فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مردم عادی معترض را که فردا سلبریتی ها می خواهند برای آزادیشون هشتگ بزنند را ببینید 👆
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
6.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#استوری
#مــحـــــــرم
#پنجشنبہهایامامحسینے
مــیـــزنـــہ قــلــــبــم
داره مــیـــاد دوباره باز
بـــوۍ مـــــحــــــــــرم....🖤
@bathirat113
فضاحت ابو حنیفه در برابر استدلال شیعه
نقل شده است که دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (ص) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (ص) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (ص) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (ص) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (ص) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (ص) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (ص) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود فریاد کشید :
این مرد را بیرون کنید ! این خودش رافضی است و اصلاً برادر هم ندارد !
منابع :
الفصول المختاره ، سيّد مرتضی ، ص74
@bathirat113
بصیرت
💓 آقا جان... تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد... @bathirat113
♦️ رهبر انقلاب پیش از ظهر امروز (جمعه) یکم مرداد ماه، نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا را دریافت میکند
@bathirat113
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تصاویری از تزریق نوبت دوم واکسن ایرانی به رهبر انقلاب
@bathirat113
🔴 رهبر انقلاب، امروز پس از تزریق واکسن، در سخنانی مهم به مسائل و مشکلات استان خوزستان و لزوم رسیدگی فوری به وضعیت مردم این استان پرداختند.
@bathirat113
بصیرت
🔴 رهبر انقلاب، امروز پس از تزریق واکسن، در سخنانی مهم به مسائل و مشکلات استان خوزستان و لزوم رسیدگی
💢 اگر به توصیههایی که نسبت به آب و فاضلاب خوزستان انجام شده بود توجه میشد، حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم / مردم ناراحتیشان را بروز دادند و هیچ گلهای نمیشود از آنان داشت
🔻 رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا: در این ۷-۸ روز اخیر یکی از نگرانیهای ما مسئله خوزستان و مسئله آب مردم و مشکلات مردم بود.
واقعا دردآور است برای انسان که مشاهده بکند استان خوزستان با این مردم وفاداری که در این استان هستند، با این همه امکانات و استعدادهای طبیعیای که در این استان وجود دارد، با این همه کارخانجاتی که در این استان وجود دارد، وضع مردم به جایی برسد که آنها را ناراضی کند و ناراحت کند آنها را.
اگر چنانچه توصیههایی که نسبت به آب خوزستان و فاضلاب خوزستان مورد توجه قرار میگرفت حالا مسلما این اشکالات را نداشتیم.
حالا خب که مردم ناراحتیشان را بروز دادند و اظهار کردند هیچ گلهای نمیشود از مردم داشت. ناراحتاند،مشکل آب مشکل کوچکی نیست آن هم در آن هوای کذایی خوزستان، آن هم مردم خوزستان که بسیار مردم باوفایی هستند.
@bathirat113
بصیرت
💢 اگر به توصیههایی که نسبت به آب و فاضلاب خوزستان انجام شده بود توجه میشد، حالا مسلما این اشکالات ر
💢 مسئولان و دولت بعدی حل مشکلات خوزستان را به صورت جدی دنبال کنند
🔻 رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا: در دوران هشت سال دفاع مقدس آنهایی که لب خط مقدم مشکلات بودند مردم خوزستان بودند و انصافا ایستادند.
من از نزدیک شاهد بودم. من دیدم از نزدیک که مردم خوزستان چقدر باوفا و بااهتمام جوانهایشان را فرستادند، مردانشان را فرستادند، زنهایشان کمک کردند و این مردم باوفا و علاقمند نبایستی دچار این مشکلات باشند.
نمیشود واقعا ملامت کردم مردم را و بایستی به کار مردم رسیدگی بشود. باید رسیدگی میشد اگر رسیدگیهای لازم در وقت خود انجام میگرفت مسلم این وضعیت برای مردم پیش نمیآمد.
حالا همه خب الحمدلله دستگاههای مختلف،دولتی و غیردولتی و اینها مشغول کار شدند. این کارها را دنبال کنند و با جدیت دنبال کنند. حالا دولت بعد هم که خواهد آمد انشاء الله به این مسئله به جد بپردازد.
@bathirat113
#ســلام_مــولاجــانم 🤍
🌺🍃 یا رحمت للعالمین جبریل می خواند تو را
🌺🍃 ای منجی کل بشر بیرون بیا از این سرا
🌺🍃 تو شهریار عالمی تا چند در غار حرا
🌺🍃 ای یوسف مصر وجود از چاه تنهایی درآ
💚الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَـــ الْفَـــرَج💚
#التماس_دعای_فرج 🤲
بســـوے ظــــــــهور💫✨
🌹🍃🌹🍃
@bathirat113
7.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امام خمینی ره: گاهی علم انسان را به جهنم میفرستد
✅ #تزکیه مقدم است برهمه چیز...
