eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جان من و سید علی💕
♦️🌴اگرچه برنامه هاي گسترده اي در راستاي محروميت زدايي برخي از استان ها چه در متن لوايح برنامه هاي توسعه و چه از طريق نهادها و سازمان هاي انقلابي در سطح كشور صورت گرفته است. اما متاسفانه هنوز بسياري از استان هاي ما به رغم اجراي پنج برنامه ميان مدت توسعه از نبود امكانات و عدم توسعه شهري رنج مي برند. اگر چه در برنامه هاي توسعه عمراني قبل از انقلاب توجهي به توسعه همه جانبه مناطق محروم ودور افتاده كشور صورت نگرفته و برنامه هاي توسعه در آن سال ها صرفا در قالب پروژه هاي عمراني در كلان شهرها و بدون ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز پيگيري مي شد. 🍀🔷 با پيروزي انقلاب اسلامي و بسط شعار عدالت اجتماعي و حمايت از مستضعفين كه از اهداف متعالي انقلاب اسلامي به شمار مي رفت. تلاش براي محروميت زدايي و توسعه مناطق محروم و دور افتاده كشور در دستور كار نظام نوپاي اسلامي قرار گرفت، كه تاسيس و تشكيل وزارت جهاد سازندگي، بنياد مسكن انقلاب اسلامي و نهادهايي مانند بنياد بركت كه در راستاي اهداف ستاد اجرايي فرمان امام (ره) است را مي توان اقداماتي در اين راستا دانست. 🍀♦️متاسفانه در سال هاي گذشته به رغم توجه برنامه هاي توسعه و بودجه هاي ساليانه به برنامه ريزي منطقه اي و محروميت زدايي در استان هاي كشور همچنان شاهد وجود عدم توسعه يافتگي و وجود محروميت در برخي از استان هاي كشور هستيم. براي مثال در برنامه هاي توسعه ديده شده است كه به رغم وجود طرح ها و پروژه هاي آغاز نشده يا نيمه تمام از برنامه قبلي ، برنامه هاي جديدي بدون توجه به اين موضوع و اتمام پروژه هاي نيمه تمام قبلي، مصوب مي شود كه خود اين موضوع تبديل به يكي از دلايل تلنبار شدن و عدم تحقق برنامه هاي ذكر شده است. ♦️🌴ضمن اينكه گاها برخي از نمايندگان مجلس صرفا با يك نگاه بخشي و منطقه اي به برخي از موضوعات نگاه كرده و با اصرار و تاكيد فراوان خود باعث تصويب طرح يا پروژه اي مي شوند كه به دليل عدم وجود زيرساخت ها و قابليت هاي مورد نياز براي اجراي آن طرح، با شكست مواجه شده و باعث هدر رفت منابع ملي مي شود. در خاتمه اميد است دولتمردان و نمايندگان محترم مجلس علاوه بر توسعه زيرساخت هاي شهري در استان هاي محروم كشور، با نگاهي جامع به فكر ايجاد زيرساخت هاي فرهنگي و اقتصادي اين شهرها نيز باشند تا در آينده شاهد مناطقي داراي توسعه صرفا فيزيكي نبوده و توسعه شهرهاي كشور فراگير و همه جانبه باشد.. 📚 ابرگروه براهین؛ پاسخگوی پرسش ها شبهه ها در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال «براهین»👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از جان من و سید علی💕
تاکتیک های جنگ روانی (بخش پنجم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. 🔷🍀همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 🍀♦️: زمانی که جریان خبر از بین افرادی شروع میشود که از حقیقت موضوع دورند، ، آغاز میشود و تکرار آن، بدون ارائه برهان و دلیل، ادامه مییابد، تا تقریبا بسیاری از مردم، آن را باور میکنند و سرانجام، شیوه معینی برای ترویج آن در پیش گرفته میشود؛ مانند «آنها میگویند...» یا «از یک منبع مسئول شنیده ام که...» یا «اخبار دقیقی دارم مبنی بر این که...» و مانند آنها. میتوانیم بگوییم که ، برای به انجام رساندن دو وظیفه همراه هم انتشار مییابد؛ اولین وظیفه، بیان و تفسیر تنش احساسی است که افراد حس میکنند و وظیفه دوم، تسکین این تنش است. 🔹در شرایط عادی، اخبار از طریق منابع قابل اطمینان و رادیو و تلویزیون پخش میشود و شایعه، کمتر ظهور و بروز مییابد؛ اما وقتی و به وجود می آید، نیز گسترش مییابد؛ اما وقتی فشار روحی و از پشتوانه و شواهد محکمی برخوردار نیستند، اما به دلیل خودداری منابع رسمی از انتشار اطلاعات و اخبار کافی و شواهد که گاهی به خاطر دسترسی نداشتن، و گاهی به لحاظ اعمال سانسور است، به سرعت و از طریق در میان مردم، در سطح وسیعی گسترش مییابد و این تکرار، از آن جهت است که نیازهای هیجانی مردم را برآورده می کند. 🔷🍀: انواع بی‌شماری از فریب و خودفریبی در انبوه داده ها و اطلاعات و دانشی که هر روز از کارخانه کار فکری دولت به بیرون جریان مییابد، دیده شده است که به ، معروف است. 👇 تاکتیک حذف🍀، تاکتیک کلی بافی،🍀 تاکتیک زمان بندی،🍀 تاکتیک قطره چکانی،🍀 تاکتیک موجی و تاکتیک تبخیر،🍀 از تاکتیکهای ماساژ پیام به شمار می آیند که در کتاب های نوشته شده توسط الوین تافلر، به طور کامل، در مورد آنها توضیح داده شده است. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
هدایت شده از جان من و سید علی💕
✅🍀 تاکتیک های جنگ روانی (بخش ششم) 🔸 دو تعریف از جنگ روانی؛ ، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن، بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه دوست است؛ به نحوی که پشتیبانی برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی باشد. همچنین عبارت است از: مجموع اقداماتی که از طرف یک کشور، به منظور و نفوذ بر عقاید و رفتار دولتها و ملتهای دیگر، در جهت مطلوب و با ابزارهایی غیر از نظامی، سیاسی و اقتصادی، انجام میشود. 💠برخی از مهم ترین تاکتیک های جنگ روانی 9⃣ : تاکتیک کلی بافی، تاکتیکی است که در آن جزئیاتی را که ممکن است مخالفت اداری یا سیاسی را برانگیزد، با لعابی از مطالب غیر واقعی، می‌پوشانند. در پخش این تاکتیک، سعی میشود بدون توجه به مسائل اصلی و عمیق در خبر و بدون ریشه یابی موضوعی که منعکس میشود، به آن پرداخته شده، به خبر بزنند و شاخ و برگ آن را اضافه کنند و خواننده را در سطح، نگه دارند و توجه وی را کمتر معطوف به عمق مطالب نمایند. این تاکتیک، بیشتر در پخش بیانیه های وزارت امور خارجه و یا دستگاه دیپلماسی خارجی کشورها مورد استفاده قرار می گیرد که در آنها، از شیوه بی حس سازی مغزی استفاده میشود. 🔟 : مرسوم ترین مصداقی را که می‌توان برای تاکتیک زمان بندی مثال زد، تاخیر در پخش خبر میباشد، به نحوی که دیگر پیامگیر نتواند کاری بکند. این شیوه در بسیاری از موارد، التهاب و اشتیاق مخاطبین را برای شنیدن خبر از منابع موثق، مهیا نموده، در بخشی دیگر، زمینه پخش را نیز فراهم میکند. «تافلر» میگوید: «پیچیدگی افکار عمومی به گونه ای است که استفاده از یک تاکتیک به شکل مجزا و مجرد، نمیتواند کاربرد لازم را داشته باشد». 1⃣1⃣ : براساس این تاکتیک، قسمت‌های مهمی از خبر، به دلایلی که از پیش طراحی شده و به شکلی هدفمند حذف میشود، تا زمینه را برای پخش تاکتیک شایعه، مهیا نماید. در این تاکتیک، پخش کننده خبر (رسانه) میداند که با پخش قسمت ناقصی از خبر، سؤالاتی در ذهن مخاطبان ایجاد میکند و این سؤالات، چنانچه پاسخ گفته نشود، زمینه پخش را فراهم میکند. در وسایل ارتباط جمعی، معروف است که شایعه، جایی پخش میشود که خبر نباشد. ... نویسنده: دکتر محمد سلطانی فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️ روح‌الله خمینی، ۶ خرداد ۱۳۶۰: میزان اکثریت است. البته اگر مسائل اسلامی باشد اگر در رأی هم مخالف باشید باید توی سرتان زد! آن کسی که اصطلاح «مکتبی» (حزب‌اللهی در زمان خمینی) را مسخره می‌کند «اسلام» را مسخره می‌کند، اگر متعمد باشد مرتد فطری است و زنش برایش حرام است، مالش هم باید به ورثه داده شود، خودش هم باید مقتول باشد.
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه☝️ #ببینید روح‌الله خمینی، ۶ خرداد ۱۳۶۰: میزان اکثریت است. البته اگر مسائل اسلامی باشد اگر در
👇 ویدئو: تعریف دقیق خمینی از جمهوری اسلامی: در مسائل اسلامی اگر در رأی هم مخالف باشید باید توی سرتان زد. ✅ 👇 کشف جدید بیکاران فضای مجازی... این از واضحات دین اسلام و جمهوری اسلامی است که قوانین اسلامی هیچ گاه به رأی گذاشته نمی شود و مخالفت با آن احکام هم در حکم ارتداد است. جمهوری اسلامی دقیقاً به همین معناست: در جایی که اسلام حکمی صریح دارد، همان حکم اجرا می شود. در جایی که حکمی وجود ندارد، مردم و نمایندگان مردم می توانند با رأی خود قانون و حکم جدید را وضع کنند به شرط اینکه با دیگر اصول و قواعد و احکام اسلامی در تضاد نباشد. بنابراین هیچ گاه نمی توان احکامی مثل ارث و قصاص را به رأی گذاشت زیرا اسلام احکام صریحی در این موضوعات دارد. اما کمتر قانونی درباره رابطه کارگر و کارفرما در اسلام به صراحت وجود دارد. در این زمینه مردم می توانند با رعایت حدود اسلامی، قوانین جدیدی را وضع کنند. حال ممکن است برخی از این تعبیر عرفی امام خمینی ره که می فرمایند"باید توی سرشان زد" خوششان نیاید. این اصلاً اهمیت ندارد. اگر از این تعبیر خوشتان نمی آید دلیل بر این نمی شود که اصل سخن، سخن غلطی باشد. سخن امام صحیح است چرا که عین آیه قرآن است: "وَ ما كانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذا قَضَى اللَّهُ وَ رَسُولُهُ أَمْراً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً مُبيناً "(احزاب/36) (هيچ مرد و زن با ايمانى حق ندارد هنگامى كه خدا و پيامبرش امرى را لازم بدانند، اختيارى (در برابر فرمان خدا) داشته باشد و هر كس نافرمانى خدا و رسولش را كند، به گمراهى آشكارى گرفتار شده است!) سخن امام ره درباره مرتد بودن کسانی که اسلام را مسخره می کنند نیز ارتباطی با این موضوع ندارد و در بحث دیگری پیش از این مطلب بیان شده اما تدوین کنندگان این ویدئو، ترتیب بیانات امام را برای اغراض خود تغییر داده اند. متن کاملتری از سخنان امام خمینی ره که خطاب به برخی مسئولین است(نه خطاب به عموم مردم) را در ادامه ببینید: « نمى‏شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مى‏كنى قانون را قبول ندارى! قانون ترا قبول ندارد. نبايد از مردم پذيرفت، از كسى پذيرفت، كه ما شوراى نگهبان را قبول نداريم. نمى‏توانى قبول نداشته باشى. مردم رأى دادند به اينها، مردم شانزده ميليون تقريباً يا يك قدرى بيشتر رأى دادند به قانون اساسى. مردمى كه به قانون اساسى رأى دادند منتظرند كه قانون اساسى اجرا بشود؛ نه هر كس از هر جا صبح بلند مى‏شود بگويد من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئيس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد، و لو بر خلاف رأى شما باشد. بايد بپذيريد، براى اينكه ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان است كه همه ما بايد بپذيريم. من هم ممكن است با بسيارى از چيزها، من كه يك طلبه هستم، مخالف باشم. لكن وقتى قانون شد [تصويب‏] خوب، ما هم مى‏پذيريم. بعد از اينكه يك چيزى قانونى شد ديگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحريك بكند، مفسد فى الارض است؛ و بايد با او دادگاهها عمل مفسد فى الارض بكنند. و اگر نه، رأى مى‏دهد آرام. با رأى آرام هيچ كس مخالف نيست. شما مى‏گوييد كه نخير، اينكه گفتند اينها اشتباه كردند؛ ولى ما در مقام عمل قبول داريم. رأيمان اين است كه اين جورى نيست؛ اما در عمل ملتزم هستيم. اين هيچ مانعى ندارد. البته مسائل اگر مسائل اسلامى باشد، اگر در رأى هم مخالف باشيد، بايد تو سرتان زد! اما اگر يك مسائل سياسى هست، مسائل [ديگر] هست، مى‏گوييد اينها اشتباه كرده‏اند، بسيار خوب، ممكن است يك ميليون جمعيت هم اشتباه بكنند؛ اين اشكال ندارد؛ اما در عين حالى كه اعتقادتان اين است كه اينها اشتباه كرده‏اند، در عين حال بايد بپذيريد. چاره نداريد.» (صحيفه امام، ج‏14، ص: 377)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇 سلام به این دوتا موضوع توجه کنید : ۱. دانشمندان میگن تار عنکبوت با این ک از مواد پروتئینی ساخته شده ولی مقاومتی چند برابر فولاد داره... ۲. "... وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت... در حالی که سست‌ترین خانه‌های خانه عنکبوت است اگر می‌دانستند " (آیاتی از سوره عنکبوت) کدومشون راست میگن؟ سسته؟ یا مقاومتی چند برابر فولاد داره؟؟! ببخشید آخه سوال شد برام... ✅ 👇 ♥️ فرض کنید فردی قصد داشته باشد خانه ای از بهترین و محکمم ترین آهن آلات بسازد. 🔆ولی این فرد ولو اینکه از بهترین ها استفاده می کند ولی زمان ساختن پی ساختمان را محکم نکند. 🌸زمان به کار گیری آنها را درست به کار نگیرد. ♥️ طبیعتا محکم بودن خود آهن ها کمکی نمی کند. 🔆قرآن می فرماید مَثَلُ ٱلَّذِينَ ٱتَّخَذُوا۟ مِن دُونِ ٱللَّهِ أَوْلِيَآءَ كَمَثَلِ ٱلْعَنكَبُوتِ ٱتَّخَذَتْ بَيْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ ٱلْبُيُوتِ لَبَيْتُ ٱلْعَنكَبُوتِ لَوْ كَانُوا۟ يَعْلَمُونَ مثَل کسانی که غیر از خدا را اولیای خود برگزیدند، مثَل عنکبوت است که خانه‌ای برای خود انتخاب کرده؛ در حالی که سست‌ترین خانه‌های خانه عنکبوت است اگر می‌دانستند! 🌸اگر کسی بگوید که آنچه قرآن گفته خلاف یافته‌های جدید است، چون همان‌طور كه علم ثابت كرده به لحاظ ساختاری، نيروی لازم جهت شكستن و يا پاره كردن تار ساختمانی (اسكلتی) عنكبوت بيشتر از تاندون، سلولز و حتي فولاد است، 🔰در پاسخ باید گفت که در این آیه، مراد تار عنكبوت نیست و به تصریح قرآن سستي، مربوط به خانه‌ی عنكبوت است که مجموعه‌ای از تارها است و واضح است که به خودی خود با اندک اشاره‌ای فرو می‌ریزد. ♥️پس منظور قرآن این مجموعه ساختمانی (متشکل از ده‌ها تار) است و نه تارهایی که مقاومت درونی بیش از فولاد دارند. https://b2n.ir/t71067 ✅پاسخ دیگر 🌹باید گفت واژه«بیت» در لغت عرب استعمال زیادی دارد، به‌معنای«خانه شعر» و نیز «مسکن، فرش خانه، کعبه و قبر» می‌آید و نیز به همسر مرد و خانواده‌اش نیز گفته می‌شود. 🌹در معجم الوسیط آمده است: «بیت الرجل: زن و عیال او» و در لسان العرب آمده است: «بیت الرجل: زن او» و در قاموس محیط آمده است: «البیت: عیال مرد» 🔰حال با توجه به معنای واژه بیت، باید گفت روش زندگی فردی همراه دشمنی مابین عنکبوت‌ها غالب بوده و انواع اندکی از آ‌ن‌ها یافت می‌شوند که به‌صورت دسته جمعی زندگی می‌کنند. ♥️ غالباً جنس‌های نر و ماده فقط در هنگام جفت‌گیری هم‌دیگر را ملاقات نموده و عنکبوت نر قبل از جفت‌گیری، اقدام به رقص‌ها و حالات مشخصی در برابر عنکبوت ماده می‌نماید که مقصودش جلوگیری از غریزه دشمنی عنکبوت ماده است. 🌸هنگامی که آمیزش آن‌ها تمام می‌شود، عنکبوت نر غالباً در لانه باقی مانده و اقدام به پنهان شدن از عنکبوت ماده می‌کند، چرا که می‌ترسد او را بکشد. 🔆 در برخی از انواع آن‌ها، عنکبوت ماده، عنکبوت نر را رها می‌کند تا هنگامی‌که فرزندان از تخم خارج می‌شوند، اقدام به قتل او کنند و او را بخورند. 🌹در انواع دیگری از عنکبوت، مادر اقدام به تغذیه فرزندان کوچکش می‌کند تا این‌که فرزندان بزرگ می‌شوند و مادر خود را می‌کشند و می‌خورند. 🌸از این مطالب روشن است که نظام اجتماعی و روابط خانوادگی عنکبوت‌ها عموما بر اساس مصالح موقت است، به‌طوری که هرگاه این مصالح تمام می‌شود، دشمن همدیگر می‌شوند و برخی، برخی دیگر را می‌کشد. 🌹 این دشمنی شدید فقط بعد از اتمام مصلحت‌ها جلوه گر می‌شود و روابط سست و ضعیف بین افراد خانواده عنکبوت آن را سست‌ترین خانواده‌ها در میان آفریده‌شدگان قرار می‌دهد. ♥️ پس هنگامی‌که ما قبول کردیم مقصود آیه از «بیت»، خانواده و روابط خانوادگی است، توصیف قرآن از آن به عنوان سست‌ترین خانواده دقیقا مطابق چیزی است که خداوند برای بندگانش، از خلال علم جدید، در مطالعه حیات عنکبوت‌ها، روشن کرده است(۳ و ۴). 🌹 پس خانه عنکبوت به لحاظ معنوی هم سست‏ترین خانه‌‏هاست. https://b2n.ir/j82431
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استفاده از واژه فرمانده برای امام زمان علیه السلام !!!! 🤔پرسش : ❓آیا میتوان به مولایمان صاحب الامر و الزمان با لفظ 👈فرمانده👉 سلام کرد؟؟؟ خیر ، طبق حدیث یکی از اصحاب از امام صادق علیه السلام پرسید آیا میتوان با لفظ امرة المومنین= فرمانده و امیر مومنین بر امام قائم علیه السلام سلام کرد؟ حضرت فرمود خیر! این لفظ فقط مخصوص امیرالمومنین است و جز او کسی را به این اسم نمیخوانند جز شخص کافر را[که راضی به این غصب شئون اختصاصی مولا باشد] راوی پرسید پس چگونه به او سلام داده میشود؟ فرمود هرکس اورا را زیارت کند باید با لفظ السلام عليك يا بقية اللّٰه به او سلام کند، لذا نمیتوان از واژه سلام فرمانده استفاده کرد ❗️❗️ 💠💠 👌فرمانده به معنای کسی است که به دیگران امر و فرمان می دهد , چنان که دهخدا می گوید : " فرمانده. [فَ دَ/دِهْ‌] (صف مر، اِ مر) حاكم. آمر. كسى كه حكم و فرمان مى‌دهد و امر مى‌كند " 📚فرهنگ متوسط دهخدا ج ٢ ص ٢١٠٩ 👌مترادف فرمانده در عربی واژه "امیر" است : " الأَمِيرُ: ذو الأَمْر. و الأَميرُ: الآمِر " 📚لسان العرب، ج‏4، ص: 27 ❗️هیچ اشکالی ندارد که از امام مهدی علیه السلام با عنوان فرمانده یاد کرد , زیرا ایشان به نص آیه اولی الامر , امیر و فرمانده و دارای امر و نهی هستند : " يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُم‏ " ( نساء ٥٩ ) 👌و همینطور واژه " امیر " توسط پیامبر گرامی اسلام ص برای امام مهدی ع به کار رفته است و فرمود : «يكون بعدى اثناعشر أميرا ...»؛ «بعد از من دوازده امير خواهد بود ....» " 📚خصال ج ٢ ص ٤٧٠ 👌و همینطور از القاب امام مهدی علیه السلام " امیر الامره " یعنی " فرمانده فرماندهان " است , چنان که محدث نوری می گوید : " شانزدهم: امير الامره‏ " لقبى است كه امير المؤمنين عليه السّلام آن جناب را خواندند به آن؛ چنان چه ثقه جليل، فضل بن شاذان در كتاب غيبت خود روايت كرده از جناب صادق عليه السّلام از آن حضرت كه فرمود بعد از ذكر جمله‏اى از فتن و حروب و آشوب‏ها: «بيرون مى‏آيد دجّال و مبالغه مى‏كند در اغوا و اضلال، پس ظاهر مى‏شود امير أمره و قاتل كفره و سلطان مأمول كه متحيّر است در غيبت او عقول و او نهم از فرزندان تو است اى حسين، ظاهر مى‏شود بين ركنين و غلبه مى‏كند بر ثقلين.» " 📚نجم ثاقب در احوال امام غايب(عليه السلام)، ج‏1، ص: 92 👌بنابراین یاد کردن از امام مهدی علیه السلام با عنوان : فرمانده و صاحب امر هیچ اشکالی ندارد , آنچه ممنوع است استفاده از لقب " امیر المومنین " یعنی واژه امیر با پسوند مومنین است که این استعمال ممنوع است , زیرا لقب " امیر المومنین " لقب اختصاصی امیر مومنان علیه السلام است , چنان که در ذیل توضیح داده ایم : 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht 👌اگر چه همه امامان و امام مهدی علیه السلام " امیر المومنین " هستند , اما استفاده از لقب مذکور جز برای امام علی علیه السلام , برای سایر امامان ممنوع است . ❗️از ابی الصبّاح روایت شده که گوید : " من و ابوالمغرا نزد ابا عبدالله علیه السّلام بودیم که مردی روستایی بر ما وارد شده و گفت: «السّلام علیک یا امیرالمؤمنین و رحمۀ الله و برکاته». امام صادق ع به وی فرمود: «و علیک السّلام و رحمۀ الله و برکاته»، سپس او را نزد خود خوانده و در کنار خویش نشاند. پس به ابوالمغرا گفتم: تاکنون ندیدم که کسی با این نام جز بر امیرالمؤمنین علی سلام کند. پس امام صادق ع به من فرمود: ای ابا صباح، مؤمنی حقیقی یافت نشود مگر اینکه بداند هر صفتی که اولین ما از آن برخوردار است، آخرین ما هم از آن برخوردار است. " " ... حتی یعلم ان لاخرنا ما لاولنا " 📚الاختصاص ص ٢٦٨ ❗️علامه مجلسی در توضیح روایت می گوید : " آن حضرت علیه السّلام بدان جهت به آن شخص آن گونه پاسخ داده که تصور نموده این معنای نام برای سایر امامان جز امام علی ع حاصل نیست و شکّی نیست که جملگی همه امامان مصداق نام امیرالمؤمنین هستند و منع اطلاق این نام بر غیر علی علیه السّلام مبتنی بر مصلحتی است؛ و احتمال دارد که این منع بدان سبب بوده است تا هر کسی به خود جرأت ندهد آن را در مورد افرادی جز ائمه علیهم السّلام به کار برد. " " ... یحتمل أن یکون المنع أیضا علی سبیل المصلحة لئلا یجترئ غیرهم فی ذلک " 📚بحار الانوار ج ٣٧ ص ٣٣٢ 👌بنابراین استفاده از واژه " فرمانده " برای امام مهدی علیه السلام بی اشکال است , آنچه ممنوع است تنها استفاده از واژه " امیر المومنین " برای ایشان است .