگر انگیزه‌ای برای غیرت‌ورزی و تغییر نخواهند داشت. 🔹بنابراین،کشف حجاب در مدرسه عامل مؤثر شُل‌غیرتی، بلکه بی‌غیرتی،دختران خواهد شد . وآنان را نسبت به رعایت این مساله در جامع هم بی‌اعتنا خواهد کرد و به‌تدریج اکثر دختران آلوده به شل حجابی و بی حجابی در اجتماع می شوند. ✅نکته بعد در علت پوشش حجاب برای دختران در محیط مدرسه این است که محیط مدارس دخترانه چون یک محیط اجتماعی است و با افراد مختلف تعامل دارد قطعا محل رفت و آمد طیفهای مختلف نامحرمین مثل اولیاء و مسئولین آموزشی و مستخدمین مرد و... در ساعات مختلف است اگر قانون پوشش برداشته شود ورود این افراد به محیط مدرسه هم برای دانش آموزان و هم برای مراجعین بسیار مشکل ساز خواهد بود ودر هر مراجعه مثلا باید پشت بلندگو اعلام شود دانش آموزان مقعنه هاتون را سرتون کنید😃😃 🔹که البته به مرور زمان همین هم حذف خواهد شد و بی حجابی در برابر مراجعین عادی خواهد شد و در مرتبه بعد هم بی حجابی علنی در اجتماع عادی انگاری می شود. ✅دلیل دیگر در لزوم پوشش در مدارس برای دختران ، اشراف ساختمان های مسکونی و اداری به محیط مدارس است اغلب مدارس در مراکز شهر واقع شده و تحت اشراف ساختمان های دیگر قرار دارد ولذا برداشته شدن ضرورت پوشش در مدراس موجب سوء استفاده های مختلف اخلاقی و ایجاد مشکلات فراوان برای دانش آموزان خواهد بود. 🔹همان‌گونه که جسم انسان نباید آلودگی و میکروب را به‌‌سوی خود جذب کند، روح نیز نباید ناپاکی و پلیدی را به‌سمت خود بکشاند. از کثیف‌ترین آلودگی‌ها، نگاه ناپاک است و دختران بامعرفت و دارای روح بلند ، باید به‌گونه‌ای باشند که کم‌ترین جاذبه را نسبت به چشم هرزه و نگاه آلوده داشته باشند. 🔹با توجه به اشراف ساختمانهای مجاور مدارس کشف حجاب در مدرسه مثال آهن‌ربایی است که نگاه‌های شهوت‌آلود و دل‌های بوالهوس و اندیشه‌های پلشت مردان را به‌سوی دختران می‌کشاند؛ حال، گاهی در پی این کشش، کوششی در رفتار نیز ایجاد شده و مرد برای برقراری ارتباط اقدام می‌کند و گاهی نه. بنابراین اگر دختر می‏خواهد کسی به فکر او نباشد و درنتیجه آسیب و آزاری به او نرسد، بهترین ابزارش پوشش کامل است.
هدایت شده از مهاجر
✳️واما پیرامون سوال دوم که می پرسند شل حجابی با کشف حجاب چه فرقی می کند؟! 💠پرسشگر یک دوگانه کاذب درست کرده است : شل حجابی یا بی حجابی و با مقایسه این دو نتیجه گرفته که چون شل حجابی وبی حجابی با هم تفاوتی ندارد پس حالت بدتر که کشف حجاب است را انتخاب می کنیم!!! ✅در جواب می گوییم : اولا این تقسیم بندی یک قسم دیگر هم دارد که شما به آن اشاره نکردید و آن حجاب کامل است 🔶چرا خود را بین دو راهی کاذب می گذارید یا شل حجاب یا بدحجاب؟!! 🔷نخیر قسم سوم تقسیم حجاب کامل است.. سه قسم است . 🔹مثل دانش آموزی که می گوید دانش آموز یا کاملا تنبل است وهیچ تلاش علمی ندارد و یا به صورت نسبی تنبل است و کمی تلاش دارد ولی تلاش او کافی نیست خب این دو هم دستشان گردن هم است پس بی خیال درس و تلاش!!! 🔹این یک مغالطه است و حالت درست وصحیح تلاش و کوشش در درس وتکالیف است ونباید خود را بین این دو راهی کاذب قرار داد. ✅ثانیا مثال شل حجابی و بی حجابی مانند راننده است که در سرعت مجاز رانندگی قانون 80 کلیومتر در ساعت را در اتوبان شهری رعایت نکند خب سرعت 90 و 140 هر دو بی قانونی است اما به نظر شما کدام خطر آفرین تر است؟ گرچه سرعت 90 و120 هر دو خلاف قاون است ولی کدام سرعت آسیب بیشتری را متوجه راننده و افراد اجتماع می کند؟!! 🔶لذا اگر این ملاک را در اجتماع بپذیریم که بین شل حجابی و بی حجابی تفاوتی نیست پس بی حجابی کامل را انتخاب کنیم: 🔹 آن وقت یک فروشنده هم بین یک دروغ ساده ویک دروغ وکلاهبرداری بزرگ فرق نمی گذارد 🔹یک مدیر و کارمند اداره هم بین یک تخلف کوچک وتخلف بزرگ فرق نمی گذارد 🔹یک کارگر هم بین یک کم کاری کوچک ویک کم کاری خطرآفرین بزرگ فرق نمی گذارد و... 🔶آیا نتیجه این تفکر خطرناک در اجتماع را می پذیرید وملتزم به نتایج آن می شوید؟!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام خدمت همه ی شما بزرگان اهل علم🌺من از شما سوالی می پرسم که شاید پاسخش یه کم سخت باشه😔به نظر شما چرا امکان تحقق جامعه مدنی در ایران امکان پذیر نیست؟ ودین اسلام بر سایر ادیان استیلا دارد؟
هدایت شده از مهاجر
جامعه مدنى از اصطلاحاتى است که در دوران روشن‌گرى در غرب رایج شد و فیلسوفان سیاسى غرب تفسیرهاى گوناگونى از آن ارائه کردند. بدبین‌هایى مانند هابز با تصویرى سیاه از انسان و جامعه، زور، تزویر، خودخواهى، ترس، بی‌اعتمادى، طمع و بدى را فضایل جامعه مدنى دانستند. جامعه مدنى هابز جامعه‌اى است که در آن اژدهایى خون‌خوار، جنگلى از وحوش در حال جنگ را کنترل می‌کند. در نگاه معتدل ژان ژاک روسو، جامعه مدنى از قراردادى اجتماعى نشأت می‌گیرد که در آن هر کسى آزادى طبیعى خود را در ازاى آزادى مدنى، از دست می‌دهد. آزادى طبیعى همان آزادى مفروضى است که انسان در صورت نبود جامعه و تنهایى مطلق، در تصرف و بهره‌بردارى از طبیعت و رسیدن به خواسته‌هایش می‌داشت. آزادى مدنى آزادى مالکیت در حیطه آنچه بر آن تسلّط دارد و در محدوده جامعه است. آزادى طبیعى هیچ محدودیتى ندارد، ولى آزادى مدنى محدود به حدود اراده عمومى است. اگر این‌گونه تفسیرهاى خاص را ملاک تعریف جامعه مدنى بدانیم، نمی‌توان آن‌را با اسلام و مفاهیم سیاسى آن هماهنگ شمرد، ولى از لابلاى تفسیرهاى گوناگونى که براى جامعه مدنى عرضه شده است، می‌توان مشخصاتى کلى براى چنین جامعه‌اى به دست آورد که نه تنها با مفاهیم اسلامى ناسازگارى ندارد، بلکه اندیشه سیاسى اسلام بر اساس آن شکل گرفته است. این مشخصات کلى عبارت‌اند از: قانون‌مدارى: جامعه مدنى جامعه‌اى قانون‌مند است که محور روابط اجتماعى در آن‌را قانون تشکیل می‌دهد. این خصوصیت در اندیشه سیاسى اسلام که در پى تثبیت نظامى قانون‌مند می‌باشد، به وضوح دیده می‌شود. صیانت از حقوق فردى: حقوق افراد در جامعه مدنى باید مورد حفاظت قرار گیرد. اندیشه سیاسى اسلام نیز با پذیرش حقوق فردى، دولت را موظف به صیانت از آن می‌داند. مساوات افراد در برابر قانون: در جامعه مدنى همه مردم در برابر قانون از مساوات برخوردارند و اسلام نیز بر این مساوات تأکید دارد. آزادى مدنى: آزادى مدنى همان آزادى در چارچوب قانون است و این امر مورد پذیرش اسلام نیز می‌باشد. با این وصف، هر چند هیچ‌یک از تفاسیر خاص جامعه مدنى با مفاهیم اسلامى سازگارى ندارد، اما خصوصیات کلى این جامعه با این اندیشه تطابق کامل دارد. از این‌رو می‌توان مدینة النبىّ(‏ص) را نمونه‌اى از عینیت جامعه مدنى در اسلام دانست و اسلام را پیش‌گام تأسیس چنین جامعه‌اى شمرد. مدنیّتى که اسلام پایه‌ریزى کرد، هر چند در تحقّق عینى از مسیر اصلى خود دور افتاد، ولى در مبانى نظرى از استحکام و اتقان بى‌نظیرى برخوردار بوده و هست برای مطالعه بیشتر: http://ensani.ir/fa/article/96160
