eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
👉4👈 ادامه👆👆👆 ❓تا وقتی که ریشه‌ی فقر بطور کامل خشکانده نشده، زیستن در سطحی بالاتر از حد متوسط جامعه چه توجیه معقول و مشروعی دارد؟ پرداختن به تجملات و افزایش املاک مهم‌تر است یا روشن کردن چراغ امید در دل چند مستمند؟ جاری شدن لبخند بر لبان کودک فقیر زیباتر است یا تفرّج در سواحل فلان کشور؟ ✅ ثروتمندانی مورد تکریم اسلام هستند که همچون خدیجه‌ی کبرا سلام الله علیها در حد توان دست بندگان خدا را بگیرند و اموال خدادادی‌شان را در مسیر پیشرفت دین خدا خرج کنند. مشکلات اقتصادی باید با کمک همین اغنیاء حل شود. دولت به تنهائی قادر به گشودن گرهی نخواهند بود. ❓مگر علی مرتضی علیه السلام به تنهائی توانستند عدالت را برقرار کنند؟ پس منتظر روشن شدن روز نباشیم چرا که ما خود، روشن‌گران روز هستیم. طبق آیه‌ی بیست و پنج سوره‌ی حدید، اقامه‌ی قسط و عدالت از وظایف مــردم است: "لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمیزانَ لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ". به تقسیم وظایفی که در این آیه مطرح شده است دقت کنید: 👈 الف) وظیفه‌ی خدا: فرستادن رهبران الهی و انزال کتاب آسمانی. 👈 ب) وظیفه‌ی رهبر: ابلاغ پیام خداوند به مردم و ارائه‌ی رهنمود: "فَإِنَّما عَلَیکَ الْبَلاغُ". 👈 ج) وظیفه‌ی مردم: اقامه‌ی قسط و عدالت: "لِیقُومَ النَّـــــــاسُ بِالْقِسْطِ". ☝️مطابق با ادبیات قرآنی، عامل بی‌عدالتی‌های جامعه، "مردم" هستند. حتی مگر مسئولین نظام، کسانی غیر از مردم هستند؟!! گیرنده و دهنده‌ی رشوه و بطور کلی کارگردان مفاسد گوناگون اقتصادی، همین مردمی هستند که لساناً به ارتشاء، ویژه‌خواری، رانت و... منتقدند. ⚠️ برخی از مردم ما در حالی به امثال اختلاس سه‌هزار میلیاردی معترضند که خودشان بخاطر نپرداختن وجوهات شرعی و اختلاس از حق الله مبدل به مفسدین طراز اول اقتصادی شده‌اند. این مردمند که با فراموشی حقوق مالی اسلام و با مال‌اندوزی و کم‌کاری در حق فقرا، ممکن است عدالت را لگدمال کنند. ✍️ انگیزه‌ای برای سیاسی کردن ماجرا ندارم اما چه کنم که خداوند در سوره‌ی منافقون می‌فرماید: "هُمُ الَّذِینَ یقُولُونَ لَا تُنفِقُواْ عَلىَ‏ مَنْ عِندَ رَسُولِ اللَّهِ حَتىَ‏ ینفَضُّواْ". یعنی گروهی از مرفهین بی‌درد برای فلج کردن نظام اسلامی می‌گویند: به مردمی که زیر پرچم اسلام هستند، انفاق نکنید تا از حول رهبر الهی پراکنده شوند. مافیای ثروت، مصداق بروزرسانی‌شده‌ی این آیه است. ادامه👇👇👇
👉5👈 ادامه 👆👆👆 ✍️ اینان از تحریم مایحتاج مردم گرفته تا تعطیلی کارخانه‌ها و ممانعت از کمک به فقرا بهره می‌گیرند برای زهره‌چشم گرفتن از دولتی که مبانی‌اش به اندیشه‌ی ولی فقیه نزدیک‌تر است. ☝️همه‌ی توطئه‌ها نیز با این هدف است که طرفداران نظام فقیه‌محور دچار فقر شوند، دست از انقلاب بردارند و طبقه‌ی عمومی مردم به لیدرهائی گرایش پیدا کنند که شکم را از دین مهم‌تر می‌دانند. تلاش استکبار و ایادی داخلیشان همیشه این بوده که فقر را توسعه دهند. لذا رهنمودهای قرآنی امام خامنه‌ای در چند سال اخیر، پیرامون جهاد اقتصادی، سرمایه‌ی ملی و حماسه‌ی اقتصادی است. 7️⃣ بی‌تدبیری فردی 💰گاهی فقرِ معدودْ فقرای جامعه، حاصل بی‌تدبیری و کاهلی خودشان است. اگر تحصیل درآمد، دشوار است چرا در همین جامعه افرادی یافت می‌شوند که در عین کم‌استعداد‌تر بودن، بدون رانت‌خواری و تنها با تکیه بر همت بلند خودشان معاش مطلوبی برای خود فراهم کرده‌اند؟ ➕به دور از انصاف است که مشکلات خودساخته را نیز به گردن نظام اسلامی بیندازیم. بدبختی و خوشبختی در باغچه‌ای می‌روید که خود کاشته‌ایم. بنابراین همان‌طور که مدال‌آور موفقیت‌ها خودمانیم، سبب بوجود آمدن شکست‌ها نیز خودمان هستیم. ❌برخی ایرانیان کودک دبستانی‌ای را می‌مانند که هنگام موفقیت می‌گویند: "خودم" بیست شدم و هنگام شکست با مقصر دانستن همه می‌گویند: نمره ندادند. من نمی‌دانم دقیقا چه زمانی این رویکرد کودکانه‌ی از دبستان بجای مانده، برچیده خواهد شد؟! 8️⃣ آمار فقر ✍️ ادعای "فقیر بودن همه‌ی مردم" در حالی است که هیچ آمار معتبری وجود ندارد که بیان‌گر تعداد فقیر - به معنای واقعی‌اش- باشد. وقتی می‌توان ادعا کرد فقر در ایران بیداد می‌کند که آمار جامعی از فقرا و اغنیاء کشور داشته باشیم. بدون چنین آماری، قضاوت، ناعادلانه و ابتر خواهد بود. ⚠️ تا سخن از فقر به میان می‌آید برخی همان معدودْ تکدی‌گران تکراری اماکن عمومی را مثال می‌زنند که خدا به میزان دارائی‌شان آگاه‌تر است! اما آیا معدود گدایان و کارتون‌خواب‌ها می‌تواند ما را به این‌نتیجه برساند که غالب مردم ایران فقیرند؟!! بد نیست نگاهی به غالبِ مردم که سطحِ معیشتشان در حدّ متوسط است نیز بیندازیم و توجه داشته باشیم که اینان نیز در سایه‌ی همین نظام غنی شده‌اند. ✍️ پ.ن1: کمی قبل‌تر توی تاکسی خانمی ازم در مورد انگشتری پرسید که صاحبش گم‌شده بود! بعد از شرح حکم مسئله، گفتم مرحله‌ی آخر این است که به فقیر، صدقه بدهیدش. راننده‌ی تاکسی که به مذاکره‌ی ما گوش می‌داد گفت: "حاج آقا من فقیرم". 🗣 متبسمانه گفتم: برخی فقرا محتاج نان شبند و برخی دیگر، چون نان شبشان شیرمال نیست، فکر می‌کنند فقیرند! اگر شما از طائفه‌ی اول هستید انگشتر، مال شما. پ.ن2: قابل توجه متموّلینی که شب‌ها از غصه‌ی گرسنگی فقرا، خواب ندارند و روزها با خودرو مدل بالا، جلو چشم خلق الله ویراژ می‌دهند!! ✍️ پ.ن2: کمی قبل‌تر موتور سوار ناشناسی به رسم برادری تا مسیری سوارم کرد. پیاده شدنی از باب مزاح گفتم: "خدا تبدیل به احسن کند مرکبتان را". حکیمانه پاسخ داد: "آن‌وقت آه فقرا را چه کنم؟ خدا به همه که داد آخر صف به ما هم بدهد". آری این منطق، بهتر است گویا! ✍️ پ.ن3: آهای شمائی که دائم از حقوق فقرا دم می‌زنی، در حالی که آئینه بغل ماشینت با جهیزیه‌ی دختر برابری می‌کنه! فکر می‌کنی با ده‌هزار تومن صدقه‌ی روزانه، که مثل دستمال کاغذی از جیب مبارک در می‌یاری می‌شه بهشت خدا رو خرید؟!! وجدانا تا حالا برای فقرا سفره پهن کردی؟ با چند تا مستحق از نزدیک ارتباط مستمر داری، بهشون سر می‌زنی و کمکشون می‌کنی؟ ✍️ پ.ن4: تذکر به خودم: ساده‌زیستی وقتی هنر است که در عین برخورداری، اشرافی نباشی. اگر فردا زبانم لال دنیا به تو چشمک زد مبادا با هزار توجیه، ساده‌زیستی را فراموش کنی‌ها. ✍️ پ.