eitaa logo
بصیرت
392 دنبال‌کننده
9.5هزار عکس
8.2هزار ویدیو
32 فایل
چه‌بنویسم ؟! قلم‌مات ِ علی ست . نوشتند‌ مارا گدای ِ حسن . بصیرت وار باش مومن (: السلام‌ ُ علیڪ‌ َیا‌ بقیة‌ َ اللہ . کپی؟! نعم . نوکر ِ اهل‌بیت : @yahydar1395 .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥جو و جواد ❗️ 🔻مطرح کردن ظریف به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ صرفاً یک ترفند است برای جلب حمایت «کدخدا بایدن» از دولت کنونی تا غربگراها بتوانند انرژی اجتماعی لازم را پیش از انتخابات برای فریب مجدد افکار عمومی تامین کرده و گزینه اصلی را وارد میدان کنند. 🔻علت این ترفند این است که به طور منطقی بایدن، هرگز با دولتی که در ماه‌های پایانی خود قرار دارد وارد هیچگونه تعاملی نخواهد شد؛ 🔻مگر آنکه این تضمین را دریافت کند که کسانی در ایران می توانند منافع آمریکا را در دوران دولت او تامین کنند. ✍حمیدرضا ابراهیمی 🇮🇷بدون مرز @bathirat113
📍پیش‌بینی اوضاع اقتصادی و سیاسی آینده ایران با پیروزی بایدن 🔹بین اول بهمن ۹۹ که بایدن رسما ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ که تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران است، پنج ماه حساس می باشد. در این پنج ماه اتفاقات زیادی خواهد افتاد. بایدن مقداری گشایش ایجاد خواهد کرد تا زمینه برای پیروزی اصلاح طلبان فراهم شود. مردم هم با مشاهده روند کاهشی دلار و طلا به فروش ارز و طلای خود اقدام خواهند کرد. کاری که از هم اکنون شروع شده است. امری که به نوبه خود در کاهش قیمت‌ها موثر است. دولت ارزها را خریداری و روانه خزانه می‌کند. دولت در خرداد ماه ذخایر ارزی کشور را روانه بازار نموده و خزانه کشور را خالی خواهد کرد تا قیمت دلار و طلا باز فرو ریزد. مجموع این عوامل باعث کاهش بیشتر نرخ ارز و طلا شده و اثر خود را بر قیمت‌ها خواهد گذاشت. همه اینها برای این است که زمینه پیروزی اصلاح طلبان را در انتخابات خراد ۱۴۰۰ فراهم آورد. 🔹اگر اصلاح طلبان پیروز شوند روند امور معکوس خواهد شد. فشار آمریکا و تحریم‌ها سیر صعودی خواهد گرفت. خزانه دولت هم که خالی است، دولت هم که اهل وا دادن و تسلیم است، شرایط به گونه‌ای رقم خواهد خورد که مردم حسرت زمان گرانی های لحظه ای را بخورند. 🔹اما اگر این توطئه خنثی شود و یک فرد ولایتمدار به ریاست جمهوری برسد و راه مقاومت و عمل به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را در پیش گیرد و در مقابل فشارهای خارجی تسلیم نگردد، اوضاع کشور رو به بهبودی خواهد گذاشت و با تسلیم نشدن به دشمن، آنها را ناامید خواهد کرد و همین امر ورق را به نفع کشورمان بر خواهد گرداند. البته مهمترین مشکل دولت، خزانه خالی خواهد بود و زمین سوخته ای که دولت روحانی عمداً بر جای گذاشته است. ولی با مدیریت جهادی و مشارکت مردم این مانع نیز برطرف خواهد گردید./محمدحسن قدیری ابیانه @faanos313 @bathirat113
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ تاریک‌دلانی که کشور را به سمت ظلمت می‌برند ◀️ اگر بخواهیم مضرّات غرب‌زدگی برای یک ملّت را برشماریم، شاید بتوان ده‌ها مورد نام برد. امّا یکی از خطرناک‌ترین و هولناک‌ترین عواقبِ غرب‌زدگی برای یک ملّت را باید «گمراهی و بنده‌ی طاغوت شدن» دانست؛ بندگی‌ای که نتیجه‌اش عاقبت به شر شدن یک ملت است. 🎙 (ره)، ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ (+) : 💬 همه غربزدگی‌ها ظلمت است. این‌هایی که توجهشان به غرب است، توجهشان به اجانب است، قبله‌شان غرب است، اینها در ظلمات فرو رفته‌اند؛ اولیایشان هم طاغوت است. 💬 ملتهای شرقی که به واسطه تبلیغات داخل و خارج، به واسطه تعلیمات عمّال داخلی و خارجی، رو به غرب آورده‌اند و به جای آنها یک مغز غربی نشسته است، اینها اولیایشان طاغوت است؛ و از نور به ظلمات وارد شده‌اند. 🔸 این روزها که غربگراها سعی دارند با زمینه‌سازی، شرایط کشور را به سمت روزهای برجامی برگردانند و مرتباً پالس مثبت به طرف غربی می‌دهند را فراموش نکنیم. 🔺 چطور می‌توان قبول کرد که بابت برخی مفاسد اخلاقیِ انواع مجازات‌ها در نظر گرفته شود اما نسبت به خطری که یک ملت را به گمراهی می‌کشاند واکنشی نشان داده نشود؟ 🎬 @shenakhte_rahbari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام، یاد و توکل بر او سلام و عبا بیست وچهارم ربیع الاول روزی است که پیامبر رحمت، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم همراه با اهل بیت مطهرش زیر کساء یمانی رفتند و آیه تطهیر(انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا.سوره مبارکه احزاب، قسمتی از آیه۳۳ )بر ایشان نازل شد. یکی از آنچه در این حدیث شریف موج می زند، ادب و احترام خانوادگی است. سلامِ قبل از کلام است. و فضیلت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام و شیعیان آن حضرت . ان شاءالله حدیث شریف کساء را بخوانیم. امروز و روزهای دیگر. توصیه می شود. التماس دعا @bathirat113
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️امام خمینی: همه نشسته‌اید هی منتظرید که امریکا برایتان کار بکند. @bathirat113
در یک کلام اگر بخواهیم جنگ روانی را توضیح دهیم آن کلمه "اقناع" است. بسیار ساده کل هدف و مفهوم جنگ روانی خلاصه می شود در همین یک کلمه. اقناع فرآیندی است که شما در طی آن به سمت هدفی میل پیدا می کنید ، حال یک تفکر باشد یا یک عمل و یا ... بارز ترین مثال های جنگ روانی را می توان در تبلیغات دید ، در تبلیغات مخاطب را در طی فرآیند تبلیغاتی قانع می کنند تا محصول تبلیغی را تهیه نماید یا اینکه حمایت کند یا حتی رای دهد. 🇮🇷بدون مرز @bathirat113
نگاهي به روايات درباره ي آيه ي تطهير روايات مربوط به آيه ي تطهير، كه ارتباط آن را با اصحاب كساء عليهم السلام ثابت مي‌كند و بلكه گواه اختصاص منزلت ياد شده در آيه، به آن بزرگواران و خروج ديگران و از جمله، زنان پيامبر از خطاب مزبور است، در مصادر شيعه و سني، از طرق گوناگون و به نقل از همسران، صحابه، تابعان و امامان عليهم السلام نقل شده اند، كه مي‌توان تحت چهارچوب گروه زير، آنها را دسته بندي كرد. ۱. روايات حاكي از صحنه ي نزول ۲. روايات حاكي از تفسير آيه ۳. روايات حاكي از رفتار پيامبر صلي الله عليه و آله پس از نزول ۴. روايات حاكي از احتجاجات و اشارات ائمه عليهم السلام و برخي صحابه به آيه نمونه اي از روايات گروه اول - حاكم نيشابوري در مستدرك صحيحين مي‌نويسد: عم أم سلمة رضي الله عنها أنها قالت: في بيتي نزلت هذه الآية: «انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيرا»، فأرسل رسول الله صلي الله عليه و آله الي علي و فاطمة و الحسن و الحسين... فقال: اللهم هؤلاء أهل بيتي. قالت أم سلمة: يا رسول الله! ما أنا من أهل البيت؟ قال: انك لعلي خير و هؤلاء أهل بيتي. اللهم أهلي أحق. حاكم، اين حديث را بر اساس شرايط بخاري، صحيح مي‌شمارد. در اين حديث،‌ام سلمه نزول آيه ي تطهير را در خانه ي خود بيان مي‌كند كه پيامبر با فراخواني علي عليه السلام و فاطمه عليهاالسلام و حسنين عليهم السلام و جمع كردن آنان زير عباي خويش، ايشان را اهل بيت خود معرفي كرده، بر ايشان دعا مي‌كند و در برابر پرسش‌ام سلمه، به اختصاص اين عنوان، به آنان اشاره مي‌فرمايد. گفتني است كه در روايات ديگر، دعاي پيامبر در حق اهل بيت، به صورت كامل تري گزارش شده است و پاسخ پيامبر به‌ام سلمه به گونه‌هاي ديگري هم نقل شده است كه مضمون واحد همگي، آن است كه حضرت ضمن وعده ي نيك به وي، او را به جمع اصحاب كساء، به عنوان اهل بيت راه نداد. ادامه دارد...
بصیرت
نگاهي به روايات درباره ي آيه ي تطهير روايات مربوط به آيه ي تطهير، كه ارتباط آن را با اصحاب كساء عل
نمونه اي از روايات گروه دوم - در تفسير طبري از أبوسعيد خدري چنين روايت شده است: قال رسول الله صلي الله عليه و آله نزلت هذه الآية في خمسة، في و في علي و حسن و حسين و فاطمة... . در اين روايت، سبب نزول آيه ي تطهير، اختصاصا اصحاب خمسه ي كساء معرفي شده اند. - در مجمع الزوائد از أبوسعيد خدري آمده است: اهل البيت الذين أذهب عنهم الرجس و طهرهم تطهيرا، و خدهم في يده فقال: خمسة رسول الله صلي الله عليه و آله و علي و فاطمة و الحسن و الحسين عليهم السلام. در اين خبر نيز اختصاص مفهوم اهل بيت، در آيه، مطرح و بر تحقق عيني و خارجي مضمون آيه ي تطهير، تصريح شده است. - در صحيح مسلم از زيد بن ارقم نقل شده است كه در پاسخ اين پرسش كه آيا زنان پيامبر، اهل بيت به حساب مي‌آيند، مي‌گويد: لا و أيم الله ان المرأة تكون مع الرجل العصر من الدهر ثم يطلقها فترجع الي أبيه و قومها، أهل بيته أصله و عصبة الذين حرموا الصدقة بعده. در اين خبر، صحابي معروف پيامبر، صدق حقيقي اهل بيت بر زنان پيامبر را نفي مي‌كند. نمونه اي از روايات گروه سوم - سيوطي از ابن عباس نقل مي‌كند: شهدت رسول الله صلي الله عليه و آله تسعة أشهر يأتي كل يوم باب علي بن أبي طالب عليه السلام عند وقت كل صلاة فيقول: السلام عليكم و رحمة الله و بركاته أهل البيت، «انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيرا». روايت ياد شده، گوياي آن است كه پيامبر مدت نه ماه، هر روز هنگام نمازها در آستانه ي در خانه ي حضرت علي عليه السلام، كه منزلگاه فاطمه عليهاالسلام و حسنين عليهاالسلام بود، مي‌آمد و با يادآوري آيه ي تطهير، بر ايشان به عنوان اهل بيت، سلام و تحيت نثار مي‌كرد. البته مضمون اين حديث نيز از راويان و صحابيان گوناگون نقل شده است كه گويا هر يك بر حسب مشاهده و اطلاع خود، مدت اين جريان را گزارش كرده است. ادامه دارد...
بصیرت
نمونه اي از روايات گروه دوم - در تفسير طبري از أبوسعيد خدري چنين روايت شده است: قال رسول الله صلي
نمونه اي از روايات گروه چهارم - طبري و ابن كثير و سيوطي نقل كرده اند كه علي بن الحسين (امام سجاد عليه السلام) به مردي از اهل شام (كه زبان به نفرين و توهين در برابر امام و ديگر اسراي كربلا گشوده بود) فرمود: آيا آيه ي سوره ي احزاب را خوانده اي: «انما يريد الله ليذهب الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيرا». مرد شامي گفت: مگر شما آنانيد؟ امام فرمود: آري. البته همه ي روايات مزبور، مصادر ديگر آمده است كه امام چنين پاسخ مي‌دهد: نحن أهل البيت الذي خصصنا بآية التطهير. - شيخ كليني در روايتي از طرق متعدد، به نقل از امام صادق عليه السلام آورده است كه آن حضرت، ضمن اشاره به حديث نبوي ثقلين فرمود:... فلو سكت رسول الله صلي الله عليه و آله و لم يبين من أهل بيته لا دعاها آل فلان و آل فلان، و لكن الله عزوجل أنزله في كتابه لنبيه: «انما يريد الله ليذهب عنكم الرجس أهل البيت و يطهركم تطهيرا» فكان علي و الحسن و الحسين و فاطمة عليهم السلام، فأدخلهم رسول الله صلي الله عليه و آله تحت الكساء في بيت‌ام سلمة ثم قال: اللهم ان لكل نبي أهلا و ثقلا و هؤلاء أهل بيتي و ثقلي. فقالت أم سلمة: ألست من أهلك؟ فقال: انك الي خير و لكن هؤلاء أهلي و ثقلي. نكته ي در خور توجه در اين حديث، آن است كه امام صادق عليه السلام ضمن اشاره به جايگاه والاي اهل بيت عليهم السلام به معناي خاص و نقل ماجراي اصحاب كساء و نزول افتخارآميز آيه ي تطهير و تأكيد بر اختصاص منزلت ياد شده در آيه به آنان، در برابر پرسش أم سلمه مي‌فرمايد كه اگر پيامبر از بيان معناي درست «أهل البيت» سكوت كرده بود، آل فلان، و آل فلان، آن را براي خود ادعا مي‌كردند؛ ولي خداوند در آيه ي تطهير، به آنان اشاره كرده و پيامبر در قضيه ي كساء از اختصاص آنان ياد فرمود. با وجود اين، جالب است بدانيم كه ديگران به نقل از ابي أبي الدنيا از پيامبر صلي الله عليه و آله حديث ثقلين را چنين گزارش كرده اند: «اني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و أهل بيتي و قرابتي» و در ذيل آن، اهل بيت را چنين تفسير كرده اند: «قال: آل عقيل و آل علي، و آل جعفر و آل عباس». در روايتي كه زيد ارقم نقل شده، آمده است كه وي در پاسخ پرسشي درباره ي تفسير اهل بيت مي‌گويد: أهل بيتي من حرم الصدق ء بعده آل علي و آل عقيل و آل جعفر و آل عباس. اگر اين دو روايت را بيان امام صادق عليه السلام مقايسه كنيم، مي‌بينيم كه چگونه همان نگراني مذكور، تحقق خارجي يافت و آل فلان، در كنار آل علي عليهم السلام مشمول آيه ي تطهير و تحت عنوان اهل بيت شمرده شده اند. گفتني است كه احتجاج به آيه ي تطهير، براي اثبات فضيلت ويژه ي ائمه عليهم السلام به عنوان مسئله ي مقبول نزد همه ي مردم و اشاره به اين آيه، در روايات فراوان و زيارت نامه‌هاي گوناگون، از خود ائمه عليهم السلام و اصحاب و دوستان ايشان نقل شده است. 🇮🇷بدون مرز @bathirat113
5.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔚 بشارت سید انقلاب! 👤 حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام: «وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُنَّ وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ کمَا یغَرْبَلُ الزُّؤَانُ مِنَ الْقَمْح» 🔸 ترجمه: «به خدا سوگند! آزموده می‌شوید؛ امتحان می‌شوید؛ غربال می‌شوید؛ آن سان که گندم غربال می‌شود و از شلتک جدا می‌گردد.» 🔜 وظیفهٔ ناتمام نهضت ۴۲ به زودی به سرانجام خواهد رسید! 🔹🔸کانال شناخت رهبری @bathirat113
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دلمان به لفظِ «جمهوری اسلامی» خوش نباشد ◀️ وقتی از حفظِ جمهوری اسلامی سخن به میان می‌آید، برخی خیال می‌کنند معنای این جمله این است که دولت جمهوری اسلامی از فروپاشی محفوظ بماند. اما واقعاً حفظ جمهوری اسلامی به همین معناست؟ 🔸 با نگاهی به بیانات رهبری خواهیم دید آنچه که جمهوری اسلامی را از دیگر نظام‌ها متمایز می‌کند، آرمان‌ها و اهدافی است که به سمت آن‌ها در حرکت است. پس حفظ جمهوری اسلامی یعنی «حفظِ ساختِ هویّتی و حقیقیِ جمهوری اسلامی». 🎙: 💬 نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد، قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی، دولت اسلامی، انتخابات - همین چیزهائی که مشاهده میکنید. 💬 همیشه در دلِ ساخت حقوقی، یک ساخت حقیقی، یک هویت حقیقی و واقعی وجود دارد؛ او را باید حفظ کرد. آن ساخت درونی چیست؟ همان آرمانهای جمهوری اسلامی است: عدالت، کرامت انسان، اخلاق، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن؛ اینها آن اجزاء ساخت حقیقی و باطنی و درونی نظام جمهوری اسلامی است. 💬 اگر این مغزهای حقیقی و این بخشهای اصلىِ هویت واقعی جمهوری اسلامی از دست برود و ضعیف شود، ساخت ظاهرىِ جمهوری اسلامی خیلی کمکی نمیکند. 🎬 @shenakhte_rahbari @bathirat113