eitaa logo
بصیرت
61 دنبال‌کننده
966 عکس
569 ویدیو
14 فایل
عمار می خواهد این زمین
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 👈 بزرگترين گناه حضرت امام باقر عليه السلام وارد مسجد الحرام شد. گروهی از قريش كه آنجا بودند، چون آن حضرت را ديدند پرسيدند: اين شخص كيست؟ گفتند: پيشوای عراقی ها (شيعيان) است. يكی از آنان گفت: خوب است كسی را بفرستيم تا از ايشان سؤالی بكند. سپس جوانی از آنان خدمت امام عليه السلام آمد و پرسيد: آقا! كدام گناه از همه بزرگتر است؟ امام عليه السلام فرمود: شرابخواری. جوان برگشت و پاسخ حضرت را به رفقای خود گزارش داد. بار ديگر او را فرستادند. جوان همين سوال را تكرار كرد. حضرت فرمود: مگر به تو نگفتم شرابخواری! زيرا شراب، شرابخوار را به زنا، دزدی و آدم كشی وادار می كند و باعث شرك و كفر به خدا می گردد. شرابخوار كارهايی را انجام می دهد كه از همه گناهان بزرگتر است. 📗 ، ج 46،ص 458 ✍ مرحوم علامه محمد باقر مجلسى @Dastanhaykotah 📚 👈 حکایت پدر و پسران او آورده اند که مردی کاسب و پیشه ور، پسری چند داشت که با هم خصومت و منازعت می کردند. مرد کهنسال، یک بسته چوب طلب کرد و پسران را گفت از شما هر یک به قوتی که او دارد، در شکستن بسته چوب ها سعی کند. کسی از آنان، آن بسته را خم کردن نتوانست تا چه رسد به شکستن. پس پدر به فرزندان خطاب کرد و گفت اکنون بسته چوب ها را از هم جدا کرده، هر چوب را جداگانه بشکنید. هر یک از پسرانش با اطاعت کردن امر پدر و با کمال سهولت، چوب را جداگانه بشکستند. پدر ناصح فرمود آنچه شما مشاهده کردید، نمونه احوال شما است. یعنی تا مادامی که متفق باشید، عافیت و سلامت نصیب شما باشد و چون از دیگر بریده و جدا شوید، تباهی و هلاکت عاید حال شما گردد. 👌 تا افراد قومی با هم متفق باشند، بر دشمن غالب و مسلط شوند و چون خلاف و نفاق در میان آنها پیدا شود، موجب فتح و پیروزی دشمن گردد. 📗 ✍ محمدمهدی واصف @Dastanhaykotah 📚 👈 با چه کسی همنشین باشیم حضرت عیسی علیه السلام به اصحابش فرمود: یاران! بکوشید خود را دوست خدا کنید و به او نزدیک شوید. یاران گفتند: یا روح الله! به چه وسیله خود را دوست خدا کنیم و به او نزدیک شویم؟ فرمود: به وسیله دشمن داشتن گنهکاران، با خشم بر آنان خشنودی خدا را بجویید. گفتند: در این صورت با چه کسی همنشین باشیم؟ فرمود: با آن کس که دیدنش شما را به یاد خدا اندازد. و گفتارش به اعمالتان بیفزاید. و اعمالش شما را به یاد آخرت سوق دهد. 📗 ، ج 14، ص 330 ✍ مرحوم علامه محمد باقر مجلسى @Dastanhaykotah 📚 👈 عمر گرانمایه دو برادر بودند که یکی خدمتگزار پادشاه بود و دیگری با زحمت و نیروی بازو، روزی خود را در می آورد. یک بار برادر ثروتمند به برادر فقیر گفت: چرا خدمت پادشاه را نمی کنی تا از سختی و زحمت کار کردن رها شوی؟ برادر فقیر گفت: تو چرا کار نمی کنی تا از خواری و حقارت خدمت کردن رها شوی؟ زیرا افراد فرزانه گفته اند: اگر نان خود را بخوری و گوشه ای بنشینی از این که کمربندی از جنس طلا ببندی و خدمت دیگران را کنی بهتر است. 🍂به دست آهن تفته کردن خمیر 🍂به از دست بر سینه پیش امیر 🍂عمر گرانمایه در این صرف شد 🍂تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا 🍂ای شکم خیره به تایی بساز 🍂تا نکنی پشت به خدمت دو تا 📗 ، باب اول ✍ سعدی @basirat65
