🔰این سنت خداست که هرکس دلبسته به #شیطان باشد، شیطان او را #تحقیر خواهد کرد:
🔸«وَ كانَ الشَّيْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً؛ و شيطان هميشه خوار كننده انسان بوده است.» (فرقان: 29)
#مذاکره_با_شیطان_بزرگ
🔰کانال "بصائر" در "ایتا":
@basaer_fi
🔸به این #کدخدا_پرستان، جز این سخن ابراهیم(ع) نمی توان گفت: «أُفٍّ لَكُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ؛ افّ بر شما و بر آن معبودان غیر از خدا که مى پرستيد!» (انبیاء: 67)
🔰"بصائر" در "ایتا":
@basaer_fi
✍️ چرا ظریف و روحانی پس از ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا و پس از بدعهدی های مکرر آمریکا در برجام، باز هم به دنبال مذاکره با او هستند؟
🔰خداوند متعال در آیه ای از قرآن کریم، پس از توبیخ کسانی که در برابر بدعهدی های دشمن واکنش قاطع و عملی از خود نشان نمی دهند، «علت روانی» این عدم واکنش را نیز بیان می فرماید:
🔸«أَلا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ وَ هَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَ هُمْ بَدَؤُكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ؛ چرا با گروهى كه پيمانهاى خود را شكستند و تصميم به اخراج پيامبر(ص) گرفتند پيكار نمى كنيد؟ در حالى كه آنان نخستين بار (دشمنی و پیکار با شما را) آغاز كردند. آيا از آنان مى ترسيد؟ با اينكه خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد، اگر مؤمن هستيد.» (توبه: 13)
🔰نکته مهم و ظریف در عبارت «أَتَخْشَوْنَهُمْ؛ آیا از آنان می ترسید؟» این است که خداوند در آن، از واژه «خوف» و مشتقات آن استفاده نکرد و نفرمود: «أتخافونهم»، بلکه از واژه و مشتقات «خشیة» استفاده نمود، تا روان شناسی دقیق تری از این افراد ارائه داده باشد.
توضیح آنکه، «خشیة» به معنای «ترس» همراه با «تعظیم» و «علم» است؛(راغب اصفهانی، حسین بن محمد؛ مفردات الفاظ القرآن؛ ص283) به عبارت دیگر، «خشیة»، ترسی است همراه با «علم» و «شعور» بالا نسبت به «عظمت» طرف مقابل؛ بگونه ای که فرد با همه وجود آن را «لمس»، «درک» و «حس» می کند و نسبت به مقوله مورد ترس، کاملاً «منفعل» است. در واقع باید گفت «خشیة»، خوفی است که به مرور زمان و در اثر افزایش «علم به عظمت شیء مورد ترس»، تقریباً در دل انسان «نهادینه» شده است؛ که نتیجه طبیعی این نوع «ترس نهادینه شده» از یک فرد یا موجود، «کرنش» و «انفعال» در برابر اوست.
🔰با این توضیح، باید گفت طبق بیان دقیق این آیه شریفه، کسانی که در مقابل بدعهدی های مکرر دشمن، اقدام متناسب و قاطعی نمی نمایند و حتّی به دنبال مذاکرات و پیمان های مجدّد با دشمن هستند، افرادی هستند که دشمنان خدا را «بزرگ» و «قدرتمند» می دانند و ترس از عظمت دشمنان خدا در آنان «نهادینه» شده و «عبودیّت دشمنان خدا» در دلشان ریشه دوانده و درنتیجه با «احترام» در مقابل آنان، «کرنش» و «تعظیم» می کنند؛ و تا زمانیکه این «عبودیّت» پابرجاست، محال است اقدام قاطعی از سوی آنان صورت گیرد.
🔰کانال "بصائر" در "ایتا":
@basaer_fi🔸
ارتباط با ادمین:
@basaer_admin
هدایت شده از بصائر
✍️وقتی خداوند به احترام زهرا (سلام الله علیها)، نامی از «حورالعین» نمی برد!
🔸«إِنَّ الْأَبْرارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كانَ مِزاجُها كافُوراً * عَيْناً يَشْرَبُ بِها عِبادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَها تَفْجِيراً * يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ يَوْماً كانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيراً * وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى حُبِّهِ مِسْكِيناً وَ يَتِيماً وَ أَسِيراً * إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزاءً وَ لا شُكُوراً؛ به يقين ابرار (و نيكان) از جامى مى نوشند كه با عطر خوشى آميخته است * از چشمهاى كه بندگان خاص خدا از آن مى نوشند، و از هر جا بخواهند آن را جارى مى سازند! * آنها به نذر خود وفا مى كنند، و از روزى كه شرّ و عذابش گسترده است مى ترسند * و غذاى (خود) را با اينكه به آن علاقه (و نياز) دارند، به «مسكين» و «يتيم» و «اسير» مى دهند! * (و مى گويند:) ما شما را بخاطر خدا اطعام مى كنيم، و هيچ پاداش و سپاسى از شما نمى خواهيم!» (9- 5)
طبق روایات متعدد، آیات ابتدایی سوره مبارکه انسان در شأن اهل بیت (علیهم السلام) و به دنبال بخشیدن غذای خود به مسکین و یتیم و اسیر در سه روز متوالی نازل شده است. خداوند پس از این آیات، به نعمت های بهشتی که خداوند برای این «ابرار» در نظر گرفته است اشاره می فرماید. نعمت هایی همچون: «تخت هایی که ابرار در زیر سایه درختان بر آن تکیه می زنند»، «میوه های بهشتی»، «نوشیدنیهای بهشتی»، «جامهایی از طلا که پسران زیبارو نوشیدنیهای بهشتی را در آن جامها به ابرار می نوشانند» و ... . مرحوم علامه طباطبایی در ذیل این آیات و فارغ از توجه به نزول این آیات در شأن اهل بیت (علیم السلام)، می فرمایند:
🔰«اين را هم بايد دانست كه در آيات مورد بحث نعمت زنان بهشتى يعنى «حور العين» را جزو نعمتهاى بهشتى ذكر نكرده با اينكه در كلام مجيد خداى تعالى هر جا سخن از نعيم بهشت شده، حور العين جزو مهمترين آنها ذكر شده است. ممكن است از ظاهر جريان چنين فهميده شود كه علت آن اين بوده كه در بين ابرار مورد نظر آيات، كسى از طايفه زنان بوده (و خداى تعالى براى رعايت حرمت او سخن از حور العين به ميان نياورده است).» (المیزان فی تفسیر القرآن؛ ج20، ص131)
ایشان در ادامه می فرمایند:
🔰«تفسير روح المعانى (از تفاسیر اهل سنت) همين معنا را از لطايف قرآن دانسته و گفته: «در صورتى كه آيات در باره اهل بيت (ع) نازل شده باشد، ذكر نشدن حور العين از لطيفترين نكات خواهد بود، آرى اگر تصريح به «وِلْدانٌ مُخَلَّدُونَ» كرده و نامى از «حور العين» نبرده، به خاطر رعايت احترام بتول و قرة العين رسول بوده.» (آلوسى، محمود بن عبدالله، روح المعاني في تفسير القرآن العظيم و السبع المثاني؛ ج15، ص174)
⚫️ شهادت حضرتش تسلیت باد.
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸
✍️ رفاه طلبی، اصلی ترین عامل انحراف خواص پس از رحلت پیامبر(ص)، از دیدگاه حضرت زهرا(سلم الله علیها)
خطبه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در مسجد پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)، پس از مصائب دردناکی که برای ایشان به وقوع پیوست، بی شک یکی از مهمترین منابع معرفتی و سیاسی شیعه به شمار می رود. خطبه ای که مملو از معارف عمیق اعتقادی، تضمین های قرآنی بی نظیر و تحلیل های سیاسی و روان شناختی عمیق است.
حضرت زهرا(سلام الله علیها) در بخشی از این خطبه بی نظیر، علت اصلی مخالفت با امر پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) و در نتیجه کتمان حقیقت غدیر و حقانیت علی(علیه السلام) را راحت طلبی، تن آسایی و رفاه طلبی خواص جامعه می دانند. ایشان پس از طرح این سؤالات از اصحاب که: «پس چرا امروز بعد از اقرار و اعتراف سرگردان شدید؟ و پس از آشکار کردن عقیده امروز پنهان کاری دارید؟ و بعد از آن پیشگامی و پیشرفت به عقب بر می گردید؟و بعد از ایمان مشرک شدید؟» می فرمایند:
✳️«أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ إِلَى الْخَفْضِ، وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّيقِ بِالسَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ مَا وَعَيْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذِي تَسَوَّغْتُمْ، فَ: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ حَمِيدٌ»؛ آگاه باشید که جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور کرده اید و با رفاه و آسایش خلوت کرده اید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیده اید. به همین سبب آنچه را حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید بالا آوردید پس بدانید که «اگر شما و هر که در زمین است کافر شوید، خداوند بی نیاز از همگان است.»» (بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج29، ص230)
ارتباط با مدیر کانال: 👈👈
@basaer_admin
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸
💫 از محقّق تا مقلّد، فرقهاست
کاین چو داود است و آن دیگر، صداست!
در کانالِ #صدق ، در پیِ یادداشتنویسیِ رسانهای و تحلیلی دربارۀ عمدهترین مسألههای راهبردی و فرهنگیِ انقلاب هستیم؛ تحلیلها و مباحثاتی که در امتدادِ نظراتِ رهبرِ انقلاب قرار دارند و اندیشههای ایشان را بسط و تفصیل میدهند.
دوستدارانِ تفکّرِ راهبردی و تحلیلِ انقلابی، به ما پیوسته و در این سنگرِ معرفتی و فرهنگی، در کنارِ ما باشید.
مهدی جمشیدی/ محقق و نویسنده
eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
✍️ افشای دورویی و دروغگویی کسی که انتخابات را تشریفاتی می دانست!
🔰رهبرانقلاب در سخنان امروزشان(16/11/98)، ضمن دروغگو دانستن کسی که انتخابات را فرمایشی و مهندسی شده می دانست، «دورویی» او را اینگونه عیان کردند:
🔸«برخی که به وسیله انتخابات به جایی رسیده اند، انتخابات را زیر سؤال می برند! چگونه است که وقتی انتخابات به نفع شماست، صحیح است، اما وقتی به نفع شما نیست، خراب است؟»
این جملات رهبرانقلاب، ذهن نگارنده را به این بخش از آیات سوره مبارکه نور در توصیف «بیماردلان» و «منافقان» رهنمون ساخت که در توصیف دورویی آنان می فرماید تنها اگر حکم پیامبر(ص) به نفع آنان باشد، آن را می پذیرند و در غیر اینصورت، نمی پذیرند:
🔸«وَ إِذا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ إِذا فَرِيقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ * وَ إِنْ يَكُنْ لَهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ * أَفِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتابُوا أَمْ يَخافُونَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ رَسُولُهُ بَلْ أُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛ و هنگامى كه از آنها دعوت شود كه به سوى خدا و پيامبرش بيايند تا در ميان آنان داورى كند گروهى از آنها رويگردان مىشوند. * ولى اگر (داورى به نفع آنها بوده باشد و) حق داشته باشند، با نهايت تسليم به سوى او مىآيند. * آيا در دلهاى آنها #بيمارى است؟ يا شك و ترديد دارند؟ يا مىترسند خدا و رسولش بر آنها ستم كند؟ اما خود اينها ستمگرند!» (نور: 50-48)
ارتباط با مدیر کانال: 👈👈
@basaer_admin
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸
🔸«وَ إِذا دُعُوا إِلَى اللَّهِ وَ رَسُولِهِ لِيَحْكُمَ بَيْنَهُمْ إِذا فَرِيقٌ مِنْهُمْ مُعْرِضُونَ * وَ إِنْ يَكُنْ لَهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ * أَفِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتابُوا أَمْ يَخافُونَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ رَسُولُهُ بَلْ أُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ؛ و هنگامى كه از آنها دعوت شود كه به سوى خدا و پيامبرش بيايند تا در ميان آنان داورى كند گروهى از آنها رويگردان مىشوند. * ولى اگر (داورى به نفع آنها بوده باشد و) حق داشته باشند، با نهايت تسليم به سوى او مىآيند. * آيا در دلهاى آنها #بيمارى است؟ يا شك و ترديد دارند؟ يا مىترسند خدا و رسولش بر آنها ستم كند؟ اما خود اينها ستمگرند!» (نور: 50-48)
@basaer_fi
🔰 این آیه شریفه، به بهترین شکل، شرایط قبل از انقلاب اسلامی و ۴۱ سال پس از آن را به تصویر می کشد:
🔸وَاذْكُرُوا إِذْ أَنتُمْ قَلِيلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِي الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَن يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ فَآوَاكُمْ وَأَيَّدَكُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَكُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُون؛َ
ﻭ ﻳﺎﺩ ﻛﻨﻴﺪ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﻧﺪﻙ ﺑﻮﺩﻳﺪ ، ﻭ ﻧﺎﺗﻮﺍﻥ ﻭ ﺯﺑﻮﻥ ﺷﻤﺮﺩﻩ ﻣﻰ ﺷﺪﻳﺪ ، ﻭ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻴﺪﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم (ﻣﺸﺮﻙ ﻭ ﻛﺎﻓﺮ) ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺑﺎﻳﻨﺪ (ﺗﺎ ﺷﻜﻨﺠﻪ ﻭ ﺁﺯﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪ ﻭﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﻨﺪ) ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ (ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﺪﻳﻨﻪ) ﺟﺎﻱ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺑﺎ ﻳﺎﺭﻳﺶ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪﺗﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ ، ﻭ ﺍﺯ (ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ) ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﺍﺵ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺨﺸﻴﺪ ﺗﺎ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﻛﻨﻴﺪ.(انفال:۲۶).
🌹یوم الله ۲۲ بهمن مبارک باد!
✍️ «کرونا» و درس دشمن شناسی
1️⃣شک ندارم که «کرونا» را شکست خواهیم داد؛ چرا؟ پاسخ یک جمله است: چون حقیقتاً باور کرده ایم که او «دشمن» ماست؛ و وقتی این باور در همه مردم و مسئولان شکل گرفت، همه #آرایش_جنگی گرفتند و در مواجهه با او #مسامحه و #سازش نمی کنند(#مقاومت) و طبق دستور پزشکان، همه جوانب #احتیاط را رعایت می نمایند(#تقوای_بهداشتی)؛ و به عبارت دیگر، برای غلبه بر او، از دو عنصر کمک گرفته اند: #مقاومت و #تقوا؛ و این رمز پیروزی در مواجهه با هر دشمنی است:
🔸«وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحِيطٌ؛ اگر (در برابر آنها) #استقامت و #تقوا پيشه كنيد، نقشههاى (خائنانه) آنها به شما زيانى نمىرساند خداوند به آنچه آنها انجام مىدهند احاطه دارد.» (آل عمران: 120)
2️⃣اگر ما و مسئولان، #شیطان_بزرگ را حقیقتاً دشمن فرض کنیم، آنگاه در برابر جنگ اقتصادی و رسانه ای او، #آرایش_جنگی خواهیم گرفت و در برابر او #مقاومت خواهیم کرد و همه جوانب احتیاط را نیز رعایت خواهیم نمود(#تقوا). مشکل همین است که عمق دشمنی او درک نکرده ایم تا در برابرش آرایش جنگی بگیریم. به این بیانات رهبرانقلاب دقت کنید:
🔸«از همه طرف دشمن وارد شده. مسئولین کشور و آحاد توانا و آحاد مردم باید در مقابله ی با این دشمن هر کاری که می توانند [انجام دهند]. در هر بخشی، در هر رشته ای که می توانند، بایستی خودشان را آماده کنند، وارد میدان باشند. احساس مسئولیّت کنند. آرایش دشمن، #آرایش_جنگی است؛ از لحاظ اقتصادی آرایش جنگی گرفته؛ از لحاظ سیاسی آرایش جنگی گرفته؛ فقط از لحاظ نظامی علیالظّاهر آرایش جنگی ندارد که آن هم البتّه حواس نظامی های ما جمع است؛ همان طور که عرض کردم از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند در همهی بخش های مختلف.» (11/2/98؛ دیدار با معلمان)
3️⃣خداوند در قرآن کریم پس از خلقت جناب آدم(ع)، خطاب به ایشان می فرماید این «شیطان» دشمن توست، مبادا دشمنی او را دست کم بگیری!
🔸«فَقُلْنا يا آدَمُ إِنَّ هذا عَدُوٌّ لَكَ وَ لِزَوْجِكَ فَلا يُخْرِجَنَّكُما مِنَ الْجَنَّةِ فَتَشْقى؛ گفتيم: اى آدم! اين(ابلیس) دشمن تو و همسر تو است، مبادا شما را از بهشت بيرون كند كه به زحمت و رنج خواهى افتاد.» (طه: 117)
اما مشکل این بود که جناب آدم(ع)، دشمنی شیطان را با همه وجود درک نکرد؛ که اگر می کرد، آنگاه باید در برابر او «آرایش جنگی» می گرفت و همه جوانب «تقوا» و «احتیاط» را رعایت می نمود و حتّی در توصیه های به ظاهر خیرخواهانه اش نیز به دیده تردید می نگریست:
🔸«فَوَسْوَسَ لَهُمَا الشَّيْطانُ ... * وَ قاسَمَهُما إِنِّي لَكُما لَمِنَ النَّاصِحِينَ * فَدَلاَّهُما بِغُرُورٍ ... وَ ناداهُما رَبُّهُما أَلَمْ أَنْهَكُما عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَ أَقُلْ لَكُما إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُما عَدُوٌّ مُبِينٌ؛ پس شيطان آنها را وسوسه كرد ... * و براى آنها سوگند ياد كرد كه من خيرخواه شما هستم! * و به اين ترتيب آنها را با فريب (از مقامشان) فرود آورد، ... و پروردگارشان آنها را ندا داد كه آيا شما را از آن درخت نهى نكردم و نگفتم #شيطان براى شما #دشمن_آشكار است؟!» (اعراف: 22-20)
خداوند در جای جای قرآن، به انسان توصیه می کند که «شیطان»، «دشمن» شماست؛ شما هم او را به دشمنی بگیرید و حقیقتاً به دیده «دشمن» به او بنگرید:
🔸«إِنَّ الشَّيْطانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّما يَدْعُوا حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحابِ السَّعِيرِ؛ مسلما شيطان دشمن شماست، او را دشمن خود بدانيد، او فقط حزبش را به اين دعوت مىكند كه اهل آتش سوزان (جهنم) باشند!» (فاطر: 6)
🔸«أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يا بَنِي آدَمَ أَنْ لا تَعْبُدُوا الشَّيْطانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ؛ آيا با شما عهد نكردم اى فرزندان آدم! كه شيطان را پرستش نكنيد كه او براى شما دشمن آشكارى است؟» (یس: 60)
و در این میان، تنها اهل «تقوا» و «احتیاط» هستند که از گزند آسیب های شیطان مصون می مانند:
🔸«إِنَّ الَّذِينَ اتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ الشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا فَإِذا هُمْ مُبْصِرُونَ؛ پرهيزكاران هنگامى كه گرفتار وسوسههاى شيطان شوند به ياد (خدا و پاداش و كيفر او) مىافتند و (در پرتو ياد او راه حق را مىبينند و) بينا مىگردند.» (اعراف: 201)
ارتباط با مدیر کانال: 👈👈
@basaer_admin
جدیدترین تحلیل های قرآنی_روایی از موضوعات سیاسی_فرهنگی را در کانال «بصائر» دنبال کنید: 👇
@basaer_fi🔸
هدایت شده از تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #امید_واقعی
🌹 چقدر این سخنان که ریشه در وعدههای الهی دارد، جانبخش و امیدوارکننده در زندگی فردی و اجتماعی است.
📚 کانال تبیین
http://eitaa.com/joinchat/1033961472C8a1cc59c8c