بارقه ها | سید امیر سیدی 🇵🇸
✨ ✏️ بچه ها هم میتونن با مداد اون شخصیت رو نقاشی کنن 💡 هم میتونن تو اتاق تاریک نور بندازن رو ای
✨
بعضی ایده های طراحی کتاب یه جوریه که ما حتی کپی شو تو ایران نداریم
و ناشرهای ما با اینکه میرن تو نمایشگاه های خارجی این کتابها رو میبینن انگیزه کپی رو هم ندارن 😔
چه برسه به خلاقیت و طرح جدید
بارقه ها | سید امیر سیدی 🇵🇸
✨ بعضی ایده های طراحی کتاب یه جوریه که ما حتی کپی شو تو ایران نداریم و ناشرهای ما با اینکه میرن ت
✨
🌀 همه استدلال شونم اینه که مخاطب برای این کتابهای گرون پول نمیده 😟
💸 من که اوضاع مالیم مشخصه 😅
ولی شما حاضرید برای یه همچین کتابی
اگه محتوای خوبی داشته باشه حدود
۱۵۰ تا ۲۰۰ تومن پول بدید؟👇
@mosafer1979
8.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام
دیروز رفتیم هم اندیشی بازتاب معنویت و عرفان در ادبیات کودکان
بریم ببینیم چی شد؟
نفر بعد که ارائه داشتن استاد محمود پوروهاب عزیز بودن که از شعر گفتن و احساسات عاشقانه شاعر در شعر کودک رو بیان کردن
نزدیکی ادبیات عرفانی به شعر و الهام شعرا از ادبیات عرفانی موضوع اصلی صحبت های ایشان بود
سختی عرضه یافته ها و مفاهیم عرفانی برای کودک هم نکته بعدی استاد بود که نظرشون این بود باید از خرد و عقل هم برای تبیین این مفاهیم استفاده کرد
ادبیات کودک باید سرشار از عشق، خرد و حرف های تازه باشد
ما گذشته عرفانی غنی ای داریم و این ادبیات سرشار از قصه و داستان است که بسیاری از این داستان ها بازنویسی هم شده اما معلومنیست همه این میراث برای شرایط اجتماعی امروز کاربرد داشته باشد
باید رویکرد های عرفان برای کودک مانند فلسفه برای کودک تبیین شود و تبدیل به سند شود
الان فلسفه برای کودک در کشور مطرح است و خروجی هم دارد، حتی الهیات برای کودک هم الان در کشور در حال ترویج است البته با نگاه های گوناگون.
سلامت معنوی در غرب هم طرفدار دارد و کاملا سکولار است و با همه ادیان هم سازگار است،
هوش معنوی امروز حتی از دین هم فاصله گرفته است و این مفاهیم جدید نیاز به بازشناسی دارد و الا در نگاه غیرکارشناسی همه این مفاهیم به نام عرفان به خورد کودکان داده می شود
خویشتن شناسی و خدا شناسی دو محور اصلی عرفان برای کودک است
گاهی ما همه کتابهای مربوط به احساسات را نوعی خودشناسی و عرفانی میدانیم ولی هیچ نگاه توحیدی ندارد
اگر خروجی این نشست ۵ ضابطه برای کتاب عرفانی توحیدی باشد به یک نتیجه منطقی رسیده ایم
.
ادبیات کودک هنر است و هنر نیاز به تازگی و طراوت دارد هم در قالب و فرم و هم در محتوا
عرفان هم در محتوا کمک کار ادبیات کودک است هم در قالب مثلا در الهی نامه علت زیبایی ماه رو محو شدن او در خورشید می داند که بسیار ادبی و شاعرانه است.
و در جای دیگر ماه را در حال رشک به خورشید نشان می دهد که این تکنیک آشنایی زدایی است
مولانا نیز از تکنیک های متعدد داستان نویسی مانند قصه در قصه، استفاده از حیوانات و استفاده گسترده از تمثیل و ضرب المثل
استفاده از گفت و گو هم به عنوان یکی از عناصر داستان به شدت در مثنوی پررنگ است مانند داستان نوح و پسرش.
قصه های عرفانی آیا میتواند بدون گریز و نتیجه گیری باشد؟ آری میتواند قصه های عرفانی پایان باز هم داشته باشد و یک گام می تواند کودک را به مفاهیم عرفانی نزدیک کند
منم به عنوان مخالف خوان و شمر تعزیه بین لشکر نجبا اینا رو گفتم😊👇
معنویت و عرفان چیست؟
فرقش با اخلاق و رابطه اش با شریعت چیست؟
دقیقا الان چیست؟
هوش معنوی است؟ خود مراقبتی معنوی است؟ ارتباط با عالم غیب است؟ ارتقاء قربی است؟
نیایش است؟ انجام مستحبات است؟ اعمال عبادی است؟ توجیهات جهانشناسی و انسان شناسی عرفانی است؟
نوجوان امروز معنای زندگی برایش مبهمه؟
شازده کوچولو و...
درگیری های نفسانی و شهوانی داره؟ عرفان کجاست موقعی که نوجوان درگیره گناهه؟ تقوا و مراقبه نقشش چیه؟ اتصال به ولایت و سلوک ذیل ولایت تصویر امروزیش چی میشه؟ هیئت؟
مربیان تربیتی الان عرفان چجوری کمکشون میکنه؟
و مثل همیشه حواشی نشست از خودش برای من جذابتر بود
صحبت با مهمانهای غیر رسمی 👌