eitaa logo
پایگاه بسیج ایتا
1.2هزار دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
10هزار ویدیو
102 فایل
دورهمی،بصیرت افزایی ارتباط با شورای فرماندهی پایگاه @ma_melate_emamhoseinim
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ ❌ شبهـه: 👇👇 چرا در اسلام مجازات‌های خشنی مانند اعدام وجود داره؟ نمیشه به جاش از مجازات‌های سبک‌تری مانند حبس ابد و... استفاده کرد؟ ✅ پاســخ: 👇👇 🔸اسلام دین فطرت است و قوانین آن مطابق با نظام هستی و آفرینش انسان است. بنابراین باید در طبیعت و مخصوصاً در وجود خود انسان، هنگامی که عضوی فاسد می‌شود چگونه برخورد می‌شود؟ مثال واضح و همه کس فهم آن خرابی دندان است. وقتی یکی از دندانها فاسد می‌شود و "به درد آید و دگر عضوها را نماند قرار" در صورتیکه مشکل آن با مُسکّن یا ترمیم‌های دیگری امکان‌پذیر باشد، از همان روش استفاده می‌‌شود، اما اگر کار به جایی برسد که مداوا فایده نبخشد، چاره‌ای جز کندن آن وجود ندارد. 🔸یا مثلاً در بیماری دیابت گاهی اوقات برای حفظ جان بیمار، دست یا پای او قطع می‌شود ( همینجا برای همه‌ی بیماران از خداوند عافیت می‌طلبیم) 🔸خداوند حکیم، جامعه را مانند یک پیکری می‌داند و می‌داند که در برخی موارد فساد بعضی از اعضای آن به نحوی است که لازم است آن عضو قطع شود. 🔸این نیز قابل ذکر است که همه‌ی حکومت‌ها (حتی مدعیان مبارزه با خشونت و اعدام و...) در عمل، در کشتن کسانی که آن‌ها را مخل امنیت بدانند، تردید نمی‌کنند. از انداختن بمب اتمی و غیر اتمی بر سر با گناه و بی‌گناه در جنگ‌ها که بگذریم، سالانه هزاران متهم (یعنی حتی کسی که جرم او ثابت نشده) در عملیات‌های پلیسی کشته می‌شوند و البته آن را برای برقراری نظم و امنیت ضروری می‌شمارند. 🔸این نشان می‌دهد که جامعه نمی‌تواند نسبت به عناصر مخرب و خطرناک بی‌تفاوت باشد و ضرورت اقتضا می‌کند که در مواردی، با اعمال شدیدترین مجازات‌ها، تا حدودی بازدارندگی لازم تحقق پیدا کند و امنیت جامعه تضمین گردد. 🔸لازم به ذکر است که تشخیص مجرمان مخل امنیت انسان مدعیان زیادی دارد، اما بدیهی است که بهترین مرجع و منبع تشخیص اینگونه جرایم، خالق هستی است. یعنی اگرچه حقوق‌دانان در مکاتب مختلف حقوقی سعی می‌کنند بین جرم و مجازات، تناسب برقرار کنند، اما این خدای دانا و مهربان است که میزان لازم و مؤثر مجازات را می‌داند و در کتاب خود به بشر اعلام کرده است. @basirat283
145.1K
؛ ⁉️ به افرادی که می‌گویند ما آریایی هستیم عرب نمی‌پرستیم چه پاسخی بدهیم؟ 🎙 استـــاد حیــــدرے @basirat283
🗓 ۶ دی ۱۳۸۸، هتک حرمت عاشورای حسینی توسط فتنه‌گران و محاربان، آغاز قیام ملت علیه فتنه‌گران 💠رهبرانقلاب: ‼️گناه نابخشودنی فتنه‌گران عاشورای۸۸ اینبود که نظام را به لبه پرتگاه سقوط کشاندند! ۹۰/۳/۸ ‼️مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند و میگویند اصل نظام نشانه است، انتخابات بهانه است؛ با آنها آشتی نمیکند! ۹۵/۱۱/۲۷ ‼️در فتنه‌ی ۸۸، دو روز بعد از حوادث عاشورا، قضیه‌ی عظیم نهم دی به راه افتاد. همان وقت بعضی از ناظران خارجی که از نزدیک دیده بودند، در مطبوعات غربی نوشتند و ما دیدیم، که گفته بودند آنچه در نهم دی در ایران پیش آمد، جز در تشییع جنازه‌ی امام، چنین اجتماعی، چنین شوری دیده نشده بود. این را مردم کردند. ۹۰/۷/۲۰ 📸 مسجد لولاگر، جوان بسیجی @basirat283
؛ ❌ شبهــه: 👇👇 با اذانی که باهاش آدم اعدام کنند، نماز خواندن خطاست!! ✅ پاســخ: 👇👇 🔸اولاً هیچگاه با اذان، کسی را اعدام نکردند، یعنی اعدام کردن آدابی مانند اذان گفتن یا چیز دیگری شبیه آن ندارد. این دروغ‌ها به زعم شبهه‌پرداز، یک تیر و دو نشان است، هم احکام جزایی اسلام را زیر سوال می‌برد، و هم تشویق میکند تا جوانان با ترک نماز، از بندگی خدای سبحان خارج شوند! 🔸ثانیاً مخالفین اعدام (ندانسته و بعضاً آگاهانه) از بزرگترین مروّجان و طرفداران اعدام و خشونت هستند. زیرا یک مجرم بالقوه، برای عملی کردن تصمیم مجرمانه خود، مانند یک تاجر محاسبه سود و زیان می کند؛ یعنی فکر می کند که ارتکاب فلان جرم، چه اندازه برای او سود (مادی یا غیرمادی؛ مادی مانند پول، غیر مادی مانند برتری طلبی و...) و چه اندازه زیان دارد. اگر در محاسبات خود میزان سود را بالا ببیند و خطرات آن ضعیف باشد، انگیزه او تبدیل به تصمیم می‌شود. 🔸مثلاً وقتی یک دزد برای حمله‌ی مسلحانه به مغازه‌ی طلافروشی، موفقیت خود را معادل با چند میلیارد ثروت ببیند و خطر شکست احتمالی خود را نهایتاً چند سال زندانی ببیند، به احتمال زیاد، این میزان ضرر احتمالی (ریسک) را در آرزوی آن ثروت زیاد بپذیرد و به ارتکاب جرم ولو اینکه منجر به قتل شود، مبادرت کند. 🔸حکایت آن کسی است با یک سطل ماست می‌خواست یک دریا دوغ درست کند!! وقتی به او گفتند: امکان ندارد، گفت: «میدونم نمیشه، اما اگه بشه، چی میشه؟!!!» شاید اقدام او احمقانه به حساب بیاید اما پشت این تصمیم یک محاسبه ساده است: پذیرش ضرر اندک (یک سطل ماست) در آرزوی رسیدن به ثروت هنگفت (یک دریا دوغ)، 🔸مجرمین هم معمولاً همینگونه محاسبه می‌کنند، بنابراین اگر مجازات قاطعی در محاسبات او وجود داشته باشد، می‌تواند تا حد زیادی از شکل‌گیری انگیزه‌ی مجرمانه و خشونت‌های ضمن آن پیشگیری می‌کند. به همین جهت است که قرآن می‌فرماید: «ولکم فی القصاص حیاة» زیرا مجازات قصاص یا اعدام نه تنها باعث حفظ خون افراد بی‌گناه (مثلاً صاحب طلا فروشی در مثال فوق) می‌شود، بلکه افراد زیادی هم که سودای رسیدن به ثروت یک شبه دارند نیز با در نظر گرفتن این مجازات سنگین از اقدام خشونت باری که علاوه بر جان دیگران، جان خودشان را هم به خطر می اندازد، خود داری می‌کنند. 🔸با این توضیح معلوم می‌شود، کوته مغزانی که در فضای مجازی شعارهایی مانند «نه به اعدام» سر می‌دهند، در حال تحریک مجرمان بالقوه و کاهش خطرات احتمالی ارتکاب جرم در محاسبات آنها هستند و باید در حقیقت آنها را شریک جرم دانست. 🔸نکته‌ی آخر اینکه گرفتن جان یک انسان، اگرچه عواطف انسانی را جریحه دارد می کند، لکن در اداره جامعه باید عاقلانه (ملاحظه مصلحت عمومی جامعه) قانونگذاری کرد. عادلانه ترین و عاقلانه ترین قانون هم، همان است که خالق انسان وضع کرده است. بنابراین اگر گرفتن جان کسی طبق دستور خالق و حیات دهنده‌ی انسان باشد، هیچ اشکالی ندارد. یعنی همان خدایی که گاهی به واسطه یک میکروب یا یک غده‌ی سرطانی جان کسی را می گیرد، گاهی هم (برای تامین مصالح جامعه انسانی) به شکل اعلام یک قانون، حیاتی را که به انسان داده، پس می‌گیرد. 👈 توضیح اینکه اراده خدا دو نوع است: اراده تکوینی و اراده تشریعی در نوع اول خدای سبحان هرچه را بخواهد، می آفریند و موجود می کند و اراده انسان یا موجود دیگری در آن دخالت ندارد. به تعبیر قرآن، «وقتی خدا چیزی را اراده کند، می گوید: بشو، می شود؛ کن فیکون» اما در نوع دوم (به دلایلی همچون اختیار و امتحان انسان) اراده خود را به صورت یک قانون (توسط پیامبر) به انسان اعلام می کند و این انسان است که باید با اطاعت از خدای سبحان آن را محقق کند. 🔻پی‌نوشت: دوستی در پاسخ به استدلال فوق گفته بود: «خدا خود جان میدهد و خود می‌ستاند، انسان میتواند بجای اعدام دوبار حبس ابد بدهد، نه اینکه اعدام کند». به او گفتم: «طبق این منطق پس باید بگوییم: خدا خود آزادی می‌دهد و خود آزادی را می‌گیرد، پس نباید با حبس آزادی کسی را گرفت!!» اما در حقیقت اینگونه سخن گفتن منطق خوارج است که می‌گفتند: «ان الحکم الا لله» بله حکم از آن خدا است، اما حکم خدا در کتاب خدا بیان شده و افراد شایسته ای (که در همان قرآن و روایات تبیین شده که چه کسانی هستند) آن را اجرا می‌کنند. @basirat283
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا