کانال《 براهین 》پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی👈 @barahin
🔆متن شبهه: ۱۰۹۱
بهمن جازویه همان ابن ملجم است
بهمــن جــازویه قهرمان ایرانی از جان گـذشـته ایـکه علی ابن ابوطالب را به ضـرب شمشیـر از روبرو (و نه از پشت آنگونه که مسلمانان بیان میکنند) به شهادت رساند و مسلمانان هـویت او را بـرای ۱۴۰۰ سال مـخفی نـگه داشته انـد، بـگفته تاریـخ، بـعـد از ایـنکه بهمـن بـدست اعــراب اسیـر می شـود، او رابهمـراه سایـر اسـرا بـرای بیـگاری و بـردگی و یـا فـروش بـه دربـار خـلیفـه می فـرستند. از آنجائیـکه فـردی بسیار تـوانـا و هـنـرمند و صـنعـتگـر بـوده، خلیفـه از فـروش او صـرفـنـظر و او را بـکار می گمارنـد. نـام او را می پـرسنـد: میگـویـد “بهمـن جـازویـه”، اما تـلفـظ نـام او بـرای اعـراب تـازی بسیار مشکل بـود.
( متن شبهه توسط قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات خلاصه شد)
🔆 پاسخ شبهه: ۱۰۹۱
1⃣بهمن جازویه سردار دلیر ایرانی در نبرد جسر در سال ۱۵ هجری قمری، مردی سالخورده بوده است و دارای نشان افتخار از سوی دربار ساسانی در حالی که علی در سال ۴۰ هجری یعنی ۲۵ سال بعد کشته شد.
2⃣ منابع معتبر تاریخی مرتبط از جمله ابن خلدون و ابن اثیر و طبری و واقدی هیچکدام ایرانی بودن ابن ملجم مرادی را تائید نمیکنند
استاد ابراهیم پور داود ایران شناس معاصر نویسنده کتاب آناهیتا در صفحه 337 زمان قتل بهمن جاذویه را سال 637 میلادی ذکر می کند در حالی ابن ملجم علی ابن ابی طالب را در سال 661 میلادی مصادف با 40 هجری یعنی چیزی حدود 24 سال بعد از کشته شدن بهمن جاذویه در جنگ قادیسیه توسط عربان است.
3⃣در تاریخ #طبری نیز از ابن ملجم بنام عبدالرحمن بن عمر ملجم مرادی از قبیله #کنده از یمن یاد شده است قبیله وی بعد ها در مصر ساکن می شود. اثری از ایرانیت او دیده نمی شود.و نام پدرش نیز عمر بوده است.او در فتح مصر از سواران قبیله بنی تدؤل بود. او پیرو علی بن ابی طالب(ع) بود و در صفین حضور داشت ولیکن از خوارج شد.برای مطالعه بیشتر در این مورد به الأعلام، ج۳، ص۳۳۹ مراجعه کنید.
4⃣بلاذري به نقل از كلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است . گفته اند تبار وي به اعراب حميري مى رسد.ابن سعد نیز می نویسد ابن ملجم از قبيلة مراد بود كه با بنى جبّله از قبيلة كنده هم پيمان بودند ابن حبیب نيز او را از قبيلة تجوب ، يكى از قبايل حميري و هم پيمان قبيلة مراد خوانده اند
5⃣در مورد ایرانی بودن ابن ملجم مرادی هیچ نوشته ای در میان مورخان عرب وجود ندارد و از او بعنوان یک عرب از قبیله مراد یا کنده یا از تبار اعراب حمیری و یا اهل یمن یاد می شود هیچ نوشته ای در مورد ایرانی بودن وی ذکر نشده است.
6⃣بدون شک بهمن جاذویه یکی از دلاورترین سرداران ایرانی بود و بارها توانسته بود شکست های بسیاری را بر سپاه اعراب وارد سازد اما در هیچ جای تاریخ ردی از وی در ماجرای قتل علی ابن ابوطالب دیده نمی شود و این تنها یک مغلطه از سوی عده ای وطن پرست متعصب است.