ن5: هنوز جنگ فقر و غنا ادامه دارد، پس مبادا از فقرای اطرافمان غافل شویم: "وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ...". ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴نهایت حماقت و غرض یک سلبریتی در مواجهه با گرانی: مرغ نخرید تا ارزان شود!!امــــــــا ‌1-مرغ رو میشه صادر کرد 2- مرغ رو میشه منجمد کرد برای ماههای طولانی نگه داشت 3-کاهش تقاضا باعث میشه تولید کننده کمتر جوجه ریزی کرده و قیمت در ماههای بعد بشدت بالا بره 4-تولید کننده هم بخشی از این جامعه است 5-درستش اینه که به اندازه بخرید و مصرف کنید و اگر توان دارید به بقیه کمک کنید
هدایت شده از جان من و سید علی💕
❗️علی کریمی یا دروگبا سال ۲۰۰۵ زمانی‌که ساحل عاج درگیر جنگ داخلی بود، تیم ملی ساحل عاج در رقابتی نفس‌گیر با پیروزی مقابل سودان به جام‌جهانی صعود کرد. وقتی دوربین‌های تلویزیونی به سمت مهاجم گران‌قیمتِ آن روزهای چلسی رفتند، دروگبا حرف‌هایش را با این جملات شروع کرد "ما ثابت کردیم می‌توانیم کنار هم زندگی و بازی کنیم، ما به شما اطمینان می‌دهیم که جشن پیروزی این مردم را متحد می‌کند. امروز ما محتاج شما هستیم. یک کشور آفریقایی با این همه ثروت نباید از جنگ لطمه بخورد. لطفا تفنگ‌هایتان را زمین بگذارید و انتخابات برگزار کنید. پس از پخش فیلم مصاحبه‌ی او در رسانه‌ها دیری نگذشت که طرفین با پیشنهاد او موافقت کردند، از تنش‌ها کاسته و مردم به جشن و پایکوبی پرداختند، کشور به آرامش نسبی رسید. بعد از چند ماه ثبات دو طرف به آتش بس رضایت دادند و ساحل عاج در جام‌جهانی برای اولین بار حضور پیدا کرد. سال بعد از جام‌جهانی، ساحل عاج میزبان ماداگاسکار بود. دروگبا با بیانه‌ای همه را شگفت زده کرد. به پیشنهاد او مکان بازی از آبیجان (پایتخت) به مناطق شورشی جنوب کشور منتقل شد تا بار دیگر دروگبا و فوتبال برای مدتی آرامش را به ساحل عاج ببخشد. دروگبا به تنهایی جنگ را متوقف نکرد! اما به کشور درمانده‌ی خود امید بخشید، برای آرامش‌ کشورش قدم برداشت، نقش یک سرباز که همان امنیت و آرامش کشور است را به خوبی ایفا کرد. خرداد ۸۸، محکوم به برد کره بودیم تا به جام جهانی صعود کنیم، اما آقا ها تصمیم گرفتند به مچ بند و حاشیه بپردازند. تصمیم گرفتند فوتبال را سیاسی کنند! تصمیم گرفتند جناحی عمل کنند! ملت را در جنبش سبز خلاصه کردند و در کنارشان ایستادند. به معترضان مشروعیت بخشیدند و ... حالا جادوگر ایران می‌نویسد ! بدون توجه به رابطه عرضه و تقاضا، بدون توجه به تولید کننده‌ای که فلج می‌شود، گوشت و مرغی که کمیاب می‌شود، کارگری که بیکار می‌شود و مردمی که به جان هم می‌افتند! او دانسته یا نادانسته کشورش را به سمت ناآرامی می‌کشاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سیاست و سیادت؛ داستان شگفت سلبریتی ها🔷♦️🔷 🔹از اشخاص عبور کنیم و با معیار درباره مشاهیر (Celebrity ها) قضاوت کنیم. ورزشکار یا هنرمند، هنگامی است که:♦️🔷🍀♦️🔷🍀 ✔️- پول یامفت از بیت المال نمی گیرد. ✔️- زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد. ✔️شهرت خود را خرج سیاست بازان نمی کند و نردبان آنها برای بالا رفتن از دیوار قدرت، یا گلادیاتور آنها برای زدن خدمتگزاران نمی شود. - نان ملت ایران را نمی خورد تا حلیم بیگانه را هم بزند. 