*💠درخواست ایران برای عضویت غیردائم شورای امنیت حتی یک رائ هم نیاورد؛*
*خانه از پای بست ویران است.!*
*علامتی مهم از میزان انزوای ایران در عرصه بین المللی ،* *برای آنها که ادعای نفوذ در بعضی کشورها با صرف میلیاردها دلار از بودجه بیت المال دارند!*
*🔻درخواست ایران برای عضویت غیردائم شورای امنیت در رای گیری هفته گذشته، "تنها یک رای وان هم خودش به خودش رای داد "!.*
*رای پنج عضو انتخاب شده :*
*▫️ امارات ۱۷۹*
*▫️آلبانی ۱۷۵*
*▫️برزیل ۱۸۱*
*▫️گابن ۱۸۳*
*▫️غنا ۱۸۵ رای*
*▫️کنگو 3*
*▫️پرو 1*
*▫️ایران 1*
*🔶این علامت مهم و نگران کننده ای است از میزان انزوای ایران در عرصه بین المللی را نشان میدهد. حتی یک کشور مثل "سوریه و لبنان و عراق و یمن" و بقیه اینهائی که خرجشون میکنند هم یک رای ندادند!؟*
هدایت شده از نجمه کبیریان
خطیبزاده: ایران درخواستی برای عضویت غیردائم شورای امنیت نداشته.
🔹سخنگوی وزارت امور خارجه: با توجه به مطرح شدن دوباره خبر لازم به تاکید است، جمهوری اسلامی ایران درخواستی برای عضویت غیردائم شورای امنیت سازمان ملل برای دوره ۲۳-۲۰۲۲ نداشته و کشور امارات از گروه آسیایی، تنها کاندیدای این گروه بوده است.
در مورد اینکه ایران در جلسه انتخابات ماه ژوئن ۲۰۲۱ سازمان ملل یک رأی آورده است تذکر چند نکته لازم است
1️⃣ از اینکه دشمنان به منظور تضعیف روحیه مردم ما دائماً با جوسازی و دروغ پراکنی به دنبال کسر شأن و سیاه کردن این مرز و بوم کهن هستند و چوپان دروغگو بودن خود را اثبات کردند، تعجب ندارد
اما تعجب از کسانیست که علیرغم اثبات دشمنی معاندین باز هم مکرراً فریب چوپانهای دروغگو را میخورند
2️⃣در پی فضاسازی یک رأی آوردن ایران در انتخابات سازمان ملل ، این خبر توسط سخنگوی وزارت خارجه ایران رسماً تکذیب شد
https://b2n.ir/q72628
3️⃣در جلسه ۲۰۲۱/۶/۱۱ سازمان ملل متشکل از همه کشورها ( بجزء واتیکان وتایوان ) ایران کاندیداتوری خود را برای عضویت در شورای امنیت (غیردائم) اعلام نکرده است
https://youtu.be/oab1GJGbz6A
4️⃣ طبق فیلم کامل ( ۳ ساعته ) کشورهای عضو سازمان ملل به تاریخ ۱۱ ماه ژوئن امسال برای انتخاب اعضا شورای امنیت ( غیردائم ) سال های
۲۰۲۲ - ۲۰۲۳ از آسیا یک کشور ( امارات متحده عربی ) و از امریکای لاتین یک کشور( برزیل ) کاندید شدند
نحوه رأی گیری در این نهاد ، مخفیانه و حضوری و فیزیکی می باشد
یعنی اعضا جلسه در یک برگه ، رأی خود را نوشته و در سبد قرار میدهند و سپس آراء قرائت میشود و کشورهائی که بالاترین رأی را آورده اند به عنوان اعضا دو سال آتی غیردائم شورای امنیت اعلام میشوند
در ابتدای این جلسه نام کشورهای کاندید اعلام میشود در حالیکه نامی از ایران برده نمیشود
اما هنگامی که آراء قرائت میشود به نام ایران یک رأی قرائت میشود
حال ممکن است کسی که به ایران رأی داده است یا مرتکب خطای انسانی یا از روی شطینت این کار را انجام داده باشد
در هر صورت به علت اینکه نحوه رأی گیری مجازی نبوده است نمیشود مطلع شد که چه کشوری این کار را انجام داده است
5️⃣ شبهه افکنان یا بعضی از افراد بی اطلاع برای اثبات حرف خود استناد به مطالب موجود در این لینک میکنند 👇
https://news.un.org/en/story/2021/06/1093882
☝️
در حالیکه متن گزارش این لینک به موضع رسمی ایران ، در برابر جلسه ۱۱ ژوئن سازمان ملل نه فقط خدشه ای وارد نمیکند بلکه مؤید آن نیز هست
در این گزارش، لیست کشورهای کاندید عضویت در شورای غیردائم و تعداد کشورهای رأی دهنده و در پایان نتیجه رأی گیری را آورده است
در لیست ابتدائی نام ایران و پرو و کنگو وجود ندارد اما در پایان به نام دو کشور اول یک رأی و کشور سوم سه رأی قرائت میشود
این در حالیست که نماینده کشور کنگو قبل از اعلام رسمی اسامی کشورها انصراف خود را تقدیم کرده بود
این اشتباهات صورت گرفته متوجه کشور رأی آوردنده نیست بلکه متوجه کشور نامشخصی است که رأی داده است
6️⃣ این اتفاق (اشتباه در اعلام اسامی و اشتباه در نحوه رأی گیری)
در سازمان ملل مسبوق به سابقه است
--------------------------
☑️کانال جامع پاسخ به شبهات
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#شبهه
این که میگی محض مزاحه. واقعا اینجوری نیس. مشکلمون اینجاس که چطوری خدایی که میگیم کامله و قرآنی که متعصبانه میگیم حرف خداس محرز اجازه زدن زن رو میده به شوهر... اصلا انسانی نیس بنظرم. حتی زنهایی که از این دین دفاع میکنن رو هم درک نمیکنم. برای علی و حسن و حسین و محمد و بقیه گریه زاری میکنین اما حاضر نیستین به شوهراتون حق بدین مثل پیامبر و امامانشون چند تا زن بگیرن و حتی کمک کنین به شوهراتون که این سنت پیغمبر رو جاری کنن. میخوام بگم اصلا نمیدونیم داریم از چی دفاع میکنیم 😅
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه این که میگی محض مزاحه. واقعا اینجوری نیس. مشکلمون اینجاس که چطوری خدایی که میگیم کامله و قرآن
پاسخ:
حکم یادشده نسبتی با «خشونت» ندارد. این حکم دارای ویژگیهای ذیل است: تدبیری برای پیشگیری از بروز خشونتهای لجام گسیخته و مانع فروپاشی بنیان خانواده است. مصداقی از نهی از منکر خانوادگی است که اجرای آن به شوهر عادل و آگاه به احکام الهی واگذار شده است؛ به زنان اختصاص ندارد؛ نشوز زن دارای موارد محدودی است؛ زن میتواند با شرط ضمن عقد، محدوده نشوز را تنگتر نماید؛ نشوز تنها در محدوده تمتعات جنسی جایز و حلال تحقق مییابد؛ زدن زن ناشزه پس از دو مرحله «موعظه» و «جدایی در بستر» است؛ تنبیه بدنی به اجماع مسلمانان باید غیر مؤثر بر بدن باشد. در روایات چنین زدنی بر «زدن با چوب مسواک» تطبیق داده شده است؛ زدن بیش از حد قانونی، پیامد حقوقی و کیفری دارد؛ حکم زدن زن ناشزه در برخی موارد لزومی نیست و ترک آن بهتر است؛ پس از اجرای راهکارهای سهگانه چنانچه زن بر نشوز اصرار ورزید، شوهر نمیتواند ضد او به گفتار یا رفتاری غیر قانونی دست زند و تنها میتواند از او به محاکم قضایی شکایت کند.
مقاله زیر مبسوط و کامل موضوع را تشریح کرده است
https://antizandiq.blog.ir/post/8
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه این که میگی محض مزاحه. واقعا اینجوری نیس. مشکلمون اینجاس که چطوری خدایی که میگیم کامله و قرآن
سلام علیکم
توصیه آیه ۳۴ نساء برای زن ناشزه (زنی که بدون هیچ دلیلی از همبستری روی میگرداند) است و دارای 4 مرحله تادیبی. #تنبیه شرایطی دارد (بدون اثر و آسیب و مثلا با زدن #چوب_مسواک، همچون تنبیه همسر ایوب) ضمنا آیه 102 همین سوره، هم درباره نشوز مرد است که اسلام ستیزان، آن را سانسور میکنند
سلام روز خوش اساتید گرامی لطف میکنن درمورد این موضوع و شبهه ی ایجادی که میگن حجاب واجب دینی هست ولی هیچ اجباری نیست و هرکسی میتونه هرنوع پوششی رو اختیار کنه و دین مجبور نمیکنه به هیچ حکمی و توجیهشون اینه که خداگفته لااکراه فی الدین
هدایت شده از نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ
علیکم السلام .
