eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه خدا می‌تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد ،و...
سلام وادب 👇♦️ 1⃣خداوند هرکاری را می تواند انجام بدهد. 2⃣ قدرت خدا به کارهای محال تعلق نمی گیرد. 3⃣خداوند انسان را صاحب اختیار آفریده و انتخاب را به خود او واگذار کرده. 4⃣ اشکال از اینجا شروع شد که در این شبهه، اختیار را از انسان سلب کرد در حالی که ما قبول نداریم که انسان اختیار ندارد. 5⃣ هر چند، انسان وظیفه اش را انجام می دهد و توکل را بعد از آن به خدا می کند و امر و کارش را به خدا می سپارد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقتی جبرئیل به‌محمد گفت بخوان‌ واوگفت خواندن را نمیدانم‌، هزارو صدو شصت ویکسال بود که را نوشته بود
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه وقتی جبرئیل به‌محمد گفت بخوان‌ واوگفت خواندن را نمیدانم‌، هزارو صدو شصت ویکسال بود که #کوروش
بله، شبهه است و بسیار هم قدیمی است، منتهی از یک سو گویا مطالب‌شان تمام شده و از سوی دیگر فضای مجازی امکانات جدیدی برا فرافکنی فراهم آورده است، لذا گویا از اول دور می‌زنند و همان مطالب سوخته‌ی قدیمی را تکرار می‌کنند. نمی‌خواهیم وارد بحث سندیت منشور کوروش شویم، فرض می‌کنیم که درست است، هر چند می‌دانیم که اگر مفادی به نفع یهود در آن نبود، همان انگلیس‌ها تکذیب و نابودش می‌کردند. اما در هر حال آن چه راجع به حضرت جبرئیل علیه السلام و حضرت محمد صلوات الله علیه و آله گفتند، درست است، چون عین آیه قرآن کریم می‌باشد. الف – ظاهر مطلب این است که جبرئیل از سوی خدا وحی‌ای آورد و به پیامبر گفت: بخوان و ایشان نیز گفتند: «نمی‌توانم، یا خواندن نمی‌دانم» - باطنش هم این است که خداوند متعال پیامبرش را از بین کسانی که "درس ناخوانده" بودند برگزید تا کسی نگوید این مطالب را نزد دیگری آموخته بود و همه بفهمند که آن چه بیان می‌دارد، وحی است. ب – بالاخره این قرآن را که سراسر علوم گوناگون می‌باشد را پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله اخذ و ابلاغ نموده است ، پس می‌دانیم که فرا گرفتن خواندن و نوشتن، برای کسی که استعداد اخذ و ابلاغ این علوم را داشته، بیشتر از چند روز یا در نهایت یک یا دو ماه طول نمی‌کشید، پس حکمتش همین است که هم بدانند، این قرآن وحی و معجزه‌ی الهی است. ج – پیش از پیامبر اکرم (ص)، فقط کوروش در این دنیا نبوده است؛ از حضرات ابراهیم، موسی و عیسی گرفته، تا افلاطون، سقراط و بقراط ... و سایر دانشمندان در سرزمین‌های پهناور ایران، روم و فلسطین آن زمان وجود داشتند و همه دروس اخلاقی، حِکَمی، فلسفی و علمی فراوانی به جهان بشریت تقدیم‌ کرده‌اند و پیش از همه‌ی اینها، حضرت آدم علیه السلام بوده است که صفوة الله، یعنی برگزیده‌ی خدا بود و معلم تمامی ملائکه بوده است. خب حال چه باید کرد؟ به جای تعقل، تفکر، تعمق و استفاده از این علوم، باید مثل بچه حسودها گفت: «چون گذشتگانی بودند، دیگر آیندگانی نباشند؟!» اگر کوروش خودش به همراه منشورش بود، چنین سفاهتی را می‌پذیرفت؟! پس دست کم منشور کوروش را بخوانند و هیچ‌گاه سفاهت و لجاجت خود را به نام او خرج نکنند. د – آن خواندنی که جبرئیل علیه السلام از سوی خداوند متعال به پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله فرمود، خواندن الفبای اکابری نبود، بلکه خواندنی بود که هنوز هم چنین خواندنی، برای هر کسی میسر نمی‌باشد، چنان که قرآن کریم نیز در اختیار همگان قرار دارد، اما همه توفیق درست خواندن و بهره‌وری از علومش را ندارند. جبرییل گفت: « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ - بخوان به نام پروردگارت كه آفريد » (العلق، 1) به راستی چه چیزی را گفت بخوان؟ آیا الفبای عربی را آورده بود و گفت بخوان؟ همین آیه را آورده بود و گفت بخوان و یا ...؟ در ضمن خواندن ساده نبود و گرنه فقط گفته می‌شد « اقْرَأْ » - توصیه می‌شد که برو درس بخوان و خواندن و نوشتن بیاموز؛ بلکه خواندنِ عالم هستی و جهان خلقت بود و آن هم با نگاه «نشانه‌شناسی = اسم» و شناخت صاحب نشانه « رَبِّكَ ». اهل فن می‌دانند که علم امروز [حتی میان منکران خدا و قیامت]، اشعار و اذعان دارد که هیچ چیزی بالذاته خودش نیست و همه چیز نشانه است؛ لذا برخی "نشانه‌شناسی" و طرق آن را در صدر علوم می‌دانند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهراب قاسمخانی: اصلاً چی شد که شما سمت "معروف" قرار گرفتین و ما سمت منکر؟ ما صغیر و شما کبیر؟ مهراب قاسمخانی (فیلمنامه نویس) در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چجوریه که انتقادای ما به عملکرد مسئولین، به جای امر به معروف، اقدام علیه امنیت محسوب میشه؟ چرا وقتی ما خواستار تغییر رفتار‌های غلطشون میشیم، جای نهی از منکر، تشویش اذهان عمومی به حساب میاد؟ اصلاً چی شد که شما سمت معروف قرار گرفتین و ما سمت منکر؟ از کی به این نتیجه قطعی رسیدین که از ما اصلح ترین؟ چرا فکر کردین درک بهتری از زندگی ما دارین؟ چطوری به این اطمینان رسیدین که درست و غلط زندگی ما رو بهتر از ما بلدین؟ چی باعث شد ما رو صغیر ببینید و خودتون رو کبیر؟ پانوشت: یادتون نره که اگه معیار ظاهر افراد باشه، هیچ کسی بیشتر از داعش و طالبان صلاحیت امر به معروف نداره.
سلام. معیار درست و غلط بودن عملکرد در جمهوری اسلامی، دین و سیره ی ائمه علیهم السلام و در چارچوب قانون بودن هستش و لاغیر. متاسفانه سلبریتی ها نقد هاشون بدون مدرک و سند و بدون مبنا و بر اساس سلیقه ی شخصی و یا حتی دیکته ی رسانه های معاند و مغایر با اهداف و قوانین جمهوری اسلامی هستش. اگر نقدی همراه با مدرک و مستند و بر اساس مبنا باشه میتونن به مراجع قانونی ذی صلاح گزارش کنن و یا در چارچوب قوانین مطالبه کنند و کسی هم جلوشون رو نمیگیره چنانچه خیلی اوقات نقد و مطالبات بحقی صورت گرفت و بهشون رسیدگی هم شد . اما اینکه بدون مدرک صرف حرف و گفته ی رسانه های معاند تهمت بزنند و استوری کنن و جریانی علیه نظام ایجاد کنن بله میشه اقدام علیه امنیت ملی و باید پاسخگو باشند. وقتی به نام امر به معروف و نهی از منکر یا مطالبه حق وارد آشوب شوند اگر علیه امنیت نیست پس چه نام دارد . آیا در همه این موارد تا کنون رد پا و حضور دشمن دیده نشده ؟ معروف ها و منکر ها مشخص هستن ما چیزی رو منکر و یا معروف نکردیم . این رفتار شماست که تعیین میکنه طرف منکر باشید یا معروف . داعش و طالبان چه صلاحیتی دارند حتی به ظاهر، این یعنی آنها سخن درست گفته اند و بنام اسلام جنایات میکنند. 🖋سید عادل مکتوفی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
سلام وادب وسپاس از پاسخ استاد ارجمند #پاسخی_دیگر از استاد موسوی بزرگوار 👇♦️
سلام علیکم ✅این کلیپ مربوط به بحث شیخ و کودک بر سر موضوع اختیار و مسئولیت پذیری انسان ،درحقیقت سکانسی از سریال « نردبام آسمان »به کارگردانی محمدحسین لطیفی است. نردبام آسمان، زندگی غیاث‌الدین جمشید کاشانی، اخترشناس و ریاضی‌دان ایرانی را از زادروزش تا کشته‌شدنش را بازگویی می‌کند. او پسر مسعود طبیب است که به شدت بازیگوش و کنجکاو است در یکی از روزها با شیخ کاشان مجادله‌ای می‌کند که سبب می‌شود اهالی شهر وی را تعقیب کنند اینجا سه مطلب یا سه نظر در ای باب وجود دارد ✅جبر یعنی بنده در انجام فعل هیچ گونه اختیار نداشته و مجبور است ما معتقدیم که این عقیده باطل است؛ چراکه اعتقاد این چنینی با عدالت الهی ومتون دینی سازگار نیست ✅ تفویض آن است که فعل به ارادة بنده واقع می شود و ارادة خدا هیچ نقشی در آن ندارد ✅امر بین امرین، یعنی هم خدا می خواهد:" وَمَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّه" و هم ارادة بنده دخیل است : "قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْيَكْفُرْ" وایندو در طول هم قرار دارند نه درعرض هم چراکه هر کاری که از انسان صادر می‌شود، هم فعل انسان است؛ چون از روی اختیار او صورت گرفته، و هم فعل خداوند است؛ چون اصل وجود و تمام قابلیت‌های وجودی انسان را خداوند به او داده است به عبارتی دیگر فاعلیت خداوند، فاعلیت سببی و فاعلیت انسان مباشری است واین سومی عقیده ماست. فرض کنید یک نفر صاحب و سازنده یک کارخانه ای برای یک تولیدخاصی آنرا بدلیل نیاز شما دراختیارشما قرارداده ،حال اگر محصولی بدست آمد یا در اثرسوفعل شما خراب بدست آمداین فعل هم منتسب به شماست وهم منتسب صاحب کارخانه ست.خداوند اختیار شما وهم خود شما وهم جهان شما را آفرید وهمه اینها لحظه لحظه تحت اراده و وجود و امضا خدایند،حال اگر عملی از شما از روی اختیار خودتان چه بد وچه خوب انجام شد، این عمل یا ترک فعل هم به شما نسبت دارد وهم به خداوند واینها در طول هم میباشند که اشاره شد. سیدحسین موسوی ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
#شبهه خدا می‌تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد ،و...
✍نه جبر کامل و نه تفویض کامل بلکه طبق روایات چیزی میان این دو پس خود انسان هم باید چیزی را بخواهد و به اسباب آن رجوع کند مثلا برای کسب علم به محافل علمی برود برای شفا از بیماری به بیمارستان برود ولی خدا شفا میدهد در واقع خداوند در دارو شفا قرار داده است ولی نباید در خانه ماند و گفت خدا مرا شفا میدهد چون برای شفا اسبابی است که انسان باید دنبال آن برود پزشک وسیله است حرکت کند خدا برکت میدهد بخواهد خدا اجابت می‌کند... علی علامه نصرت ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin