eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.8هزار دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
6هزار ویدیو
125 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ دولت اصلاحات مخترع فاطمیه دهه فاطمیه که در دوران اقای خاتمی شروع شد ظاهرا این رو شخص اقای خاتمی به درخواست شخص اقای وحید خراسانی انجام داده بودند الان کسی بهش بگن مبدعش اقای خاتمی بوده تعجب میکنه 👇⬇️ ❌این شبهه ای سست و قدیمی است که بارها پاسخ داده شده است. 1️⃣ آنچه در تقویم نوشته می شود، دلیل بر اثبات یا رد یک مدعا نیست. شهادت حضرت زهرا س در بسیاری از منابع کهن شیعه و سنی تصریح شده است و آن منابع معیار درستی این واقعه هستند نه تقویمها. برای نمونه در روایتی از امام کاظم (ع) در کتاب کافی(مربوط به قرن سوم و چهارم) آمده است: " إِنَّ فَاطِمَةَ ع صِدِّيقَةٌ شَهِيدَة". (کافی، ج1، 458، بَابُ مَوْلِدِ الزَّهْرَاءِ فَاطِمَة) در زیارت نامه های آن حضرت نیز که از اهل بیت ع به دست ما رسیده، بر شهیده بودن، مظلوم بودن، غصب شدن اموال ایشان تصریح شده است. در آثار اهل سنت نیست برای نمونه صفدي از بزرگان اهل سنت در كتاب الوافي بالوفيات(ج 5، ص347 ) مي‌گويد: «إن عمر ضرب بطن فاطمة يوم البيعة حتى ألقت المحسن من بطنها.» (عمر در روز بيعت به شكم فاطمه ضربه وارد نمود تا اين كه محسن از شكم فاطمه سقط گرديد.) ابن حجر عسقلاني همين قضيه را در كتاب لسان الميزان (ج 1، ص 268) نقل مي‌كند. اعتقاد به شهادت حضرت زهرا در قرون اولیه اسلام: https://b2n.ir/226653 2️⃣ لفظ وفات، لفظی عام است که شامل مرگ طبیعی یا شهادت می شود و این لفظ در کتابهای تاریخی برای امیرالمومنین ع، امام حسین ع، جعفر طیار و ... و در کتابهای اهل سنت برای عمر و عثمان نیز به کار رفته در حالی که به اعتقاد اهل سنّت، خلیفه دوم و سوم شهید شده اند. برای نمونه طبرسي در الإحتجاج مي نويسد: "محمد بن الحنفية بعد وفاة أخيه الحسين صلوات الله عليه"(ج2، ص 136.) و ابن شهرآشوب مي نويسد: رسول خدا صلي الله عليه وآله درباره امام حسين عليه السلام فرمود: "أما ان أمتي ستقتله فمن زاره بعد وفاته كتب الله له حجة من حججي." (آگاه باشيد كه امتم حسين را مي كشند، پس هر كس پس از وفاتش او را زيارت كند، خداوند ثواب يك حج از حجهاي مرا براي وي مي نويسد.)(مناقب آل أبي طالب، ج 3، ص 272.) درباره عمر نیز بلاذري در انساب الأشراف مي نويسد: "وخطب فاطمة بنت عمر الخطاب رضي الله تعالي عنه، بعد وفاة عمر، وأصدقها مائة ألف..." (البلاذري، أحمد بن يحيي بن جابر (متوفاي279هـ)، أنساب الأشراف، ج 2، ص 257.) بنابراین لفظ وفات برای کسانی که در شهادتشان هیچ اختلاف نظری نیست نیز به کار رفته است و استفاده از این لفظ برای حضرت زهرا س، دلیلی بر انکار شهادت ایشان نیست. https://b2n.ir/407403 3️⃣ عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا س طبق نقل 75 روز و 95 روز حتی در دوران پیش از انقلاب مرسوم بوده است به طوری که شیخ عباس قمی (متوفای 1359 قمری) پس از اشاره به دو قول در مورد تاریخ شهادت حضرت زهرا س می گوید: "خوب است که عمل شود بهر دو طریق در اقامه مصیبت و عزای آنحضرت چنانکه فعلا معمول است." یعنی حدود صد سال پیش برپایی مراسم عزای حضرت در دو تاریخ بین شیعیان معمول و مرسوم بوده است. (منتهی الآمال، باب دوم در تاریخ ولادت و وفات فاطمه زهرا س، فصل سوم در تاریخ وفات آن مجلله...) تصویر صفحه کتاب منتهی الآمال: https://b2n.ir/207345 4️⃣ طبق مطالب بالا، روشن است که اعتقاد به شهادت حضرت زهرا س و عزاداری برای ایشان، از دیرباز وجود داشته اما این مناسبت در دهه هفتاد شمسی و توسط دولت و مجلس وقت جزو مناسبت های رسمی حکومت قرار گرفته است. مشخص کردن یک بازه زمانی ده روزه برای عزاداری آن حضرت و تعطیلی روز شهادت، از ابداعات دولت است که بر مبنای واقعیت های تاریخی صورت گرفته است. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
8.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سیر تولید توی تقویم‌های ابتدای انقلاب اصلا خبری از شهادت نیست زیرا ایشون وفات کرده بود یکسال بعد از انتخابات ۷۶ و امدن اقای خاتمی حضرت فاطمه شهید شدند!! ❇️ پاسخ اجمالی: ✔️ لفظ وفات اعم از شهادت و مرگ معمولی است ❇️ پاسخ کامل در فیلم بالا👆 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 شبهه 📛 افسانه شهادت جدید و دوره خاتمی شروع شد ودر تقویمهای قبلتر خبری از شهادت و تعطیلی نبود و یکمرتبه وفات به شهادت تغییر کرد!! 👇⬇️ 1⃣ اول تقویم سال 1306, 1335, 1361 و 1365 را در فیلم بالا ببینید👆 📆 در بسیاری از تقویم های قبل از دوره خاتمی یعنی اوایل انقلاب، بلکه تقویم‌های دوران پهلوی و حتی تقویم‌ها و روزنامه‌های صدسال پیش هم تصریح به "شهادت" حضرت زهرا(س) می‌شده و هم تعطیلی عمومی آن وجود داشته. 👈فقط در بعد از انقلاب و دوره خاتمی، شهادت حضرت زهرا(س)، تعطیل رسمی اعلام شد. 2⃣ اگر دوره‌ای به‌جای شهادت، وفات نوشته‌اند به دلیل اینست که لفظ "وفات" اعم از شهادت و رحلت است👇 ❶⇦معنای لغوی «وفات» هر نوع مرگی را پوشش میدهد و در نتیجه برای اشاره به مرگ یک "شهید" نیز میتوان از کلمه «وفات» بهره برد.( لسان العرب) ❷⇦ معنای قرآنی واژه وفات نیز اعم از شهادت است. الله یتوفّی الانفس حین موتها: در این آیه قرآن، برای تمام اقسام مرگ واژه «توفی و وفات» را آورده است و هیچ‌گونه تعارض و تضادّی میان معنای کلمات «وفات و شهادت» برقرار نمی‌باشد. لذا اگر واژه «وفات»برای از دنیا رفتن شخصی به کار برده شد، منافاتی با شهادت وی ندارد. ❸⇦ بکارگیری لغت «وفات» در بعضی کتب بمعنای «انکار شهادت» نیست مثل وفات درمورد امام حسن، امام صادق، امام باقر، چون نویسندگانشان در متن همان کتب به شهادتشان اقرار کرده‌اند. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام صبح بخیر ببخشید یک سوال تو مسیر نجف به کربلا روی هر عمود عکس شهیدای عراقی نصب شده یه عده میگن اینا مثلا شهیدای جنگ عراق و ایرانه درسته؟ البته به گفته مخالفای نظام ولی برام سوال شد اون عکسابرای جنگ ایران و عراق واقعا؟
هدایت شده از حسین ستوده۲
سلام ،اون عکسهابیشتر مربوط به شهدای حشدالشعبی ومدافعان حرم عراقی وایرانی وتعدادی هم شهدای ارتش عراق با جنگ داعش بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام وقت بخیر سوالی دارم از خدمتتان آیا اتفاقاتی که درکتاب عصر ظهور علامه کورانی در مورد حوادث قبل از ظهور امام زمان است آیا درست است یا نه ؟ ‌ ممنون
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📔آیا کتاب عصر ظهور آقای کورانی معتبره⁉️ این کتاب مشهور هست اما معتبر نیست ❌ استاد احسان عبادی جزء اساتید مهدویت کشور 👇👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
علیکم السلام ورحمة الله 💠 نظر استاد از متخصصین مرکز تخصصی مهدویت قم و از اساتید متخصص علوم حدیث مهدوی درباره کتاب آقای کورانی ❇️ همان طور که عزیزان می دانند ، بنده بارها در صوت ها و سخنرانی ها و در پاسخ به سوالات شما عزیزان، عرض کردم که این کتاب واقعا جای نقد دارد و احادیث زیادی در آن وجود دارد که یا ضعیف هستند یا اصلا ربطی به آن موضوع ندارد یا احادیثی از اهل سنت هستند که خود اهل سنت هم آن را قبول ندارند ! ( ما همه روایات سنی ها را رد نمی کنیم ، اما روایتی که در منابع شیعی وجود ندارد و فقط در منابع اهل سنت هست ، و خود اهل سنت هم آن را رد کرده اند ، واقعا قابل قبول نمی باشد اما متاسفانه شبیه به چنین روایاتی را در کتاب عصر ظهور می بینیم ) 🔰 اما مشاهده می کنیم هنوز در بسیاری از کانال ها به این کتاب استناد می شود و حتی افرادی که خودشان هیچ تخصصی در مهدویت ندارند و حتی مباحث علوم حدیث را هم نمی دانند و کار پاسخ به سوالات مهدوی را انجام می دهند 😳 برای اثبات حرف خودشان به این کتاب سند می دهند !!! ✳️ این بار می خواهم برای شما نظر استاد که واقعا در بحث علوم حدیث مهدوی استاد ماهر و زبردستی هستند و از اساتید مرکز تخصصی مهدویت می باشند را بیاورم و بخوانید و مشاهده بفرمایید 👈 ایشان در مصاحبه با سایت شبستان در تاریخ 10 اسفند 93 ، درباره این کتاب می فرمایند: 🌀 کتاب "عصر ظهور" دکتر کورانی یکی از کتاب هایی است که در حوزه مهدویت معروف است و بارها تجدید چاپ شده است، نویسنده کتاب دکتر علی کورانی نیز یکی از علمای اهل لبنان است که الان در ایران و قم اقامت دارد. 👈این کتاب علی رغم بزرگواری نویسنده مشکلاتی دارد.👉 یکی از مشکلات کتاب این است 👈👈که میان احادیث شیعه و سنی فرق نگذاشته و احادیثی شیعه که نقل شده و احادیث اهل سنت که حجیت ندارد را مخلوط هم بیان کرده است. بنابراین نمی توان تشخیص داد چه مقدار از مطالب را از منابع شیعه آورده و چه مقدار از احادیث از اهل سنت است.👉👉 این کتاب نیز 👈👈به روایات ضعیف سند استناد کرده و حتی روایاتی که اهل سنت هم آن را قبول نکردند را بیان می کند، 👉👉 👈👈حتی روایاتی در این کتاب نقل شده که منبع حدیثی ندارد و در واقع مخلوطی از مطالب روایی و غیر روایی است.👉👉 👈👈دکتر کورانی در این کتاب برداشت های خاصی از روایات دارند. ایشان برداشت هایی دارند که فهم شخص ایشان است و برای دیگران مشخص نیست و ربط دادن روایات نیز در این کتاب ذوقی و سلیقه ای است و علمی نیست، همچنین تطبیق های ایشان در این کتاب با روایات، آسیب های خاص خود را دارد. درحالی که تطبیق مساله علمی و محتاطانه است.👉👉 مطالب ذکر شده در این کتاب هم به لحاظ اعتبار و سند و هم به👈👈لحاظ دلالت و معنای روایات مشکلاتی دارند و مستند به روایات معتبر نیستند. مثلا ربط دادن پرچم های سیاه به خراسانی از برداشت های ایشان است،👈👈👈👈👈 بنابراین این کتاب، کتاب معتبری نیست.👉👉👉👉👉 🔰 فکر کنم به اندازه کافی ، بیانات استاد جعفری ، کافی و وافی بوده است و نیازی به توضیح حقیر نباشد. دقیقا تک تک مطالبی که قبلا به شما گفته بودم درباره این کتاب را ، در بیانات استاد جعفری که از متخصص ترین اساتید حدیث و مهدویت هستند ، خواندید. ✳️ در روز سه شنبه 17 آبان ماه سال 95 هم دومین نشست نقد کتاب مهدوی با مشارکت کتابخانه تخصصی صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) وابسته به پژوهشکده مهدویت و آینده اندیشی مسجد مقدس جمکران برگزار شد و موضوع آن ، نقد کتاب عصر ظهور توسط استاد سلیمیان و استاد جواد جعفری بود. 💠 حالا امیدواریم که این افرادی که مدام به ما ایراد می گیرند چرا این کتاب را نقد می کنید و پشت سر ما حرف می زنند ، جواب خود را گرفته باشند ، واقعا هرکس ذره ای کار حدیثی کرده باشد می داند این کتاب واقعا ضعیف است و نکته مهم می دانید چیست؟ 👈 نکته مهم اینجاست که خود اقای کورانی در مصاحبه با فصلنامه انتظار در زمستان سال 1380 ش ، بارها و بارها به نقص کتاب خودشان و اینکه روایات ضعیف السند هم آورده اند اشاره کرده اند تا جایی که علنا گفتند اگر بخواهم دوباره کتاب را بنویسم ، تطبیقاتی که داده بودم و همچنین روایات را اول بررسی میکنم و بعدا می آورم !!! حالا عده ای کاسه داغ تر از آش شده اند و این کتاب را معتبر می دانند !!! ( طرف خودش می گوید کتابم مطالب غلط دارد اما عده ای...) 👈 اینجاست که می گوییم حتما قبل اعتماد به فرد یا کانالی در بحث مهدویت ، حتما سواد حدیثی و روایی ادمین آن یا پاسخ دهنده آن کانال و گروه به سوالات مهدوی را محک بزنید و بعدا اعتماد کنید. ✍️ احسان عبادی 👇👇👇