نبرد با اسرائیل جایز نیست وبه مسلمانان پیروش پیشنهاد داده که حتی همراه بااسرائیل برضد گروه‌هایی نظیر لبنان و فلسطین همکاری کنید👇 l1l.ir/309z 🎥هدیه به طرفداران (خدای ) !!! ✨بسیار جالب 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال 🆔 @basirat65
هدایت شده از حقیقت شیعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎥هدیه #آیت_الله_قزوینی به طرفداران #ابن_تیمیه (خدای #وهابیت ) !!! ✨بسیار جالب 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال حقیقت شیعه 🆔 @hagigatshia14
🍃🌸🍃🌸🍃 ✍ برای حجامت کردن روز‌هایی را در روایات معرفی کردند که فضیلت حجامت در آن روز‌ها بیشتر از روزهای دیگر است. 👈 برای بعضی روزها هم حجامت مذمت شده است مانند روز چهارشنبه، روز جمعه، روزهای ابری، بارانی و برفی. 💠پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «هر که روز سه‌شنبه هفدهم یا چهاردهم یا بیست‌ و یکم ماه حجامت کند، او را شفا دهد از درد‌های همه سال، و او را شفا دهد از سردرد، دندان درد، دیوانگی، خوره و پیسی.» 💠امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «هر که خواهد حجامت کند باید که در روز پنجشنبه حجامت کند، بدرستی که در هر پسین جمعه خون از جای خود حرکت می‌کند، از ترس قیامت و بجای خود بر نمی‌گردد تا صبح روز پنجشنبه.» 💠امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «هر که در روز پنجشنبه از آخر ماه و در اول روز حجامت کند، دردها را از بدنش می‌کشد.» 📚"حلیه المتقین، علامه مجلسی، باب نهم، فصل دوم" 🍎 @basirat65
💠امام رضا (ع) : 🌷خداوند روزه را واجب کرد تا فقرا را دریابید و سختی آخرت را یاد کنید. 📚وسائل الشیعه ج۴ص۴ http://eitaa.com/joinchat/965345283Cbefda2c502
💠 پاداش روزه حقیقی آیت الله العظمی مظاهری: خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید: ✳️ «الصَّوْمُ لِي وَ أَنَا اُجْزَي بِه». این حدیث به سه شکل معنا شده است: 🔳 معنای اوّل؛همین معنای ظاهری است که در میان مردم مشهور شده: «روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم». در اینجا ایراد وارد می‌شود که چرا دربارۀ سایر عبادات نظیر نماز، جهاد و حج، چنین حدیثی نداریم؟ مگر پاداش آن عبادت‌ها را خداوند سبحان نمی‌دهد؟ پس معلوم می‌شود، این روایت باید معنای دیگری داشته باشد. 🔳 معنای دوّم؛ را گروهی دیگر چنین گفته‌اند که هرکس روزۀ واقعی بگیرد، به مقام عنداللّهی خواهد رسید. به قول قرآن کریم: «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ»؛ می‌فرماید: ای کسی که نفس مطمئنّه داری! بیا بیا نزد خودم بیا. خصوصیّت روزۀ حقیقی نیز این است که انسان را به مقام عنداللّهی می‌رساند. امّا به نظر می‌رسد این حدیث شریف باید معنای والاتری داشته باشد. 🔳 معنای سوّم؛ این است که خدای تعالی می‌فرماید: روزه به من شباهت دارد، عبد را شبیه من می‌کند و پاداشش هستم. پاداش آن خود من هستم یعنی چه؟ یعنی روزه می‌تواند انسان را به مقام لقاء و به مقام فناء برساند، به گونه‌ای که خدا بر دلش حکومت کند و آن دل عرش الرّحمان شود. 🔹بر این اساس، این روایت با روایت: «لَا یَسَعُنِی أرْضِی وَ لا سَمائِی وَ لکِن یَسَعُنِی قَلْبُ عَبْدِیَ الْمُؤْمِن»؛ یک معنا دارد. خداوند می‌فرماید: زمين و آسمان وسعت مرا ندارند، تنها قلب بندۀ مؤمنم است كه مىتواند مرا در خود جاى دهد. 🔰مراتب روز: 🔹«روزۀ عوام» که در آن دستورهاى فقهى مراعات می‌گردد. اين روزه انسان را از سقوط و گمراهىنجات مىدهد، ولى لزوماً کاربرد ندارد و موجب تقرّب انسان به درگاه الهى نمىشود. 🔹«روزۀ خواص» که به آن «روزۀ اخلاقى» نيز مىگويند. در اين مرتبه، روزهدار علاوه بر اينكه از مبطلات روزه پرهيز مىكند، از گناهان كبيره و صغيره نيز اجتناب مىورزد؛ به عبارت ديگر، چشم، گوش، زبان و اعضاىبدن او هم روزه هستند. این مرتبه از روزه، موجب غفران الهى مىشود. 🔹«روزۀ اخصّ الخواص» است و به آن «روزۀ دل و باطن» نیز گفته می‌شود. در اين مرتبه، روزهدار علاوه بر پرهيز از مبطلات روزه و اجتناب از گناهان و حفظ اعضا و جوارح، دل و باطن خود را نيز متوجه حق تعالی مىكند. 💠 امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» مى فرمايند: «صَومُ القَلب خَيرٌ مِن صِيامِ اللِّسان وَ صِيامُ اللّسَان خَيرٌ مِن صيِامِ البَطن»؛ روزۀ قلب از روزۀ زبان و روزۀ زبان از روزۀ شكم بهتر است. 🔹طبق حدیث «الصَّوْمُ لِي وَ أَنَا اُجْزَي بِه»، حضور قلب از روزه پیدا می‌شود. می‌فرماید: روزه مربوط به من است، یعنی هیچ عبادتی نیست که این قدر تشبّه به خدا داشته باشد، جز روزه. مبطلات فقهی و مبطلات اخلاقی روزه نیز همه، همه برمی‌گردد به تشبّه به خدا، پاداش آن هم خود خداست، یعنی مقام عنداللّهی، یعنی مقام فناء، مقام لقاء، یعنی مقام شهود که معنای آن حضور قلب است. ▫️روزۀ حقیقی آن است که در آن، تمام اعضاء و جوارح انسان روزه باشند؛ زبانش مطلقاً روزه باشد، غیبت نکند، تهمت نزند و دروغ نگوید؛ چشم و گوشش روزه باشند، از دیدن و شنیدن آنچه حرام است، خودداری کند؛ و بالاتر از اینها، دلش روزه باشد، یعنی نفی خواطر کند، یعنی وسوسه‌ها، تخیّل‌ها، توهّم‌ها و نیّت‌های پلید و آلوده و نیز صفات رذیله، از قبيل كبر، حسد، ريا، كينه و غرور، در دل و قلب او راه نیابد. 🔹انسان می‌تواند موقع افطار به مطلوب و مقصود حقیقی برسد و خدا که صاحب خانه است را در دل خویش بیاورد، یعنی توجه پیدا کند و خدا را بیابد. متن‌کامل+‌منابع:👇 http://hawzahnews.com/detail/News/450294 ______________________ @basirat65
💠 حدیث روز 💠 ❓روزه در قبر چه می‌کند؟ 🔸عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: إِذَا دَخَلَ الْمُؤْمِنُ قَبْرَهُ كَانَتِ الصَّلَاةُ عَنْ يَمِينِهِ وَ الزَّكَاةُ عَنْ يَسَارِهِ وَ الْبِرُّ مُطِلٌّ عَلَيْهِ قَالَ وَ يَتَنَحَّى الصَّبْرُ نَاحِيَةً فَإِذَا دَخَلَ عَلَيْهِ الْمَلَكَانِ اللَّذَانِ يَلِيَانِ مُسَاءَلَتَهُ قَالَ الصَّبْرُ لِلصَّلَاةِ وَ الزَّكَاةِ دُونَكُمَا صَاحِبَكُمْ فَإِنْ عَجَزْتُمْ عَنْهُ فَأَنَا دُونَه. 🔻امام صادق(ع) فرمود: هنگامی که مؤمن وارد قبرش می شود، نماز در سمت راست او و زکات در جانب چپ او و اعمال نیک در بالای او قرار می گیرند و روزه در گوشه‌ای می‌ایستد و هنگامی که دو فرشته سؤال کننده نزد مؤمن می‌آیند، روزه به نماز و زکات می‌گوید از رفیق خود دفاع کنید و اگر نتوانستید من دفاع میکنم. 📚مستدرک الوسائل، ج۳، ص۹۰ @basirat65
امام رضا علیه السلام می فرماید: هر مومنی که هنگام وضو گرفتن سوره قدر را بخواند از گناهانش خارج می شود مانند آن روزی که از مادر متولد شده است.
