فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥 تودهنی ایرانی ساکن آلمان به فردوسیپور شارلاتان درباره زمستان سخت اروپا
7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸بشارت نزدیکی ظهور از زبان شهید طهرانی مقدم به برادرش در خواب‼️
+ظهورنزدیکاستانشاءالله🤲
#امام_زمان (عج)♥️
#اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم 🌹
✅ از طرح جدید امنیت اخلاقی پلیس حمایت شود👇🏼👇🏼👇🏼
https://www.farsnews.ir/my/c/209700
🌹 در این پویش مهم شرکت کنید
8.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخنان قابل توجه آیت الله جوادی آملی در مورد امر به معروف و نهی از منکر
🔻مساله امر به معروف، غیر از مساله تعلیم و تبلیغ و امثال ذلک است. تعلیم برای این است که ما جاهل را عالم کنیم. تبلیغ برای این است که اگر به او نرسیده، به او برسانیم . تنبیه غافل این است که اگر او غفلتی دارد، متوجه اش کنیم .
🔻اما امر به معروف برای این است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. او که جاهل نیست، او که غافل نیست، او که ساهی [سهو کننده] و ناسی [ فراموش کننده] نیست ما آیه و روایت بخوانیم.
هر کدام از این ها باشد، دیگر داخل در مساله امر به معروف و نهی از منکر نیست.
🔻امر به معروف برای جایی است که کسی عالماً عامداً دارد گناه می کند. آن وقت ما دیگر معلم نیستیم؛ ما مرشد نیستیم؛ ما مبشر نیستیم؛ ما منذر نیستیم؛ ما فرمانده ایم؛ امر می کنیم. بر او واجب است که حرف ما را گوش دهد. چون ما داریم امر می کنیم.
🔻اگر ما به کسی گفتیم #عفاف را رعایت بکن، رعایت نکرد، ۲ تا گناه کرد؛ یکی " قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ " را عمل نکرد. یکی فرمان ما را اطاعت نکرد.
این که فرمود: " المُؤمِنونَ وَالمُؤمِناتُ بَعضُهُم أَولِياءُ بَعضٍ " ما ولایت داریم نسبت به یکدیگر؛ ولی یکدیگر هستیم. مولّی علیه باید حرف ولی را گوش دهد.
🇮🇷
📝 هل من ناصر ینصرنی؟
🍃🌹🍃
🔻فریادی که عاشورای ۱۴۰۰ سال پیش از زبان خشکیده ولی خدا صادر شد، در فراز و فرودهای تاریخ گم نشد و در هر برههای از زبان یک رهبر الهی صادر شد، اما پاسخ درخوری داده نشد (بجز ملت ایران) و اگر در مقاطع دیگر تاریخ خون یک رهبر دینی همچون خون خدا در کربلا ریخته شد، بخشی از مذمت و ملامتگری را باید متوجه مردمان غافل آن زمانه کرد.
🔸چه حکیمانه گفت آن مطهر زمانه که یزید زمانت را بشناس، وظیفه ات را بدان و به آن عمل کن.
🔹حسین علیه السلام را شهید کردند، اما مکتب او زندهتر از همیشه پیش میرود و در مقابل یزیدیان هر زمان کوس رسوایی ظالمان را سر میدهد.
🔸اما مگر میتوان مکتبی را بی رهبر تصور کرد؟ رهبری مکتب حسین علیه السلام در ایران با #ولایت_فقیه است و هموست که امروز فریاد انذارها و هشدارهایش بلند است.
🔹البته او جان برکفانی دارد که اجازه تکرار کربلا را نمیدهند، اما میدانید و میدانیم که میدان هماوردی و دشمنی تغییر کرده است.
🔸میدان جدید بصیرت میخواهد، دشمن شناسی میخواهد، سواد رسانهای میخواهد، دانستن زبان نسل جدید میخواهد، شناخت تمایز #حجاب ستیز از حجاب گریز میخواهد و تلاش مشفقانه اصلاح حجاب گریزان را میخواهد، ... شجاعت مبارزه با فاسدان ظاهرالصلاح میخواهد ...
🔺خلاصه آنکه هنوز فریاد هل من ناصر ینصرونی بلند است...
✍دکتر قاسم حبیب زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع دانشجویان مسلمان در مقابل سفارت سوئد در تهران به تحصن تبدیل شد. معترضان به هتک حرمت قرآن، اعلام کردند تا اخراج سفیر سوئد از تهران جلوی سفارت تحصن خواهند کرد
🔗 عبدالله گنجی
هدایت شده از بصیرت
💢سخنگوی دولت: ایران جز ۱۰ کشور برتر در دسترسی روستاها به آب آشامیدنی است
🗣علی بهادری جهرمی:
🔸موضوع آب و دسترسی تمام مردم به آب آشامیدنی و اجرای طرحهای آبرسانی از دغدغه های دولت سیزدهم است که از همان ابتدا اهتمام ویژه ای به آن داشته است.
🔹ایران به لحاظ دسترسی و تامین آب آشامیدنی در روستاها، بر طبق اعلام نهادهای بین المللی در میان ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد.
┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄
🇮🇷| basirat.ir
🇮🇷| @basirat_fa
🇮🇷
📝 وضعیت عزاداری سیدالشهداء علیهالسلام در افغانستان تحت حاکمیت طالبان از زبان دکتر زاهدی عضو سفارت ایران در کابل
🍃🌹🍃
1⃣ اصل عزاداری و تکریم شعائر کاملا آزاد است.
2⃣ در مناطق کاملا شیعه نشین محدودیتی از جهت تعداد اماکن برگزاری وجود ندارد.
3⃣ در مناطقی که مرکز شهر محسوب میشود و یکدست شیعه هم نیست گفته شده است فقط در تکایا و مساجد بزرگ عزاداری برگزار شود چرا که ما نمیتوانیم امینت همه جا را برقرار کنیم. علما و مردم شیعه علاقه داشتند که در نقاط متعدد کوچک و بزرگ عزاداری برگزار شود ولی نهایتا کمیته تشکیل شده از سوی نهادهای مختلف امارت اسلامی با عزاداری فقط در مساجد و تکایای بزرگ موافقت کرده است.
4⃣ نصب پرچمها و نشانههای عزا در اماکن مهمی مانند زیارت حضرت ابوالفضل علیهالسلام کابل در مرکز شهر فضای زیبای محرمی را ایجاد کرده است و اینگونه نیست که عزاداری امری مخفی و دور از کانون توجهات باشد.
مرخصی مشروط
شهید بابایی در زمان دفاع مقدس خدمت امام خمینی (ره) رسیدند و از ایشان برای انجام کاری در اوقاتی که آسیبی به کار جنگ نمی خورد، مرخصی خواستند.
وقتی امام راجع به دلیل مرخصی گرفتن در آن بحبوحه ی جنگ پرسیدند.
شهید بابایی فرمود:
من در دهه اول محرم برای شستن استکان های چای عزاداران به هیات های جنوب شهر که من را نمی شناسند می روم.
مرخصی را برای آن می خواهم. امام خمینی (ره) به ایشان فرمودند:
به یک شرط اجازه مرخصی میدهم که هر موقع رفتی به نیت من هم چند استکان بشویی...
#اخلاص
#شهید_بابایی
#الگوی_زندگی
#مکتب_خمینی
🔺👈رسانه باشید.
╭⊱┅═✧❁🍂🌺☀️🌺 🍂❁✧═┅⊰╮
نهضت حسینی و دولت مهدوی.pdf
3.74M
🔰 متن کامل کتاب سلسله گفتارهای تبلیغی « واکاوی هویت مردمی نهضت حسینی و حکومت مهدوی »
💠 جلسه اول : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۱)
💠 جلسه دوم : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۲)
💠 جلسه سوم : نقش مردم در به حکومت رسیدن امامان
💠 جلسه چهارم : هدایتگری اهل بیت (علیهم السلام)
💠 جلسه پنجم : جایگاه مردم در حکومت اسلامی
💠 جلسه ششم : از قیام حسینی تا انقلاب خمینی
💠 جلسه هفتم : جلوه های حضور مردم در انقلاب اسلامی
💠 جلسه هشتم : اقتصاد قوی یعنی اقتصاد مردمی
💠 جلسه نهم : مهم ترین عامل زمینه ساز ظهور
💠 جلسه دهم : مدل حکمرانی در دولت مهدوی
🚩 نقش عاشورا در علم و عمل اجتماعی شیعیان
💠 واقعه عاشورا به عنوان عنصری محوری در فرهنگ، تاریخ و دانش اسلامی است که در علم و عمل اجتماعی شیعیان انعکاس یافته و تاثیرگذار است. اولین لایه این تأثیرگذاری که عمیقترین سطح آن نیز هست، آن بخش از تحلیلهایی است که نسبت به عاشورا در احادیث وجود دارد و در بخشی از معارف و دانشهای شیعیان بازتاب آن یافته است.
❇️ بر این مبنا عاشورا به صورت واقعهای الهی دیده میشود که از آدم تا خاتم وجود داشته و تا روز قیامت نقش آفرینی خواهد کرد. در چنین رویکردی، عاشورا ناظر به یک واقعه در مقطعی تاریخی و موقعیتی نیست، بلکه اتفاقی است که رخ داده، تمام نشده و ازلی و ابدی است. بر این اساس، عاشورا به حسبِ ظاهری در مقطعی از زمان به وقوع پیوسته ولی به لحاظِ حقیقتِ آن، سرمدی و جاویدان بوده و با همه عالم و اهل عالم گره خورده است.
✴️ از این منظر، هیچ یک از کنشگرانِ واقعه عاشورا از این مسأله مستثنی نیستند و این موضوع محدود به امام حسین علیه السلام یا اصحاب ایشان نیست و حتی کسانی که در جبهه مقابل امام نیز قرار گرفتهاند، مشمول این حکم میشوند. از این رو است که بر اساس آیات، احادیث و روایات، واقعه عاشورا با فطرت الهی پیوند می خورد و در واقع، عهد و پیمانی است که خداوند با همه بندگانش بسته است.
🌀 در حادثه عاشورا همه بر شاکله وجودی خود عمل میکنند. ظاهر و باطن جدا نیست، حقیقت فرد ظاهر شده و تعین یافته است. باطن عرفانی و فلسفی این واقعه، جدای از رفتار اجتماعی و سیاسی شیعیان نیست و درعمل و حیات آنان نیز قابل پیگیری و تسری است و در علم اجتماعی شیعیان تاثیرگذار بوده است و در چند سطح و لایه درس متناظر با خود را دارد.
♻️ درسی که از واقعه عاشورا می توان گرفت کاملا سیاسی و اجتماعی است و از طرف دیگر با حقیقت و معنویت عالم نیز پیوند می خورد و به همین تناسب در شاکله و شخصیت شیعیان، به لحاظ نظری، فکری و رفتاری اثرگذار و متجلی است و تمسک به آن، بخشی از هویت تشیع را شکل می دهد.
♦️در کنار جلوه و تجسم عاشورا در هویت شیعی، انعکاس و بازتاب تفکر عاشورایی را در عملکرد و کنش سیاسی شیعیان نیز می توان ردگیری کرد. واقعیت این است که مقاومتهای سیاسی شیعیان در طول تاریخ همواره ملهم از حرکت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بوده است و یکی از شواهد این مدعا، حرکت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است که یکی از پایههای اساسی این حرکت سیاسی، مراسم و مناسک دهه محرم و واقعه عاشورا بوده است و حتی خود حضرت امام خمینی(ره) در حرکت سیاسی خود که مبارزه با ظلم و استبداد بود از حضرت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ملهم بود و این نگاه و نگرش را به بدنه جامعه هم تزریق می کردند.
🔻به طور کلی تشیع هر جای تاریخ که کوشیده در برابر ظلم و استبداد زمانه اش بایستد به امام حسین(ع) و حرکت ایشان اقتدا کرده است.
#نکته
1️⃣ تبیین واقعه عاشورا؛ از این منظر این حادثه مشیتی الهی و رسالتی عظیم بر دوش امام حسین بوده و صحرای کربلا ظرفِ تحقق این وظیفه الهی است.
2️⃣ توصیف واقعه عاشورا؛ در اینجا در توصیفِ چگونگی زیست و رفتار امام، عملِ امام خالصانهترین عمل نسبت به خداوند سبحان و تعالی و عین وجه الله و عمیق ترین مرتبه توحید و اوج شیفتگی جمال الهی قلمداد میشود.
3️⃣ تجویز واقعه عاشورا؛ در این سطح، به پیامدهای نهضت عاشورا پرداخته شده و امام چون اسوهای تصور میشود که برای تمامی انسانها در همه اعصار آموزندهاند. در این ساحت، تاثیر عاشورا بر فقه اجتماعی شیعی، نحوه تعامل شیعیان با قدرتهای موجود و عمل و رفتار شیعیان در ادوار تاریخ مورد توجه قرار میگیرد.
🎙استاد پارسانیا
🔹ریال ایران #کمارزشترین_پول_دنیا!
ازاین خبر چه برداشتی میشود؟
اینکه"وضع اقتصادی مردم ایران ازهمۀ کشورهای دنیا بدتراست" درحالی که ارزش پول ملی، #هیچ_ربطی به رفاه ندارد. چرا که با حذف صفرها، میتوان یکشبه ارزش پول ملی رابسیاربالا برد؛ درحالی که رفاه عمومی هیچ تغییری نمیکند.
〰〰〰〰〰〰
پیش از ورود به بحث توجه به این نکته ضروری است که مطالب زیر #به_آن_معنا_نیست که امروزه وضع اقتصادی مردم، بسیارخوب است، درحالیکه متاسفانه در #دهه ۹۰ مشکلات اقتصادی بسیارزیاد بود و #مسئولین باید باروحیه جهادی مشکلات راحل کنند.
هدف فقط این جمله است که:«ارزش اسمی پول ملی، تعیینکنندۀ وضعیت رفاه مردم یک کشورنیست»
○○○○○○○○○○○○○○○○○○
اما #توضیح_مطلب
این یک واقعیت است که امروز، ریال ایران کمارزشتر از سایر ارزهای ملی است. اما از این گزاره معمولاً یک برداشت کاملاً اشتباه میشود؛ وقتی چنین خبری را میشنویم ناخودآگاه گمان میکنیم وضع اقتصاد ایران از همهی کشورهای دنیا بدتر است و متوسط رفاه یک ایرانی، از رفاه افراد سایر کشورها کمتر است. باید بدانیم ارزش پول ملی، هیچ ربطی به رفاه ندارد. چرا که اولاً با حذف صفرها، میتوان یکشبه ارزش پول ملی را بسیار بالا برد؛ در حالی که در رفاه عمومی هیچ تغییری رخ نمیدهد. در ثانی، بررسی وضعیت درآمد در کنار ارزش پول ملی است که میتواند وضعیت قدرت خرید مردم را نشان دهد.
🔴 ارزش اسمی پول ملی یعنی آن چیزی که روی پول نوشته شده است. مثلاً در سال ۲۰۲۰ هر هزار تومان ما تقریباً برابر با ۲۰ افغانی افغانستان بوده است! هزار کجا و ۲۰ کجا. با نگاه اول، بهنظر میرسد باید وضع اقتصاد ما از اقتصاد افغانستان بدتر باشد. اما دقیقتر که میشویم، میبینیم درآمد سرانه در افغانستان در سال ۲۰۲۰ میلادی (بر اساس آمارهای بانک جهانی) بهطور متوسط برابر با ۳۹ هزار و ۷۴۲ افغانی یعنی معادل ۲ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان در سال بوده است؛ این در حالی است که درآمد سرانه در ایران در سال ۲۰۲۰ (مطابق آمارهای بانک جهانی) برابر با ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در سال بود.
بنابراین مهم نیست که ارزش یک افغانی نزدیک به ۵۵۰ ریال است. مهم آن است که بدانیم دریافتی و حقوق افراد چقدر است. در نسبت بین حقوق و ارزش پول ملی است که قدرت خرید معنا پیدا میکند.
نه مهم است که عدد درآمد سرانه اسمی در ایران از همه جا بالاتر است، و نه مهم است که ارزش اسمی پول ملی ما پایینترین در دنیاست!
مهم این است که بدانیم قدرت خرید مردم ما بهطور متوسط در دنیا چه رتبهای دارد.
🔹بر اساس آمارهای بانک جهانی، ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی در شاخص قدرت خرید سرانه رتبهی ۸۵م دنیا را از میان ۱۹۷ کشور کسب کرده است؛ یعنی اگر جهان را به دو نیمه تقسیم کنیم، ما در نیمهی بالایی قرار داریم و بهطور میانگین، قدرت خرید مردم در ۱۱۲ کشور از ما ایرانیان کمتر است. این نشان میدهد که اسکناسهای بیارزشترین پول دنیا، چندان هم بیارزش نیست و توانسته قدرت خرید ایرانیان را از ۱۱۲ کشور بالاتر نگه دارد.
🔸 این یعنی چه!؟
یعنی اگر چه ارزش ریال از ارزش پول ملی ۱۹۷ کشور کمتر است اما درآمد مردم ما به ریال، به اندازهای هست که بتوانیم با حقوقمان، کالاها و خدماتی را بخریم که مردم ۱۱۲ کشور پایینتر از ما، توان تهیهاش را ندارند.
جالب آنکه برآوردهای صندوق بینالمللی پول نشان میدهد که قدرت خرید سرانه در ایران، تا سال ۲۰۲۷ بالاتر هم خواهد رفت.
🔴 بسیاری از کشورها بودهاند که در چهل سال اخیر، #صفرهای_پولشان را حذف کردند. همین امروز اگر ما ۴ صفر را حذف کنیم، ارزش پول ملی از ۸۱ کشور جهان بهتر میشود و تقریباً معادل ارزش پول ملی نیکاراگوئه خواهد شد. این در حالیاست که قدرت خرید مردم نیکاراگوئه هماکنون بر اساس آمارهای بانک جهانی، بهطور متوسط یکسوم قدرت خرید ایرانیان است.
👈 نتیجه آنکه #ارزش_اسمی_پول_ملی، تعیینکنندهی وضعیت رفاه مردم یک کشور نیست و اسکناسهای ریال نیز آنقدرها که رسانههای زرد میگویند، بیارزش نیست!
🔹#حجت_الاسلام_راجی