7⃣.همانطور که اصل و نسب شخصیتهای بزرگ تاریخ و انسانهای والا مقام و مؤثر [و در رأس آنها پیامبران و امامان] پنهان نمیماند، اصل و نسب شخصیتهای منفور که بنیانگذار بدترین انحرافات و یا شدیدترین جنایتها بودند [و از جمله ابن ملجم مرادی لعنةالله] نیز مخفی و مبهم نمانده است که اکنون وی را ایرانی بخوانند.
8⃣نام کامل این تروریست که از سوی پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله «اشقی الاشقیاء» لقب گرفته بود و قاتل امیرالمؤمنین، مولی الموحدین، علی بن ابیطالب علیهالسلام که امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنّت بوده است، « #عبدالرحمن بن عمرو بن ملجم مرادی» میباشد. و طبق اسناد موثق و معتبر نزد شیعه و سنّی، نسب او عرب و از قبیله بنی مراد بوده است.
9⃣ #بلاذری، از مورخین و محدثین اهل سنت است، به نقل از كلبى او را عبدالرحمان بن عمرو بن ملجم خوانده است. (2/488) – ابن سعد مینویسد: ابن ملجم از قبيله مراد بود كه با بنى جبّله از قبيلخ كنده هم پيمان بودند (3/35)
🔟هدف اصلی او و همدستانش از این ترور، «انتقام» بود، اما هیچ ربطی به تازی و فارسی و این نقلها نداشت، بلکه انتقام کشته شدگان خوارج در جنگ با ایشان بود. خوارج برای خود اسم و رسمی داشتند و مشهور به عبادت، زهد، جهاد و حفظ قرآن و شب زندهداری بودند، اما به روی ایشان شمشیر کشیدند. آنها پس از آن که در قضیه حکمیت و ...، به خطاهای خود پیبردند، به جای آن که خود را محکوم کنند، امام را متهم کردند و در آخر نیز نتیجه گرفتند سران هر دو جریان را ترور کنند، چنان چه قرار بود دو همدست عرب دیگر او نیز همزمان معاویه و عمرو عاص را بکشند که آنها موفق نشدند.
📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚
#ابن_ملجم
#ایرانی
#شبهه
کانال《 براهین 》پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی👈 @barahin
#شبهه ۱۰۹۲
خدا می بخشه پس نماز نمی خوانم ؛ خدا گناهم را نمی بخشه پس نماز نمی خوانم ؛
پاسخ استاد کافی 👇
12.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد کافی ؛ خدا می بخشه پس نماز نمی خوانم ؛ خدا گناهم را نمی بخشه پس نماز نمی خوانم ؛ پاسخ استاد کافی
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه ۱۰۹۲ خدا می بخشه پس نماز نمی خوانم ؛ خدا گناهم را نمی بخشه پس نماز نمی خوانم ؛ پاسخ استاد
پاسخ ۱۰۹۲
نماز یک امتیاز است و نه یک تنبیه.
نماز تنبیه نیست که من بگویم ،چون خدا میبخشد نماز نمیخوانم یا نمیبخشد بازنماز نمیخوانم .
نمازامیتازی است که فقط به مؤمنین و متقین و اهل علم و عمل داده میشود. نماز راز و نیاز بین عاشق و معشوق است و نه مکافات عمل غلط خود و دیگران. نماز معراج مؤمن است و نگهدارندهی او از هر خطا و لغزش. نماز یک جایزهی الهی است و به خطاکار جایزه نمی دهند.
حرمت ترک نماز، از انجام بسیاری از اعمال حرام سنگین تر است. چون انسان در ارتکاب بعضی از اعمال حرام، قصد بی حرمتی به خدای متعال و دین را ندارد، بلکه جنبه حیوانی انسان بر او غلبه کرده و چه بسا بعد از مبتلا شدن به فعل حرام، به شدت از خدای متعال می ترسد و توبه می کند. در حالی که رها کردن نماز، موثر از غلبه شهوات بر انسان نیست. بلکه ناشی از ضعف ایمان و بی توجهی به دستور الهی است.
قرآن گناهان را به دو دسته تقسیم کرده (کبیره و صغیره) و فرموده: اگر از گناهان کبیره دوری کنید، گناهان صغیره را میبخشیم؛ از طرفی هم به گفته روایات،اولین گناه کبیره «یأس از رحمت خدا» است.