📢 محبت و‌‌ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام‌ در عالم ارواح یا ذر. 📝 حدثنا أحمد بن محمد عن الحسن بن محبوب عن صالح بن سهل عن أبى عبدالله عليه السلام ان رجلا جاء إلى أمير المؤمنين و هو مع أصحابه فسلم عليه ثم قال انا والله أحبك و أتولاك فقال له أميرالمؤمنين ما أنت كما قلت ويلك ان الله خلق الأرواح قبل الأبدان بألفي عام ثم عرض علينا المحب لنا فوالله ما رأيت روحك فيمن عرض علينا فأين كنت قال فسكت الرجل عند ذلك و لم يراجعه. ✍ راوی گوید امیرالمؤمنین علیه السلام با اصحابش نشسته بودند. مردی وارد شد و گفت یا علی من تو را دوست دارم و ابراز ارادت کرد. حضرت به او گفت: اینچنین نیست که میگویی و ادعایت دروغی بیش نیست. همانا خداوند هزار سال قبل از خلق بدنها، ارواح را آفرید و ولایت ما را بر آنها عرضه کرد و‌ محبین ما آنجا معین شدند. اما من روح تو را در زمره محبین خود ندیدم. کجا بودی؟ آن مرد ساکت شد و‌ رفت دیگر او را ندیدیم. 📜 بصائرالدرجات، ص ۱۰۶ 📢 طایفه جن های شیعه، معارف دین خود را چگونه می آموزند؟ 📝 حدثنا احمد بن محمد عن على بن الحكم عن مالك بن عطيه عن ابى حمزة الثمالى قال كنت استأذن على ابى جعفر عليه السلام فقيل عنده قوم اثبت قليلا حتى يخرجوا فخرج قوم انكرتهم ولم اعرفهم ثم اذن لى فدخلت عليه فقلت جعلت فداك هذا زمان بنى امية وسيفهم يقطر دما فقال لى يا ابا حمزة هولاء وفد شيعتنا من الجن جاؤا يسئلوننا عن معالم دينهم. ✍ ابوحمزه ثمالی گوید از امام باقر علیه السلام اذن دخول گرفتم. بمن گفتند عده ای نزد ایشان هستند، صبر کن تا بروند. دیدم گروهی ناشناس خارج شدند و من آنها را نشناختم. وقتی مشرف شدم به محضر امام، گفتم ای مولای من، الان عصر بنی امیه است و آنان قصد جان شما را دارند.‌ به هرکسی اجازه ورود ندهید. امام‌ فرمود: اینها شیعیانی از جن بودند که درباره مسائل دین از من میپرسیدند. 📜 بصائر الدرجات، ص ۱۱۶ 📢 امیرالمؤمنین علیه السلام، عالِم تر از پیامبرانِ پیش از اسلام. ❌ مرد‌م رطوبت را میمکند، اما نهر بزرگ و جاری را رها میکنند‌. 📝 حدثنا احمد بن محمد عن على بن النعمان عن بعض الصادقين يرفعه إلى جعفر قال قال أبوجعفر عليه السلام يمصون الثماد و يدعون النهر العظيم قيل له ومن النهر العظيم قال رسول الله صلى الله عليه وآله وانه والعلم الذى اتاه الله ان الله جمع لمحمد صلى الله عليه وآله سنن النبيين من آدم هلم جرا إلى محمد قيل له وما تلك السنن قال علم النبيين باسره ان الله جمع لمحمد صلى الله عليه وآله علم النبيين باسره وان رسول الله صير ذلك كله عند امير المؤمنين عليه السلام فقال له الرجل يابن رسول الله صلى الله عليه وآله فامير المؤمنين اعلم أو بعض النبيين فقال أبو جعفر عليه السلام اسمعوا ما نقول ان الله يفتح مسامع من يشاء انى حدثت ان الله جمع لمحمد صلى الله عليه وآله علم النبيين وانه جعل ذلك كله عند امير المؤمنين وهو يسألنى هو اعلم ام بعض النبيين. ✍ علی بن نعمان از امام باقر نقل می کند که فرمودند: مردم رطوبت کم را که در حال خشک شدن است می مکند، ولی نهر به این بزرگی را رها می کنند. پرسیدند رود بزرگ‌ چیست؟ فرمودند: پیامبر و علمی که خدا به او داده است. خداوند برای محمد صلی الله علیه و آله سنتهای همه انبیاء از آدم تا خود ایشان را جمع نموده. پرسیدند این سنت ها چیست؟ فرمودند: علم همه پیامبران بطور کامل. خداوند تمام علم پیامبران را برای او جمع کرد و پیامبر همه را به امیرالمؤمنین علیهم السلام سپرد. شخصی از حضرت پرسید: پس امیرالمؤمنين داناتر است، با بعضی از آن پیامبران؟ حضرت فرمودند: گوش بدهید این شخص چه می گوید! همانا خداوند گوش دل کسی را که بخواهد باز می کند. من می گویم خداوند برای خاتم‌ الانبیاء علم تمام پیامبران را جمع نموده و او همه را در اختیار امیرالمؤمنین نهاده، باز او سؤال میکند امیرالمؤمنین داناتراست یا بعضی از پیامبران! 📜بصائر الدرجات، ص ۱۳۷ 📢 تابعین ولایت اهل بیت و منکران ولایت اهل بیت در قرآن. 📝حدثنا محمد بن الحسين عن عبد الله بن جبلة عن داود الرقى عن ابى حمزة الثمالى عن ابى الحجاز قال قال امير المؤمنين عليه السلام ان رسول الله صلى الله عليه وآله ختم مأة الف نبى واربعة وعشرين الف نبى وختمت انا مأة الف وصى واربعة وعشرين الف وصى وكلفت وما تكلف الأوصياء قبلى والله المستعان وان رسول الله صلى الله عليه وآله قال في مرضه لست اخاف عليك ان تضل بعد الهدى ولكن اخاف عليك فساق قريش وعاديتهم حسبنا الله ونعم الوكيل على ان ثلثى القرآن فينا وفى شيعتنا فما كان من خير فلنا ولشيعتنا ثلث الباقي اشركنا فيه الناس فما كان فيه من شر فلعدونا ثم قال قيل هل يستوى الذين يعلمون والذين لا يعلمون إلى آخر الاية فنحن اهل البيت وشيعتنا اولوا الالباب والذين لا يعلمون عدونا وشيعتنا هم المهتدون. ✍ ابوالحجاز روایت کرده است که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود
ند: همانا رسول خدا ختم کرد نبوت یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر را و من ختم کردم وصایت و جانشینی یکصد و بیست و چهار هزار وصی را و من نیز به آنچه اوصیاء پیش از من مکلف شده اند مکلف شدم و خداوند یاور من است. همانا رسول خدا در آن بیماری که منجر به رحلت ایشان شد فرمودند: من برای تو از این نمی ترسم که پس از هدایت گمراه شوی، ولی از تبه کاران قریش و متجاوزان آنها بر تو میترسم. خدا ما را کافی است و او خوب وکیلی است. بدانید که دو سوم قرآن درباره ما و شیعیان ماست، زیرا هر آنچه خیر و خوبی است برای ما و شیعیان ماست و در یک سوم باقی نیز، ما در آن با بقیه مردم شریک هستیم. لذا هرآنچه شر و بدی است مربوط به دشمنان ماست سپس آیه ۹ سوره زمر را تلاوت فرمودند: «بگو آیا مساوی هستند آنان که می دانند با آنان که نمی دانند...» تا آخر آيه. پس ما اهل بیت رسول خدا هستیم و شیعیان ما همان اولوالالباب و صاحبان خرد هستند، و تنها شیعیان ما هستند که هدایت یافته اند. 📜 بصائر الدرجات، ص ۱۴۱ 📢 خداوند حجتش را بر تمام علوم و اموری که مردم‌ به آن محتاجند، آگاه میکند‌. 📝 حدثنا ابراهيم بن هاشم عن على بن معبد عن هشام بن الحكم قال سئلت ابا عبد الله عليه السلام بمنى عن خمسمأة حرف من الكلام فاقبلت اقول كذا وكذا يقولون قال فيقول قل كذا وكذا فقلت جعلت فداك هذا الحلال والحرام والقرآن اعلم انك صاحبه واعلم الناس به وهذا هو الكلام فقال لى وتشك يا هشام من شك ان الله يحتج على خلقه بحجة لا يكون عنده كل ما يحتاجون إليه فقد افترى على الله. ✍ هشام بن حکم گوید: در منا‌ بودیم که من پانصد حرف از علم کلام را از امام صادق علیه السلام پرسیدم. من گفتم متکلمین چنین و چنان میگویند، حضرت میفرمودند: اینطور که من میگویم بگو. عرض کردم فدایتان شوم، میدانم شما عالم به حلال و حرام و معارف دین و‌ قرآن هستید، اما اینجا بحث علم کلام است. حضرت فرمودند: آیا شک داری که من آن را میدانم؟ کسی که شک کند خدا حجتی بر مخلوقاتش قرار داده و نزد او نیازهای مردم نباشد، به خدا تهمت زده است❗️ 📜 بصائر الدرجات، س ۱۴۳ @basirat65