eitaa logo
بصیر
351 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
6.4هزار ویدیو
410 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 گلزار شهدای تبریز قدم می‌زدم، نوشته ای که بالای سر شهدا نصب بود نظرم را جلب کرد: "هر اتفاقی افتاد، نباید صداتان دربیاید! ما رفتیم زیر آب سرباز عراقی ما را ندید فقط دو سه تا از بچه های دسته یک را دید، هیچ کار نکردند یکی یکی تیر خوردند و رفتند زیر آب حتی ناله هم نکردند." با خودم گفتم آن روز چرا رزمنده‌ها ناله نکردند؟🤔 نداشتند؟ چرا؛ داشتند! جسم‌ عزیزشان را گلوله‌ها سوراخ نکرده بود؟ چرا؛ کرده بود! آنچه باعث شده بود، دو چیز بود: ۱. دشمن نشنود. ۲.زحمت دیگر رزمنده‌ها هدر نرود. 🔹امروز خون همان شهدا نتیجه داده و حکومت اسلامی و سربلند است. ایراد ندارد؟ دارد، اختلاف نداریم؟ داریم، اشتباهات و کوتاهی‌های مسئولین ندارد؟ دارد، اما همان دو چیز باید باعث شود: ۱. دشمن نشنود و از اختلافات ما خوشحال نشود! ۲.زحمت دیگر رزمنده‌ها هدر نرود! گاهی باید سرمان را زیر آب کنیم و صدایمان درنیاید! انتقاد و مطالبه‌گری نکنیم؟ چرا، اینکه واجب است، اما آنقدر سنجیده و هوشمندانه باید باشد که هم دشمن نشنود هم ...
✳️ واردات ۳۰ تن شمش طلا در سال ۱۴۰۲ معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران خبر داد 🔹۲۹ تن و ۹۶۹ کیلوگرم شمش طلا به ارزش یک میلیارد و ۹۳۶ میلیون دلار در سال ۱۴۰۲ از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد. 🔹محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: ۳ درصد از ارزش کل واردات کشور در سال ۱۴۰۲ به واردات شمش طلا اختصاص داشت. 🔹رضوانی‌فر با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات شمش طلا به لحاظ وزنی از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شده است، گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته، ۷۴.۵۸ درصد از وزن واردات شمش طلا از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی (ره)، ۱۶ درصد از گمرک باشماق و ۷ درصد از گمرک تبریز وارد شده است. 🔹به گفته وی سه گمرک فوق بیش از ۹۷ درصد از وزن واردات شمش طلا را به خود اختصاص دادند و مابقی واردات این محصول به ترتیب از گمرکات مشهد، فرودگاه اصفهان، فرودگاه شیراز و گمرک اصفهان انجام گرفته است.
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات جالب تحلیلگر سیاسی تلویزیون وزارت خارجه آمریکا: 🔺در پروژه "زن‌زندگی‌آزادی" بدنه امنیتی و نظامی ایران چنان از خودش ستبری نشان داد که بی‌نظیر بود! آن‌ها تاکنون هیچ ریزشی نداشتند؛ اما متأسفانه در بین اپوزیسیون چنان گسستی وجود دارد که هیچ نوری در عملکرد آن‌ها دیده نمی‌شود!
بی ریشه ملعبه دست سیاست بازان حرفه ای و جریان انحراف احمدی نژاد و رائفی پور و.... چگونه حواس جامعه را از امور مهم پرت می کنند؟ 🔹یکبار # دروغین تغییر_کاربری غیرقانونی یک زمین توسط فلان معاون اسبق در شهرداری، بار دیگر سفر خانواده قالیباف به (البته که نباید انجام می شد هرچند دامادش باشد)، نزدیک انتخابات که می شود انتشار گسترده خبر کاملا کذب تلاش برای گرفتن ( که البته مخالف تحصیل و یا حضور فرزندان مسئولین به هر بهانه هستیم حتی برای درمان)، اکنون زمین خواری نزدیکان شیخ کاظم صدیقی که از ۶ ماه قبل به دستور شیخ صدیقی در حال بررسی و برخورد بود! البته که مخالف مسئولیت پذیری افراد این تیپی هستیم❗️ 🔹 اما چرا جماعت عدالت خواری همچون و هیچگاه حلقومشان سمت کشور و بانک های خصوصی در قضایایی همچون سرمایه گذاری چندصدهزار میلیاردی در و نمی چرخد!؟ چرا از جنایت بزرگ چند ده هزار میلیاردی فلان بانک صدایشان در نمی آورد!؟ 🔹چرا جنایت بزرگ محصولات و صنعت و آلومینیوم و مافیای هفت سر فسادهای این حوزه صدایشان را در نمی آورد!؟ 🔹جواب مشخص است؛ اینها یک و در راستای پرت شدن حواس جامعه از امور مهم و اساسی به مسائل دست چندم است. 🔹️ با مفاسد اقتصادی در هر اندازه ای که باشد باید برخورد کرد. ولی چرا این جماعت به اصطلاح عدالتخواه سوزنشان روی قالیباف و فلان امام جمعه و فلان فرد منسوب به جریان انقلابی گیر کرده اما کاری به کار ابرمفسدین و ابرمفاسد کشور ندارند!؟ 🔹اینها ، عدالتخواهی این جماعت تلاشی برای و به حاشیه امن بردن موضوعات مهم حوزه اقتصاد جامعه است!
