eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.8هزار عکس
5.9هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
خرید طلا در چه روزی از ماه صفر خوش یمن است❓ يكي از مسايلي كه در سخنان ائمه ي معصومين(ع) آمده است، انجام كارها به تناسب خود در روز هاي به خصوصي است كه در آن روزها، تاثير فرروان بر تداوم و بركت آن كار وجود دارد. - جايگاه روزهاي قمر در عقرب در انجام كارها: شايسته است بنا به سفارش و دستورات ديني در ساعات قمر در عقرب - كه جدولش در اينترنت يا تقويم هاي نجومي موجود است- از انجام كارهاي اساسي نظير انعقاد نطفه، عقد ازدواج، افتتاح كار و كسب، اسباب كشي، تعيين و تغيير نام و گذاشتن سنگ بنا و كلاً انجام هر يك از كارهاي اساسي پرهيز كنيم. البته ذكر اين حديث گرانقدر در اينجا موجب هدايت و باعث آرامش است كه راههايي براي بر حذر بودن از نحوست ايّام نيز وجود دارد. راه حلّي كه اهل بيت(ع) براي اين امر ارائه نموده اند صدقه دادن است. روايات فراواني از حضرات معصومين(ع) وارد شده كه نحوست ايّام با صدقه دادن برطرف مي شود. «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(ع):مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ إِذَا أَصْبَحَ دَفَعَ اللَّهُ عَنْهُ نَحْسَ ذَلِكَ الْيَوْم‏.»(1) هر كس صبح صدقه دهد خدا نحوست آن روز را از دفع مي كند. - روزهاي خوش يمن براي شروع هر كاري: شما به غير از قمر در عقرب ماه صفر، اگر كاري انجام داديد، اشكالي ندارد. اما در مورد روزهاي خوش يمن هر ماه بايد گفت: از امام صادق(ع) نقل شده است كه در روزهاي يكم، دوم، ششم، هفتم، نهم، چهاردهم، هجدهم، نوزدهم، بيستم،‌ بيست و دوم، بيست و سوم، بيست و هفتم، بيست و هشتم و بيست و نهم هر ماه قمري، آغاز هر كاري مبارك است.(2) پس خريد و فروش در ماه صفر اشكال ندارد و در بركت پول آن بين ماه صفر و ماهاي ديگري سال فرق نمي باشد. تنها روزي كه در بعضي از روايات خريد و فروش بي بركت دانسته شده است، روز عاشورا است، آن هم نه به اين معنا كه خريد و فروش حرام شده باشد؛ بلكه اگر كسي در روز عاشورا چيزي پس انداز كند بركت در آن نخواهد بود. اما در غير از روز عاشورا در تمام ماها و روزهاي سال خريد و فروش اشكال ندارد و فرقي بين ماه صفر و غير صفر نمي باشد.(3) - نكتۀ پاياني: نكاتي كه بيان شد، صرفاً براي رعايت فضيلت بيشتر بود كه رعايت آن داراي نكات مثبت است، اما اگر به خاطر مشكلاتي نمي توانيد اين مسايل را رعايت كنيد، به خودتان سخت نگيريد و با دادن صدقه مشكلات احتمالي را دفع كنيد تا مبادا دچار وسواس شويد. - معرفي منابعي براي مطالعۀ بيشتر در اين زمينه و مسايل ديگر مربوط به زندگي: 1. مفاتيح الحياة، نويسنده: آيت الله جوادي آملي، قم: انتشارات اسراء. 2. حلية المتقين، نويسنده: علامه محمد باقر مجلسى(ره). پي نوشت ها: 1. مجلسى، محمد باقر، بحار الأنوار، (ط - بيروت)، 1403ق، ج‏‏56، ص31. 2. كليني، محمدبن يعقوب، الكافي، ج۴، ص۲۸۳، تهران، دار الكتب الاسلاميه، 1365 ق. 📚منبع :مرکز پاسخگویی به سوالات دینی
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و ادب 👈 برای اینکه ما اعمالی را بتوانیم به عنوان بخشی از دین حساب کنیم باید حتما در کتب معتبر وجود داشته باشند و اسناد روایی آن بررسی شود. ⬅️ در سالهای اخیر دشمنان اسلام برای سست کردن عقاید مردم اقدام به انتشار مطالب ضعیف یا بدون سند می‌کنند تا باور مردم به خواص سوره‌های قرآن مجید و ادعیه را از بین ببرند. در فضای مجازی منبع دستورالعمل ارسال شده كتاب مرقاة الجنان است. این کتاب نوشته‌ی سید حسن لواسانی (۱۳۰۸- ۱۴۰۰ق) است و از منابع قدیمی و معتبر حديثی و دعايی شيعه محسوب نمی‌شود. در مفاتیح الجنان هم چیزی درباره‌ی چهارشنبه آخر صفر یافت نشد ▪️ توجه داشته باشیم در فضای مجازی هر دستورالعملی که ذیل آن چند منبع ذکر شده باشد به معنای صحت آن نیست.❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇👇👇این تصاویر و آدرس ها درسته؟؟؟
هدایت شده از سَرو
سلام و احترام پاسخ⬇️⬇️ 🛑 طبیعی است که ، 👈دیدگاه امام نسبت به و فعالیتهای آنان است که این تفاوت نگرشها، امام را نسبت به مسائل نشان می دهد. دوره ها⬇️ ⬅️1 - از اواخر حکومت رضاشاه تا اوایل دهۀ 40 (فوت آیت الله  بروجردی و آغاز مرجعیت امام)؛ ⬅️2 - از سالهای اولیه دهۀ 40 تا شروع مقدمات انقلاب اسلامی در سال 1356؛ ⬅️3 - از سال 56 تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ؛ ⬅️4 - از پیروزی انقلاب در سال 57 تا رحلت امام در سال 1368.
هدایت شده از سَرو
پاسخ⬇️⬇️ 🛑 آنچه تحت عنوان حق رأی به زنان و حقوق برابر سیاسی با مردان توسط رژیم شاه دنبال می شد ، در راستای به زنان نبوده و تنها از سوی رژیم در توجه به حقوق زنان و در عین حال سازی_برای_ایجادفسادوفحشا در جامعه بود و به همین دلیل با حضرت امام و علما همراه شد... اما در شرایط و زمان دیگر نظر حضرت امام اینگونه بود⬇️ 🛑 مقطع زمانی سالهای 57 تا 68 ... در نخستین ماه پیروزی انقلاب اسلامی، قاطعانه اعلام می کنند که 👈اسلام را مثل مرد در همۀ_شئون ـ همانگونه که مرد در همۀ شئون دخالت دارد ـ . امام با طرح این نکته که ایران تنها با دست مردان درست نمی شود، اعلام می کنند این خرابه ای که برای ما گذاشته اند باید به دست ایران چه مردان و چه زنان ساخته شود.     
هدایت شده از سَرو
پاسخ⬇️⬇️ 🛑 امام  ورود زنان را 👈طی سالهای مورد اشاره به ادارات، مطابق که رژیم اِعمال می کرد، آمیز و مُخِل روند فعالیتها می دانست، چرا که بعینه از ورود زنان در برخی مشاغل خدماتی و خاص را 👈نه خدمت به زنان، بلکه در راستای فشل شدن امور تلقی می کرد. در سال 1341 در حالی که بیش از دو دهه از کشف حجاب می گذشت، ⬅️ امام می فرمایند: شما ببینید بیست و چند سال است از این کشف حجاب مفتضح گذشته است، حساب کنید چه کرده اید؟ زنها را وارد کردید در ادارات، ببینید در هر اداره ای که وارد شدند آن اداره فلج شد. فعلاً محدود است، علما می گویند توسعه ندهید به استانها نفرستید. زن اگر وارد دستگاهی شد، اوضاع را به هم می زند. می خواهید استقلالتان را زنها تأمین کنند؟    👈 گفتنی است که با توجه به استفادۀ که از زنان، خصوصاً آنان در فعالیتهای مختلف می شد، ورود آنها به عرصۀ اجتماع در این دوره از نظر امام و مخاطره آمیز عنوان می شود.
هدایت شده از سَرو
پاسخ⬇️⬇️    🛑 امام در سال 1341 خطاب به عَلَم با موضعگیری قاطعانه علیه مصوبۀ انجمنهای و ، ورود زنها به مجلسین و انجمنهای ایالتی و ولایتی و شهرداری را قوانین محکم دانسته و آن را به نص قانون اساسی محول به اَعلام و فتوا می کنند و با طرح این نکته که فقهای اسلام و مراجع مسلمین به حرمت آن فتوا داده و می دهند،به دلیل و  هایی از حضور زنان در برخی نهادهای اجتماعی می شود، حکم به آن می دهند.     👈 امام پیشنهاد ورود بانوان به عرصۀ انتخابات و انجمنهای ایالتی و ولایتی را بیشتر برای تحت الشعاع قراردادن میدانستند