@bathirat113
@bathirat113
🍎🍎🍎🍎🍎
✅۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «غدیر»
1⃣عید غدیر عیداللهالاکبر و از همهی اعیاد بالاتر است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🌹👆👆🌹
2⃣تکلیف امت اسلامی در زمینهی هدایت و حکومت، در حادثهی غدیر معیّن شده است. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
🌹👆👆🌹
3⃣حادثه و واقعهی غدیر نشانهی عظمت و جامعیت اسلام است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
🌹👆👆🌹
4⃣عید مبارک غدیر، عید بزرگ خداوند و یکی از مقاطع بسیار مهم و تعیینکننده در تاریخ اسلام است. ۱۳۸۳/۱۱/۱۰
🌹👆👆🌹
5⃣غدیر یک مسالهی اسلامی است؛ یک مسالهی فقط شیعی نیست. ۱۳۷۹/۰۱/۰۶
🌹🌹🌹🌹
6⃣مسالهی غدیر با این مضمون والا متعلق به همهی مسلمانهاست، چون به معنای حاکمیت عدل، حاکمیت فضیلت و حاکمیت ولایتالله است. ۱۳۸۱/۱۲/۰۱
🌹🌹👆👆
7⃣غدیر روزی است که دشمنان از دین شما مایوس شدند. چه چیزی مگر بر دین اضافه شد که دشمن را مایوس کرد؟ قضیهی رهبری جامعهی اسلامی؛ قضیهی نظام حکومت و امامت در جامعهی اسلامی. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🌹🌹👆👆
8⃣ماجرای تعیین غدیر، ماجرای تعیین ضابطه و قاعده است. یک قاعدهای در اسلام درست شد؛ پیغمبر اکرم در ماههای آخر عمر، قاعدهی امامت و ولایت را وضع کرد. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🌹🌹👆👆
9⃣بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندیها و قدرتمداریها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعدهی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🌹🌹👆👆
🔟پیغمبر ۲۳ سال مجاهدت میکند، این چه حادثه و عارضهای است که اگر نباشد، همهی اینها [گویی] نیست «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته»، این نمیتواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است. ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
🌹🌹👆👆
1⃣1⃣اینکه در آیهی مبارکهی سورهی مائده میفرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی»، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعهی بشریت - آن وقتی تمام و کامل میشد که نقشهی راه برای بعد از پیغمبر هم معین باشد. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸
🌹🌹👆👆
2⃣1⃣دو حقیقت، یعنى حقیقت نصب امیرالمومنین بهعنوان امامت بعد از پیغمبر، و مسئلهى پرداختن به حکومت و سیاست و امامت و ادارهى امت بعد از پیغمبر، در مسئلهى غدیر وجود دارد. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
🌹🌹👆👆
3⃣1⃣اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت، که رکن اصلی مذهب شیعه است، باید مثل بقیه مباحث مهم کلامی، مایهی اختلاف بین مسلمانان نشود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🌹🌹👆👆
4⃣1⃣حقیقتاً مسلمین عالم میتوانند از همین حادثه غدیر، وسیلهای برای رشد و هدایت وافی و کامل همهی جهان اسلام پیدا کنند. هیچ کس هم وقوع این حادثه و صدور آن کلمات را از نبی مکرم اسلام منکر نشده است. ۱۳۷۵/۰۲/۱۸
🌹🌹👆👆
5⃣1⃣در نگاه تاریخی به اسلام و در تحلیل تاریخی حوادث صدر اسلام، موضوع غدیر یک ضرورتی بود که اگر آنچنان که تدبیر شده بود؛ عمل میشد، بدون تردید مسیر تاریخ بشر عوض میشد. ۱۳۸۴/۱۰/۲۹
🌹🌹👆👆
6⃣1⃣مسئلهی غدیر جزو مسائلی است که در پیرامون آن فکر کردن، امروز به جامعهی اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک میکند برای اینکه راه درست حرکت را گم نکنند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۷
🌹🌹👆👆
7⃣1⃣مسئلهی غدیر، مسئلهی ایجاد یک شاخص و معیار و میزان است. تا آخر دنیا مسلمانان میتوانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
🌹🌹👆👆
8⃣1⃣شیعه باید به ولایت افتخار کند و غیر شیعه هم سعی کند آن را بشناسد. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🌹🌹👆👆
9⃣1⃣اگر ما میگوییم «اتّحاد اسلامی» و پایش هم میایستیم نباید تصوّر شود که این مفهومِ مهم، مترقّی، اصلی و نجاتبخش اسلامی، یعنی مفهوم ولایت و غدیر را فراموش خواهیم کرد. موضوع غدیر نباید فراموش شود. ۱۳۷۴/۰۲/۲۸
🌹🌹👆👆
0⃣2⃣آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصى زندگى افراد و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند جوابشان مسئلهى غدیر است. ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
🌹🌹👆👆
#عیدالله_اکبر
#عید_غدیر
🇮🇷@bathirat113