eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا بفرمایید رابطه بارش باران با پاکی دل چیست؟ الأنفال إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعَاسَ أَمَنَةً مِّنْهُ وَيُنَزِّلُ عَلَيْكُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّيُطَهِّرَكُم بِهِ وَيُذْهِبَ عَنكُمْ رِجْزَ الشَّيْطَانِ وَلِيَرْبِطَ عَلَىٰ قُلُوبِكُمْ وَيُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدَامَ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ، ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺳﺒﮏِ ﺁﺭﺍم‌ﺑﺨﺸﻲ ﻓﺮﻭ ﺑﺮﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎﺭﺍﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺁﻥ ﭘﺎﻛﺘﺎﻥ ﻛﻨﺪ ﻭ ﻭﺳﻮﺳﻪ‌‌ﻫﺎی ﺷﻴﻄﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺮﻃﺮﻑ ﺳﺎﺯﺩ ﻭ ﺩﻝ‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻗﺮﺹ ﻛﻨﺪ ﻭ ﮔﺎم‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و عرض ادب 🔻⬇️ ✅🌴آشنایی با تفسیر باطنی قرآن و تبیین لایه‌های عمیق حقایق آن، تنها از طریق امامان معصوم (علیهم‌السّلام) امکان‌پذیر است. روایت مذکور نیز به یک لایه باطنی از آیه۱۱ سوره انفال اشاره دارد که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) را آسمانی می‌داند که آب پاک کننده‌ای مثل علی بن ابی‌طالب (علیه‌السّلام) از او سرچشمه گرفته و پیروان آن‌ حضرت را پاک و پاکیزه می‌نماید. 🔸جابر می‌گوید: از امام صادق(ع) درباره معناى باطنى این آیه پرسیدم: «براى شما از آسمان، آبى می‌فرستد تا شما را با آن پاک کند و پلیدى شیطان را از شما ببرد و دل‌هایتان را پیوند زند و گام‌هایتان را با آن، استوار سازد». 🔸آن‌حضرت فرمود: «معناى باطنى آسمان، پیامبر خدا(ص) و معناى باطنى آب، على(ع) است. خداوند عزّ و جلّ، على(ع) را از پیامبر خدا(ص) قرار داد. این است سخن خداوند: "آبى تا شما را با آن پاک کند". این على است که خداوند، قلب هرکس که ولاى او را داشته باشد، پاک می‌کند. http://www.islamquest.net/fa/archive/fa58153 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ،،این حکومت اگه اسلامیه،تنها چیزی که در قرآن گفته شده جنگ با خدا همین ربا بوده،چطور جامعه اسلامی بانکداریش براساس ربا هست،اگه مجلس خبرگان ما،درسته چطور روحانی رو که تابعیت انگلیس داشته کاندید ریاست جمهوری کرده؟والا هیچ کدومشون مسلمون نیستن
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام بزرگوار شما فرمودید یک سؤال دارید و از بانکداری کشور که براساس رباست گفتید بعد فرمودید که مجلس خبرگان چرا روحانی رو که تابعیت انگلیس داشته تأیید کرده! خب ربط بانکداری ربوی با تأیید روحانی چیست؟! اول اینکه مجلس خبرگان ربطی به تأیید نامزد ریاست جهوری نداره دوم اینکه شما براساس چه سندی می‌فرمایید ایشون تابعیت انگلیس داشته؟ درضمن چه کسی مسلمان نیست؟ هیچ‌کدومشون یعنی کی؟ اسلام آوردن با گفتن شهادتین است بعد هم اگر کسی از اسلام خارج شد و اعلام کرد که دین دیگری اختیار کرده آن‌وقت می‌توانید بگویید مسلمان نیست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان ممنون میشم جواب بدید من نمیدونم کدوم کلیپ یا سخنرانیو میگه از امام خمینی بقیه رو جواب دادم حالا نمیدونم اثر گذار بود یان ولی میخوام در مورد اون کلیپی ک دیدن ی توضیحی بدید فقط لطفا دوستانه باشه از محلیها هستن و میخوام ک بفهمه درست و غلط رو
هدایت شده از مهاجر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیام امام خمینی به مردم و ارتش عراق: http://www.imam-khomeini.ir/fa/C207_43230/ با توجه به پیامهای امام به مردم عراق متوجه می شوید که امام خمینی ره به هیچ وجه به ملت عراق دستور اشوب وتخریب اموال عمومی ندادند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. 🌸 حضرت آیت‌الله حائری شیرازی رضوان‌الله‌علیه: 🔸تا وقتی بانک‌ها ربا می‌گیرند، نماز باران تأثیری ندارد! «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند (سورۀ رعد، آیۀ ۱۱). تا زمانی که انسان علت و سببِ سلب نعمت‌ها را تغییر ندهد، محال است آن نعمت را خداوند به او برگرداند. وقتی فکر می‌کنم در رابطه با «بانک‌ها»، «خشکسالی» و «تبدیل باران به مصیبت» درمی‌یابم که اینها، نتیجه رفتار ما با حکم رباست. ما بانکداری «بدون قرض» را بانکداری «بدون ربا» نامیدیم و این نوع بانکداری را، به خدا نسبت دادیم! امام راحل به مسئولان بانک‌ها فرموده بودند: «کاری کنید پول کار نکند؛ در اسلام پول کار نمی‌کند». امام راحل، «کار کردن پول» را به «خدا» نسبت نداد بلکه به «ناچاری و بیچارگی» مربوط کرد. شورای نگهبان نیز نه بدلیل «احکام اولیه» بلکه بدلیل ضرورت و اضطرار و «احکام ثانویه» قانون بانکداری را تأیید کرد. وقتی دانشمندان و مردم باور کنند و بپذیرند، که بانکداری فعلی، بانکداری حلال است و خداوند این بانکداری را امضا کرده و این مسئله، از باب ضرورت و اضطرار نیست، معنایش اینست که ما با خدا «بد رفتاری» کرده‌ایم و مصداق این آیه‌ایم: «وَمَنْ یَکْسِبْ خَطِیئَهً أَوْ إِثْمًا ثُمَّ یَرْمِ بِهِ بَرِیئًا فَقَدِ احْتَمَلَ بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُبِینًا»؛ کسی که خطا یا گناهی مرتکب شود، سپس بی‌گناهی را متهم سازد، بار بهتان و گناهِ آشکاری بر دوش گرفته است (سورۀ نساء، آیۀ ۱۱۲). خداوند مبرا است از اینکه «کار کردن پول» را امضا کرده باشد! گناه «بهتان زدن» به خداوند، بالاتر از اصل گناه [ربا] نباشد، کمتر نیست. در حال حاضر به ادعای بانک‌های کشور، تورم یک رقمی و حداکثر ۹ درصد است. چرا سود تسهیلات بانکی هجده درصد است؟ خواهند گفت که این ۹ درصد اضافی، کارمزد است. اگر یک بازاری ۹ درصد روی قرضی که به کسی می‌دهد سود بگیرد و بگوید کارمزد است، شما می‌گویید حکم خداست و حلال است؟ یا می‌گویید رباست؟ اگر این کار حلال است پس ربایی که حرام است چیست؟ پس آن یک درهم ربا دادن یا ربا گرفتن که آن گناه کذایی و بزرگ را دارد کدام است؟ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: یک درهم ربا نزد خداوند عزوجل بدتر از هفتاد بار زنا با محارم در خانۀ خداست است (من لا یحضره الفقیه، ج۴، ص۳۶۷). جمهوری اسلامی و علماء عظیم‌الشأن، محبوبان خداوند هستند ولی «إِنَّ اَللَّهَ یُحِبُّ اَلْعَبْدَ وَ یُبْغِضُ عَمَلَهُ»؛ همانا خداوند بنده‌ای را دوست، اما کردار او را دشمن می‌دارد (نهج البلاغه، خطبۀ ۱۵۳). خداوند دشمن می‌دارد کار کسی را که گرفتن کارمزد این‌چنینی برای قرض را، حلال می‌کند! اگرچه حلال‌کننده از دوستان خدا باشد. خداوند نعمت خود را حبس می‌کند تا دوستان او آنچه مورد غضب اوست ترک کنند و محال است بدون ترک آن عمل ناشایست توسط دوستان، خداوند نعمت را آزاد کند. این قرآن کریم و این شما: «فَقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کَانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّمَاء عَلَیْکُم مِّدْرَارًا وَیُمْدِدْکُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِینَ وَیَجْعَل لَّکُمْ جَنَّاتٍ وَیَجْعَل لَّکُمْ أَنْهَارًا»؛ به آنها گفتم: از پروردگار خویش آمرزش بطلبید که او بسیار آمرزنده است. تا باران‌های پربرکت آسمان را پی‌درپی بر شما فرستد و شما را با اموال و فرزندان فراوان کمک کند و باغ‌های سرسبز و نهرهای جاری در اختیارتان قرار دهد (سورۀ نوح، آیۀ ۱۰ــ۱۲). آیا همۀ خشکسالی‌ها طبیعی، اقلیمی و جغرافیایی است؟ آیا این اتفاقات مربوط به تغییرات آب و هوایی جهانی است؟ آیا امکان ندارد دوستان خدا، مرتکب امری شوند که بارندگی بموقع و پرمنفعت، کم شود و ضررهای بارندگی افزایش یابد؟ آیا امکان ندارد دوستان خدا امری که برای خداوند عظیم است جدی نگیرند و خدا بر آنها نپسندد که در غفلت بمانند و برای رفع غفلت ایشان، نعمت باران را حبس کند و یا با خسارت همراه نماید؟ اگر چنین احتمالی ولو به احتمال ضعیف ممکن باشد، به دلیل عظمت محتمَل باید جدی گرفته شود و به قول بعضی بزرگان متأسفانه جدی گرفته نشده است. اگر حبس نعمت و نازل نشدن نعمت و یا همراه شدن نعمت با مصیبت، به دلیل سهل‌انگاری در مسئلۀ عظیمی که عظیم‌تر از آن قابل تصور نیست باشد، تا هر زمان آن سهل‌انگاری تغییر نکند، حبس نعمت نیز تغییر نخواهد کرد. نماز باران هم در چنین مواردی مؤثر نیست چون نماز باران، تغییر نیست. «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حتی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ»؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملتی را تغییر نمی‌دهد، مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند (سورۀ رعد، آیۀ ۱۱) والسلام محی‌الدین حائری شیرازی ۲۹ آبان، ۱۳۹۵ @haerishirazi