eitaa logo
بشیرا نذیرا - سراجا منیرا
615 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
195 فایل
کانالی فقط در جهت با شما بودن. میخواهم آنچه برای خود میپسندم برای شما هم به اشتراک بگذارم @bashirseraji13 https://eitaa.com/joinchat/3758751752Cb9a64376c2
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ‏آقای رییسی سه‌شنبه شب با مردم گفتگو خواهند کرد. خیلی خوبه که ایشان بر خلاف روحانی، به افکار عمومی بی‌توجه نیستند. به نطرم از جمله مهمترین سئوالات مردم اینهاست: ۱. چرا در ‎ مدیران جدید و جابجایی مدیران میانی دولت روحانی که مسببان وضع موجودند، تعلل می‌شود؟ ۲. اولویت اول دولت را ساماندهی بازار سرمایه و ‎ اعلام کردید، سئوال این است که چرا تا الان موفق نبودید؟ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
⁉️ چرا برای ما اهمیتی ندارد؟! یا برای جهاد تبیین چه چیزهایی نباید داشت 1⃣ بی‌مسئله‌گی مسئله نداشتن بزرگترین علت بی‌کُنشی ما در برابر ظلم هایی است که به می شود. در جهاد تبیین باید نقطه درگیری را فهمید، را شناخت و در موقعیتش قرار گرفت و این همه با مسئله‌مندی به دست می آید. بی مسئله گی نسبت به موقعیت خاص جمهوری اسلامی و چالش هایی که با آن در مسیر تمدنی اش مواجه است، امکان و دفاع را سلب می کند. 2⃣ بی مهارتی جهاد تبیین نیازمند مهارت‌هایی است، از قدرت گرفته تا هنر . اما ما فنون و مهارت های لازم برای تبیین را نداریم و تبیین را به بازنشر یک مطلب یا انتشار حرف های شعاری تقلیل می دهیم. حال آنکه امام جهاد تبیین یکی از مهارت های لازم برای تبیین را برگرفته از سیره سلام الله علیها، بزرگترین مجاهد تبیین، غلبه دادن روایت جبهه حق دانسته و می گوید: «این بزرگوار جهاد تبیین را، جهاد روایت را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده». 3⃣ بی جبهه‌ای ما جمع نمی شویم، جبهه نمی شویم. جبهه شدن دو لازمه دارد، قوی، منسجم. ما در هر دو لنگ می زنیم. ارتباطات مان روز به روز در حال ضعیف شدن و سست شدن است و تشکیلات مان روز به روز از هم پاشیده تر. اینجاست که معلوم می شود چرا امامِ جهادِ تبیین را به عنوان محل جهاد تبیین، تعیین کرد. هیئت بیشترین ارتباطات را فراهم می کند و منجسم ترین تشکیلات را شامل است. 4⃣ بی تولیدی مدتهاست که خیلی زده شده ایم چه در امور مادی چه در امور معنوی. با خود لوازمی دارد که باعث پویایی بیشتر آدمی می شود: منطق، متانت، عقلانیت. لازمه جهاد تبیین این است که هر کسی با زبان خودش و با توان خودش مسئله را بشناسد و برای آن حرف تولید کند، کار هنری بسازد، گفتگو کند و پیش برود. تولید فرهنگی و هنری راه حل غلبه دادن روایت در دنیای پیچیده امروز است. 5⃣ بی افقی برای ما مبهم است و نمی دانیم از آن چه می خواهیم. دلیلش هم این است که نمی دانیم از خودمان چه می خواهیم. کسی که برای پیمودن و برای رسیدن داشته باشد، نسبتش را با مسائل تعیین کرده و به می پردازد. در بی افقی ما همین بس که آرزوی شهادت می کنیم اما در جهاد تبیین سرباز پیاده هم نیستیم. ✅ فتأمل را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید 👇 🌐 eitaa.com/joinchat/1481179187C9d1c87f28b