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا کند که بیایی: 🔴روایت محسن رضایی از شنود تلفن و قتل پسرش در دبی / گفتم: «سعی کن از طرف اسرائیلی، اطلاعاتی به‌دست بیاری» 🔹 خبرگزاری فارس بخشی از خاطرات محسن رضایی معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی را منتشر کرده است. 🔹آن زمانی که پسر من احمد در دبی بود، از آنجا تلفن زد. به او گفتم: «سعی کن از طرف اسرائیلی اطلاعاتی درباره سرنوشت حاج احمد متوسلیان به دست بیاری.» 🔹او گفت: «چشم، تلاشم رو می‌کنم.» چند وقت بعد تماس گرفت و گفت: «من تونستم اطلاعات مهمی به دست بیارم. یکی رو بفرست که اون‌ها را بهش منتقل کنم.» 🔹گفتم: «به بچه‌های وزارت اطلاعات می‌گم توی دبی بیان سراغت و اطلاعاتت رو بگیرن.» گفت: «نه ... به بچه‌های اطلاعات سپاه بگو بیان.» 🔹گفتم: «چون تا به حالا با وزارت ارتباط داشتی، این جوری به مشکل می‌خوره.» 🔹بچه‌های بخش خارجی وزارت اطلاعات گفتند که نمی‌شود در دبی قرار گذاشت. بهتر است در مالزی قرار بگذاریم. احمد رفت مالزی، با آن‌ها دیدار کرد و اطلاعاتش را داد. آن‌ها آمدند اینجا. ظاهراً احمد هیچ اطلاعاتی از حاج احمد گیر نیاورده بود، ولی اطلاعات مهمی از برنامه‌ موشکی ما داشت. 🔹او گفته بود: «اسرائیلی‌ها می‌خوان به محض اینکه ایران بخواد موشک‌هاش رو جابه‌جا کنه، اون‌ها رو بزنن.» که دیدیم چند وقت بعد شهید حسن طهرانی مقدم را زدند و روز بعد، پسر من احمد را در دبی کشتند. من متوجه شدم تلفن‌های من و احمد شنود می‌شده است.»
هدایت شده از مهاجر
ناگفته‌های محسن رضایی از شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ۲۱ آبان سالروز شهادت سردار حسن طهرانی مقدم است که به همین دلیل برشی از کتاب کتاب «جاسوس بازی۲» اثر حمیدرضا داودآبادی را باهم مرور می‌کنیم. در این قسمت نویسنده اثر خاطره‌ای را از محسن رضایی نقل می‌کند که نشان از برنامه‌ریزی دشمن برای شهادت وی می‌دهد که در ادامه باهم می‌خوانیم: https://www.farsnews.ir/news/14010802000632
هدایت شده از جان من و سید علی💕
برشی از کتاب کتاب «جاسوس بازی۲» اثر حمیدرضا داودآبادی «روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در خیابان نفت (مصدق) تهران، جلسه‌ای به مدت کمتر از یک ساعت، با حضور محسن رضایی (دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام)، محمد کوثری (فرمانده اسبق لشکر ۲۷ محمد رسول الله)، جواد اکبری (معاون حاج احمد متوسلیان در سپاخ مریوان) و حمید داوودآبادی برگزار شد. آقای رضایی در بین صحبت‌هایش خاطره‌ای مهم تعریف کرد و گفت: آن زمانی که پسر من احمد در دبی بود، از آنجا تلفن زد. به او گفتم: «سعی کن از طرف اسرائیلی اطلاعاتی درباره سرنوشت حاج احمد متوسلیان به دست بیاری.» او گفت: «چشم، تلاشم رو می‌کنم.» چند وقت بعد تماس گرفت و گفت: «من تونستم اطلاعات مهمی به دست بیارم. یکی رو بفرست که اون‌ها را بهش منتقل کنم.» گفتم: «به بچه‌های وزارت اطلاعات می‌گم توی دبی بیان سراغت و اطلاعاتت رو بگیرن.» گفت: «نه ... به بچه‌های اطلاعات سپاه بگو بیان.» گفتم: «چون تا به حالا با وزارت ارتباط داشتی، این جوری به مشکل می‌خوره.» بچه‌های بخش خارجی وزارت اطلاعات گفتند که نمی‌شود در دبی قرار گذاشت. بهتر است در مالزی قرار بگذاریم. احمد رفت مالزی، با آن‌ها دیدار کرد و اطلاعاتش را داد. آن‌ها آمدند اینجا. ظاهراً احمد هیچ اطلاعاتی از حاج احمد گیر نیاورده بود، ولی اطلاعات مهمی از برنامه‌ موشکی ما داشت. او گفته بود: «اسرائیلی‌ها می‌خوان به محض اینکه ایران بخواد موشک‌هاش رو جابه‌جا کنه، اون‌ها رو بزنن.» که دیدیم چند وقت بعد شهید حسن طهرانی مقدم را زدند و روز بعد، پسر من احمد را در دبی کشتند. من متوجه شدم تلفن‌های من و احمد شنود می‌شده است.» 🖊آقاملکی