هدایت شده از نجمه کبیریان
توجه روزنامهها معطوف به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم
✍ وطن امروز با تیتر "۱۰۰ روز آواربرداری و امیدواری" نوشت:
رئیسی در کسب رضایت عمومی موفق ظاهر شد و بهرغم شرایط دشوار حاکم بر کشور، افکار عمومی پیام تغییر را از سوی دولت و رئیسجمهور جدید دریافت کرد.
✍جامجم با تیتر " کارنامه ۱۰۰ روزه دولت در ۱۲ چالش ملی" نوشت:
دولتی که سخنگو دارد و به شبهات و انتقادات رسانهای و اجتماعی پاسخ میدهد، قطعاً با دولتی که سه ماه بیسخنگو و بدون تریبون درستوحسابی بوده، زمین تا آسمان فرق دارد.
✍ ایران با تیتر "۱۰۰ روز میان مردم" نوشت:
رئیسجمهور در ادامه برنامه حضور درمیان اقشار مختلف مردم صبح جمعه بهصورت سرزده از محله هرندی تهران بازدید کرد.
✍ جوان با تیتر "صد روز سربلند" نوشت:
رئیسی برخلاف رئیسجمهور سابق از روزی که ردای ریاست جمهوری را بر تن کرده، ترجیح داده است بهجای شعار، اقدام و عمل را سرلوحه فعالیتهای دولت خود قرار دهد.
✍ فرهیختگان با تیتر "ابتکار روز صدم" نوشت:
در یکصدمین روز آغاز بهکار دولت رئیسی، ۱+۴ در مقابل پیشنهاد جدید ایران قرار گرفت، حالا توپ در زمین طرف مقابل است.
✍ همشهری با تیتر "۱۰۰ روز کار" نوشت:
اقدامات ضربالاجلی دولت سیزدهم طی این مدت گرهگشایی در واکسیناسیون کرونا، تنگناهای معیشتی و دیپلماسی احیای برجام را هدف گرفتند و به دنبال کنترل اوضاع برآمدند.
هدایت شده از نجمه کبیریان
کنترل چاپ پول و حجم پایه پولی در دولت رئیسی ادامه دارد
دولت رئیسی در سه ماه نخست فعالیت خود کنترل پایه پولی را در دستور کار قرار داده است. در حالی که دولت روحانی در ۴ ماه پایانی عملکردش با افزایش شدید چاپ پول اقدام به رشد پایه پولی کرد و ۵۸ هزار میلیارد تومان پایه پولی را افزایش داد، دولت رئیسی جلوی رشد پایه پولی را گرفته و در سه ماه اخیر فقط ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان بر حجم پایه پولی افزوده شده است.
*قابل توجه کلیه ی مجتهدین و روحانیون مسلمان*(بخصوص جناب حجت الاسلام صدیقی)
*شماهایی که یه تریلی با خودتون حدیث حمل میکنید ! چرا این احادیث رو یواشکی بایگانی میکنید!؟*
*"بارش #باران " !!*
✳ *در مملکتی که #دستگاه_قضا فاسد باشد،خداوند نزول باران از آن سرزمین را برمیدارد!*
*[حضرت رسول(ص)، نهج الفصاحه]*
✳ *هرگاه #حاکمان دروغ بگویند، #باران نمی بارد!*
[امام رضا(ع)،میزان الحکمه،
جلد 3 ص 286]
✳ *در سرزمینی که ابرها میگذرند بی آنکه ببارند، بی شک ظلمِ عظیمی صورت گرفته است!*
*حضرت علی(ع)میفرمایند:*
*اگر در شهر مسلمانان فقیری دیدی،بدان که دولتمردان آن شهر مال آنها را میدزدند!!!*
❌ *تا میتوانید نشر دهید تا به تمام مسلمانان متدين ایران برسد*
هدایت شده از نجمه کبیریان
🔷️ مطالبی که جناب حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کردند برگرفته از آیات و روایات است، اما برخی از بدخواهان داخلی و خارجی سعی کردند مردم را در مقابل این عالم ربانی قرار دهند.
🔷️ جناب استاد صدیقی نفرمودند فقط مردم عادی در انجام وظایف شرعی خود کوتاهی کرده اند و سبب نزول بلا شده است. بلکه فرمودند، اهل کشورها، استانها، شهرها به وظایف شرعی سیاسی اجتماعی خود عمل نکرده اند، که این شامل تمام مسئولین و مردم، در ایران و حتی دیگر کشورهای مسلمان می شود.
