8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کابوس قتل در انگلیس
🔹وقوع ۶ قتل در چهار روز در لندن پایتخت انگلیس، بار دیگر توجه به نابسامانیهای امنیتی را در این کشور بیشتر کرد.
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
بلا حدید مدلِ میلیاردر فلسطینی تبارِ متولد آمریکا، گفته که حاضره شغلش رو بهعنوان مدل از دست بده تا بتونه به حمایت از سرزمینش فلسطین ادامه بده!
ما هم یسری سلبریتی دوزاری داریم که از ایران پول میگیرن، مالیات نمیدن، علیه مواضع ایران حرف میزنن، صرفا برای اینکه از دشمنِ ایران ویزا بگیرن!
✍ندا شکیبا
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
11.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی وحشیهای آلبانینشین به جون هم میوفتن 😂
درگیری روز گذشته اعضای منافقین با اعضای سابق این سازمان تروریستی در نمایشگاه کتاب در شهر دراج آلبانی. دو طرف یکدیگر را به تروریست بودن متهم می کردند. 😁
حقیقتا تروریست گفتن به شماها توهین به هرچی تروریسته ، تروریستا باید بیان جلوی شماها لُنگ بندازن :)
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
یک اقتصاددان: اصلاحطلبان برجستهترین نماد ریاکاری سیاسی در ایران از انقلاب مشروطه تا امروزند!
🔹 پرویز صداقت در گفتگو با "شرق":
جریان اصلاحطلب سهم مؤثری در شکلگیری نابسامانیهای کنونی داشته است.
🔹 وضعیت فاجعهبار نظام بانکی ما ریشه در شکلگیری بانکداری خصوصی در دوران دولت سید محمد خاتمی دارد.
🔹 نخستین حبابهای قیمتی بورس زمانی شکل گرفت که اصلاحطلبان سیاستگذاران و مجریان بازار سرمایه در ایران بودند و آخرین آنها نیز به همین ترتیب
🔹 جالب آنجاست که در همهی موارد اصلاحطلبان صرفاً طراح و مجری سیاستها نبودند بلکه ذینفع این سیاستها بودند.
🔹 نقش اصلاحطلبان در مقام اپوزیسیون هم شاید به همان اندازه مخرب بوده است.
🔹 آنان فرهنگی سیاسیای را ترویج کردند که عصاره آن شکستطلبی و آرمانگریزی و عافیتجویی و فرصتطلبی بوده است.
🔹 ترویج فرهنگ شکستطلبی و اینکه ما تنها مخیر به انتخاب از میان بد و بدتر هستیم حاصل آموزهها و سیاستهای اصلاحطلبان بوده است.
🔹 اصلاحطلبان برجستهترین نماد ریاکاری سیاسی در ایران از انقلاب مشروطه تا امروزند.
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
آیا شخص «من ولد الحسین بالکوفه» که از شذاذ آلمحمد و «دجال کوفه» است، همان «شیصبانی» است؟
✍️مصطفی امیری
▪️بخش اول
✅ شیصبانی
🔹شیصبانی، شخصیت عراقی که قبل از سفیانی، خروج میکند، به قدرت رسیدن وی، غیرمنتظره است و یاران وی، بهتدریج گسترش مییابند و چهرههای سرشناس شیعی را به قتل میرساند:
🔸عنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ الْبَاقِرَ عَنِ السُّفْيَانِيِّ فَقَالَ وَ أَنَّى لَكُمْ بِالسُّفْيَانِيِّ حَتَّى يَخْرُجَ قَبْلَهُ الشَّيْصَبَانِيُّ يَخْرُجُ مِنْ أَرْضِ كُوفَانَ يَنْبُعُ كَمَا يَنْبُعُ الْمَاءُ فَيَقْتُلُ وَفْدَكُمْ فَتَوَقَّعُوا بَعْدَ ذَلِكَ السُّفْيَانِيَّ وَ خُرُوجَ الْقَائِم (نعمانی، الغیبة، ص302).
✅ رجل من ولد الحسین
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «قبل ظهور»، حضور فعال دارد. و مردم دچار فتنه و بلاء میشوند. شیعیان از یکدیگر برائت میجویند و البته این امر موجب غربال و تمییز حق از باطل نیز خواهد بود:
🔸يا أيها الناس... إياكم والشذاذ من آل محمد، فإنّه يخرج شذاذ آل محمد، فلا يرون ما يحبون لعصيانهم أمري، ونبذهم عهدي، و تخرجُ رايةً من وُلد الحسين تظهر بالكوفة بدعاية الأمّية ويشمل الناس البلاء، ويبتلي الله خير الخلق حتى يميز الخبيث من الطيب، ويتبرأ الناس بعضهم من بعض، ويطول ذلك حتى يفرِّج الله عنهم برجلٍ من آل محمد، ومن خرج من ولدي فعمل بغير عملي وسار بغير سيرتي فأنا منه بريء ... وإياكم والدجّالين من ولد فاطمة، فإن من وُلد فاطمة دجّالين. (ابنطاووس، الملاحم و الفتن، ص۲۴۹).
✅ رجل من وُلد (صُلب) ابیه
🔹در عراق، شخصی از تبار سادات در مرحله «بعد از ظهور» هرچند در بدو امر به کشمکش و جدل با امام، خواهد پرداخت اما سرانجام به حقانیت امام عصر، ایمان میآورد:
🔸بقَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ... ثُمَّ يَدْخُلُ الْمَدِينَة ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ حَتَّى يَنْزِلَ الشُّقْرَةَ فَيَبْلُغُهُ أَنَّهُمْ قَدْ قَتَلُوا عَامِلَهُ فَيَرْجِعُ إِلَيْهِمْ فَيَقْتُلُهُمْ... ثُمَّ يَنْطَلِقُ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى كِتَابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِيِّهِ وَ الْوَلَايَةِ لِعَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ حَتَّى إِذَا بَلَغَ إِلَى الثَّعْلَبِيَّةِ قَامَ إِلَيْهِ رَجُلٌ مِنْ صُلْبِ أَبِيهِ وَ هُوَ مِنْ أَشَدِّ النَّاسِ بِبَدَنِهِ وَ أَشْجَعِهِمْ بِقَلْبِهِ مَا خَلَا صَاحِبَ هَذَا الْأَمْرِ فَيَقُولُ يَا هَذَا مَا تَصْنَعُ فَوَ اللَّهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ أَ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَمْ بِمَا ذَا فَيَقُولُ الْمَوْلَى الَّذِي وَلِيَ الْبَيْعَةَ وَ اللَّهِ لَتَسْكُتَنَّ أَوْ لَأَضْرِبَنَّ الَّذِي فِيهِ عَيْنَاكَ فَيَقُولُ لَهُ الْقَائِمُ اسْكُتْ يَا فُلَانُ إِي وَ اللَّهِ إِنَّ مَعِي عَهْداً مِنْ رَسُولِ اللَّهِ هَاتِ لِي يَا فُلَانُ الْعَيْبَةَ أَوِ الزِّنْفِيلَجَةَ- فَيَأْتِيهِ بِهَا فَيَقْرَؤُهُ الْعَهْدُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَيَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ أَعْطِنِي رَأْسَكَ أُقَبِّلْهُ فَيُعْطِيهِ رَأْسَهُ فَيُقَبِّلُ بَيْنَ عَيْنَيْهِ ثُمَّ يَقُولُ جَعَلَنِيَ اللَّهُ فِدَاكَ جَدِّدْ لَنَا بَيْعَةً فَيُجَدِّدُ لَهُمْ بَيْعَة. (عیاشی، التفسیر، ج۲، ص۵۸. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۴۲-۳۴۳).
🔹و مشابه آن: يَقْتُلُ الْقَائِمُ حَتَّى يَبْلُغَ السُّوقَ قَالَ فَيَقُولُ لَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ أَبِيهِ إِنَّكَ لَتُجْفِلُ النَّاسَ إِجْفَالَ النَّعَمِ فَبِعَهْدٍ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ أَوْ بِمَا ذَا... (نیلی نجفی، سرور اهل الایمان، ص۱۰۰-۱۰۲. مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۸۷).
✅ رجل من ولد الحسین یدعو الی ابیه
🔸در منابع اهلسنت، اشاره به شخصیتی عراق از سادات شده که به پدر خویش دعوت میکند:
🔹یقتل (یقبل) بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ابنحماد، الفتن، ص۱۹۶).
🔸اما سرنوشت این شخص چیست؟ آیا به قتل میرسد؟
🔹اظهارنظر قطعی نمیتوان بیان کرد. زیرا دوگونه روایت شده است؛ شخص «یدعو الی ابیه»، به قتل میرسد:
🔸يقتل بالكوفة رجل من ولد الحسن أو الحسين يدعو إلى أبيه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۰).
🔹بنابراین در فاصله بین خروج سفیانی تا ظهور، شخصیت عراقی «من ولد الحسین یدعو الی ابیه»، کشته میشود.
🔹و در حدیث دیگری، بیان شده وی تا ظهور، زنده میماند:
🔸یقبل بالكوفة رجل من ولد الحسين يدعو إلى أبيه ثم يبث السفياني جيوشه (ریشهری، دانشنامه امام مهدی، ج۷، ص۹۲).
🔹البته غالب کتب حدیثی، عبارت «یقتل بالکوفه» را ذکر کردند و از نظر ادبی و نحوی نیز «یقتل بالکوفه»، اصح است. حتی محقق کتاب نیز این عبارت را ثبت کرده است (ابنحمّاد، الفتن، ص۱۹۶ و ۱۹۹).
✅ کانال بصیر
⭕️ شیصبانی: «شخصیت شیعی» کوفه یا «حاکم» عراق؟
مهمترین راه تشخیص مصداق شیصبانی، کدام است؟
✍️مصطفی امیری
▪️بخش دوم
✅ دیدگاههای مختلف درباره «شیصبانی عراق»
1. مربوط به حوادث گذشته است. و عبارت «ارض کوفان»، مقصود عراق و عبارت «ینبع کما ینبع الماء» نیز دلالت بر قدرت رسیدن سریع و ناگهانی وی همچون کودتا در عراق به منظور تسلط بر قدرت و حکومت دارد که نمایندگان و سرشناسان شیعی را به قتل میرساند (یقتل وفدکم). با شرح و تفسیر مفردات حدیثی، از اینرو برخی کارشناسان، صدام را مصداق شیصبانی عراق، میدانند.
2. شخصیت منفی عراق در آستانه ظهور است که البته بیان گردید با شخص «من صُلب ابیه» از سادات کوفه، مطابقت ندارد. زیرا این شخص بعد از جدال با امام عصر، سرانجام بیعت میکند درحالیکه شیصبانی، قاتل است. و از اینرو شیصبانی جزو حکومت بنیعباس عراق است که در آخرالزمان، سلطنت آنان مجددا بنا میشود.
3. شیصبانی، شخصیت شیعی در عراق قبل ظهور که جایگاه اصلی وی در کوفه و نجف است (ارض کوفان)؛ پیروان وی، بتدریج رو بهفرونی و کثرت خواهد نهاد (ینبع کما ینبع الماء)؛ و چهرهای سرشناس شیعی را به قتل خواهند رساند (یقتل وفدکم).
✅ کلید طلایی در شناخت «مصداق» شیصبانی
🔹مهمترین ویژگی شیصبانی، «یقتل وفدکم» (قتل وجهاء و چهرههای سرشناس شیعی) در عراق است. مخالف جبهه حق و زمینهسازان ظهور است و در جهت منافع سفیانی، مشی میکند.
✅ نکته پایانی
🔸صرفا اقوال مختلف بیان شد و از اتخاذ مبنا، صرفنظر گردید.
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اعتراف "جلال شنگور" دانشمند مطرح دانشگاه های ترکیه:
🔹ایران در زمینه تولیدات علمی جلوتر از ترکیه است؛ ای کاش ما هم مثل ایران میشدیم!
🔹ایران فعلی در زمینه های متعددی جلوتر از ترکیه است؛ ایران در زمینه های اقتصادی هم جلوتر از ترکیه است.
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
🔴حقوق کدام بشر؟
♦️امام خمینی(ره):حقوق بشر! همهاش شعر[است]. همه اين حرفهايى كه اين دولتهاى بزرگ مىزنند و جامعههايى درست كردهاند براى حقوق بشر، براى امنيت،نه امنيتشان به امنيت آدم میبرد و نه حفظ حقوق بشرشان به حفظ حقوق آدم میبرد همهاش براى اين است كه اين ملل ضعيف را ببلعند.
📚 صحیفه امام؛ ج۳ ص۵۱۸
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
🔰 کارهای بزرگ طلاب در محرم 1401
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐
🌱 #حدیث_روز
🌸 پیامبر اکرم «صلّی الله عليه وآله»⇩:
↫✓🌷 یکدیگر را ببخشید؛ زیرا که گذشت، جز عزّت به انسان نمیافزاید
📚{ الكافى ج٢ص١٠٨}
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1
وظیفهی شما این نیست که راهی را به جای فرزندتان بروید تا اشتباه نرود!
بلکه وظیفهی شما این است که همراهش باشید تا "آسیبهای اشتباه رفتن" به حداقل برسند.
@ nooredideh
✅ کانال بصیر:
https://eitaa.com/joinchat/630063107C94ef733541
📡 🇮🇷 @BASIR1