eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
614 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
195 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
علامه حسن زاده و طب و حوزه های علمیه http://teb.ziaossalehin.ir/content/12851
هدایت شده از م رفیعی
🔴 نامه دستور رهبر معظم انقلاب به نمکی وزیر بهداشت دولت روحانی، برای بررسی نامه دکتر طریقت منفرد در مورد طب ایرانی اسلامی 🔹 دکتر طریقت منفرد از اساتید مبرز طب ایرانی و وزیر اسبق بهداشت کشور، نامه ای خدمت رهبر معظم انقلاب می نویسد و از ضرورت پرداختن کشور به طب ایرانی اسلامی می گوید و به همراه آن، نامه جمعی از فعالان و پژوهشگران مکتب طب ایرانی اسلامی به پیوست جهت ملاحظه و بررسی ایشان قرار می دهد. 🔹 حضرت آقا بعد از ملاحظه این نامه مهم دکتر طریقت منفرد، شخصاً دستور می دهند به رییس دفتر خود آقای گلپایگانی، که نامه دکتر طریقت منفرد به همراه نامه جمعی از فعالان و پژوهشگران مکتب طب ایرانی اسلامی، جهت بررسی و اعلام نتیجه به وزیر بهداشت دولت روحانی یعنی نمکی ارسال شود. 🔹 علی رغم دستور رهبر انقلاب جهت اعلام نتیجه بررسی این نامه و بعد از گذشت بیش از یک سال، نمکی وزیر بهداشت دولت روحانی که با آمدن دولت جدید کنار گذاشته شد، چنین کاری را انجام نداد ! / خبر مهم 🔷🔹💉🔹🔷
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=21359
توصیف‌های مبالغه‌آمیز از ولایت فقیه ولایت فقیه یکی از مهم‌ترین موضوعات فقهی، حقوقی و سیاسی زمانه‌ی ما به شمار می‌رود. از این رو طبیعی است که در کانون توجه قرار داشته باشد و پیرامون آن بحث‌های بسیاری صورت گیرد. بخشی از مباحث پیرامونی مسأله‌ی ولایت فقیه نیز بیان توصیفات مبالغه‌آمیز درباره‌ی آن است. این توصیف‌ها دلایل گوناگونی دارد؛ مثلاً گاهی امر بر گویندگان مشتبه شده و برداشت نادرستی از موضوع دارند. گاهی از روی محبت و ناتوانی در کنترل احساسات غلوّ می‌کنند. گاهی با هدف دفع تبلیغات و هجمه‌های دشمنان مبالغه می‌کنند تا کوبنده و حماسی سخن گفته باشند. ولایت فقیه مایه‌ی قوام جامعه‌ی اسلامی و عمود خیمه‌ی انقلاب است و به همین دلیل، مواجهه‌ی غیر علمی و غلوّآمیز با آن پیامدهای بسیاری دارد. از جمله این‌که دوستان را به اشتباه می‌اندازد یا منتقدان را به موضع‌گیری غیر منصفانه و انکار اصل موضوع وامی‌دارد یا بهانه‌ی خوبی به دست مخالفان می‌دهد. توصیف‌های مبالغه‌آمیز ممکن است در‌باره‌ی شخصیت و اوصاف ولی فقیه صورت گیرد. مانند این که بعضی اوصاف اختصاصی معصومین علیهم‌السلام را بر او تطبیق می‌دهند. رهبر معظم انقلاب بارها و مکرراً به این قبیل توصیف‌ها واکنش نشان داده و از آن گلایه کرده‌اند. ایشان در واکنش به یکی از این توصیف‌ها اظهار داشته‌اند: «مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولیّ‌عصر ارواحنافداه هست، این‌ها را تنزل بدهیم در سطح انسان‌های کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر»۱ ولایت مطلقه به معنی آن نیست که رهبری هر وقت که اراده کند، می‌تواند آن ساز و کار را نقض کند. رهبری به نظم حقوقی کشور ملتزم است. با این همه ممکن است نظام دچار معضلی شود که ساز و کار پیش‌بینی شده در قانون نتواند آن را حل نماید. ایشان همچنین در مناسبتی دیگر بیان فرموده‌اند: «وقتی کسانی اسم مبارک امیرالمؤمنین علیه‌السلام یا اسم مبارک ولیّ‌عصر روحی‌فداه را می‌آورند، بعد اسم ما را هم دنبالش می‌آورند، بنده تنم می‌لرزد.»۲ البته مقصود نگارنده از توصیف‌های مبالغه‌آمیز جملاتی نیست که از روی ارادت و با هدف تکریم ولیّ امر مسلمین بیان می‌شود. اظهار محبت درباره‌ی کسی که بار سنگین اداره‌ی جامعه‌ی اسلامی را در عصر غیبت بر دوش می‌کشد، امری لازم و قابل ستایش است. به‌ویژه وقتی دشمنان در تلاشند تا جایگاه رهبری را تضعیف کنند. لکن همان‌طور که رهبر انقلاب فرموده‌اند، اظهار محبت نباید موجب بیان تعابیر و اوصاف مبالغه‌آمیز شود.۳ توصیف‌های مبالغه‌آمیز گاهی مربوط به اختیارات ولیّ فقیه است. در برخی از این توصیف‌ها، گوینده چنان غلوّ می‌کند و موقعیتی را برای ولیّ فقیه تعریف می‌نماید که حتی بر خلاف نصوص شرعی و حکم عقل سلیم است. این رفتار در واقع به تضعیف ولایت فقیه منجر می‌شود، زیرا زمینه‌ی پذیرش آن را نزد بعضی از مردم و به‌ویژه جوانان تحصیل‌کرده از بین می‌برد. چنین توصیفاتی را متأسفانه گاهی بعضی موجّهین باسواد نیز بیان می‌کنند که تبعات بیشتری دارد. باری! نگارنده بر مبنای وظیفه‌ی روشنگری و دفاع صحیح از نظریه‌ی ولایت فقیه، بعضی توصیف‌های مبالغه‌آمیز را در این نوشته ذکر می‌کند و آن را مورد نقد قرار می‌دهد. انتظار می‌رود نوشتار کنونی بعضی سوء تفاهم‌ها را رفع کند و به روشن‌شدن حقیقت کمک نماید. صاحب این قلم سرمایه‌ی علمی خود را ناچیز می‌داند و از نقد خوانندگان گرامی استقبال می‌نماید. ۱. ولایت بر شریعت یا مجری شریعت؟ بعضی به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا شرع مقدس نیز تحت ولایت فقیه است و او همان‌طور که بر مردم و اموال آنان ولایت دارد، بر احکام شرعی نیز ولایت دارد و می‌تواند آن را تغییر دهد یا هر وقت که خواست، آن را تعطیل نماید. این سخن مبالغه‌ای بیش نیست و ولیّ فقیه مجری شریعت است و ولایت او در چهارچوب احکام شرع مقدس است. او یا هیچ‌کس دیگر، حتی رسول گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله نمی‌تواند حکمی از احکام اسلام را تغییر دهد.۴ اصولاً حکومت در اسلام مطلوبیت ذاتی ندارد و وسیله‌ای برای اجرای احکام اسلام است.۵ به همین دلیل، حضرت علی علیه‌السلام حکومت و فرماندهی بر مسلمانان را از کفش وصله‌دار خود بی‌ارزش‌تر می‌داند، مگر آن‌که از طریق آن بتواند حقی را برقرار و باطلی را بردارد.۶ پادکست: نوح کشتی‌بان
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=21359
در همین بحث باید به مسأله‌ی تزاحم احکام شرعی در مقام اجرا اشاره کنم. هر گاه اجرای هم‌زمان دو یا چند دستور دینی امکان پذیر نباشد و اجرای هر کدام، سبب ترک حکم دیگر گردد، چاره‌ای جز ترجیح و تقدیم حکم اهمّ بر حکم مهم نیست. قاعده‌ی «تقدیم اهمّ بر مهم» یک قاعده‌ی عقلی مورد تأیید شرع مقدس است.۷ رفع تزاحم از احکام اسلامی بر عهده‌ی ولیّ فقیه است. او وقتی که دستورهای اسلام را در سطح جامعه پیاده می‌کند، به طور طبیعی ممکن است با مواردی مواجه ‌شود که لازم باشد بعضی از قوانین، موقتاً اجرا نشوند و به جای آن، قوانین مهم‌تری اجرا گردد. این مسأله مقتضای اصل تزاحم است و به تغییر یا تعطیل احکام اسلامی ارتباطی ندارد.۸ ۲. صاحب‌اختیاری در حوزه‌ی امور خصوصی یا ولایت بر امور عمومی؟ مقصود از امور خصوصی آن بخشی از مسائل زندگی مردم است که کاملاً جنبه‌ی شخصی دارد و به اداره‌ی جامعه مربوط نیست. این امور از حوزه‌ی بحث ولایت فقیه خارج است و تسرّی ولایت فقیه به این امور نادرست است. لکن بعضی به گونه‌ای سخن می‌گویند که گویا ولیّ فقیه در امور خصوصی زندگی مردم نیز صاحب‌اختیار آنان است. امام خمینی رحمه‌الله در مقام تبیین ولایت عامّه یا مطلقه‌ی فقیه می‌نویسد: «همه‌ی اختیاراتی که در خصوص ولایت و حکومت برای پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله و ائمّه علیهم‌السّلام معیّن شده است، عیناً برای فقیه نیز معیّن و ثابت است.»۹ ایشان برای پیشگیری از برداشت‌های ناروا سپس می‌نویسد: «اگر ولایتی، از جهت دیگر غیر از زمامداری و حکومت، برای ائمّه سلام‌اللّه‌علیهم معیّن و دانسته شود، در این صورت، فقها از چنین ولایتی برخوردار نخواهند بود.»۱۰ ایشان سپس به بعضی مصادیق امور خصوصی اشاره می‌کنند و می‌نویسند: «اگر بگوییم امام معصوم راجع به طلاق‌دادن همسر یک مرد یا فروختن و گرفتن مال او -اگرچه مصلحت عمومی هم اقتضا نکند- ولایت دارد، این دیگر در مورد فقیه صادق نیست و او در این امور ولایت ندارد.»۱۱ روشن است که مثال‌های مذکور در این عبارت تا وقتی از حوزه‌ی ولایت فقیه خارج است که به لحاظ ماهوی جنبه‌ی خصوصی داشته باشد، اما اگر مثلاً مردی به همسرش ستم کند و زن نزد حاکم دادخواهی کند، در این صورت مسأله‌ دیگر خصوصی نخواهد بود و حاکم اسلامی به اقتضای ولایتی که دارد، مداخله می‌کند. بنابراین همسانی اختیارات ولی فقیه و معصومین علیهم‌السلام مربوط به امور سیاسی و اجتماعی است و ربطی به امور خصوصی زندگی مردم ندارد. ممکن است از آیه‌ی شریفه‌ی «النَّبِیُّ أَوْلی‌ بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ»۱۲ ولایتی برای پیامبر در امور خصوصی زندگی مردم اثبات شود۱۳ لکن باید توجه داشت که ولایت پیامبر بر امور خصوصی زندگی مردم، ناشی از سمت نبوت آن بزرگوار است و ربطی به مسأله‌ی سیاست و حکومت ندارد تا به حاکم اسلامی غیر معصوم منتقل گردد و مقصود امام خمینی رحمه‌الله در عبارت سابق‌الذکر همین است. از آن‌چه بیان شد، به‌خوبی معلوم است که تشبیه و توصیف برخی منتقدین و مخالفین، از ولایت فقیه به «ولایت بر محجورین»۱۴ صحیح نیست و این سخن اگر از سر غرض‌ورزی نباشد، ناشی از فهم نادرست موضوع و متأثر از بعضی سخنان مبالغه‌آمیز است، زیرا ولایت فقیه عبارت از ولایت بر جامعه‌ی خردمندان است و با ولایت بر محجوران تفاوت ماهوی دارد.۱۵ ۳. ولایت بر قانون اساسی یا ولایت قانونمند؟ برخی می‌پندارند که قانون اساسی تحت ولایت فقیه قرار دارد و ولایت مطلقه به معنی فعّال ما یشاء بودن است، و او ملزم نیست قوانین کشور را رعایت نماید بلکه حاکم بر قانون اساسی است. این تلقی از ولایت مطلقه‌ی فقیه اگر به معنی آن باشد که ولیّ فقیه التزامی به قانون اساسی ندارد، به لحاظ حقوقی نادرست و با مواضع صریح مقام معظم رهبری ناسازگار است. ایشان در سخنانی در این خصوص اظهار داشته‌اند: «بعضی‌ها خیال می‌کنند که این ولایت مطلقه‌ی فقیه که در قانون اساسی آمده، معنایش این است که رهبری مطلق‌العنان است و هر کار که دلش بخواهد، می‌تواند بکند. معنای ولایت مطلقه این نیست. رهبری بایستی مو به مو قوانین را اجرا کند و به آنها احترام بگذارد.»۱۶ ممکن است از آیه‌ی شریفه‌ی «النَّبِیُّ أَوْلی‌ بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» ولایتی برای پیامبر در امور خصوصی زندگی مردم اثبات شود لکن باید توجه داشت که ولایت پیامبر بر امور خصوصی زندگی مردم، ناشی از سمت نبوت آن بزرگوار است و ربطی به مسأله‌ی سیاست و حکومت ندارد تا به حاکم اسلامی غیر معصوم منتقل گردد.
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=21359
ایشان در مناسبتی دیگر اظهار داشته‌اند: «مسئولان قوه‌ی مجریه، نمایندگان مجلس، مسئولان قوه‌ی قضاییه، با اختیارات کامل و قانونی، وظایف خود را انجام می‌دهند و ممکن است تصمیماتی بگیرند که رهبری با آن مخالف باشد، اما رهبری نه حق دارد، نه می‌تواند و نه قادر است که در این مسائل دخالت کند، مگر در جایی که اتخاذ سیاستی، به کج‌شدن راه انقلاب منجر می‌شود که طبعاً در این هنگام به مسئولیت‌های خود عمل خواهد کرد.»۱۷ سخنان فوق از سر تواضع نیست. حقیقتاً قید مطلقه در قانون اساسی مجوّز قانون‌شکنی نمی‌دهد، بلکه یک ظرفیت حقوقی ویژه‌ای ایجاد می‌کند که رهبری بتواند با ساز و کار تعریف‌شده و قانونمند، معضلات غیر قابل پیش‌بینی را تدبیر نماید. در یک تحلیل حقوقی کوتاه، موارد اعمال ولایت به سه نوع تقسیم می‌گردد: ۱) اموری که قانون اساسی آن را در ردیف اختیارات رهبری قرار داده است. ۲) اموری که قانون اساسی نسبت به آن ساکت است و نفیاً و اثباتاً مطلبی ندارد. تصمیمات رهبری در این حوزه هیچ محذور حقوقی ندارد، زیرا آن‌چه در ردیف اختیارات رهبری در قانون اساسی ذکر شد، تمثیل است و تعیین نمی‌باشد. اگر مقصود کسانی که ولایت فقیه را فراقانونی می‌شمارند این معنی باشد، سخنی قابل قبول است. ۳) اموری که در قانون اساسی ساز و کاری معیّنی دارد. ولایت مطلقه به معنی آن نیست که رهبری هر وقت که اراده کند، می‌تواند آن ساز و کار را نقض کند. رهبری به نظم حقوقی کشور ملتزم است. با این همه ممکن است نظام دچار معضلی شود که ساز و کار پیش‌بینی شده در قانون نتواند آن را حل نماید. در این صورت رهبری از ظرفیت بند ۸ اصل ۱۱۰ قانون اساسی۱۸ برای تدبیر آن استفاده می‌نماید، لکن باید توجه شود که این اختیار و ظرفیت را قانون اساسی ایجاد کرده است و فراقانونی یا غیر قانونی شمرده نمی‌شود و این از امتیازات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که به ‌گونه‌ای تنظیم گردید تا زمینه‌ای برای نقض آن باقی نماند. ۴. فقیه عادل یا فقیه معصوم؟ بعضی برای آن که لزوم اطاعت مطلق از ولی فقیه را اثبات نمایند، می‌کوشند به نوعی وی را خطاناپذیر و مصون از اشتباه بخوانند. در باره‌ی این سخن مبالغه‌آمیز ملاحظاتی وجود دارد: الف) رهبری در اسلام و در قانون اساسی جمهوری اسلامی۱۹ ایران فقیه عادلی است که سیاست‌ورزی می‌داند و بر مبنای اصل رجوع به خبره و بهره‌مندی از اصل مشورت تصمیم‌هایی می‌گیرد. احتمال خطا در تصمیم‌های فقیه عادل و آگاه از فنون سیاست و مدیریت و با بهره‌گیری از عقل جمعی اخذ می‌کند، هر چند محتمل ولی بسیار ضعیف است و می‌توان به آن اعتماد کرد. در عین حال، قابل اعتماد بودن تصمیم‌های ولی فقیه هیچ ربطی به عصمت ندارد. ب) وجوب اطاعت از فرامین ولی فقیه مشروط به نفی احتمال خطا نیست. هیچ‌کس نمی‌تواند به بهانه‌ی این که فرمان رهبری اشتباه است یا ممکن است اشتباه باشد، از اطاعت وی شانه خالی کند. اگر چنین بشود، هرج و مرج و اختلال در نظام پدید می‌آید. همه‌ی مردم و از جمله نخبگان و صاحب‌نظران باید از اوامر رهبری اطاعت کنند. لزوم اطاعت از ولی فقیه نافی آن نیست که اشخاص صاحب‌نظر به طریقی مناسب نظر کارشناسی خود را در خصوص نظرات رهبری بیان کنند. هر کسی می‌تواند ناقد قانون یا احکام و اوامر رهبری باشد، اما «نقد» غیر از «نقض» است؛ همان‌گونه که نقد با عیب‌جویی نیز تفاوتی آشکار دارد.
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=21359
پی‌نوشت‌ها: ۱. سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با نیروهای مسلح شمال کشور و خانواده‌های آنان در نوشهر، ۱۳۹۱/۶/۲۸ ۲. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جوانان استان اصفهان‌ ۱۳۸۰/۸/۱۲ ۳. بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان شمالی ۱۳۹۱/۷/۲۰ ۴. در آیات ۴۷ تا ۴۴ سوره‌ی مبارکه‌ی الحاقّة آمده است: «وَ لَوْ تَقَوَّلَ عَلَیْنا بَعْضَ الْأَقاویلِ * لَأَخَذْنا مِنْهُ بِالْیَمینِ * ثُمَّ لَقَطَعْنا مِنْهُ الْوَتینَ * فَما مِنْکُمْ مِنْ أَحَدٍ عَنْهُ حاجِزینَ» و نیز در آیه‌ی ۱۵ سوره‌ی مبارکه‌ی انعام آمده است: «قُلْ إِنِّی أَخافُ إِنْ عَصَیْتُ رَبِّی عَذابَ یَوْمٍ عَظیمٍ. ۵. امام خمینی، ولایت فقیه، مؤسسه‌ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ هشتم، تهران، ۱۳۷۸، ص۴۴. ۶. «فَقَالَ علیه‌السلام وَ اللَّهِ لَهِیَ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ إِمْرَتِکُمْ إِلَّا أَنْ أُقِیمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلاً»؛ نهج‌البلاغة، خطبه‌ی ۳۳. ۷. عبدالله جوادی آملی، ولایت فقیه (مرکز نشر اسراء، چاپ اول، قم، ۱۳۷۸)، ص۲۴۵. ۸. همان. ۹. «فللفقیه العادل جمیع ما للرّسول و الأئمّة (علیهم‌السّلام)؛ ممّا یرجع إلی الحکومة و السیاسة، و لا یعقل الفرق»؛ سید روح الله موسوی خمینی، کتاب البیع (مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی قدس سره، چاپ اول، تهران)، ج2، ص626. همین مطلب را پیش از امام خمینی، دیگران نیز نوشته‌اند؛ مانند مرحوم نراقی که نوشته است: «کلّ ما کان للنّبی و الإمام -الذین هم سلاطین الأنام و حصون الإسلام- فیه الولایة و کان لهم، فللفقیه أیضا ذلک، إلّا ما أخرجه الدلیل من إجماع أو نصّ أو غیرهما»؛ مولی احمد نراقی، عوائد الأیام فی بیان قواعد الأحکام (انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی، چاپ اول، قم، ۱۴۱۷، ص۵۳۶. ۱۰. «إذا ثبتت لهم (علیهم‌السّلام) ولایة من غیر هذه الناحیة فلا»؛ سید روح الله موسوی خمینی، کتاب البیع، ج۲، ص۶۵۴. ۱۱. «فلو قلنا: بأنّ المعصوم (علیه‌السّلام) له الولایة علیٰ طلاق زوجة الرجل، أو بیع ماله، أو أخذه منه و