🔷️ طبق آموزه های دین مبین اسلام نعمتها و بلاها علاوه بر علل مادی می توانند علل معنوی نیز داشته باشند. مثلا تقوا باعث نزول برکات آسمان و زمین می شود.
وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِن كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (اعراف، ۹۶)
گاهی ممکن است خشکسالی و کمبود آب و بلاهای همگانی به علت نزول عذاب الهی باشد.
(ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ) روم، ۴۱
خشکسالی و بلاهای دیگر هر چند دارای علل مادی و طبیعی هستند اما می توانند علل معنوی و غیرمادی نیز داشته باشند.
زیاد شدن فساد و گناه می تواند علل معنوی بسیاری از بلاها باشد.
🔷️ اما بین مومنین و کفار تفاوت بسیاری وجود دارد. مومنان تحت تربیت الهی هستند، لذا گاهی آزمایش و گاهی تنبیه می شوند. اما کفار ادعای ایمان ندارند تا آزمایش شوند و از طرفی اغلب آنها جاهل هستند و معاند نیستند تا دچار عذاب الهی شوند.
بلاها برای مومنین مایه ی آزمایش و در واقع رحمت الهی هستند.
(وَنَبْلُوکُم بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً ۖ وَإِلَیْنَا تُرْجَعُونَ) انبیاء، ۳۵
البته گاهی هم این بلاها عذاب الهی هستند که در نتیجه اعمال بد انسانها نصیب آنها شده است.
مَّا أَصَابَکَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ ۖ وَمَا أَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِکَ(نساء،۷۹)
🔷️ بدون شک افزایش گناهانی چون شراب خواری، قماربازی، زنا، بی حجابی، ظلم و... سبب نزول بلا از جمله خشکسالی و کم آبی و ... می شود.
🔷️ وقتی فرهنگ یک جامعه دچار ضعف و انحراف باشد، وقتی زنان یک جامعه به دنبال بی حجابی و فساد باشند و به تبع آنان مردان جامعه نیز دنبال فساد و عیاشی باشند، خود به خود این جامعه به دنبال اقتصاد مقاومتی و کار و تلاش نخواهد بود.
غرب زدگی برخی از مسئولین سبب می شود که به دنبال اقتصاد مقاوتی نباشند، بلکه نسخه ی اقتصاد غربی را اجرا نمایند.
🔷️ داشتن یا نداشتن نعمتهای دنیوی ملاک خوبی و بدی افراد نیست، در روایت داریم، اگر دنیا به اندازه بال مگسی نزد خدا ارزش داشت، چیزی از آن را به کافر و منافق نمی داد(تحف العقول/۴۰)
🔷️ این تصوری غلط است که فکر کنیم اروپایی ها کلا غرق در ناز و نعمتند و ما بیچاره ایم، آنها هم مشکلات مختلفی دارند، بیکاری، فساد، افسردگی، خودکشی، طلاق و...(لایغرّنّک تقلّب الذین کفرو فی البلاد، متاع قلیل ثم مأواهم جهنم و بئس المهاد). فریب ظاهر دنیای کفار را نخوریم، مقدار ناچیزی از دنیا به آنها داده شده و عاقبت دچار جهنم می شوند،(آل عمران، ۱۹۶)
🔷️اگر پیشرفت مادی و صنعتی در غرب وجود دارد و صاحب رفاه و نعمت شده اند، در اثر اجرای دستورات دینی و عقلی است که ما هم داریم ولی اجرا نمی کنیم، مثل، تلاش، نظم، احساس مسئولیت در کارها و...
🔷️ آیه شریفه (و لو اَنّ اهل قری ...) می فرماید اگر ایمان و تقوا داشته باشید برکات نازل می شود، اما ما بیشتر ادعای ایمان داریم و به راحتی واجبات را ترک و گناهان را مرتکب می شویم، صرف نماز خواندن بدون توجه که ما را مسلمان واقعی نمی کند. اسلام دعوت به درستکاری، محکم کاری، نظم، تلاش، امانت داری، کسب علم، تعقل و... می کند اما ما عمل نمی کنیم.
🔷️البته همیشه زیاد بودن نعمتها نشانه خوبی نیست، کفار غربی ممکن است دچار سنت استدراج و املاء خداوند شده باشد، یعنی خداوند به آنان مهلت می دهد و روز به روز به نعمت های آنها اضافه می کند تا بیشتر گناه انجام دهند و بیشتر دچار عذاب الهی شوند.(اعراف/۱۸۲و۱۸۳)
🔷️ دقت داشته باشیم که مردم اروپا و غرب همه معاند و مغرض نیستند، بسیاری از آنان در اثر جهالت اسلام را نپذیرفتند،لذا خداوند نعمتهایش را از آنان دریغ نمیکند.
⚠️ برای قضاوت صحیح تر بهتره کل صحبت های حاج آقای صدیقی که خیلی از رسانهها تیترش کردن رو ببینیم
🔺در اینکه مسئولین ما رسانه را نمیشناسند و آتو دست رسانهها میدهند شکی نیست👌
👈ولی قضاوت یک سخنرانی مثلاً یک ساعته از روی یک تیتر که یک رسانه زده هم کار چندان صحیحی به نظر نمیاد!!
✅ بخشهای دیگر خطبههای دیروز نماز #جمعه که کمتر دیده شد:
🔺امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه من درد مردم را احساس
هدایت شده از نجمه کبیریان
میکنم، گفت: در موضوع عدم ثبات قیمتها اگر دستهایی در کار هست که مشکل گرانی حل نشود که قطعا در کار است، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و مردم ببینند منشأ کار کجاست و به هر قیمتی شده مسئله را حل کنند.
🔺وی افزود: امروزه پول ملی ما ارزشاش را از دست داده است. شما هرچقدر هم که یارانه را بالا ببرید با افزایش قیمتی که اتفاق میافتد مشکل مردم حل نمیشود، بلکه آنچه مهم است این است که پول ملی باید ارزشمند شود. مردم نیاز دارند که مشکلات برایشان تبیین شود و به آنها بگوییم در کجای حل مشکل هستیم.
🔺صدیقی با بیان اینکه سومین موضوع عدالتورزی و مهار فاصله طبقاتی است، گفت: فقر دردی است که باید آن را درمان کرد و اگر فقر وجود داشته باشد دین و ایمان از بین میرود. در این جهت هم امیدواریم تدبیرها به سامان برسد. مساله دیگر نیز رفع تحریم است، اما مهمتر از رفع تحریم خنثی کردن اثر تحریم است که با تکیه به ظرفیتهای داخلی حاصل می شود
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
سلام سوال اینکه چه کسانی میگن حضرت عیسی زنده است یا نه ؟
هدایت شده از نجمه کبیریان
سلام
https://b2n.ir/w79670
از ظاهر آيه 159 سورة نساء استفاده مي شود که حضرت عيسي ـ عليه السلام ـ در حال حاضر نزد خدا زنده است و روزي مجدّداً به زمين باز خواهد گشت، و روايات به صراحت دلالت دارند که زمان بازگشت و ظهور آن حضرت بعد از ظهور امام دوازدهم مهدي موعود ـ عج الله تعالي فرجه الشريف ـ خواهد بود.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتا👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از تبیین نو ☫
🔰 بررسی منجی هراسی و القای خشونت امام مهدی (عج) توسط غالیان و یهودیان
❔امام زمان برطبق روایات با تهران میجنگه!
(یعنی همان شهری که تحت سیطره سیدعلی، رهبرمسلمین جهان و نایب إمام مهدی است!)
امام صادق: سيزده شهر وطائفه است كه قائم با اهل آن شهرها ميجنگد و آنان با او ميجنگند؛ اهل مكّه و اهل مدينه و اهل شام و بنى اميّه و اهل بصره و اهل دست ميسان وكردها وعربهاى باديهنشين و ضبّه و غنى و باهله و ازد و اهل رى
(توضیح: تهران درگذشته از توابع ری بوده است).
📚 الغیبة (للنعمانی) ٫ ترجمه فهری ٫ ج۱ ٫ ص۳۵۱
#پاسخ
🔹استناد معاند به این روایت، از کتاب «الغیبه» مرحوم نعمانی است که مطابق آن امام صادق(ع) فرمود:
«مردم سيزده شهر وطايفه با قائم(ع) مى جنگند. و نيز مردم مكه، مدينه، شام، بصره، دميان(دشت ميشان) و طايفه بنى اميه، كرد، عرب، مردم ضبه، غنى، باهله، أزد بصره و رى با او خواهند جنگيد»
«أَخْبَرَنَا عَلِيُّ بْنُ أَحْمَدَ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ مُوسَى وَ أَحْمَدَ بْنِ عَلِيٍّ الْأَعْلَمِ قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ الصَّيْرَفِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ صَدَقَةَ وَ ابْنِ أُذَيْنَةَ الْعَبْدِيِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ جَمِيعاً عَنْ يَعْقُوبَ السَّرَّاجِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ ثَلَاثَ عَشْرَةَ مَدِينَةً وَ طَائِفَةً يُحَارِبُ الْقَائِمُ أَهْلَهَا وَ يُحَارِبُونَهُ أَهْلُ مَكَّةَ وَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ وَ أَهْلُ الشَّامِ وَ بَنُو أُمَيَّةَ وَ أَهْلُ الْبَصْرَةِ وَ أَهْلُ دَسْتُمِيسَانَ وَ الْأَكْرَادُ وَ الْأَعْرَابُ وَ ضَبَّةُ وَ غَنِيٌّ وَ بَاهِلَةُ وَ أَزْدٌ وَ أَهْلُ الرَّيِّ»
📚الغیبه نعمانی ، ص 299
⬇️ نکاتی در مورد این روایت
1⃣ این روایت سندا ضعیف است و راویان آن افرادی هستند که یا مجهول بوده و یا کذاب و دروغ گو بوده اند.
🔸عبیدالله بن موسی، توثیقی ندارد و مجهول است.
📚مستدرکات رجال الحدیث ج 5 ص 195
🔸احمد بن علی الاعلم هم مجهول است و توثیقی ندارد.
📚مستدرکات رجال الحدیث ج 1 ص 370
🔸محمد بن علی الصیرفی که اهل غلو و تدلیس بوده و از دروغگویان محسوب می شده است.
📚رجال حر عاملی ص 229
🔸محمد بن صدقه که اهل غلو و ضعیف بوده است و علامه مجلسی نیز او را تضعیف کرده است.
📚رجال طوسی ص 366 _ حاوی الاقوال ج 4 ص 261 _ رجال مجلسی ص 304
🔸ابن اذینه العبدی نیز مجهول است و توثیقی ندارد.
📚مستدرکات رجال الحدیث ، ج 8 ص 488
💠 شیعیان ایران از اصحاب امام مهدی(ع) خواهند بود و یک روایت شاذ که بر خلاف این مطلب، سخن بگوید، نزد ما اعتباری ندارد، زیرا طبق سخن امامان علیهم السلام، ما ماموریم که به روایات مشهور، عمل کنیم نه روایت شاذ؛
«خذ بما اشتهر بین اصحابک و دع الشاذ النادر»
📚بحار الانوار ج 2 ص 245
3⃣ همینطور در روایاتی آمده است که هفت نفر از سیصد و سیزده یار امام مهدی(ع)، یعنی اصحاب خاص ایشان، از اهالی ری هستند؛
« من الری سبعه رجال »
📚دلائل الامامه ص 556 _ 568 _ التشریف بالمنن فی التعریف بالفتن ، ص 376 _ ریاض الابرار ، ج 3 ص 210
4⃣ یاران عمومی امام مهدی(ع) تمام حق جویان و آزادگان و پیروان امام(ع) از همه طوائف اند، چه اهل مکه باشند، چه مدینه و بصره و کردها و اعراب و چنان که راوی می گوید:
🔹«از امام کاظم(ع) درباره سخن خدا هرجا كه باشيد، خداوند، همه شما را مى آورد» پرسيدم، امام(ع) فرمود:
«به خدا سوگند، اگر قائمِ ما قيام كند، خداوند، شيعيان ما را از همه سرزمينها به گِرد او جمع مى كند».
« ... ذلِكَ وَاللَّهِ أن لَو قَد قامَ قائِمُنا، يَجمَعُ اللَّهُ إلَيهِ شيعَتَنا مِن جَميعِ البُلدانِ. »
📚تفسیر عیاشی ج1 ص66 _ بحار الانوار ج52 ص291
▫️بنابراین در روایت مورد استناد معاند، اگر آمده است که اهل مکه یا مدینه یا بصره و... با امام مهدی(ع) می جنگدند، به این معنا نیست که تمام مکیان و بصریان و اعراب و... با امام(ع) می جنگدند، بلکه تنها تعدادی واهالی از این مناطق که مخالف امام(ع) هستند، ساز مخالفت با امام(ع) می زنند و با ایشان می جنگدند، از ری و تهران نیز ممکن است کسانی به نبرد امام(ع) برخیزند، چرا که تمام کسانی که در تهران هستند، از شیعیان ومخلصین امام(ع) نیستند، بلکه افراد لا مذهب، یا اهل کتاب، یا سنی مسلک و... هم در ری هستند و مصداق «اهل الری»، محسوب می شوند که مطابق روایت مذکور، پرچم مخالفت را با امام(ع) بلند می کنند چرا که قیام امام(ع) را در تضاد با منافع خود می بینند.
#مهدویت/#ظهور
#منجی_هراسی/#القای_خشونت
🔗 @feqh_hadith