🔹اگر کسی، این قواعد انسانی را رعایت نمی کند، و اصلا برایش مهم نیست که از کجا می آورد و چگونه خرج می کند و برای چه کسانی و چرا سواری می دهد؛ مردمی و پیشاهنگ بودن که جای خود دارد، از انسانیت ساقط است. 🔹سیاست، مقام ارجمندی است و نباید آن را به ابتذال کشید. یا نباید وارد این میدان سنگلاخ شد، و یا باید حرمت و کرامت آن را پاس داشت. فرقی هم نمی کند که کسی اصالتا خود را سیاستمدار بنامد، یا از حوزه دیگری وارد این میدان شود. 🔹آری سیاست، سیادت است؛ که پیامبر اعظم (ص) فرمود "سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم. سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". خادم مردم، زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد و بهای گزاف آن را با سواری دادن به اشراف و فریب مردم نمی پردازد. 🔹سلبریتی، می خواهد هنرمند باشد یا ورزشکار؛ فعال اقتصادی یا سیاستمدار؛ قرمز یا آبی؛ چپ یا راست؛ اصلاح طلب یا اصولگرا. اولین دوراهی مهم پیش پای او این است که آیا می خواهد و می تواند انسان باشد یا نه؟ و پاسخ این سوال (تعیین نوع و جنس سلبریتی)، به فهرست همّ و غمّ ها و اولویت های او بر می گردد: 💢« اِنَّ الْبَهائِمَ هَمُّها بُطُونُها، وَ اِنَّ السِّباعَ هَمُّها الْعُدْوانُ عَلى غَيْرِها. اهتمام چهارپایان، شکمشان است و همت درندگان، به تعدی و تجاوز نسبت به دیگران». (امیرمومنان علیه السلام،خطبه 153 نهج‌البلاغه) 💢«چیست که می‌بینم از خدا رویگردان و جز او را خواهانید؟ ... گوسفندی را مانید که بچرد تا فربه شود و زیر کارد رود و نداند از او چه خواهند و با او چه کنند؟ اگر به او خوبی کنند، روز خود را روزگار خویش پندارد و سیری‌اش را پایان کار». ( خطبه 175 نهج‌البلاغه) 💢«إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهًْ ًٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهًْ ًً . منصب و قدرتی که دست توست، طعمه‌ای برای تو نیست بلکه امانتی است آویخته بر گردن تو» (نامه به اشعث بن قیس‌ والی آذربایجان، و سردسته بعدی خوارج) 💢 «اگر می‌خواستم، می‌دانستم چگونه عسل پالوده و مغز گندم، و بافته ابریشم را به کار برم. اما هرگز هوا بر من چیره نخواهد شد؛ شاید که در حجاز یا یمامه کسی حسرت گُرده نانی بَرد، یا هرگز شکمی سیر نخورد. آیا سیر بخوابم و پیرامونم شکم‌هایی باشد از گرسنگی به پشت دوخته، و جگرهایی سوخته؟ ...به این بسنده کنم که گویند امیرمومنان است و در ناخوشایندهای روزگار شریک آنان نباشم؟ یا در سختی زندگی نمونه‌ ای برایشان نشوم؟ مرا نیافریده‌اند، تا خوردنی‌های گوارا سرگرمم سازد، چون چهارپای بسته که به علف پردازد؛ در چنان حالتی، چشم علی روشن باد که بخواهد به شیوه چرندگان زندگی کند»! (نامه خطاب به عثمان بن حنیف) ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ببخشید جواب کسی که به هیچ وجه قانون حجاب اجباری رو قبول نمیکنه و نظرش اینه👇 چی بدم؟ ولی بنظرم حجاب اجباری هيچوقت جواب نمیده همونطور که بی حجابی اجباری زمان شاه جواب نداد
هدایت شده از سیدعادل مکتوفی
⛔ *متن شبهه*👇🏻👇🏻 ❌ با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. ❌ مردم مخالفند. ✅ *پاسخ به شبهه*👇🏻👇🏻 1️⃣. ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است.⬅️ اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 2️⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.⬅️ حجاب یک قانون مثبت و سازنده و موافق با فطرت است اما بی حجابی و برهنگی که نتیجه ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد چطور؟! 3️⃣میگویند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. ⬅️جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی شدید است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ ⬅️مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ ⬅️اینکه عده ای بی حجاب شدند به علت تهاجم فرهنگی است نه قانون مثبت حجاب‌. قطعا اگر قانون حجاب برداشته شود به دنبال آن هزاران فساد دیگر باب میشود: زنا،لواط،مشروب خوری و... 4️⃣میگویند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. اما آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن است؟ ⬅️الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است. 5️⃣ ⁉️میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود.؟...این هم از آن استدلال های آنچنانی است. ⁉️اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ ⁉️فردا اگر دزد، خانه مان را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ ⁉️اگر خانمی بی حجاب شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد؟ خیر! مشکل بی حیایی هم به بقیه مشکلات اضافه خواهد شد. 6️⃣می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگسازی نمی خواهد؟ ✅ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.قوانین و رفتارهایی که به سلامت جامعه کمک میکنند نمیتوانند اختیاری باشند. ⬅️مثل اینکه بگوییم مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که پشت چراغ قرمز بایستند پس اختیاری باشد بهتر است ! لذا هم فرهنگ سازی لازم است، هم پلیس و هم جریمه. 7️⃣میگویند در پذیرفتن دین آزادی است و مردم حق دارند حجاب را نپذیرند.اما مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین... 🔰اینکه میگویند لااکراه فی الدین یعنی هیچ کس نمیتواند شما را به چیزی که معتقد نیستید اجبار کند که معتقد شوید! ⬅️چرا که منشا اعتقادات قلبی و در ذهن ما است. ولی میتوان افراد را در حوزه رفتار به انجام کارهایی اجبار کرد. ⬅️اگر قرار باشد هر کس در جامعه هر وار دلش میخواهد بکند پس دستور به نماز و زکات و جهاد و بهشت و جهنم بیهوده بود!!! 🔰 لااکراه فی الدین یعنی اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیرمسلمانان را اجبار نمیکند بلکه با دلیل و برهان عقلی آنها را دعوت میکند بخش بعدی آیه که همواره سانسور میشود(قد تبین رشد من الغی) بر همین معنا دلالت میکند . 🔰تفسیر این آیه👇🏻 https://www.porseman.com/article/شان-نزول-و-تفسير-آيه-لا-اكراه-في-الدين؛-آيه-256-سوره-بقره/42423 ❎ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
حرف های ایشون در این کلیپ رو جدی نگیرید مثال نقض ادعاهای ایشون پست قبلی هست