☀️ جوان‌ها باید در مقابلش بایستند اول اینکه عدالت با دست آلوده به دست نمی‌آید. هر متهمی حقوقی دارد. هر شهروندی حریم خصوصی دارد. در افشاگری‌های توییتری این چند وقت نه حقوق متهم رعایت شد؛ نه حریم خصوصی شهروند حفظ شد. این سبک افشاگری، خودش ضد عدالت است. با درفش بی‌عدالتی نمی‌شود پرچم عدالت را بالا آورد. البته از طرف دیگر اینکه مسئولین و فرزندانشان باید مراقب باشند چرا که هم آن‌ها امانت‌دار بیت‌المال هستند و هم جامعه به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد. الگوی ما علی(ع) است که در دادگاه عدل به قاضی گفت که باید رفتارت بین من و شاکی یکسان باشد و به حاکم دستور داد چون ضعیفان جامعه زندگی کند. 📝اما منظور یادداشت این موضوع نیست.بلکه توجه به نکته سومی است و آن اینکه این چه رفتار تکرارپذیری است که سر بزنگاه‌ها پیدایش می‌شود؟! مثلا در ایامی که معاون اول قوه قضاییه استعفا داده تا جریان رسیدگی به پرونده فرزندش تحت تاثیر قرار نگیرد؛ افشاگری علیه آقای صدیقی صورت می‌گیرد. آن اولی چه فرصت مهم تبلیغاتی برای کشور ایجاد می‌کرد که ای مردم! ببینید که حاکمیت چگونه در مبارزه با فساد جدی است ولی آن دومی چه پتکی بر اعتماد مردم به نظام زد؟! یا چند وقت پیشتر نزدیک ۲۲بهمن، یک فایل صوتی منتشر شد و چنان لجن علیه س‌پ‌اه و حاجی شهید بغداد پرت کردند که رهبری از خودش هزینه داد و علیه آن واکنش نشان داد که «به س‌پ‌اه تهمت بزنند، لجن پراکنی کنند و در ضمن به شهید بزرگواری مثل شهید سلیمانی.» در ادامه همین صحبت است که رهبری بیان می‌کنند «دشمن دو راه را پیش گرفته، یکی فشار اقتصادی،یکی هم لجن‌پراکنی رسانه‌ای تا مردم را از نظام جدا کند». فرمول افشاگرها رو شده است. غالبا از اکانت توییتری یا کانال نیمه محرمانه‌ای شروع، از بی‌بی‌سی، اینترنشنال سر در می‌آورد؛ شب در برنامه‌های ماهواره‌ای به آن پرداخته می‌شود و در این هجوم بزرگ، ناگهان سپهر منفعل رسانه‌ای کشور دستور کارش بحث روی آن قرار می‌گیرد و به همه گروه‌ها و کانال‌های مردمی و خانوادگی بحث سرایت می‌کند و تا فردایی که پیشگاه حقیقت شود پدید؛ آن اتهام، بدون دفاع وکیل مدافعی بر ذهن بی‌دفاع افکار عمومی می‌نشیند. اینجوریست که احساس تبعیض و فساد تا مغز استخوان جامعه فرو می‌رود و او را می‌شکند. جامعه‌ای که می‌توانست به خود ببالد برای دادگاه فرزند معاون قوه، حالا در پیله این رفته که «این هم از آخوندشون!» یا جامعه‌ی خوشحال از ۲۲بهمن، زیر فشار فایل صوتی افشاگری علیه سپاه می‌رود. 🧭 این حالت را چه کسی دوست دارد؟ نفیو معمار تحریم‌های امریکایی علیه ایران می‌گوید «به‌وجود آمدن احساس تبعیض در جامعه تحریمی یک هدف است تا احساس اجتماعی تحریم‌شدگی شکل بگیرد.» و «انتشار رسانه‌ای گزارش فساد از درون حاکمیت نشانه‌ای است که کشور هدف تحریم، زیر فشار قرار گرفته است.» چرا امریکایی‌ها به این فشار نیاز دارند؟ او در کتاب هنر تحریم‌هایش می‌نویسد تا «درد و فشار روی آن، آستانه مقاومت جامعه را بشکند.» شواهد نشان می‌دهد این وضعیت از دو حال خارج نیست. باد که سند یا سندنما را به در حیاط خانه یا رستوران افشاگرها نمی‌اندازد. این استنادها چگونه به دستشان می‌رسد؟روشن است که کشور با یک صحنه امنیتی‌رسانه‌ای روبرو شده که یا مکمل پازل امریکایی‌ها یا خودش جزئی از پازل تشدید فشار آنهاست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تحلیل سیاسی ثامن
بسمه تعالی 🇮🇷باید به صف تبیین🇮🇷 🇮🇷شمشیر به کف باشیم🇮🇷 🔊نودمین نشست پخش زنده تصویری کانال کشوری تحلیل سیاسی ثامن 🌱با سخنرانی : استاد گرامی جناب آقای محسن طالب پور کارشناس سیاسی رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان موضوع: تبیین شعار سال ۱۴۰۳ ((جهش تولید با مشارکت مردم)) 🍃زمان: سه شنبه 7 فروردین ماه ساعت ۲۱:۳۰ 🍃مکان: کانال تحلیل سیاسی ثامن https://rubika.ir/tahlil_samen ♦️به همت معاونت سیاسی سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان♦️ |
🔸 عزل پر خیر و برکت قائم مقامی ۶ فروردین سال ۶۸ سالروز عزل آقای منتظری از قائم مقامی است. بدون شک این واقعه در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار مهم و فراموش نشدنی است و برنامه های مطالعاتی و پژوهشی زیادی را می طلبد. لذا در این باره چند نکته را عرض می کنم: ۱. برخی ها که با معیارهای مدرن قادر به فهم حکمرانی امام خمینی ره نیستند عمدتاً ایشان را بر مبنای سیادت کاریزمایی تحلیل می کنند. در حالی که امام راحل در طول دوران ولایت فقهی شان بر مبنای سیادت قانونی/ شرعی عمل کردند مگر در دو جا؛ یکی در پذیرش قطعنامه 598 و دیگری عزل آقای منتظری از قائم مقامی. چون این دو واقعه بویژه دومی از توان و جرأت نهادهای قانونی خارج بود. این کار تنها با تکیه بر قدرت کاریزمایی امکان پذیر بود. خصوصاً عزل آقای منتظری بدون امداد غیبی میسر نبود. اکنون بعد گذشت سالها و مشاهده میراث ناصواب و انحرافی آقای منتظری بهتر می توان عمق بصیرت امام خمینی ره را درک کرد و فهمید. ۲. اساساً اقدام برخی از خبرگان برای تعیین قائم مقام رهبری که با حمایت گروه های فشار بیرونی انجام شده بود، حرکتی غیر قانونی بود. چون چنین منصبی در قانون اساسی جمهوری اسلامی منظور نشده بود. و این نکته ای است که مریدان آقای منتظری سعی در کتمان آن دارند. لذا امام خمینی ره می توانستند با آن مخالفت کنند؛ لکن ایشان بخاطر مصالح مهمه سکوت اختیار کردند تا وقتی که خود را مکلف به عزل ایشان دیدند. ۳. هنر حکمرانی فضیلتی است که در توان هر دانش آموخته ای اعم از فقیه و غیر فقیه، دانشگاهی و حوزوی نیست. فقیهان بزرگی در گذشته بودند که قدرت بالایی در امر مدیریت بویژه در تعامل با پادشاهان داشته اند. مرحوم آیت الله شیخ عبد الکریم حائری یزدی و مرحوم آیت الله بروجردی از جمله فقیهان مدیر و مدبر بودند. اما آقای منتظری جزو این دسته از فقیهان نبود. گرچه ایشان مبارز انقلابی نستوهی بود ولی از فضیلت حکمرانی بهره ای نداشت. و امام خمینی ره به ظرافت این مساله را در ایشان فهمیده بود. ۴. امام خمینی ره با عزل آقای منتظری از قائم مقامی دو خدمت بزرگ تاریخی از خود بر جای گذاشت. یکی خدمت به شخص آقای منتظری است که ایشان را به دلیل نا توانی در امر حکمرانی از در غلطیدن در عاقبت سوء مدیریت نابخشودنی نجات داد. اما افسوس که ایشان به توصیه های حکیمانه استاد و ولی امر خود عمل نکرد و با کارنامه ای نا مطلوب از این دنیا رفت. غفر الله لنا و له دومین خدمت بزرگ امام راحل در تدبیر عزل قائم مقامی مربوط به جامعه انقلابی است. بدون تردید اگر آقای منتظری بر کرسی ولایت می نشست، فرآیند عادی سازی و عرفی شدن انقلاب اسلامی با سرعتی سرسام‌آور به وقوع می پیوست و هیچ کاری هم از دست کسی بر نمی آمد. چون جریان اقتدارگرا و گروه‌های فشاری که هدایت گر مساله قائم مقامی بودند برای دوره جانشینی برنامه سنگینی را تدارک دیده بودند. جریان سید مهدی هاشمی و اصلاح طلبان دوم خردادی و خوارجی مسلکان امروز از جمله این جماعت عرفی گرای اقتدار طلب بودند. اینان فقه صاحب دراسات ( منتظری ) را خیلی مستعد عرفی سازی فقه شیعه می دانستند ( بنگرید به مقاله " امام خمینی ره فقیه دوران گذار"، نبشته سعید حجاریان در کتاب از شاهد قدسی تا شاهد بازاری ). ۵. جریان عرفی گرای اقتدار طلب بعد آنکه راه عادی سازی و عرفی شدن را خصوصاً با جانشینی آیت الله خامنه ای از درون فقه ولایی بسته و نا امید کننده دید سراغ به کارگیری مفاهیم و نمادهای مدرن مانند جامعه مدنی و دموکراسی و حقوق بشر و آزادی های فردی رفتند. در نتیجه این مفاهیم و انگاره های مدرن توأم با تفسیرهای مخدوش اقتدارگرایانه وارد ایران پسا انقلابی شد. بطوری که بدفهمی های ناشی از آن تا به امروز همچنان برجای مانده است. بدین ترتیب، امام خمینی ره خطر عادی سازی را برای مدت مدیدی از انقلاب و نظام اسلامی دور ساخت. بحمدالله این دفع خطر توسط جانشین بر حق ایشان با صلابت و اقتدار قدسی همچنان تداوم دارد. انشالله
🔴چرا امام حسن (علیه السلام) صلح کرد اما امام حسین(علیه السلام) قیام کرد؟ ♦️چرا امام حسن (ع) صلح کرد یا چرا امام حسین صلح نکرد؟ ... در زمان امام حسن (ع) در اثر جریان های زیادی که در زمان امیرالمؤمنین پیش آمد و از همه بالاتر آن حالت سست عنصری که اصحاب امام حسن به خرج دادند، اگر امام حسن مقاومت می کرد کشته می شد ولی نه کشته شدن شرافتمندانه و افتخارآمیز، آن گونه که حسین بن علی کشته شد. ♦️حسین بن علی با هفتاد و دو نفر کشته شد، یک شهادت آبرومندانه و در یک وضع و شرایط خاص که هزار و سیصد سال دارد اسلام را آبیاری می کند. در زمان امام حسن یک حالت رخوت و سستی و خستگی در شیعیان پیدا شده بود که اگر این کار (مقاومت در مقابل معاویه) ادامه پیدا می کرد، یک وقت خبردار می شدند که حضرت را دست بسته تحویل معاویه داده اند. هنوز صابون معاویه و بنی امیه درست به جامه مردم نخورده بود. ♦️بیست سال معاویه حکومت کرد. مغیرة بن شعبه و زیاد بن ابیه که به جان مردم افتادند آن وقت مردم فهمیدند که اشتباه کردند که در زمان حضرت علی دعوت او را لبیک نگفتند، اشتباه کردند که امام حسن را تحویل معاویه دادند. لهذا بعدها (بعد از حادثه کربلا) عده ای پیدا شدند و توّابین را به وجود آوردند، همان ها که دور مختار را گرفتند. ♦️این امر یعنی آگاه شدن مردم از ماهیت حکومت اموی، از عواملی بود که شرایط را برای قیام امام حسین علیه السلام مساعد می کرد. گذشته از این، وضع یزید با وضع معاویه فرق می کرد. معاویه در لباس نفاق کار می کرد، یزید در لباس کفر. معاویه لااقل روی کارهایش سرپوش می گذاشت، علناً شراب نمی خورد، علناً سگ بازی نمی کرد، صورت ظاهر را حفظ می کرد. ولی یزید جوانی بود دیوانه و پرده در که حساب موقعیت خودش را نمی کرد که هرچه هست بالاخره مردم او را خلیفه پیغمبر می دانند. اینقدر شراب می خورد تا مست می شد و در حضور جمعیت به پیغمبر ناسزا می گفت. ♦️واقعاً اگر قضایای کربلا نبود و امام حسین قیام نمی کرد و سبب نمی شد که یزید از بین برود و او همان بیست سالی را که معاویه خلیفه بود خلافت می کرد، اصلًا حوزه اسلام منقرض می شد. پس شرایط زمان خیلی فرق می کند. بنابراین امام حسن همان برنامه را اجرا کرد که امام حسین اجرا کرد و امام حسین همان برنامه را اجرا کرد که امام حسن اجرا کرد، فقط شکل کارشان با هم فرق داشت ولی روح هر دو یکی بود. 📚استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۱۳۲-۱۳۸
🔴 دوران غیبت ارواحنافداه تجلی دوران صلح امام مجتبی علیه سلام ♦️پذیرش صلح توسط امام مجتبی علیه سلام و این دوره ی ده ساله بهترین درسنامه برای متتظران در دوران غیبت است ... 1⃣ صلح امام مجتبی عامل حفظ جان امام و معدود شیعیان در آن عصر و زمان بود،، غیبت امام زمان ارواحنافداه نیز عامل حفظ جان امام و معدود شیعیان در دوران غیبت است 2⃣ دوران صلح با معاویه بزرگترین مظلومیت و غربت برای امام مجتبی علیه سلام بود،، دوران غیبت نیز اوج غربت و مظلومیت امام زمان ارواحنافداست 3⃣ عامل خانه نشینی و مظلومیت امام مجتبی،نشناختن امام و جایگاه امامت، عدم وفای بعهد و غفلت شیعیان،،، و عامل خانه نشینی و مظلومیت امام زمان ارواحنافداه، نشناختن امام وجایگاه امامت، عدم وفای بعهد و غفلت شیعیان است 4⃣ صلح امام مجتبی علیه السلام مقدمه ای برای آشکار شدن باطن حکومت های طاغوتی و ظالمانه ی بنی امیه بود غیبت امام زمان ارواحنافداه نیز زمینه ای برای آشکار شدن ضعف حکومت های بشری در عدم برپایی عدل جهانیست 5⃣ صلح امام مجتبی مقدمه ی قیام و حرکت کربلایه سیدالشهداء علیه سلام و غیبت امام زمان مقدمه ی قیام و اتمام راه نیمه تمام سیدالشهداء از کربلا به کوفه ...
مغلطه محمود صادقی !؟ 🔺محمود صادقی نماینده افراطی مجلس دهم جمله مقام معظم رهبری درباره تأثیر رسانه ها بیش از موشک و پهپاد را با جمله هاشمی رفسنجانی که نوشته بود : دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها یکی دانسته است! ✅نکات تحلیلی: 🔺این ادعا در حالی مطرح می شود که اساساً این دو جمله دو مقوله جداگانه با مفاهیم متفاوت است. 🔺مرحوم هاشمی رفسنجانی در جمله روزهای پایانی عمر خود وقتی به دنیای گفتمان ها به جای دنیای موشک ها اشاره کرد، منظور او خط بطلان کشیدن به روی موشک و تسلیحات دفاعی کشور بود، اما منظور رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جمله دیشب خود تاثیر بیشتر رسانه نسبت به موشک و پهپاد بود نه خط بطلان کشیدن یا تضعیف تسلیحات دفاعی و موشک. 🔺جالب اینکه وقتی به اصل بیانات رهبری مراجعه بکنید، متوجه خواهید شد که ایشان اتفاقاً رسانه را ابزاری برای عقب راندن دشمن می دانند، در حالی که تجربه نشان داده هیچگاه با گفتمان و مذاکره ، دشمن عقب نشینی نکرده است. ✍ سعید میرزایی •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈•