eitaa logo
بصیر 💠
717 دنبال‌کننده
19.3هزار عکس
10.4هزار ویدیو
49 فایل
ادمین⬅️ @mohammadtaha1 🌸⃟🌙 کانالهای ما: @berangeeshgh @basir1
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دیده‌بان دولت
بلافاصله بعد از پخش کلیپ خشونت علیه یک زن توسط نیروی انتظامی؛ذوالقدر نائب رئيس فراكسيون زنان خبر از مطرح شدن لایحه منع خشونت علیه زنان را میدهد!!! لایحه ای که به دلیل تضعیف کیان خانواده؛حمایت از فمینیسم وسوء استفاده ابزاری از زنان ایرانی مانند غرب بارهااز سوی کارشناسان رد شده است ✅ @efshagari_ir
هدایت شده از دریچه
✍بگمانم زمانه کمی تغییر کرده است ... روزگاران قدیم؛ نفت را میخواندند.... ! گذشـت آن دوران .... امـروز👇 👈 تویی بانو! 💫 و سیاه؛ آن 💫💫 اما ... اما بانـو ! نگذار هرچشمی👀 تو را اکتشاف کند...! بگذار قرنها بعد در کتب تاریخ 📚اینگونه بنویسند که ✏️ این سرزمین👇 ! که هرگز کشف نشدن☀️ و دست نیافتی ماندند....👌 ❄️بـانو نـایـابــ بـمـان و نـابــ !!!❄️ 🆔 @clad_girls
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
🔹امروز جمعه توافقی بین دولت سوریه و تروریستهای حاضر در غوطه غربی حاصل شد که بر اساس آن تروریستها از این منطقه خارج خواهند شد. 🔸یک منبع امنیتی لیبی از حمله موشکی به فرودگاه «معیتیقه» و وارد آمدن خسارت‌ به یک هواپیما خبر داد. 🔹«سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه: نمی‌دانیم می‌توان سوریه را به عنوان یک کشور یکپارچه حفظ کرد یا نه. @jaarchi
هدایت شده از PICHE AKHAR
⭕️ سولوگامی به معنی ازدواج با خود مد جدیدی است که در اروپا رواج دارد. طوری که به خودشان بله میگویند و با خودشان ازدواج میکنند 🆑 [ @picheakhar_ir]
نظرسنجی دانشگاه مریلند درباره برنامه موشکی ایران به نظر شما اینکه کشورتان موشک بسازد تا چه اندازه مهم است؟ ۷۴% مردم به گزینه "خیلی مهم" رای دادند @sarbazangomnam_ir
این اقا جواد بیژنی،عضو شورای شهر بابله حالا اگه یه سوئیسی این کارو کرده بود تمام کانالها از عکس طرف پرشده بودو...... @sarbazangomnam_ir
هدایت شده از خبر فوری
♦️علی مطهری: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند/هردو طرف درگیری خطا داشتند نایب رئیس مجلس: 🔹مسئولان نباید در مقابل حوادثی مانند برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند. 🔹مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توام با تندی و توهین بوده از نکات قابل توجه است و درواقع هر دو طرف خطا داشته اند. 🔹به نظر من پلیس باید مراقب باشد در اینگونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود. 🔹ممکن است بسیاری از این مسائل دام‌هایی باشند که برای پلیس می‌گسترانند تا فیلم‌هایی را تهیه و در فضای مجازی قرار دهند، 🔹اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد- حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله ور شود./خانه ملت برای نصب اپ خبرفوری از بازار روی لینک کلیک کنید👇 yon.ir/fSNQi
هدایت شده از طنزیم
ﺍﯼ ﮐﻪ ﺩﺭ پی وی ﻣﻌﺸﻮﻗﻪ ﻣﺎ ﻣﯽ ﮔﺬری هر چه خواهی بگذر، رفته به "ایتا" و "سروش" 🔺محمدرضا شکیبایی🔺 طنزیم| @tanzym_ir
هدایت شده از طنزیم
‌ ما از روشنفکران عزیز خودمون و همچنین صدای آمریکای بزرگوار خیلی خیلی عذرخواهی میکنیم که پلیسهای ایران فقط بلدن زنها رو هل بدن و هنوز یاد نگرفتن مثل پلیس مدرن و پیشرفته آمریکا با لگد بزنن توی دهن خانمهای دست بسته. واقعا مایه سرشگستگیه. خیلی عقب مونده ایم! #ت 🔺فرید ابراهیمی🔺
هدایت شده از جارچی 🇮🇷
ایران صدرنشین تولید علم جهان اسلام دهقانی، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام: 🔹آخرین اطلاعات مستخرج از پایگاه استنادی وب آو ساینس (web of science) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد کل مدارک ثبت شده توسط ۵۷ کشور اسلامی به ۲۳۷ هزار و ۵۴۳ مورد رسیده است. 🔹از آنجا که تعداد مدارک ثبت شده جمهوری اسلامی ایران برابر با ۵۱ هزار و ۷۱ مورد است بنابراین ۲۲ درصد از کل تولیدات علمی کشورهای اسلامی توسط پژوهشگران ایران اسلامی تولید می‌شود. 🔹بر اساس اطلاعات مندرج در پایگاه بین المللی WOS از نظر کمیت تولید علم جمهوری اسلامی در میان کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار رتبه نخست را کسب کرده است. @jaarchi
⭕️انتقال از حوزه سیاست به ، راه حل مساله 🔺این گزاره مشهور این روزها متعدد تکرار می شود که وضعیت فعلی بی حجابی حاصل برخورد قهریه با این ناهنجاری اجتماعی است. بر خلاف این نظر معتقدم وضعیت فعلی نه حاصل الزام به بلکه حاصل دیدگاهی است که معتقد بوده است شل فرهنگی یا در امر از جمله در مسائلی مانند و و و می تواند به ابزاری برای سرگرم کردن عامه و مغفول نگه داشتن آن ها از فشارها و مفاسد حاصل از سیاست های آزادسازی اقتصادی پس از جنگ باشد. متفکران مکتب انتقادی مانند کارکرد سرگرمی های فرهنگی را از بی خود بیگانه کردن انسان ها و فراموشي نيازهاي واقعي و اصيل انساني و تقليل يافتن آن‌ها به نيازهايي و می دانند. در دوران پس از جنگ نیز ذیل چنین سیاستی تسامح در امر فرهنگی به سیاست بخش عمده دستگاه اجرایی جمهوری اسلامی تبدیل شد (سیاستی که بعدها نیز تغییر جدی عمومی در آن ایجاد نشد). 🔹بر خلاف تصور رایج شدن و تساهل نسبت به حجاب و امر فرهنگ در جمهوری اسلامی بیش از این که ناشی از تقدم امر یا اولویت دغدغه باشد متاثر از تقدم امر نسبت به فرهنگ در جمهوری اسلامی پس از جنگ است و راه حل مساله نیز در تبدیل مجدد این موضوع از محل تنازع و استفاده سیاسیون به مساله ای فرهنگی است. ضریب دهی به اقلیت بی حجاب در رسانه به ویژه در ایامی مانند و مراسمات ملی و حذف تقریبا کامل صدای مخالفان ولنگاری فرهنگی در صدا و سیما و اغلب رسانه های رسمی نیز تنها در همین چارچوب معنی می یابد. 🔺تاریخ تغییرات جنسی نشان می دهد عقب نشینی فرهنگ عمومی در امر ، همواره مرحله به مرحله و تدریجی بوده و هر وقت هم که حکومت ها و فرهنگ عامه بر اثر فشار اقلیت معمولا صاحب قدرت و رسانه متمایل به این نوع از ها عقب نشینی کرده اند، نه تنها مساله ای حل نشده که فقط انواع جدیدتری از مطالبه توسط همان طبقه اجتماعی باز تولید شده است. به عنوان مثال در غرب اگر چه مساله از مطالبه آزادی بیشتر در پوشش (به ویژه در سال های بعد از جنگ جهانی دوم) آغاز شد اما در تنها اندکی بیش از نیم قرن این جریان تا رسیمت بخشی به برهنگی کامل و ناهنجاری های جدیدی مانند ازدواج ادامه یافت و امروزه مطالبات جدیدی در حوزه ازدواج با محارم و افراد کم سن و سال شکل گرفته و زمزمه هایی نیز در مورد رسمیت ازدواج با حیوانات در حال شکل گیری است. از همین جهت نیز معتقدم الزامی نمودن رعایت حجاب در فضاهای عمومی بعد از انقلاب نشان از درک عمیق از امر اجتماعی بر خلاف خط روشنفکری عوامانه حاکم بر برخی مذهبیون (چه در دوره مذکور و چه امروز) است. 🔺نمونه ای از مطالبه رسمیت بخشی به ارتباط جنسی با کودکان در غرب : Richard Dawkins defends “mild pedophilia,” says it does not cause “lasting harm” https://www.salon.com/2013/09/10/richard_dawkins_defends_mild_pedophilia_says_it_does_not_cause_lasting_harm/ 🔹در واقع سوالی که قائلین به تساهل مطلق در امر فرهنگ باید به آن پاسخ دهند این است که بر فرض که با منطق «استفاده از قوه قهریه در مسائل فرهنگی جواب نمی دهد»، برخورد با اشکال مختلف ناهنجاری های اجتماعی مانند بی حجابی کنار گذاشته شد و به تدریج بروز چنین ناهنجاری هایی تبدیل به عرف پذیرفته شده و شد، آیا شکل های جدیدی از مطالبه عرفی شدن ها در میان همان قشر بروز نخواهد یافت. در این صورت مرز دقیقی که قوه قهریه می تواند بر خلاف منطق مذکور در مقابل آن ورود پیدا کند در طیفی که تا کامل و اخلاقی مطلق امتداد پیدا می کند کجاست؟ ✍ 🔹 http://sapp.ir/teribon_ir 🔸 Eitaa.com/teribon_ir 🔺 @teribon