به‌همت بسیج اساتید دانشگاه دامغان 💢 نشست علمی پرسش و پاسخ اساتید دانشگاهی با موضوع: 💠 «بررسی ابعاد سایبرنتیک سانحه‌ی » 🔶🔹 سخنران مهندس محمد علی شکوهیان‌راد - متخصص مطالعات سایبرنتیک - پژوهشگر ارشد آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران - مدرس دانشگاه تهران 📆 ۶ بهمن ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۹ الی ۲۱ به وقت محلی تهران 🌐 لینک ورود به جلسه http://live.du.ac.ir/basij-asatid 🌐 http://cysp.ut.ac.ir 🆔 @ut_cyber
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
4_6015105477619223333.pdf
1.21M
آذرماه 1400 نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، سلسله‌نشست‌هایی را با عنوان «دانشگاه تمدن‌ساز» با هدف تبیین نقش دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی و با محوریت بیانیه گام دوم رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) برگزار کرد. از حقیر نیز دعوت شد که با موضوع اقتصاد بحثی ارائه کنم. این سخنرانی نهم آذرماه 1400 در مسجد دانشگاه تهران ایراد شد. متن کامل این سخنرانی را می‌توانید در شماره امروز فرهیختگان مطالعه فرمایید. @syjebraily
لینک کانال صندوق های قرض الحسنه و خیریه رضویون https://eitaa.com/joinchat/3341156465Cd9c3d957f9
🔆ازدواج عقلانی🔆 🌺 هدف اصلی ما احیای سنت زیبای واسطه گری "ازدواج دائم" است. 🌺 با مدیریت سراجی 🌹ثبت در سازمان جوانان مشهد🌹 ثبت نام @IMAM_MEHRABANEHA313 @ezdevaje_aghlani
بسم رب الحسین (ع) مژده برای عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) حسابی مخصوص ساخت حسینیه در کربلا تشکیل شده، هرکس نسبت به توان خود میتواند ماهیانه یا یکجا مبلغی را به حساب مربوطه واریز نماید و جزو سهامداران مادی و معنوی محسوب گردد لازم به ذکر است که زمین آن معامله شده و طبق اقساط چندماهه درحال تکمیل مبلغ هستیم شماره حساب ساخت حسینیه در کربلا : ۵۶۰۰۵۰ طریقه واریز از لینک زیر: https://bpsandogh.ir/epay/index0150.php
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸خبر فاسق و شِبه علم چیست؟! 🎙 آیت الله ➕ همانطور که قبلا عرض کردیم، دانش بر پایه صرفاً تجربه و آزمون و خطا، گاهی هدف دار میشود و ارزشهای انسانی و دینی را از بین می برد. @Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁☘❒◌🌙◌❒☘❁࿐
جشن ولادت حضرت زهرا س به همت و تلاش مجموعه فرهنگی جهادی شهید مبرا
﷽ هیئت مکتب المهدی (عج) در نظر دارد جهت برپایی مراسمات هفتگی ، اقدام به تهیه سیستم صوت نماید، لذا از شما محبین و رهروان اهل بیت علیهم السلام دعوت میشود در این امر خیر مشارکت بفرمایید و موجبات صدقه جاریه برای خود فراهم نمایید چرا که در ثواب برگزاری مراسمات روضه و شادی اهل بیت علیهم السلام شریک خواهید شد 6395.9911.7198.8520 محمدرضا کوهستانی شماره تماس: 09152040614 09374580451 @HeyatmaktabolMahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅توضیحات آقازاده آیت الله گرایلی از چگونگی احیای پس از مرگ حضرت آیت الله ✳️یا محیی الموتی و ممیت الاحیاء بحق خاصتک و خالصتک اشفه بشفائک ... ❇️برای شفا و طول عمر حضرت آیت الله گرایلی ،این نوکر ابا عبدالله و سرمایه حوزه علمیه خراسان دعا میکنیم . کانال نقد انقلابی حوزه 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/449
▫️باید فرمانده، به مجموعه نشاط دهد. قدرت و نفوذ فرماندهی در سراسر تمام اجزای یک مجموعه است که آن‌ها را به حرکت و نشاط درمی‌آورد و حیات جمعی‌شان را حفظ می‌کند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🌹 ♦️پایان نامه مدرک کارشناسی ارشد، رشتۀ اطلاعات استراتژیک، از دانشگاه امام حسین(ع) را داشت؛ ولی به دلیل علاقه اش بهِ رشـتۀ علوم سیاسی و کسب مدارج عالی، کتاب‌های تست کنکور را تهیه کرده بود و با خودش برده بود سوریه. بهمن ۱۳۹۱ بود که به تهران برگشت و در آزمون سراسری شرکت کرد. نتایج اولیه اعلام شـد و چـون رتبـۀ خوبی به دست آورده بود، رشتۀ علوم سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه‌های مطرح تهـران را در لیست انتخاب رشـته‌اش قرار داد. برنامه‌ریزی کرده بود که وقتی نتایج نهایی انتخاب رشـته اعلام شـد، برای ثبت نام بـه تهران بیاید، ثبت‌نام کند و ترم اول را مرخصی بگیرد و به سوریه برگردد. می‌گفت: «آنجا سرمان شلوغ است.» نتایج نهایی آزمون ۵اردیبهشت۱۳۹۲ ، پنج روز بعد از شـهادتش اعلام شـد؛ زمانیکه اسماعیل در دانشگاه عشق، تحت نظارت و راهنمای استادش عباس(ع) با پایان‌نامۀ «دفاع از حرم»، رتبۀ برتر را کسب کرده بود! 📚 رد پای گل سرخ، ص37 ؛ انتشارات زائر رضوی 🖋خاطره ای از اسماعیل حیدری ▫️ ▫️ ❣️ کانال رسمی حرم مطهر امام رضا(ع) 🆔 @razavi_aqr_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آلکساندر لوکاشنکو رییس‌جمهور بلاروس به تازگی خاطرات کرونایی خود را بازگو کرده و یادآور شده که؛ «بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در ماه جولای ۲۰۲۰ به من پیش‌نهاد رشوه‌ی ۹۴۰ میلیون دلاری در قالب «کمک‌های امدادی کرونا» را دادند و در ازای آن، انتظار داشتند که سیاست‌های «ماسک اجباری» ، «قفل و قرنطینه» ، «منع آمدوشد بسیار سخت‌گیرانه» ، «ایجاد دولت پلیسی» و «تخریب اقتصاد کشور» را به اجرا بگذارم اما نپذیرفتم.» 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
دوستان انقلابی این روزها به جای ارائه راهکار علمی و کاربردی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و... خود را مشغول ورزشگاه زنان و خلع لباس فلانی و ... کرده اند. عزیزان جهاد تبیین خیلی عظیم تر این حرف هاست. تمام کارهای دولت و قوای دیگر را رصد کنیم، نقدسازنده و به موقع انجام شود، راهکار درست و دلسوزانه و به هنگام ارایه گردد. خلأ رسانه ای نظام و انقلاب و اقدامات خوب دولت را پرکنیم. جهاد یعنی شکستن کمر دشمن. بسم الله گام دوم انقلاب را با همان نیت و عمل گام اول به گام سوم برسانیم یاحق @bashirseraj
دوستان عزیز اینکه می‌گوییم خود را مشغول کاری نکنیم، به معنای این نیست که اصلا مطالبه نکنیم (نه افراط نه تفریط) فتأمل التماس دعا
اقلیت واکسن نزده که سالمند بابت اومیکرون گرفتن اکثریت واکسن زده ها عذرخواهی خود را اعلام کردند چرا؟!چون رسانه ها میگن. همین. التماس دعا و تفکر @bashirseraj
هدایت شده از راه مردم
◾️آیت‌الله حسین گرایلی دار فانی را وداع گفت ▪️آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی و تربیت شاگردان، دارفانی را وداع گفت. ▫️به گزارش خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی و تربیت شاگردان و تحمل بیماری در سن 78 سالگی دارفانی را وداع گفت. ▪️این استاد فقید از سال ۱۳۴۳ تدریس را آغاز کرد و ۲۵ سال به تدریس خارج اشتغال داشت و چند سالی در دهه ۶۰ نیز مسئولیت حوزه علمیه خراسان را عهده دار بود. 🔻در بیانیه بیت ایشان آمده است: ▫️بسم الله الرحمن الرحیم ▫️مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ▫️به اطلاع مردم عزیز وشریف و ولایتمدار ایران اسلامی ومشهد مقدس میرساند لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی مجاهد و پیروی امام ورهبری حضرت آیت الله شیخ حسین گرایلی به ملکوت اعلی پیوست."بیت معظم له رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه بالاخص شاگردان و ارادتمندان به ایشان تسلیت گفته و از تمام علما سروران وعزیزانی که در این ایام سخت با دعای خویش و همدردی بیت ایشان را همراهی نمودند کمال تشکر را داریم. زمان ومکان تشیع ومراسمات متعاقبا از طریق مجاری رسمی اعلام خواهد شد. 🌐 اخبار و رویدادهای حوزه خراسان را در کانال خبرگزاری این حوزه دنبال کنید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/4281663544C83a47c9060
هدایت شده از حسین زمانی میقان
‏به این جملات رهبری که امروز مطرح شد حتماً و عمیقاً فکر کنید: گاهی رزمنده‌ای در سنگر خوابش می‌برد و وقتی بیدار می‌شود، نمی‌داند دشمن کدام طرف است، خودی کدام طرف است و سلاح خود را به سمت دوست و خودی نشانه می‌گیرد... ((وصف حال برخی بچه حزب‌الهی‌های امروز)) @hzamanim
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 ثمره خوب بودن باید این باشد ... @Panahian_ir
من به نادرستی رشتۀ حقوق را برگزیده بودم؛ خطائی که البته تا پایان آن را پی‌گرفتم! ✍️ هر کتابی خود، داستانی دارد و تاریخی! سال‌ها پیش هنگامی که دست در کار نگارش پایان‌نامۀ دورۀ کارشناسی ارشد بودم، «گرفتار» شدم؛ دریافته بودم که نظام‌ها و ساختارهای حقوقی سخت مثأثر از بنیادها هستند، بنیادهائی که در طول تاریخ، اندک اندک خود را برکشیده‌اند و روبنا را ساخته‌اند. 👤 یکی از مهم‌ترین و اثرگذارترین این بنیادها، فهم و روی‌کرد انسان به خودش، به این هستی شگفت‌انگیز، به است. آیا «انسان» وجود دارد؟ (نوع مشترکی به نام «انسان» هست؟) ما کیستیم؟ سرشت ما چیست؟ نیک یا بد؟ در آغاز چه بوده‌ایم؟ در پایان چه خواهیم بود؟ مجبوریم که چنان باشیم یا مختاریم؟ نیک‌بختی و سعادت ما در چیست؟ 💫 ما دل در گرو امامانی داریم که آنان را معصوم و هادی می‌دانیم؛ سخنانشان برای ما حجت است، تکیه‌گاه است. پس شایسته بود و هست که برای یافتن پاسخِ پرسش‌هائی به این سترگی، سَری به دریای دانش‌شان بزنیم. 📜 بازگشت و سرزدن به و جستجو در سخنان آنان، روش و شیوه‌ای می‌جست، این شد که نوشته‌ای سامان یافت تا امکان و روش رجوع به آن سخنان نورانی از سوی نویسنده روشن شود (کتابی است در دست نشر). [👈 کتاب «امکان و روش اعتماد به روایات»] 📖 از سوئی، ما در دانشگاه آموزش دیده بودیم و با آثار بزرگانی چون استاد شهید مطهری (ره) آشنا بودیم، از سَر علاقه کتب اندیشمدان حوزۀ را نیز می‌خوانیدم، تقریباً تمامی این آثار از مفهومی بنیادین در اندیشة دینی سخن می‌گفتند که «امّ المسائل» شناخت دین و انسان بود: «فطرت»، فطرت به مثابۀ هستۀ اصلی انسان، چنان توانی داشت تا روی‌کرد را سر و سامان دهد و در برابر تئوری‌های غربی و شرقی انسان‌شناختی سکولار بایستد. 👀 اما مدعیات روی‌کرد فطرت مدعیاتی بود که با روزمرۀ ما، با داده‌های ، و حتی با که بر کل تاریخ از منظر دینی حاکم بود، سازگار نمی‌نمود؛ 😕 🌪 نبود سازگاری، پژوهشگر را به این سوی می‌کشاند تا با خوانش دوباره منابع اصیل و دستِ اول، میزان قوت نظریه را بسنجد. این انگیزه‌ای بود برای آغاز تحقیقی در منابع روائی شیعه در موضوع «انسان». 🌤 اما به آرامی برای نویسنده روشن شد که پایه‌ای‌ترین معنائی که در روایات برای توضیح بنیاد هستی و سرشت انسان و به تبع، توانائی عقل و نیروهای هستی‌اش در رسیدن به سعادت و نیک‌بختی به کار برده می‌شود، واژۀ «طینت» است و دیگر واژگان و معانی به پیروی از این پایه و ای بسا برای توضیح و روشن ساختنش به کار برده می‌شود. ☀️ در ادبیات روائی شیعی، «طینت‌ها» هستند که عهده‌دار بیان چگونگی خلق انسان، کیستی و سرشت انسان هستند و «فطرت» جنبۀ کاملاً فرعی دارد؛ 💡روی‌کرد ، علی‌رغم اشکالات ابتدائی که در ذهن ایجاد می‌کند (که مشهورترین‌شان بحث جبر است) مضامین کم و بیش روشن و قابل دفاعی دارد و برخلاف روی‌کرد فطرت، می‌تواند بسیاری از پدیده‌های انسانی در تاریخ و تجربۀ زیستۀ بشری را تبیین نماید و با خوانش کلی روایات از تاریخ انبیاء، آغاز جهان و پایان آن، هم‌ساز است. 🔮 شاید به دلایل تاریخی و اجتماعی، معتقدان به «روی‌کرد فطرت»، فهمی نادرست از روایات فطرت داشته‌اند و مفاهیمی را از روایات برداشت نموده‌اند که منظور و مقصود روایات نبوده است و نه تنها با احادیث طینت، ارواح و قلوب مخالف است بلکه با مضامین روایات فطرت نیز سازگار نیست. 🙄 🚶🏻‍♂️یکی از توضیح روی‌کرد ، مشکل بودن ساخت انگاره‌ها و استعارات متناسب با مفاهیمش است... نظریۀ فطرت غالباً از انسان به مثابۀ «دانه» استفاده کرده است؛ انسان چون دانۀ یک گیاه، در خود «استعداد» رسیدن به یک وجود کامل را دارا است و تنها کافی است تا از این دانه مراقبت شود تا به کمال خود برسد، و الا انحرافات، عارضی هستند ... اما استعاره ساختن برای طینت‌ها مشکل است؛ شاید یکی از انگاره‌های ممکن، انگارۀ انسان به مثابۀ «مسافر» باشد. 📚 بخش‌هایی منتخب از کتاب «انسان‌شناسی روائی: طینت یا فطرت» (در دست انتشار) ✍️ به قلم دکتر عطاءالله بیگدلی @Elm_Tamadon
30.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تقدیم به همه شهدای نوجوان و جوان و دانش آموز (شهید فهمیده، ذوقی، معماریان و...) راوی: محمدحسین سراجی شش سال و نیم از مشهدالرضا ع @bashirseraj