هدایت شده از تبلیغات خصوصی
🔴 روایت روزی که داعشیها از حاج قاسم کمک خواستند!
🔥 درخواست جدید آمریکا از ایران درباره حاج قاسم
جزئیات بیشتر 👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/34734178Ced8163c358
هدایت شده از باسواد رسانهای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
دنبال کردن یکی از نیروهای حافظ امنیت و ضربه زدن با قمه به وی در اغتشاشات پاکدشت
🔹در فیلمهای استخراج شده از گوشی بروغنی وی ضمن تعقیب کردن یکی از نیروهای حافظ امنیت که به شدت توسط اغتشاشگران مصدوم شده است وی را با قمه مورد اصابت قرار میدهد.
🔹در تصاویر موجود بین ثانیههای ۲۳ تا ۲۸ تصاویر قمه در دست بروغنی کاملا مشهود است.
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✋
درآمد گوگل از کجاست؟!
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✋
جنگ جهانی رسانهای؛ فقر سواد رسانهای
🔸نحوه تاثیر این جنگ رسانهای ابتدا بصورت تاثیر رفتاری است که اولین مرحله این نوع تأثیر، فعال و یا منفعل ساختن مخاطبان است. دیدن و شنیدن پیامهای وسایل ارتباط جمعی ممکن است باعث تغییرات مهمی در رفتار اشخاص شود و سپس تاثیر شناختی شکل می گیرد که تأثیر رسانهها تحت برخی شرایط ایمان، باورها، دیدگاهها و مشخصات روحی و شخصیت مخاطب را دگرگون میسازد و باعث تغییر تفکر آنها در مورد امور اجتماعی و سیاسی میشود و مرحله آخر تاثیر عاطفی است که رسانهها و فضای مجازی میتوانند احساسات مخاطبان را در قبال مسائل مختلف و ...عوض کنند و افکار عمومی را تحت نفوذ خود در آورند. اگر به اغتشاشات اخیر بنگریم این مراحل تحت یک جنگ جهانی رسانه ای علیه ایران صورت پذیرفت که آسیب شناسی این جنگ بسیار مهم تلقی می شود.
برای شروع راه حل این مشکل داشتن #اینترنت_ملی یک الزام تلقی می شود زیرا تمامی سرورهای خارج از ایران بوده و هرگونه مبارزه با اینگونه تحمیل قدرت و سلیقه در واقع امکانپذیر نمی باشد.
🔹هدف اصلی استراتژیکی دشمن از زمان پس از انقلاب اسلامی بخصوص دهه اخیر، ناامید کردن اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان و نخبگان با بزرگنمایی مشکلات و کاستی ها و کوچک نمایی دستاوردها و افتخارات بوده است.
به طور کلی رسانه های بیگانه حقایق را وارونه جلوه میدهند و تلاش میکنند با نشان دادن پاره ای از واقعیت، نظرات و دیدگاه های خود را در قالبی پوشیده در داخل گزارشها و متن و تحلیل محتوا ها ارائه کنند. و با بردن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و برجسته نشان دادن اطلاعات و اخبار در راستای گفتمان مورد نظر آنها، در کنار استفاده از تکنیکهای عملیات روانی همچون پررنگ کردن حاشیهها و چشمپوشی از حقایق، یکی از اصلیترین راهبردهای این رسانهها است که این روش مستلزم تببین سواد رسانه ای می باشد و باید خیلی جدی در مقابل این جنگ جهانی رسانه ای علیه کشورمان اقدامات لازم صورت گیرد.
🔸به طور کل دشمنان آن چیزی که میخواهند ما بدانیم را در رسانه های خود ارائه می کنند نه حقیقت را... بعنوان مثال کشورمان امسال نیز جز رکوردداران مصرف انرژی(اسراف این نعمت خدادادی با توجه به قیمت ناچیز) در جهان هست در حالیکه بسیاری از مردم اروپا رو به زغال سنگ و چوب و پوشیدن لباس گرم در منزلشان آورده اند اما این حقیقت در هیج جا بیان نمیشود! و این بحران خود را سر میپوشانند و یا رسانه های معاند اعلام می کنند(بمباران خبری) فلان شهر در اختیار مردم معترض می باشد اما در حقیقت فقط تعدای افراد گول خورده همراه معاندین آموزش دیده در یک یا چند قسمت شهر دست به تخریب زده اند. اساسا چرا باید هر چیزی که در رسانه ها بخصوص فضای مجازی دیدیم باور کنیم؟ آنهم بدون صحت سنجی؟
✍انجمن سواد رسانهای ایران
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✋
هم اکنون، مسیر پیادهروی به سمت گلزار شهدای کرمان
🔹 یک روز مانده به سالگرد شهادت حاج قاسم
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✋
چرا دشمن به ایجاد ناامنی در کشور روی آورده؟
🔺سعید جلیلی:
🔹 زمانی که دشمن به مرحله شکست خوردن میرسد دست به حرکات غیر نظامی میزند و القای ناامنی ایجاد میکند در کشور. این نتیجه شکست و ناامیدی دشمن است.
🔸دانشگاه یزد
📆۱۲ دی ۱۴۰۱
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
✋
«پاورقی» جذابتر از متن
🔸در تجلیل از برنامه تلویزیونی پرمخاطب و مبتکرانه پاورقی
🔺فتنه ۸۸ نقطه آغاز ورود شبکههای اجتماعی و فضای مجازی به پروژههای براندازی علیه جمهوری اسلامی بود. در مقابل، جدیترین رویشهای جبهه انقلاب در سبک و محتوا در فضای مجازی هم در همان ایام اتفاق افتاد. اصولا در طول تاریخ خلاقیتها و استعدادها در تنگناها، جنگها و درگیریها بروز و ظهور مضاعفی داشتهاند. بسیاری از اختراعات و تکنولوژیهای امروز محصول دوران جنگ در کشورهای مبدع آن تکنولوژی است.
🔹در ماجرای جنگ رسانهای هم تقریبا با همین وضعیت روبرو هستیم. فتنه ۸۸ فرصتی شد برای مدافعین انقلاب تا در حوزههایی مثل وبلاگنویسی، تولیدات چندرسانهای و حضور در شبکههای اجتماعی مثل گوگل پلاس صاحب ایده و خلاقیت و ابتکار عمل شوند.
🔹فتنه اخیر اما در عرصه رسانه، بزرگترین جنگ تاریخ علیه انقلاب اسلامی بود. اینبار هم مدافعین رسانهای انقلاب مرد میدان بودند و در مقابل هجمه بیسابقه دشمن در فضای مجازی ایستادگی کردند. در شبکههای اجتماعی، تولیدات چندرسانهای، نماهنگ، سرود، کلیپ، گزارشهای افشاگرانه، تولیدات حوزه سواد رسانهای و ... جریان رسانهای انقلاب اتفاقات مهم و درخوری را رقم زد.
اما بیشک پربسامدترین، جریانسازترین، پرمخاطبترین و مبتکرانهترین کار رسانهای در فتنه ۸۰ روزه ۱۴۰۱، برنامه تلویزیونی پاورقی بود.
🔹 برنامهای با رویکرد طنز که برجستهسازی تناقضات و گافهای رسانهای جریان برانداز محور آن است و تا کنون چهل و چهار قسمت آن از شبکه دو سیما پخش شده است.
🔻زبان تیز و جذاب طنز
مهمترین ویژگی برنامه «پارورقی» طنز بودن آن است؛ در جنگ رسانه ای و فضای مقابله با عملیات روانی دشمن در فضای مجازی و رسانه، هنوز هیچ بسترو قالبی، کاراتر، موثرتر، جذاب تر و محبوب تر از طنز پیدا نشده است. زبان تیز و بران و در عین حال جذاب و سرگرم کننده طنز فاخر سیاسی، در عملیات روانی و جنگ رسانه ای هم برای طرف مقابل کوبنده و ساکت کننده است و هم برای مخاطب خودی و مردم ایران، تبیین کننده، افشاگر و خنثی ساز تحریفهای دشمن.
🔹طنز پاورقی در عین خنده دار بودن، به وادی لودگی و جفنگ گویی نمی افتد و در همان حالی که به تحقیر دشمن و عمله های آن میپردازد، دست از اخلاق و مرام انقلابی نمی کشد. هم در ابلاغ پیام و تولید متن آرمان گراست و هم در جذب مخاطب، چشم را بر واقعیتهای ذهن مخاطب امروزیِ مانوس با فضای مجازی و ادبیات و زبان مورد پسند او نمی بندد.
🔹درست در نقطه مقابل این طنز، جریان طنزنویسی طیف برانداز است که در مواجهه با انقلاب اسلامی عمدتا گرفتار هجو، هزل، هرزه گویی، فحاشی و رکیک نویسی شده است؛ آن هم با محتوایی به دور از انصاف، اخلاق و واقع نمایی.
🔻راهبرد امیدآفرینی
از برجسته ترین ویژگیهای محتوایی پاورقی، ساری و جاری کردن راهبرد امیدآفرینی در متن و محتوای برنامه است؛ آن هم با ترکیبی منطقی و قالبی سر و شکل یافته و منسجم. در امیدآفرینی هم باید نقاط قوت درونی کشور را برجسته کرد و هم در مقابل، واقعیتهای ناگفته دنیای غرب را به مخاطب ایرانی نشان داد و از سوی سوم، نقاط ضعف داخلی را نیز با زاویه دید درست نقد کرد.
🔹هر سه این موارد در پاورقی اتفاق می افتد. بخش باغ اروپا، بخش بیان اتفاقات امیدآفرین و روشن در داخل کشور که عمدتا در قسمت "مردم نازنین" نمایش داده میشود و بخش "جوالدوز" که ویژه نقد جریانهای داخلی و مدیران است، نمونه هایی از به کار گیری این سه تاکتیک برای امیدآفرینی است.
🔻 قالب ابتکاری توئیتخوانی برای افشای دروغهای ضد انقلاب
قالب اصلی برنامه که مبتنی بر خوانش توئیتها و پستهای اینستاگرامی اکانتها و چهره های جریان برانداز است در نوع خود بدیع و ابتکاری است. دست گذاشتن روی دروغها، گافها و تناقضات ضد انقلاب برای نشان دادن واقعیت اتفاقات و افشای دروغ پردازیهای عجیب و غریب جریان دشمن، نقطه محوری پاورقی است که همین نکته، این برنامه را اثرگذار و جریان ساز و البته برانداز سوز، کرده است.
🔻 توانمندی مجریها
از دیگر ویژگیهای پاورقی که به جذابیت آن کمک کرده، استفاده از مجری یا مجریانی است که علاوه بر توانمندی در طنزپردازی و اجرای طنز، از نظر نظری و فکری هم افراد مسلط و با تجربه ای در حوزه رسانه و مسائل سیاسی اعتقادی هستند. این توانمندی در بداهه پردازی و استفاده های به جا از کنایه های سیاسی و اعتقادی در متن، حتما اثرگذار بوده است. قابل توجه اینکه هر دو مجری از فعالین موثر در شبکه های اجتماعی هستند.
🔹از اینها مهمتر، روحیه انقلابی دو مجری است.
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✋
نماهنگ جان فدا 🇮🇷
(انتشار حداکثری مردمی برای اولین بار)
بمناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی
🔸 شاعر و خواننده: سیدصادق آتشی
🔹تهیه کننده: مهرداد توکلی
🔸تهیه شده در انجمن ملی هنرهای آوایی ققنوس
🔰لینک با کیفیت نماهنگ :👇
🌎https://www.aparat.com/v/PxTv1
✋
سفیر ایران در ژاپن کجاست؟
🔺 نمايندگان پارلمان ژاپن، آقاي ميچي هيرو ايشيباشي و خانم نوريكو ايشيگاكي در جریان ديدار با گروهي از مخالفان جمهوری اسلامی ایران، با پرچم جعلي شير و خورشيد عكس گرفتند.
🔹سوال اینجاست که آیا نمايندگان پارلمان ژاپن، با توجه به جايگاه حقوقي شان, متوجه بار قانونی این حرکت و استفاده از پرچم غير رسمي يك كشور هستند؟
🔹 قطعا اين اقدام نمایندگان پارلمان ژاپن نیازمند برخورد جدي و ديپلماتيك مسئولين ايرانی است.
🔹بي شك خالی ماندن کرسی سفیر ایران در ژاپن برای بیش از یکسال، علی رغم اهمیت ویژه روابط ايران و ژاپن، در بروز چنین وقایعی تاثيرگذار است..
🔹انتظار میرود مسئولان وزارت خارجه ایران، همزمان با برخورد قاطع با این اقدام، به انتخاب سفیری شجاع و کاربلد در ژاپن توجه ویژه ای داشته باشند تا علاوه بر قدرت بخشی به مواضع جمهوري اسلامي ایران در ژاپن، مانع از تکرار این دست تحرکات در آينده باشد.
✅ کانالجامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانهای
👇
https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155