🔻همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب؛
💠 نشست صمیمی مدیریت و طلاب بسیجی حوزه علمیه معصومیه(س) قیدار استان زنجان با نوجوانان و پاسخ به شبهات آنان پیرامون #حجاب و #عفاف
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
🔰 #پاسخگوباشید| سوالات دهه هشتادیها درخصوص حجاب و پاسخ به آن
❓چرا به حجاب مردان کاری ندارید؟!
⁉️ چرا نباید #حجاب را به رفراندوم بگذاریم؟!
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
#تبیینکنید
💢 حجاب در دین یهود
📌 حکم حجاب در آیین یهود، دارای شدتی بیسابقه است
🔶 ویل دورانت میگوید: عالمان یهودی حتی گفتگوی علنی میان مردان و زنان را ممنوع کرده بودند. یکی از گناهان بزرگ در آیین یهود، نپوشاندن موی سر بود و اگر کسی مرتکب آن گناه میشد، مستوجب طلاق میگشت.
🔶 یهودیان، این احکام را از کتاب آسمانی خود، تورات به دست آوردهاند. در آیاتی از تورات، کیفیت پوشش زنان یهودی بیان شده است: «متاع مرد بر زن نباشد و مرد لباس زن را نپوشد؛ زیرا هر که این را کند، مکروه «یهْوَه» خدای توست»
🔶 در کتاب مقدس یهودیان نسبت به مسئله #حجاب موارد ذیل بیان شده است:
1️⃣ لزوم پرهیز از زنان فریبکار و بیگانه
2️⃣ وجوب پوشاندن سر
3️⃣ نهی از لمس و تماس
4️⃣ واژه چادر و برقع، در ماجرای عروسی یهودا آمده است، آنجا که میگوید: «پس رخت بیوکی را از خویشتن بیرون کرده، برقعی به رو کشیده و خود را در چادری پوشید و به دروازه عینایم که در راه تمنه است، بنشست»
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
🔻توسط طلاب بسیجی مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی صورت پذیرفت؛
❇️ #ضیافت_علوی؛ تهیه و توزیع ۱۵۰۰ پرس غذای گرم با همکاری مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهرستان
#حماسه_غدیر
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
📊خلاصه آماری از #اطعام_علوی توسط پایگاه های بسیج طلاب استان یزد؛
🔸حجه الاسلام یحیی زاده میبد ۱۸۰ پرس
🔹حضرت فاطمه(س) یزد ۱۲۰ پرس
🔸حضرت خدیجه(س) بهاباد ۳۰ پرس
🔹 حضرت رقیه(س) میبد ۳۸۰ پرس
🔸حضرت معصومه(س) ۲۵۰ پرس
🔹 حضرت سکینه(س) ۳۰۰ پرس
#حماسه_غدیر
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
کانال رسمی بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور
#تبیینکنید 💢 حجاب در دین یهود 📌 حکم حجاب در آیین یهود، دارای شدتی بیسابقه است 🔶 ویل دورانت میگ
#تبیینکنید
💢 حجاب در دین مسیحیت
📌 با ظهور مسیحیت، نه تنها احکام شریعت یهود در مورد حجاب برداشته نشد، بلکه قوانین سخت آن را استمرار بخشید
🔷 و در برخی موارد، قدم را فراتر نهاد و با سختگیری بیشتری وجوب #حجاب را مطرح ساخت.
⭕ مسیحیت، برای از بین بردن زمینه هرگونه تحریک و تهییج، زنان را به صورت شدیدتری به رعایت کامل پوشش و دوری از هر گونه آرایش و تزیین فراخواند.
⭕ چادر و روبند، برای همگان حتّی برای زنان اشراف، ضروری بود و در اعیاد نیز کسی آن را کنار نمیگذاشت.
⭕ زنان مسیحی حجاب خود را با طلا و نقره و پارچههای زربافت تزیین مینمودند و حتّی برای تفریح نیز با حجاب کامل و دور از چشم نامحرمان، شرکت میکردند. در تعالیم مسیحیت، حتی به لزوم پوشاندن موی سر به ویژه در مراسم عبادی اشاره شده است.
⭕ دائرةالمعارف لاروس میگوید: دین مسیحی، برای زن، خِمار را باقی نهاد؛ وقتی وارد اروپا شد، آن را نیکو شمرد.
⭕زنها در کوچه و وقت نماز، خمار داشتند. در قرون وسطی، خصوصاً قرن نهم، خمار رواج داشت. آستین خمار، شانه زن را پوشیده، تقریباً به زمین میرسید. این عادت تا قرن سیزدهم باقی بود.
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
📣 پنج کلید تبلیغ
🔍 مرور نکات کاربردی امامخامنهای (مدظلهالعالی) درباره بایستههای #تبلیغ حوزههای علمیه ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📥 نسخه قابل چاپ👇
🔎مروری بر فرمایشات امامخامنهای (مدظلهالعالی) در دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم!
↙️اینقدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود.
💠اولویت امر تبلیغ در حوزههای علمیه
🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین
❎امروز نگاه رایج در حوزههای علمیّه این است که تبلیغ در مرتبهی دوّم قرار دارد.
✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبهی اوّل است.
☝️چرا این را میگوییم؟
⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟
📍هدف نهایی:
♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد
📍هدفهای میانی و ابتدائی:
🔹اقامهی قسط
🔸تشکیل نظام اسلامی
🔹اقامه و اشاعه معروف
🔸ازاله منکر
🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح
⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود.
👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند
♦️شما [علما] هم که ورثهی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفهی شما عبارت است از تبلیغ
🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید.
🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته
✅در حوزههای علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت
🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی
💎اولویّت حوزهها تبلیغ است. در همهی دورهها اینجور بوده امّا در دورهی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دورهی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک چنین وضعی هست، طبعاً دشمنیهای با اسلام شدّت پیدا میکند
📍تبلیغ در دورهی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت:
↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود.
↙️امروز، هم سختافزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرمافزارها.
🚨اگر امروز حوزهی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفهی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضهای میشویم که جبرانش بهآسانی ممکن نیست و دچار استحالهی فرهنگی میشویم.
💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ:
1️⃣ شناخت مخاطب
🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحلهی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم.
⚠️در این آشفتهبازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانهای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است.
📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است.
☝️این مخاطب را بشناسید.
2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل
✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛
🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمهاش شناخت صحنه است.
⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آنوقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید.
3️⃣داشتن روحیه جهادی
❎اگر روحیهی جهادی نباشد:
📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند
📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند.
👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است.
❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمینشده است.
4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان
✔️در بخشهای مختلف باید مواجههی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود
👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛
♦️فردای کشور مال اینها است،
☑️ایمانشان باید محکم باشد
☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد
📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبهها:
❇️مسجد
❇️هیئت
❇️موعظه
💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی
📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازهی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی.
📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجهی اوّل، حوزهی علمیّهی قم است.
⭕️تشکیل کانونی با مأموریّتِ:
1️⃣تهیّهی موادّ تبلیغیِ بهروز
2️⃣تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغی
3️⃣تربیت مبلّغ
🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره).
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
28.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 حضور طلاب خواهر بسیجی گروه جهادی باقر العلوم(ع) در روستاهای حاشیه استان آذربایجان شرقی جهت امر #تبلیغ
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
✅ معاون آموزش حوزههای علمیه: تعداد متقاضیان ورود به حوزههای علمیه امسال نسبت به سال قبل حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #ببینید| روایت یک خبرنگار از دیدار مبلغین و طلاب حوزههای علمیه سراسر کشور با امامخامنهای (مدظلهالعالی)
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online
1873420032_670869969.pdf
1.44M
🔰 #تبیینکنید
✅ پاسخ به مهمترین شبهات این هفته پیرامون دولت
✅ اخبار دستاوردها و پیشرفت های این هفته
🌐مرکز ارتباطات دولت و روحانیت
🔗 taamol.iripo.ir
•┈┈••✾••┈┈•
"سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور"
💠 @basijtollab_online