در اصل و اساس دین امراه نیست و انسانهامخیر به انتخاب هستند اما وقتی دینی را پذیرفتند باید به تعبیر قرآن نومن ببعض و نکفر ببعض نباشند یعنی یه منفعت طلبانه به دستورات دین نگاه نکنند و برخی را مثلا نماز را بپذیرند اما برخی دیگر را رد کنند مثل حجاب.
این را هم دقت کنیم که حدودی را که شرع تعیین کرده قابل جابجایی نیست ، چون اگر باب عرفیات در شرع و تعیین مصادیق باز سود قابل کنترل نیست و هرکس یک چیزی خواهد گفت:
یکی میگوید چهارتا مو بیرون باشد ایرادی ندارد یعنی میگوید فلان مقدار مو ایرادی ندارد
ولی واقع امر این است که از منظر اسلام و دستورات ۴ تا با ۵ تا تار مو تفاوتی ندارد حرام حرام است الی یوم القیامه.
، اگر قاطبه جامعه هم معتقد باشند پوشش دیگری باید باشد، تا شرع اجازه ندهد ما حق نداریم عرف را ضمیمه آن کنیم.
لذا حجاب در اسلام اختیاری نیست اما مسلمان شدن و دین اسلام را برگزیدن اختیاری است .
رفتن به مدرسه اختیاری است اما وقتی رفتی باید از لباس تا ..... تابع قوانین مدرسه باشی نمیتوانی برخلاف دیگران لباس بپوشی یا برخلاف دیگران رفتار کنی.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
#احادیث_جعلی، ریشه ها و واکنشها
🛑قسمت پانزدهم :
⭕️نمونههاي ديگري از روايات #ساختگي
#شبهه👇
#انتساب_نادرست عبارت اِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَ جِهاد به امام #حسين
💢👈درباره ی این جمله ای كه اخیراً به نام امام حسین علیه السلام معروف شده كه: اِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَ جِهاد در هیچ مدركی از مدارك اسلامی چنین جمله ای از امام حسین علیه السلام نقل نشده است، بنابراین سند ندارد. این جمله معنایش هم درست نیست و با منطق امام حسین جور در نمی آید.
منطق اسلام این نیست كه زندگی این است كه انسان یك عقیده ای داشته باشد و در راه عقیده اش جهاد كند. در اسلام صحبت عقیده نیست، صحبت «حق» است. زندگی این است كه انسان حق را پیدا كند و در راه حق #جهاد كند.این مسئله كه در راه عقیده باید جهاد كرد، یك فكر فرنگی است كه بعدها در میان مسلمین به صورت این شعر آمده است: قِفْ دونَ رَأْیِكَ فِی الْحَیاةِ مُجاهِداًاِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَ جِهادٌ
💢من می خواهم این مطلب را عرض كنم- چون دیدم چند نفر از جوانان دلشان می خواهد كه این جمله از امام حسین باشد و خوششان نیامده است كه من گفتم این جمله از امام حسین نیست- كه ما برای نسل جوان این احترام را نسبت به نسل گذشته قائل هستیم كه آنان را حقیقت جو می دانیم، نه متعصب در عقیده ای كه- ولو بدون دلیل- پیدا كرده است.
اولاً اگر بنا شود نسل جوان این طور باشد كه اگر یك چیزی در كلّه اش رفت، نشود آن را بیرون آورد و اگر بدون هیچ دلیل و منطقی چیزی را گفت، نشود با او درباره ی عقیده اش حرف زد، این نسل هم مانند نسل كهن می شود؛ منتها شما از این جمله خوشت آمده و او از جمله ی دیگری خوشش آمده؛ او بی دلیل به عقیده ی خودش چسبیده، شما هم بی دلیل به عقیده ی خودت چسبیده ای.
💢اگر شما از جنبه ی حماسی شیفته ی این جمله هستید، امام حسین علیه السلام جمله هایی صد درجه بالاتر از این جمله دارد. آیااِنَّ الْحَیاةَ عَقیدَةٌ وَ جِهاد بالاتر است یا همین جمله ای كه خواندم: مَوْتٌ فی عِزٍّ خَیْرٌ مِنْ حیاةٍ فی ذُلٍّ؛ كدام یك بهتر است؟ آیا این جمله بهتر است یا جمله ی روز عاشورای امام حسین علیه السلام كه فرمود:
اَلْمَوْتُ اَوْلی مِنْ رُكوبِ الْعارِوَ الْعارُ اَوْلی مِنْ دُخولِ النّارِ
💢👈ما كه در فقر #شعار نیستیم. اگر ما مردمی بودیم كه در فقر این جور شعارها بودیم، یعنی شعارهای زنده ی حماسی نداشتیم، اگر می گفتند جمله ای از امام حسین است می گفتیم حال كه ما از خودمان چیزی نداریم، یك جمله ی دیگر را- العیاذباللّه- به نام امام حسین می گوییم. ما هیچ دچار فقر شعار نیستیم. آنقدر از خود امام حسین، از پدر امام حسین، از برادر امام حسین، از مادر امام حسین، از فرزندان امام حسین شعارهای زنده داریم كه دنیا باید بیاید از ما قرض كند. ما چرا برویم شعار مردم، آنهم شعار نادرست مردم را قرض كنیم؟ ! شایسته نیست نسل جوان تعصب بورزد.
👈باز هم می گویم: اگر واقعاً كسی این جمله را پیدا كرد ، من قول می دهم كه بالای همین منبر بیایم و بگویم كه من اشتباه كردم. ولی ما باید مستند حرف بزنیم، نه همین طور غیر مستند یك چیزی را بگوییم.
📚مجموعه آثار شهید مطهری . ج23، ص: 246
💫ادامه دارد
کانالِ قرآنپویان
تدبر در قرآن ،تفقه در دين
هدایت شده از نَحْنُ اَبْناءُ الدَّلیلِ
شهید مطهری دغدغه دین و احیأگری آن را داشتند.
شهید مفتح ره در بعد از شهادت استاد مطهری ره به نقل از ایشان در یک سخنرانی فرمودند که استاد معتقد بودند:
این حرف و این جمله از معصوم نیست، سند ندارد و محتوی آن هم درست نیست.
چون در این روایت منظور هر عقیده است لکن در اسلام صرفا عقیده توحید محور محل توجه است، اینجا است که مکتب اسلام با مکاتب دیگر فرق میکند چون بالاخره مکاتب دیگر هم عقیده و بیان دارد اگر قرار باشد هرکه ساز خود را بزند پس اصل کجا محرز میشود؟ ممکن است عقیده ای باطل باشد باید برایش جنگید؟
فقط دو نفر از بزرگان متأخر، از این جمله، بعنوان یک جمله ادبی و بصورت شاهد مثال استفاده کرده اند، یکی مرحوم علامه جعفری در شرح خود بر نهج البلاغه و یکی هم مرحوم خویی در کتاب منهاج البراعه.
شهید مطهری ره معتقد است که این جمله، قطعا متعلق به سیدالشهدا (ع) نیست.
جناب محمد صحتی سردرودی هم در کتاب «عاشورا پژوهی» معتقد است که: این سخن روایت یا حدیث نیست و از امام حسین (ع) نقل نشده بلکه یکی از شعرای معاصر مصری به نام احمد شوقی آن را سروده است.
ایشان در پاسخ به بعضی متعصبین نسبت به این کلام می فرمایند:
«اگر شما از جنبه حماسى شيفته اين جمله هستيد، امام حسين عليه السلام جملههايى صد درجه بالاتر از اين جمله دارد. آيا انَّ الْحَياةَ عَقيدَةٌ وَ جِهادٌ بالاتر است يا همين جملهاى كه خواندم: مَوْتٌ فى عِزٍّ خَيْرٌ مِنْ حياةٍ فى ذُلٍّ ـ مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است ـ . كدام يك بهتر است؟
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin