eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقتتون بخیر درباره نقد استاد رائفی پور ما باید از تقدس گرایی در هرصورت و هر قشری پرهیز کنیم چه رزمندگان چ اساتید و چهره های مطرح در هر زمینه ای استاد رائفی پور جلسه رو به چند دسته تقسیم کردن در هر قسمت یه سری سر فصل داشتن که با توجه به زمان بهشون پرداخته شد در قسمت شناخت و بررسی اسیب حضور نوجوانان و جوانان کم سن و سال در اغتشاشات بود که استاد رائفی پور گفتن رزمندگان هم انرژیشون تخلیه میشده اون کلمه هم رو اقای زکریایی لحاظ بفرمایند قراره کسی نقد بشه ب تک تک کلماتش باید دقت بشه قرار نبود درباره انگیزه و اعتقادات حضور رزمندگان در جنگ صحبت کنن، قرار بود اسیب شناسی بشه و از حضور در جبهه و جنگ مثال زده شد خودم شخصا صحبتهای افراد زیادی از رزمندگان رو شنیدم موقعی که داریم حرفاشونو برای نشر آثار تبدیل به کتاب میکنیم، اکثریت توی سن نوجوانی و جوانی توی مسجد و بسیج بودن، ماه ها آموزش میدیدند توی صف و نوبت بودن و خودشون در خاطراتشون ک نقل میکنن میگن برای اینکه پشت تیربار بریم باهم رقابت میکردیم، کشتی میگرفتیم، بازی میکردیم، حتی دوستامونو گول میزدیم تا ما بتونیم پشت تیربار بریم و شلیک کنیم، بیشتر وقتمون در حال ورزشهای سخت بدنی و اموزش عقیدتی و نظامی قبل از اعزام بود، وقت ما رو کامل پر میکردند. اگه کسی زودتر موفق میشد بره خط مقدم ما غصه میخوردیم ک اون رفت و ما جا موندیم، اما میدونستیم عاقبت ما یا شهادته یا زخمی شدن یا اسارت ک به شهدا غبطه میخوردیم اونا چطوری رفتند و ما نرفتیم بله یه طرف قضیه جانفشانی و اعتقادات دینی بوده اما اونهام انسان بودند و هیجانات و دغدغه های خاص دوران نوجوانی و جوانی رو داشتند جای خوبی رو انتخابی کردند یه عمری هم دهه ما پز این رشادت و شجاعت رزمندگان جنگ تحمیلی رو به این جوانها و نوجوانها دادیم خب برای اینکه بتونیم بگیم اونها درک میکنیم باید شناخت داشته باشیم شرایط سنی در همه دورانها یکیه فرقی نمیکنه اما در هر دوران خودشو به ی شکل خاصی نشون میده در این نسل دهه ۸۰ و ۹۰ خودشو با هیجانات دنیای مجازی نشون داده اما نوجوان و جوان امروزی با توجه به همون روند گسترده جهانی سبک سرمایه گذاری، تغییر در سبک زندگی داره همین دهه ۸۰ و ۹۰ رو هم بستر مناسب برای ارائه و رسمیت دادن به خودش و هویتش پیدا کنه مطمئنا میتونه افتخار افرینی کنه منظور استاد همه اینها بود این واقعیت که جنگ نرم نسل اینده ما که به صورت ذاتی شجاع و غیوره رو داره به انسانهای تک بعدی و بدون تحلیل و دنباله رو دنیای مجازی تبدیل کنه باید با این نسل همزادپنداری کرد تا تونست بهشون نزدیک شد. اگه اقای زکریایی نمیدونن ک ورزشهای مورد تاکید در احادیث ائمه همه هوازی هستند، دیگه اظهار نظرشون در این باره هم جای حرف داره اما و اما و صد اما چرا انتقادات رو به خود استاد و موسسه ایشون ارائه ندادند، چرا وقتی چهره هایی از جبهه انقلابی ترند توییتر میشن ازشون حمایت نشه!!!!! دیگه خودی و ناخودی که نباید مثل هم عمل کنن!!!!! اقای رائفی پور صدای مقامات لائیک ترک رو هم در اورده!!!!! صدای منافقای داخلی رو هم که همیشه در میاره!!!!!! صدای خودی ها رو هم که در اورده!!!!! ما حمایت میکنیم از حضور ایشون و امثالشون که امتحان خودشونو پس دادن لااقل باب بشه کرسی های آزاداندیشی جای برخی از برنامه های تکراری و بی خاصیت تلویزیون رو بگیره و مخاطب رو بنشونه اتفاقا صحبتهای ایشون دقیقا نشون از این داشت که مخاطب شناسی عالی ای دارن، میدونستن حقایق کف جامعه رو چطوری بیان کنن که مخاطب بحث رو دنبال کنه و تا اخر بمونه لااقل کنار تحیلیهای صد من یه غاز دشمنان که به خورد ملت داده میشه، تحلیل اصولی و واقعی رو هم بشنوند عذرخواهم مطلب طولانی بود
هدایت شده از مهاجر
انتقاد از قسمتهایی از صحبتهای آقای رائفی به معنای طرد ایشان ویا اثبات انحراف ایشان نیست در انقلابی بودن و مدافع ارزشها بودن ایشان هیچ شکی نیست چرا مطلب به این سادگی را متوجه نمی شوید!!! هر انسانی ممکن است خطاهایی در برداشت ویا تبیین مطالب داشته باشد یک تحلیل گر مسلط و حرفه ای وقتی در حال تحلیل جامعه شناختی از مسائل وآسیب شناسی رفتارهاست ؛ باید به علل ریشه ای واصولی اشاره کند. اینکه رزمندگان دهه شصتی جوان بودند و وروحیات جوانی داشتند اصلا موضوع بحث نیست موضوع بحث تحلیل جامعه شناختی و ریشه یابی آشوبها واغتشاشات وحضور دهه هشتادی ها در این اجتماعات است ارتباط این حضور با حضور جوانان دهه شصتی در جبهه ها چه وجه مشترکی دارد؟ به نظر آقای رائفی تخلیه ی هیجان!!! بطلان این استدلال و تشبیه کاملا واضح است... ضمنا مباحث آقای رائفی پور خصوصی و یا در یک جلسه محدود نبوده که خصوصی به ایشان تذکر داده شود بلکه در تریبون رسمی صدا وسیما پخش شده است وبرای بسیار از جوانان انقلابی وقشر مذهبی موجب سوال وتردید شده است لذا جواب هم به اقتضاء آن باید در فضای رسمی وبه مخاطبین وحتی در تلویزیون صورت پذیرد. مواظب باشیم مصداق حب الشی یعمی ویصم نباشیم.... انتقاد صحیح و پذیرش معقول باعث رشد وتکامل انسان است نه تخریب و تضعیف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام به نظرم این که بگوییم ایت الله بهجت یا امثالهم که در مورد ظهور امام زمان صحبت کردن اشتباه گفتن درست نیست چون بالاخره همان ایاتی که بهش استناد میکنیم در مورد ظهور همون احادیث هم گفتن که بعضی کارهای مومنین ظهور را به تعویق میاندازه . مردم به جای اینکه بگویند پس کی امام زمان ظهور میکنه باید اول خودش و بشناسه وخودسازی کنه .من این بخش از سخنان ایشون رو بهش شبه دارم فکر میکنم ایشون اشتباه میکنن که نزدیکی ظهور را با سال بیان میکنن
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب. 🔸️گرچه مبحث مهدویت و ظهور تخصصی می باشد اما؛ 1️⃣ وجود نازنین ائمه الهدی علیهم السلام ضمن نوید به روزگار ظهور، گاهی تمایل قلبی خود را برای دیدن آن روز بیان میفرمودند. 2️⃣اینکه علماء برجسته دین از جمله حضرت آیت الله بهجت رحمه الله، ظهور را نزدیک دانستند، خلاف عقل و عقیده نیست چون هر روز که بگذرد طبیعتا به ظهور نزدیک میشویم و دلیل دیگر این اظهار این بود که مسلمان باید همواره آمادگی ظهور را داشته باشد تا در آن هنگام، در انتخاب حجت خدا و دشمن خدا با تردید مواجه نشود یعنی همان بصیرت در بستر تقوی و اطاعت از ولی امر مسلمین. 3️⃣تعیین برای وقت ظهور توسط هر عالم ممنوع و حرام، اما فراهم نمودن زمینه های ظهور و تزریق امید به جامعه برای ظهور امری واجب است تا مسلمان بتواند برای آن حکومت جهانی و مهدوی آمادگی لازم را داشته باشد و در امواج سهمگین روزگار و حربه و حیله های دشمن، مقاوم گردد که این امر نیاز به خودسازی(تزکیه ی نفس)، دارد که تقدم بر جامعه سازی است. دعا میکنم بمانید تا چهره ی دلربای امام زمان علیه السلام را ببینید. الاقل...محسن خاکزاد ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. دشمن خیلی باحوصله و قشنگ برای نوجوان ما برنامه ریزی میکنه اگر اکنون نوجوان دهه هشتادی ما کف خیابون درجمع اغتشاشگراست این کار ۲٠سال۳٠سال پیش دشمن بوده... کمی فکر کنید درقضیه کرونا دوسال آموزش آنلاین برگزارشد همه ماها حتی انقلابی ها یک موبایل بدست نوجوان دادیم حتی درمناطق محروم تا آموزش آنلاین دروس خود را ازطریق موبایل ادامه بدهند دشمن فهمیده چگونه اون رو به این سمت بکشه شیطان همیشه ازباب خیرخواهی وارد میشه چرا نهادی، مسئولی، کسی برای این نسل برنامه ای ندارد؟
هدایت شده از مهاجر
کلام شما در مورد تهاجم فرهنگی و نقشه بلند مدت دشمن روی جوانان کاملا صحیح و واقعی است. ونقش حکومت الاسم برا مقابله با این نقشه ها قابل انکار نیست. اصلی ترین و مهمترین عامل برای مقابله با دشمن ، استقرار یک دولت کاملا انقلابی در نظام است که نگاه موافقی برای مقابله با این نقشه ها داشته باشد که بحمدلله محقق شده است ولی هم اکنون که یک سال است از عمر این دولت می گذرد مواجه با هجم زیادی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و امنیتی و فرهنگی و... است ولذا باید واقع گرا بود و فرصت معقول ومنطقی برای پرداختن به مشکلات وحل آنها را به مسئولین داد. لازم است تا در جواب سوال شما بزرگوار دغدغه مند به مسائلی پرداخته شود که مربوط به خود ما ودر قدرت مان است. مهمترین عوامل موثر در تربیت فرزند 6 عامل چیز است : نطفه پاک- رزق حلال- تربیت والدین- محیط اجتماعی مناسب- رفیق خوب - استاد خوب به صورت مستقیم فراهم کردن دو عامل محیط واستاد ، وظیفه نظام اسلامی است. ولی بقیه عوامل تربیتی در حیطه اختیارات و وظایف والدین است وحتی تلاش برای یافت استاد هم تا حدی مربوط به والدین است. منکر وظایف مهم حکومتی برای ایجاد شرایط مناسب تربیتی برای جوانان نیستیم اما چگونه است که نسبت به چهار عامل دیگر هیچ اشاره و دقتی نداریم و فقط معضلات این چنینی را از چشم حکومت می بینیم. اسیب شناسی دقیق یک معضل اجتماعی پرداختن به همه علل و ریشه ها را می طلبد. ضمنا دقت کنید که غالب جوانان دهه هشتادی کسانی هستند که هشت سال از بهترین عمر نوجوانی و جوانی خود را در دولت روحانی تربیت شدند. دولت غربزده ای که افتخارش به سندهای غربی 2030 و برجام بود.. واتفاقا این دولت را هم والدین همین جوانان بر سرکار آورد و قدرت داد حالا پیدا کنید پرتقال فروش را لذا اگر به عامل مهم والدین در تربیت و ضریب فوق العاده آن ترتیب اثر بدهیم خیلی از این چالش ها و سوالها قابل جواب است در همین ایام دهه هفتادی و هشتادی هایی داشتیم که شهید امنیت شدند پس ریشه اصلی حل این معضل در دستان والدین است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مهاجر
1️⃣ 🔷 بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند. این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند. 💠 امید دادن به مردم و مستضعفین جهان هیچ اشکالی ندارد و این امید باعث آمادگی جهت زمینه سازی ظهور و یاری امام زمان ارواحنا فداه می شود. لذا دشمنان اسلام از همین امید دادن به مردم وحشت دارند. ، لکن پرداختن به دلایل شهودی ظهور مانند اینکه برخی از عرفای بزرگوار و جلیل القدر از راه شهودی، مطلبی را در باره‌ي نزدیک بودن ظهور درک کرده باشند و ممکن است آن را برای برخی از نزدیکان خود بیان کرده باشند. مبنای متقن و صحیحی برای تفکر و تبلیغ در عرصه ظهور نیست. چون این روش موجب سوءِ برداشت و یا سوءِ استفاده خواهد شد و همچنین موجب می شود تا این روش باب بشود و اخبار ناقص یا غلطی از این جنس را از قول برخی افراد دیگر نقل کنند، و فضای تحریف ودروغ وبی اعتمادی به مساله فرج زیاد شود. ❎به چهار علت،پرداختن به حوادث ظهور ویا دلایل شهودی آسیب زا هستند: 1. از اعتبار کافی برخوردار نبودن «سند» برخی این اخبار و نقل قولها •اول اینکه همه‌ي اخباری که به حوادث ظهور مربوط می شوند از نظر سندی، اخبار دقیقی نبوده و برخی از این اخبار از اعتبار کافی برخوردار نیستند. اگرچه برخی از این روایات که سند مشخصی هم ندارند ممکن است در عمل صحیح از آب در بیایند و به وقوع بپیوندند. و اسناد آن به دست ما نرسیده باشد. 2. مبهم بودن «دلالت» برخی از اخبار معتبر •دوم اینکه برخی از اخبار حوادث ظهور هرچند به لحاظ سند، مشکلی ندارند اما از نظر دلالت به اینکه دقیقاً معنایشان چیست، مشخص نیستند. مثلاً مفهوم «دجّال» دقیقاً مشخص نشده است که آیا یک شخص است یا یک پدیده‌ای مانند رسانه‌ها یا ماهواره‌ها و امثال آن است. البته ممکن است با تفکر و بررسی به نتایجی برسیم، اما این نتایج اغلب در حد گمان بوده و قطعی نیستند. •این پیچیدگی‌ها در دلالت، گاهی اوقات موجب می‌شود که تطبیق آنها دشوار شود. محققین باید اهتمام داشته باشند به اینکه اخبار مربوط به حوادث ظهور را تا حد امکان به لحاظ “سند” و “دلالت” روشن کنند. این هم بحثی نیست که یک‌بار برای همیشه انجام گیرد و کنار گذاشته شود. بلکه هر سال حوادث جدیدی پیش می‌آید که باید بر روی آنها تحقیق و بررسی صورت گیرد که آیا اینها می‌توانند مصداق حوادث ظهور باشند یا خیر. 3. این اخبار، تکلیف معین نمی‌کنند •سومین دلیلِ ما برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که این حوادث برای ما «تکلیف معین نمی‌کنند» و به اصطلاح تکلیف‌ساز نیستند. لذا برای ما در اولویت قرار ندارند. مثلاً اینکه شخصِ خاصی به‌نام «عبدالله» در فلان نقطه اگر بمیرد، یکی از نشانه‌های نزدیک بودن ظهور است، این خبر برای ما تکلیف خاصی ایجاب نمی‌کند. این قبیل حوادث و یا حوادثی مانند سیل و زلزله و آتش‌فشان و جنگ، برای ما تکلیف‌ساز نیستند و با دانستن آن تکلیفی به عهده‌ي ما نمی‌آید. مهمترین امر برای ما باید «تکلیف» باشد. 4. امکان حصول «بداء» در مورد این اخبار •چهارمین دلیل برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که ممکن است در مورد حوادث آستانه‌ي ظهور «بداء» حاصل شود. یعنی ممکن است خداوند تصمیم اعلامی خود به ما را در مورد برخی از حوادث تغییر دهد. مثلاً اینکه بر اساس قضا و قدر اعلان شده‌ي الهی، قرار بر این بوده که قبل از ظهور، فلان حادثه‌ي خاص رخ دهد ولی این تصمیم ابلاغ شده‌ي پروردگار تغییر کند و بدون رخ دادن آن حادثه، امر فرج محقق شود. بنابراین ممکن است برخی از حوادثی که جزء نشانه‌های ظهور بیان شده‌اند، اصلاً رخ ندهند و ظهور اتفاق بیفتد، و یا ممکن است برخی از این حوادث رخ بدهد ولی ظهور اتفاق نیفتد. •توضیح: معنى بداء اين است كه در برنامه‌ي قضا و قدر الهى تجديد نظر رخ بدهد. (مرتضی مطهری، مجموعه‏آثار، ج‏25، ص514) بداء، به معناى ظهور امرى است از ناحيه خداى تعالى بعد از آنكه ظاهر مخالف آن بود. پس بداء عبارت است از محو اول و اثبات ثانى و خداى سبحان عالم به هر دو است. (علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج11،ص522) ✅بنابراین بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند مانند «تقویت ایمان و تحول قلوب مؤمنین و شوق به لقاءالله» . این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند.