eitaa logo
بصیر
363 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
6.4هزار ویدیو
418 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینا حرفای یه پاسدار یا یه آخوند یا یه نیروی انقلابی و امثال اینا نیست ، حرف‌های "شهرام همایون" از فعالین سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران و ساکن آمریکا میزان هزینه شبکه های معاند و اهداف آنها را افشا کرد. تامل برانگیز است🤔
✅مریم رجوی پیام دادگاه کیفرخواست منافقین و شمارش معکوس برای استرداد سران فرقه را دریافت کرد. او که تا دیروز دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین را نمایش روحوضی خطاب می‌کرد، امروز صراحتا با ترس کامل، از احتمال استرداد منافقین به ایران سخن می‌گوید.
۴نکته قابل تأمل در انتخابات ١۴٠٢ شاید جالب باشد: -میانگین رای اهل سنت از میانگین کشوری بالاتر است -نمایندگان اهل سنت از ١۶به ٢١افزایش یافت -در یک شهرستان برای سومین بار متوالی، مردم به خانم رای دادند.سه دوره الزاما یک نفر نیست -زرتشتیان ایران برای اولین بار زن به مجلس فرستادند.
7.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مهدی خزعلی مزدوران اینترنشنال را با خاک یکسان کرد؛ از رضا پهلوی تا فائزه هاشمی، همگی ستون پنجم و دشمنان مردم ایران هستند!
ادبیات تریبون داران و صاحبان قلم ورسانه در طول انقلاب چگونه بوده است ؟ ✍محمدحسن فشی در طول تارخ انقلاب اسلامی اگر بخواهیم یک تقسیم بندی داشته باشیم، ادبیات برخی صاحبان تریبون، قلم و رسانه تقریبا در هر دهه تغییر کرده واین تغییر از ابتدا تا به امروز سیر نزولی داشته ، البته درزمان انتخابات این موضوع فعال تر می شود ، ومهمتر اینکه بیشتر از ناحیه نامزدهای انتخاباتی شاهد این ماجرا هستیم ، حتی برخی برای موفقیت خود و حزبش شروع به تخریب رقبای می کنند، این موضوع را بارها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی دیده ایم ، حالا در دهه پنجم انقلاب قرار داریم، ادبیات برخی تریبون داران و صاحبان قلم و رسانه چگونه است؟ آیا تغییر کرده اند؟ ادبیات سخنرانان : دهه اول انقلاب : حماسی ، دارای شور وشعور یود (کسانی مثل شهید مطهری ، هاشمی نژاد، حضرت آقا...) دهه دوم انقلاب: نقلی بود( گفتمان امام مثلا امام چنین گفت و...) دهه سوم انقلاب: چالشی بود ( بین گفتمان امام وسکولاریسم) دهه چهارم انقلاب: تخریبی ( کاربرد اخلاق سیاسی و فضای تخریبی ) دهه پنجم انقلاب : همچنان تخریبی ( در انتخابات مجلس دوازدهم هم شاهد آن بودیم ) امروز وقتی به سوابق نمایندگان مردم در مجلس دوازدهم نگاه می کنيم می بینیم اولویت تخریب کنندگان وحامیان آنها جنگ اقتصادی، حل مشکلات مردم وجهاد تبیین نبوده !! نتیجه این روش این می شود که تنها ۶ درصد از ۲۹۰ نماینده مجلس اقتصاد دان هستند، اما می بینیم برای اینها اولویت، کوبیدن و تخریب طرف مقابل به هر قیمتی است نه حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و حل مشکلات مردم، ملت بزرگ و شریف ما باید خیلی هوشیار باشند .
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ 💠درباره ماه شعبان 🌟ماه شعبان ✨ماه بشارتها و شادی‌ها ✨ماه تطهیر و نورانی کردن دلها ♦️با استغفار، با دعا، با مناجات؛ ✨ماه آماده شدن برای ورود در برکات بی‌نهایت و بی‌پایان ماه مبارک رمضان است 💠درباره جمهوری اسلامی 🌐تولّد جمهوری اسلامی یک حادثه‌ جهانی بود. 📍رهبری امام راحل 📍همّت و شجاعت و فداکاری ملّت ایران ☝️یک دوجبهه‌ای در دنیا ایجاد کرد؛ ⏬جبهه‌ دموکراسی‌های وابسته‌ی به مشی لیبرال دموکراسی ⏫جبهه‌ جمهوریِ منشأگرفته‌ از دین و اسلام ⭕️ناسازگاریِ بین این دو جبهه‌ یک امر طبیعی بود 🚨جناح دموکراسی رایج غربی احساس کرد این الگوی جدیدی که مطرح شده است، ⛔️با منافع عمده‌ او و شاید در نهایت با موجودیّت او معارضه دارد 👇این مخالفت و معارضه‌ی جدّی به خاطر این است ❌در ذات آنها استکبار، تعرّض و تجاوز وجود دارد. ⏪طبعاً معنویّت که نبود، زمینه برای ظلم و عدوان و تعرّض به وجود می‌آید ❌در اوج سر دادنِ شعارهای دموکراسی، آزادی، حقوق بشر در قرن نوزدهم، بیشترین حرکت استعماری اتّفاق افتاد ❗️در بخش مهمّی از آسیا ❗️در آفریقا ❗️در آمریکای لاتین اتفاق افتاد ❗️البتّه در آمریکای شمالی هم بود که خب قبل از آن با مبارزات زیادی خودشان را خلاص کرده بودند ❌جنگ‌آفرینی و خون‌ریزی بی‌حدوحصر برای قدرت جزو خصوصیّات همین حکومت به نام دموکراسی است. ❇️حاصل حرف بنده این است: 1️⃣ما با دولتها، با کشورها، با ملّتها به خودی خود هیچ معارضه‌ای نداریم 👈ما با ظلم مخالفیم، با استکبار مخالفیم، با تجاوز مخالفیم، 🔥با آن حوادثی که امروز شما دارید در غزّه مشاهده میکنید مخالفیم. ♦️آن چیزی که جمهوری اسلامی را در مقابل جبهه‌ مقابل قرار میدهد، این مفاهیمی است که، ✅هم عقل، ✅هم عرف، ✅هم هر شرع و دینی، ✅هم وجدان بشری 🔺آن را محکوم میکند. 👈جبهه‌بندی جمهوری اسلامی با جمهوری‌هایی که زیر نام دموکراسی و حقوق بشر و لیبرالیسم خودشان را پنهان کرده‌اند، 🔍به خاطر باطن کار آنها است، ❗️که عبارت است از ظلم و استکبار و مانند اینها 2️⃣ما باید پرچم مبارزه‌ی با استکبار را همیشه بلند نگه داریم. 🛡️مراقب باشیم جمهوری اسلامی در هیچ دوره‌ای اجازه ندهد که این پرچمداریِ مقابله‌ی با استکبار از او گرفته بشود. ⏪باید پیشگام و پیشقدم باشیم ❇️این پرچم را هر روز گسترده‌تر و برافراشته‌تر کنیم. 3️⃣این حقیقت را برای نسلهای نوبه‌نوِ خودمان روشن کنیم. 👌جوانهایمان بدانند که ممشای جمهوری اسلامی چیست، این ایستادگی چیست. 📌البتّه خوشبختانه در این چهار دهه و اندی که از عمر جمهوری اسلامی گذشته، ✅ما در منطقه و در دنیا موفّق بودیم در اینکه بتوانیم این جهت‌گیری را از جمهوری اسلامی به عالم بشریّت نشان بدهیم. 💠درباره مجلس خبرگان ♦️مجلس خبرگان در واقع مهم‌ترین کار را بر عهده دارد؛ 👈این «تعیین رهبری» و «مراقبت از حفظ صلاحیّت رهبری» جزو کارهای بزرگ است 🔻مجلس خبرگان در گزینشها و انتخابهایی که خواهد داشت، این را باید مراقبت بکند که: 🔍اصول ثابت جمهوری اسلامی مورد غفلت قرار نگیرد 🔹در قانون اساسی 🔹در بیانات امام راحل 🔹در معارف اسلامی 🔶میشود این اصول را پیدا کرد 🔷مثل: 🔸اقامه‌ عدل، 🔸مبارزه‌ با فساد، 🔸بالا بردن سطح معرفت اسلامی، سطح عمل اسلامی در جامعه 💠درباره مجلس شورای اسلامی ✨هر مجلس جدیدی حامل امیدهای جدیدی است. 📍نمایندگان تازه‌ای در مجلس جدید وارد میشوند، در کنار آنها نمایندگان مجرّبی هم هستند؛ 🤝این یک ترکیب خیلی خوبی است 👌هم ابتکار و نوآوری در آن هست، هم تجربه در آن هست 💎این یک سرمایه‌ی باارزشی است 🚨آن چیزی که میتواند شیرینی مجلس جدید را نابود کند، ⛔️سخنان اختلاف‌انگیز ⛔️دعوا راه انداختن‌ها ⛔️ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند است ☝️برادران و خواهران در مجلس جدیدی که حالا اندکی بعد تشکیل خواهد شد و حضور دارند... اگر چنانچه این مراعات را نکنند: ⭕️کام ملّت تلخ میشود، فضای سیاسی کشور، فضای تلخی میشود ⭕️مجلس از کارایی می‌افتد... دسته‌بندی‌ها و کشمکش‌ها مانع میشود از اینکه اینها به کارشان برسند ❇️یک شاخص عمده‌ جمهوری اسلامی این است که دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی متشرّع باشند ⭕️مراعات حرام و حلال و دروغ و غیبت و تهمت را بکنند 🌟هم در کارهای شخصی خودمان، هم در محیط سیاسی تقوا پیشه کنیم ✅اگر این بود، ان‌شاءالله نتایج کار هم مطلوب خواهد بود، خدای متعال هم به کار برکت خواهد داد. 🍀امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال گوینده را عامل به این حرفها بکند؛ به شنونده هم ان‌شاءالله خداوند توفیق بدهد که این حرف در دلها اثر بکند و بتوانیم طبق آنچه وظیفه‌ی شرعی است کارهایمان را، وظایفمان را انجام بدهیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چطور خواص اغوا شده، عوام را اغوا می‌کنند؟! دشمن چطور خواص را حرامخوار می‌کند؟! فرمایشات تکان دهنده رهبر انقلاب در دیدار با اعضای خبرگان رهبری
🌺آیت الله شوشتری: 🌼 نزد هر استادی که رفتید اگر بر دریا راه می رفت اگر پرواز می کرد اگر غیت می گفت اما با رهبر معظم و معزز انقلاب زاویه داشت سریع برخیزید و بیرون بروید که او شیطانی مجسم است.
❄️نکاتی درباره تذکر رهبر انقلاب به نمایندگان در مجلس جدید 🔺 اظهارات اخیر رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان در مجلس جدید، مبنی بر پرهیز از سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن‌ها و ستیزه‌گری‌های دشمن‌پسند، با حواشی و برداشت‌های متفاوتی روبه‌رو شد. یک: از مقدمه شروعی که رهبری و جمع بندی که ایشان درباره این تذکرات‌شان داشتند، دو گزاره مهم بدست می‌آید. مقدمه ورود ایشان به بحث، طرح یک اصل کلی بود و آن اینکه تشکیل هر مجلس جدید، سرمایه باارزش، امید و امیدهای جدید و چشم انداز‌های شکل می‌دهد و خونی در رگ‌های مجموعه‌ی سیاسی و اجتماعی کشور جاری میشود که می‌تواند منشأ اثر شود. بر اساس سخنان ایشان، مجموع این موارد کلی، یک حادثه شیرین را شکل می‌دهد که نباید با بداخلاقی، شیرینی آن را به خصوص در جامعه تلخ کرد و در صورت ادامه پیدا کردن این روند در آینده، مجلس جدید را از کارآمدی و از پرداختن به کار اصلی دور می‌کند. دو: جامعه سیاسی و رسانه‌ای کشور بعد از این اظهارات بیشتر از تامل در مقدمه و نتیجه گیری متن کامل سخنان رهبری، دو مورد را در همان ساعات اول بیشتر مورد کنکاش قرار داد؛ اول اینکه چرا در این مقطع این تذکر مطرح شد و دوم اینکه مصداق و مصادیق این تذکر چه کسانی و یا جریاناتی بودند. اینکه چرا در این مقطع این موضوع مطرح شده، بی شک در کنار یک تذکر کلی، ناظر به زمانه فعلی هم بوده است. از ایام گرم شدن فضای انتخابات و تبلیغات، به خصوص فضای سیاسی در تهران با برخی بداخلاقی‌ها و بدگویی‌ها و دعوا راه انداختن‌ها همراه شد و نکته بدتر این بود که بعد از اعلام نتایج رسمی نیز ادامه و حتی به نوعی بیشتر هم شد. اما بالا رفتن تنش‌ها و اختلاف در برداشت‌ها موقعی اتفاق افتاد که جامعه سیاسی به سمت بیان و معرفی مصداق برای تذکرات رهبری‌ رفت. جدای از اینکه مصداق معرفی کردن درباره تذکراتی که خود رهبری در مقاطعی و بنا به شرایطی به صورت کلی مطرح می‌کنند، چقدر اقدامی صحیح یا ضروری است، اینبار مصداق معرفی کردن ولو اینکه گویندگان و یا نویسندگان آن یقین داشته باشد که مصادیق دقیق برای سخنان رهبری معرفی کرده‌اند، موجب ایجاد موانع در غرض و هدف اصلی که رهبری از بیان این تذکر دنبال می‌کردند، شدند. هدف اصلی رهبری همانطور که در بند اول هم آورده شد، جلوگیری از تلخ شدن فضای سیاسی و جامعه و عدم شکل گیری اختلافات و ستیزه‌جویی‌های که در آینده مانع کارآمدی و پرداختن به کار اصلی مجلس شود، بود. حال اگر بیان مصادیق توسط ما داغ کردن و افزایش موضوع اختلافات و دعوا راه انداختن شد، در راستای نقص غرض رهبری اقدام کردیم. البته که الان بررسی صحنه رسانه‌ای در کشور تایید می‌کند که بیان مصادیق سبب داغ شدن اختلافات و دعوا راه انداختن‌ها هم شد که حتما از ادامه آن باید جلوگیری کرد. سه: به نظر می‌آید دو برخورد نسبت به سخنان اخیر رهبری از اصرار به مصداق معرفی کردن، موثرتر و مناسب‌تر بود. اول اینکه اخلاقا همه خودشان را مورد این تذکر رهبر انقلاب قرار می دادند و مواضع و رفتارهای سیاسی خود را در هفته‌های اخیر ارزیابی می‌کردند و دوم هم اینکه چارچوب تذکر اخلاقی و سیاسی اخیر رهبری را معادله کلی و بایدها و نبایدهای رفتار سیاسی و بیان مواضع‌مان در روزهای آینده و به خصوص درباره مجلس جدید قرار می‌دادیم. بی‌شک اگر این دو مورد رعایت شود، غرض اصلی سخن رهبری هم اتفاق خواهد افتاد و فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، امیدهای و چشم اندازهای مجلس جدید نیز بیشتر به بار خواهد نشست.
🔸️مهمترین خطر نظام آسیب‌های اجتماعی است 🔹️وزیر کشور: در یکی از جلساتی که با موضوع آسیب‌های اجتماعی در خدمت مقام معظم رهبری بودیم، نخستین پرسشِ ایشان درباره مسئله طلاق بود. ایشان تاکید کردند: «آسیب‌های اجتماعی مهمترین خطر نظام است.»
اعتراف تلخ رسانه وزارت دفاع انگلیس
🔺منطق جهاد بودگی رای ✍عبدالله گنجی 🔰 مقام معظم رهبری برای توصیف رأی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ از مفهوم «جهاد» استفاده کردند. در نقطه مقابل روشنفکران و پرورش‌یافتگان نهضت ترجمه، انتخابات را یک پدیده مدرن که صرفاً مبتنی بر حق است می‌دانند و اصلاً خوانش دینی از آن را غلط یا سوء استفاده می‌دانند. اما جهاد نامیدن آن نیز از حنجره‌های مختلف ممکن است معنای واحد نداشته باشد. فرضاً بنده آن را جهاد بدانم مهم نیست، اما جهاد نامیدن آن از خاستگاه فقاهت و مرجعیت امر دیگری است که ارزش آن را فقط اهل دیانت می‌فهمند. رهبری از درصد مشارکت خبر ندارد و آن را جهاد می‌داند؟ مشارکت را پایین نمی‌داند و جهاد می‌داند؟ از میزان مشارکت راضی است و آن را جهاد می‌خواند؟ همه چیز را صددرصد و به صورت دقیق می‌داند و قوی‌ترین تحلیل را دارد، اما تفاوت او با دیگران این است که ده‌ها متغیر دیگر را هم می‌داند و هم در تحلیل موضوع لحاظ می‌کند و آرایش قوا و عوامل سلبی-ایجابی پیرامون انتخابات را به ترازوی قضاوت می‌سپارد و نتیجه انتخابات را در محل واقعی خود می‌نشاند. برای اینکه صحنه انتخابات را جهاد ببینیم، اولین پیش نیاز این است که بدانیم چه کسانی رأی دادند؟ طبقه مرفه؟ طبقه متوسط؟ طبقه پایین اقتصادی؟ قشر متدین و متوسط به پایین؟ قطعاً رأی‌دهندگان در ایران پس از انقلاب هیچ‌گاه طبقه مرفه نبوده‌اند و آن حدود ۲۰ درصد بعضاً نمی‌دانند انتخابات چه موقع هست؟ قیمت‌ها چگونه است؟ برجام چه شد؟ و... پس از میزان مشارکت و جغرافیای مناطقی که رأی بالاتر بوده است (کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و...) می‌توان فهمید کسانی رأی دادند که بیشترین چالش اقتصادی را در زندگی خصوصی خود دارند و نق‌زنان و رأی‌نادهندگان بیشتر طبقه متوسط به بالا بودند. حال سؤال این است که این جماعت برای چی رأی داده‌اند؟ چشم‌انداز اقتصادی بهتری را می‌فهمند که طبقات بالاتر نمی‌فهمند؟ رانتی قرار است در اختیار آنان قرار گیرد؟ حتماً خیر! اما خواص بودن به محل زندگی و تحصیلات نیست. آنان فهمیده بودند که هدف از ۱۸۰۰ تحریم دشمن برای این است که آنان را از صندوق رأی عقب براند؛ بنابراین آنان که رأی دادند میدان انتخابات را نه میدان انتخاب این و آن که معرکه جنگ با دشمنی دیدند که منتظر است راستی‌آزمایی اثرات تحریم و فشار خود را سر صندوق انجام دهد و این چنین رأی را به مثابه «تودهنی» به تحریم‌کننده وارد صندوق کردند و آورده معیشتی و اقتصادی فرع رأیشان بود. پس با چنین انگیزه‌ای این رأی جز مجاهدت، منفعت شخصی نخواستن و مبارزه با دشمن نیست. رأی‌دهنده می‌دانست که دشمنان رأی ۱۴۰۲ را مکمل حوادث ۱۴۰۱ می‌دانستند که کار را تمام می‌کند و فیلمساز ما دو فیلم با حجاب و بی‌حجاب می‌ساخت تا ببیند کدام را عرضه کند.  درست است که بخشی از ملت ما رأی عرفی می‌دهند و هدف آنان بهبود است و البته این حق یک شهروند است، اما فرق این دسته با دسته دوم این است که فراتر از بهبود زندگی عرفی، انتخابات را از میادین مبارزه می‌دانند که نظام و دشمن هر دو روی خروجی صندوق حساب باز نموده‌اند. آنان که رأی ندادند نباید مورد گلایه قرار گیرند، آنان از حقش خویش استفاده نکردند و طبیعتاً زبان مطالبه خود را پس از انتخابات کند کردند. اما بدا به حال آنان که در این معرکه جهاد، منافقانه از عدم ثبت نام تا فشار برای خروج کاندیدا‌های همسو از گردونه تا ندادن لیست و عدم مشارکت را در پرونده خود دارند. برای عدم رأی تلاش و آمار تولید کردند و بعد از رأی ۲۵ میلیونی برای رفع تناقض دیروز خود رأی را باطله اعلام کردند و همانند قوم بنی‌اسرائیل عیبجو و طعنه‌زننده گذشتند. وای اگر از پس امروز بود فردایی.