لو لم تقتضه المصلحة العامّة، لم یثبت ذلک للفقیه، و لا دلالة للأدلّة المتقدّمة علیٰ ثبوتها له حتّی یکون الخروج القطعیّ من قبیل التخصیص»؛ همان. ۱۲. سوره‌ی احزاب (۳۳)، آیه‌ی ۶. ۱۳. ناصر مکارم شیرازی، بحوث فقهیة هامة (انتشارات مدرسة الإمام علی بن أبی طالب علیه‌السلام، چاپ اول، قم)، ص۳۹۹. ۱۴. محجور به کسانی اطلاق می‌گردد که به دلیل صغر سن یا جنون و سفاهت تحت ولایت پدر یا جد پدری هستند یا برای اداره‌ی امور آن قیّم تعیین می‌گردد. ۱۵. نک: عبدالله جوادی آملی، پیشین، ص۱۲۵. ۱۶. سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع استادان و دانشجویان قزوین، ۱۳۸۲/۹/۲۶. ۱۷. سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع مردم کرمانشاه، مهر ماه ۱۳۹۰ ۱۸. حل‌ معضلات‌ نظام‌ که‌ از طرق‌ عادی‌ قابل‌ حل‌ نیست‌، از طریق‌ مجمع تشخیص‌ مصلحت‌ نظام‌. ۱۹. اصل ۱۰۹ قانون اساسی جمهوری اسلام ایران: «شرایط و صفات‌ رهبر: ۱) صلاحیت‌ علمی‌ لازم‌ برای‌ افتا در ابواب‌ مختلف‌ فقه‌. ۲) عدالت‌ و تقوای‌ لازم‌ برای‌ رهبری‌ امت‌ اسلام‌. ۳) بینش‌ صحیح‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌، تدبیر، شجاعت‌، مدیریت‌ و قدرت‌ کافی‌ برای‌ رهبری‌. در صورت‌ تعدد واجدین‌ شرایط فوق‌، شخصی‌ که‌ دارای‌ بینش‌ فقهی‌ و سیاسی‌ قوی‌تر باشد، مقدم‌ است‌.»
🏴 بسم الله الرحمن الرحیم ▪️انا لله و انا الیه راجعون ▪️ درگذشت فرهیخته گرامی و حامی سرسخت طب اسلامی ایرانی، برادر گرامی ام جناب آقای دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم را به محضر خانواده محترم، ملت ایران، جامعه طب اسلامی ایرانی، دوستان و آشنایان ایشان تسلیت عرض می نمایم. ▪️ زبان از بیان غم فقدان قاصر و قلم از نوشتن خدمات و زحمات صادقانه ایشان در حمایت از طب اسلامی ایرانی ناتوان است. ▪️اینجانب هرگز حمایت‌ها و پیگیری های ایشان را در راستای احیای طب اسلامی ایرانی، فراموش نمی کنم و از پروردگار متعال برای ایشان غفران و رحمت لایزال الهی و برای خانواده محترمشان صبر و استقامت را مسئلت دارم. حکیم دکتر حسین روازاده •┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•        🌐 ravazadeh.com ✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده ➡️ t.me/ravazadeh 📸 lnstagram.com/dr.ravazadeh.ir ✴️ eitaa.com/ravazadeh 🆔 splus.ir/ravazadeh
✅ نظر رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) پیرامون طب غربی (استعماری) اگر کسی از طب اروپایی، یا زندگی اروپا مآبی انتقادی کند مورد هو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل کرده ما ساقط میشود. لیکن با همه حال ممکن است در بین آنان کسانی به فکر بیفتند و سنجش های کرده راهی به خطاکاریهای خود پیدا کنند غرب همه چیز استعماری دارد، طب استعماری نیز دارد..... ... یکی از دکترهای امروزی میگفت بر ما و بر دکترهای بزرگ این کشور ثابت شده که کاری از طب اروپا جز جراحی برنمی آید و داروهای اروپایی معالج نیست، بلکه مسکنی است که ما به کار میبریم و انتظار آنرا داریم که دوره خود را طی کند و یا به خوبی و یا به هلاکت منجر شود. گفتم پس چرا دکترها این مطلب را به مردم نمیگویند. گفت: کسی قدرت گفتار را ندارد و درست گفت. میدانیم علومی که در شرق بود، دسیسه ها اسباب این شد که عقب بزنند آنها را و به جای آن علوم غرب را بیاورند. دانشهایی که در شرق بود و اروپا از آن تقلید میکرد دست های آمد آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت و الان وضع ما وضعی شده است که خیال میکنیم که هر چی هست در غرب است و ما هیچ چیز نداریم... امروز همه چیز کشور ما با هم جور است و تا یک شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح نخواهد شد. امروز اگر کسی از طب اروپایی، یا زندگی اروپا مآبی انتقادی کند مورد هو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل کرده ما ساقط میشود. لیکن با همه حال ممکن است در بین آنان کسانی به فکر بیفتند و سنجش های کرده راهی به خطاکاریهای خود پیدا کنند و برای دوره های بعد از این زمان طرفدارانی هم برای این مسلک پیدا شود و قدم هایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود. هان ای نویسندگان! به خود آیید و از بی خردان نهراسید و گفتنی ها را بگویید و زندگی پرآشوب اروپا چشم تان را از حقایق نبندد. همه شنیدید در زمان تصدی رضا خان همین شاه کنونی به تیفوئید مبتلا شد، در وقتی که تمام دکترهای درجه اول کشور از درمان آن مأیوس شدند ، طبیب طالقانی با دستور طب قدیم او را معالجه کرد. خوب بود با چنین امتحانی رضاخان با زمام داران آن روز به فکر این بیفتند که طب کشور خود ما نیز دستکم به حساب بیاید لیکن به قدری اینها خود را باختند ، و انگاره را از دست دادند، که حاضر نیستند برای خود جزئی فضیلت قائل شوند و با حسن و هوش خود هر طور شده است مبارزه میکنند که مبادا برخلاف اروپا سخنی بگویند!!! کتاب کشف الاسرار
قانونی تحت عنوان «قانون الزام تزریق واکسن ضد کزاز برای بانوان قبل از ازدواج» در سال 1367 در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که در تبصره‌ای آورده است:‌ «در مورد واکسیناسیون‌های دیگر، تعیین نوع واکسن و گروه سنی و منطقه تزریق واکسن بر اساس تشخیص و لزوم و اعلام وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود. کلیه دستگاهها و واحدهای مربوطه موظف به همکاری هستند و تمام افرادی که بر اساس اعلام وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشمول تزریق واکسن می‌شوند، مکلفند در مدت تعیین شده نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند». https://rc.majlis.ir/fa/law/show/91506 🔸غافل از اینکه این قانون و تبصره آن ماده ۵۸ «قانون حمایت از خانواده» مصوب ۱۳۹۱ صراحتا نسخ شده است و فاقد اعتبار و غیرقابل استناد است: https://rc.majlis.ir/fa/law/show/840814 🔹وقتی به هر قیمت دنبال توجیه روشی اشتباه باشند، توجه نمی کنند که تبصره موصوف اگر کماکان اعتبار داشت هم به لحاظ اینکه در حیطه قانون خاص است، فقط برای واکسیناسیون قبل از ازدواج لازم الرعایه بود. ▪️دکترجاویدنیا،حقوقدان
۲۱ تیرماه ۷۸ و تنها سه روز بعد از آغاز نا آرامی‌ها توسط ضدانقلاب در تهران، جمع کثیری از مردم و دانشجویان با حضور در بیت رهبر معظم انقلاب پای سخنان تاریخی معظم له نشستند؛ سخنانی که مصداق "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" بود. رهبر معظم انقلاب در سخنانی که در بطن آن اوج مروت و اخلاق‌مداری رهبر یک جامعه دینی نمایان است، در پی غائله ۱۸ تیر به جوانان فرمودند: مگر من بار‌ها نگفته‌ام در اجتماعات کسانى که مخالفند، هیچ کس نباید رفتار خشونت‌آمیز داشته باشد؛ چون این، دشمن را خوشحال مى‌کند. بار‌ها ما این حرف را گفتیم، چرا گوش نکردند؟! چرا گوش نمى‌کنند؟! حتى اگر یک حرفى که خون شما را به جوش مى‌آورد به زبان آورند - مثلاً فرض کنید اهانت به رهبرى کردند - باز هم باید صبر و سکوت کنید. اگر عکس مرا هم آتش زدند و یا پاره کردند، باید سکوت کنید.
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
رئیسی: اولویت بعدی دولت تنظیم بازار است 🔹پس از موفقیت اولیه در واکسیناسیون گسترده، اولویت بعدی تنظیم بازار است. 🔹همه بخش‌های دولت باید تنظیم بازار را اولویت جدی و اول خود بدانند. @TasnimNews
✍طب الرضا طِبُّ الإمام الرّضا علیه‌السلام یا اَلرّسالَةُ الذّهبیة مشهور به طب الرضا رساله‌ای است که امام رضا(ع) آن را به درخواست مأمون عباسی در باب طب و معالجات بدن نگاشت. سید مرتضی عسکری در تحقیق این کتاب، سند روایت را تأیید می‌کند. @qavami
@iovei آیدی تلگرام است
لطفا به لینک ذیل مراجعه کرده به ضرورت به کار گرفتن طب سنتی در نظام سلامت رای دهید https://www.farsnews.ir/my/c/41091
. دوستان سلام مورد اضطراری هست با محبت های شما میخوایم برای دختر خانم تازه عروس جهیزیه بخریم... . 6273817010046039 شماره کارت گروه جهادی روحانی شهید میرزاکوچک . مبلغ مورد نیاز حداقل ۱۵ میلیون 1400/07/14 .
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
📋 جعلِ روایت برای القایِ جدایی بین علم و دین - در برخی منابع رواییِ اهل سنت حدیثی نقل شده است معروف به روایتِ" تأبیر النخل" : + حدثنا على بن محمد، حدثنا عبید الله بن موسى، عن إسرائیل، عن سماک، أنه سمع موسى بن طلحة بن عبید الله یحدث عن أبیه، قال: مررت مع رسول الله ص فی نخل فرأى قوما یلقحون النخل فقال: ما یصنع هؤلاء؟ قالوا: یأخذون من الذکر فیجعلونه فی الأنثى قال ما أظن ذلک یغنى شیئا فبلغهم، فترکوه فنزلوا عنها. فبلغ النبی ص فقال إنما هو الظن إن کان یغنى شیئا فاصنعوه فإنما أنا بشر مثلکم و إن الظن یخطئ و یصیب و لکن ما قلت لکم: قال الله- فلن أکذب على الله". (١) - ترجمه: (...با پیامبر خدا (ص) در نخلستانی قدم برمی داشتیم و ایشان گروهی را مشاهده کردند که عمل گرده افشانی بر درختان خرما را انجام می دادند، سپس از اطرافیان پرسیدند که آنان چه می کنند؟ پاسخ داده شد که گرده های درختان نر را بر درختان ماده می پراکنند! پیامبر فرمود: گمان نمی کنم که این کار فایده ای داشته باشد. سخن پیامبر (ص) به گوش کشاورزان رسیده و آنان از کار خود دست برداشتند. پیامبر (ص) با مشاهده این وضعیت فرمودند: سخن من از روی حدس و گمان بوده و من انسانی مانند شما هستم. شما کار خود را انجام دهید؛ چون گمان من ممکن است درست یا نادرست باشد! اما هرگاه از جانب پروردگار سخنی به شما گفتم، مطمئنا بر خدا دروغ نخواهم بست!) + علامه عسکری (ره) فارغ از طریق و سند مشکل‌دار این روایت، به دلیل مخالفت این روایت با اصول قطعی از جمله عصمت نبی مکرم اسلام (ص) از هرگونه خطا و اشتباه ( ما ینطق عن الهوی)، آن را جعلی می دانند. آری! فقط امروزه نیست که مدعیان جدایی دین از علم، قلم می زنند و دائم برای القاء این تفکر ناصواب مشغولند بلکه آن روزها هم برای جدا کردن شأن علمی و حکومتی انبیاء و ائمه (ع) نیز قلم می زدند و جعل حدیث کرده و سهو و اشتباه به پیامبر نسبت می دادند تا بگویند ایشان در سیاست و دیگر امور دنیا از جمله کشاورزی و طب و تربیت و اقتصاد و سیاست عصمت و دخالتی ندارد بلکه از بناء عقلاء (!) پیروی می کردند. ١- سنن ابن ماجه، ج ١، ص ٨٢۵، باب ١۵، تلقیح النخل، ح ٢۴٧٠، دار الفکر، بیروت. 📌جهانِ پساکرونا👇 🌐 @jahanepasakorona ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
اهم سخنان دکتر رضا منتظر در لایو اخیر با موضوع چالشهای کرونا و واکسن: - کرونا در کنار همه صدمات و هزینه های خود یک فایده مهم داشت. ایجاد یک فهم جهانی در مورد ماهیت پشت پرده طب استعماری. من حدود ۱۵ سال پیش در کتاب خود با عنوان " طب اسلامی گنجینه تندرستی" یک فصل کامل به افشای ابعاد سوء استفاده استعمارگران از پزشکی اختصاص دادم و در تمام این سالها به مردم هشدار دادم که دشمنان بشریت با طب خود به ما ضربه می زنند ولی غالبا باور نمی کردند و به زندگی غافلانه خود مشغول بودند. اکنون بیشتر مردم جهان این واقعیت را به چشم خود دیدند و پی بردند که چقدر سازمانهای متولی سلامت در جهان پلید هستند. برخی اوقات لازم است مردم برای رسیدن به یک درک صحیح هزینه بپردازند و کرونا هزینه این درک بود. - ویروس دست ساز کرونا واقعا خطرناک و کشنده است. من انکار نمی کنم که دستهای پیدا و پنهان در حال "کرونا هراسی" هستند ولی با این هم که عده ای با استفاده از واژه "کرونا هراسی" چنین القاء کنند که کرونا دروغ است و چیز مهمی نیست و نیاز به رعایت پروتکل های بهداشتی ندارد مخالفم. - واقعیت این است که مسئولین وزارت بهداشت و ستاد کرونا اشتباهاتی فاحش و مکرر داشته اند. برخی از آنها عملکرد سودجویانه هم داشته اند. بحث واردات داروهای بدون تاثیر و پر عارضه مثل رمدسیویر و تلاش برای واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی نمونه ای از این سودجویی هاست. - طب سنتی در مواجهه با کرونا در موج اول تا چهارم بسیار موفق بود. در موج پنجم هم میزان موفقیت قابل توجه ولی کمتر از گذشته بود. - بسیاری از اخبار و مطالب ضد واکسن در فضای مجازی دروغ و ساختگی است که با دو هدف می‌تواند منتشر شده باشد: • ترساندن مردم از تزریق واکسن و تداوم انتشار بیماری • تخریب وجهه واکسن‌های بومی کشورهای مستقل برای فروش بیشتر واکسنهای خودشان - در بحث واکسن فضای داخل کشور شبیه استادیوم آزادی شده است. موافقان و مخالفان واکسن مثل طرفداراران پرسپولیس و استقلال بدون تفکر و تحقیق زنده‌باد، مرده‌باد سر می‌دهند در حالی که عرصه علم و دانش، صحنه تعصب و تقابل کورکورانه نیست. - حقیقت آن است که برخی واجب است واکسن بزنند و برخی هم نیاز به تزریق واکسن ندارند. نکته تعیین کننده در این میان میزان ‌قدرت سیستم ایمنی افراد است. - ما گفته‌ایم مهمترین اصل در پیشگیری از کرونا تقویت سیستم ایمنی است ولی این امر در عرض چند روز اتفاق نمی‌افتد، کسی که طی سالهای گذشته سبک زندگی درستی نداشته در معرض خطر است. در واقع این که او الان مجبور است واکسن بزند به خاطر عملکرد گذشته خود اوست و نباید آن را به حساب ناتوانی طب سنتی گذاشت. - افرادی که ریه ناسالمی دارند (در اثر مصرف دخانیات یا مصدومیت شیمیایی و ...) و یا بیماری زمینه ای دارند (دیابت، قلبی، کلیوی و ...) اضافه وزن دارند، تغذیه سالمی ندارند، ورزش و تحرک ندارند، بی خوابی و شب بیداری دارند، پر استرس هستند، در اینها سیستم ایمنی ضعیف است و اگر کرونا بگیرند ممکن است وضعیت آنها مخاطره آمیز شود پس باید واکسن بزنند. - ای کاش عملکرد مسئولیت وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی در ۴۰ سال گذشته به گونه ای بود که مثل برخی کشورها مردم ما از سطح سلامت بالایی برخوردار بودند ولی متاسفانه چنین نبوده است. شما به ندرت یک ‌محصول کشاورزی سالم‌ پیدا می کنید.‌ مصرف زیاد داروهای شیمیایی و محصولات غذایی ناسالم بدن های ما را بسیار آسیب پذیر کرده است. در این زمینه هم مسئولین مقصرند و هم مردمی که در همه این سالها سکوت کردند و مصرف کننده این محصولات بوده و هستند. - در شرایط فعلی به سه دلیل مجبوریم واکسن مطمئن داخلی را برای خیلی از مردم تجویز کنیم. • سطح ایمنی پایین ناشی از سبک زندگی غلط آنها • عدم دسترسی همه مردم کشور به اطبای سنتی • در اختیار نداشتن بیمارستان‌های طب سنتی برای بستری و تحت نظر قرار دادن بیماران بد حال - واکسن اجباری: با اجباری شدن واکسن هم مخالف هستیم. هرکس باید برحسب قدرت بدنی و شناختی که از سبک زندگی و توان سیستم ایمنی خود دارد در مورد واکسن زدن یا نزدن تصمیم بگیرد. - در شرایط فعلی تأیید واکسن برای خیلی از مردم همانند حرکت اجباری یک شطرنج باز می‌باشد و در راستای همان اصلی که فقهاء می‌گویند که "دفع افسد با فاسد" جایز است. - با این توضیحات مشخص شد که ما هم خطر کرونا را جدی می‌دانیم و هم عوارض واکسن‌ها را تأیید می‌کنیم. این که بعضا خطرات کرونا و عوارض واکسن هر دو را گوشزد می‌کنیم به حساب تناقص‌گویی نگذارید. واقعیتهای هر دو طرف عرصه و تجربه ۲۰ ماه طبابت و برخورد با بیماران ما را به چنین درکی رسانده است. لینک لایو https://www.instagram.com/tv/CUqFjyHoqya/?utm_medium=copy_link @drezamontazer
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ امام رضا شده گنبدطلا، کبوتر و غذای حضرت! خود حضرت انگاری در حرم گم شده! 🔺رحیم پور ازغدی: به گفته امام رضا تشکیلاتی که باب انتقاد و نهی از منکر را می‌بندد، محارب با خداست. @Afsaran_ir
نگاه تمدنی با نگاه انحصاری به تعدادی روایت متفاوت است.
♦️ چهارمین جلسه پایگاه تاریخ و سیره اهل البیت (ع) قرارگاه قرآن و عترت حوزه علمیه خراسان 🔷تاریخ: دوشنبه 1400/07/19 🔷ساعت شروع: 6 ساعت پایان: 8 🔷مکان: مدرسه تخصصی قرآن و عترت 🔷موضوع جلسه: بررسی و تدوین طرحنامه رتبه بندی اساتید تاریخ و سیره اهل البیت(ع)