افرادی هستند که به خاطر بعضی از گناهان احساس یأس میکنند و با خود میگویند: تو که فلان گناه را کردی، دیگر نماز بخوانی یا نخوانی چه فرقی میکند؟ ولی قرآن میفرماید: «هرگاه گرفتار گناهی شدید، سریع نماز بخوانید تا نماز آثار شوم گناه را برطرف کند».
البته باید این را نیز بدانیم که در روایات یکی از بدترین گناهان، ترک نماز معرفی شده است.
کانال《 براهین 》پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی👈 @barahin
کانال《 براهین 》پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی👈 @barahin
#سوال ۱۰۹۳
۱_چرا شب قدر دقیقا مشخص نیست ؟
۲_چرا امامان معصوم ما دقیقاً مشخص نکردهاند کدام شب، شب قدراست؟
پاسخ: ۱۰۹۳
همین سؤال از ائمه (ع) پرسیده شده است. آنها در مواضع مختلف نکات متعددی را بیان فرمودهاند. از مجموع آیات و روایات به دست می آید ائمه عليهم السلام میدانستندکه شب قدر کدام یک از شبها است، لیکن به دلایل مختلف از تعیین آن به شکل دقیق خودداری کرده اند.
از جمله از روایات استفاده میشود که:
1- به لحاظ لزوم کسب آمادگی بیشتر به جای مشخص کردن یک شب،آن را در هالهای از ابهام بین یکی از سه شب قرار دادند که در هرسه شب به احتمال این که هر یک از آنها شب قدر است انسان خدا را عبادت کند و با شب زندهداری آن شب ها بیشتر از برکات و رحمت الهی برخوردار شود و آمادگی بیشتری برای ارتباط با خدا پیدا کند. در روایت آمده است: «این قدر تنبلی نکنید، (عبادت در) دو سه شب بسیار راحت است. به جای این که دقیقاً دنبال شب قدر باشید به دنبال همت بیشتر باشید که در این دو سه شب بیشتر فیض ببرید».
2- به لحاظ این که یکی از شبها شب قدر است و آن دو شب دیگر گرچه شب قدر نیست اما برخی از مقدمات شب قدر در آنها صورت میگیرد، از ائمه علیهم السلام روایت شده است که در شب نوزدهم ماه رمضان کارها، اندازهگیری و تقدیر میشود و در شب بیست و یکم و بیست و سوم امضای نهایی میشود.
3- به لحاظ عظمت این شب، تعمدا آن را در هالهای از تردید و ابهام قرار دادند تا راهیان کوی دوست بدانند برای دستیابی به این گوهر پربها باید زحمات بیشتری را متحمل شوند و به آسانی نمیتوانند به آن دست یابند.
4- در شبهای مختلف قرار داده شد تا اگر احیاناً کسی موفق به درک یک شب نشد، ناامید از رحمت خدا نشود و آن را در شب های بعد تدارک کند، یا این که اگر به دلیل مسافرت یا بیماری یا هر علت دیگر موفق به شب زندهداری در شبی خاص نشود، ناامید نشده و در دو شب دیگر بتواند ثواب عظیم شب زندهداری را دریابد.
کانال《 براهین 》پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی👈 @barahin
از شبهای قدری که در ماه مبارک رمضان تعیین شده، یک شب به حقیقت شب قدر است و شبهای دیگر جانشین و بدل آن شب هستند؛ اینکه یک شب را به عنوان شب قدر معین نکردهاند برای این است که مردم بتوانند با نیت پاک و اخلاص کامل، در هر شب از سه شبی که در ماه مبارک رمضان است قدر و منزلت این شب رادرک کنند . خداوند شب قدر را طوری قرار داده که همه روزهای سال روز قدر و همه شبها هم شب قدر شود؛ با این توصیف کسی که هشتاد سال عمر میکند، همه روزهای سال را در بهار و تابستان، پاییز و زمستان روزه گرفته و فضیلت شبهای قدر را در همه فصول درک کرده است.
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهاتمذهبی وسیاسی روز در ایتاء👇
http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521
کانال《 براهین 》👈 @barahin