eitaa logo
قرارگاه سایبری بصیر
3.4هزار دنبال‌کننده
24هزار عکس
15.1هزار ویدیو
130 فایل
این کانال جهت ارائه محتواهای معرفتی، بصیرتی با هدف تحقق منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی تشکیل شده است ارتباط با ادمین : @Yahoo666
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️اخبار را وزن‌کشی کنید 🔺هیچ خبری خنثی یا بی‌طرف نیست. 🔺عقبه رسانه را بشناسیم تا با «ایدئولوژی» و «منبع مالی» اثرگذار در خبر منتشر شده آشنا شویم. 🔺برای مواجهه فعالانه با اخبار، تقویت تفکر انتقادی و بالا بردن توانایی تجزیه و تحلیل برایمان اولویت داشته باشد. ✍️معصومه نصیری (کارشناس سواد رسانه ای) 🔰 @basirat_83
💠 راوى گويد : به امام باقر (عليه السلام) عرض کردم : فدايت شوم مردم مى گويند : خواب بعد از سپيده صبح مکروه است ، چون روزى‌ها در آن وقت تقسيم مى‌شود ، حضرت فرمودند : الْأرْزاقُ مُوظُوفَةٌ مَقْسُومَةٌ، ولِلّهِ فَضْلٌ یُقَسِّمُهُ مِنْ طُلُوعِ الْفَجْرِ إلى طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ ذلِکَ قَوْلُهُ: وَاسْألُوا اللّه َ مِنْ فَضْلِهِ. روزى ها مشخصّ و تقسیم شده است ولى خداوند متعال روزى فوق العاده دارد که آن را از طلوع فجر تا طلوع خورشید تقسیم مى کند ، و همین است منظور پروردگار متعال که فرمود : از فضل پروردگار بخواهید. 📚 بحارالانوار ،ج۵ ص۱۴۷، ح۷ 🔰 @basirat_83
🔴حکمت همیشه رحمت است... ✍ ‌وقتی کاری انجام نمی‌شه، حتماً خیری توش هست. وقتی مشکل پیش بیاد، حتماً حکمتی داره. وقتی تو زندگیت، زمین بخوری حتماً چیزی است که باید یاد بگیری. وقتی بیمار می‌شی، حتماً جلوی یک اتفاق بدتر گرفته شده. وقتی دیگران بهت بدی می‌کنند، حتماً وقتشه که تو خوب بودن خودتو نشون بدی. وقتی اتفاق بد یا مصیبتی برات پیش میاد، حتماً داری امتحان پس می‌دی. وقتی دلت تنگ می‌شه، حتماً وقتشه با خدای خودت تنها باشی! 🔻امام صادق(ع) می‏فرماید: بلا و گرفتاری برای مؤمن زیور است و برای آن که خرد ورزد کرامت است. زیرا گرفتار بلا شدن و شکیبایی و پایداری کردن در برابر آن ایمان را تصحیح می‏گرداند. 🔰 @basirat_83
🌺 امام علی(ع) 💫چه بسيارند دوستان به هنگام چيده شدن كاسه ها،‌ و چه اندكند به گاه گرفتارى هاى زمانه! ✍غررالحكم حدیث ۹۶۵۷ 🔰 @basirat_83
💠 امام رضا (ع) هیچ یک از دوستان من که عارف به حق و مقام من باشد زیارتم نکند، مگر اینکه در روز قیامت شفاعتش کنم. (عیون اخبار الرضا) 🔰 @basirat_83
به سبک 🔴 ‼️| اخراج استاد دانشگاه آمریکایی تنها برای یک توئیت 🔹 دانشگاه ایالتی «فریس» واقع در ایالت میشیگان هفته گذشته «توماس بِرِنان»، استاد رشته علوم فیزیک خود را به دلیل انتشار مطالب ضدیهودی در رسانه‌های اجتماعی اخراج کرده است. 🔹 توماس برنان پیام‌هایی را درباره «مافیای یهودی» در توئیتر منتشر کرده است و بیماری کووید-۱۹ را «انقلاب یهودی» خوانده است. 🔹 این استاد دانشگاه آمریکایی بعد از اخراج از شغل خود با انتشار پیامی در توئیتر از خود دفاع کرده و نوشت که از روی ناامیدی ناشی از یک بحران شخصی که نشأت گرفته از بیماری میگرن و دیگر حساسیت‌ها بوده این مطالب را منتشر کرده است. 🔰 @basirat_83
5.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ الگوی موفق پیشرفت و عدالت در دهه اول انقلاب بود. نهادی که در نظام بوروکراسی کشور هضم شد و تکنوکرات‌ها به نابودی آن خندیدند. 🔸این ویدئو را ببینید. ، راوی فتح انقلاب اسلامی، این بار راویِ یک شکست است. روایتی کاملاً تحلیلی و آینده‌نگرانه که بارها ارزش شنیدن دارد. 💬 نه تنها دیگر سخنی از انقلاب اقتصادی اداری بر زبان نبود بلکه روز‌به‌روز این پندار تقویت می‌شد که سیستم بروکراتیک ادارات و بافت اقتصادی به جا مانده از پیکره طاغوت، همان پیکره متناسبی است که روح انقلاب اسلامی احتیاج دارد. 🔹انقلاب برای حرکت و برون‌رفت از بن‌بست‌های فعلی نیاز به بازخوانی الگوهای حیرت‌‎انگیز و کارآمدی چون جهاد سازندگی دارد. انتخابات نزدیک است و اصحاب قدرت هم بلندگوهایشان را بر میدان‌ها نصب کرده‌اند و نام جهادی را بین خودشان حلوا حلوا می‌کنند. باید دید چه کسی واقعا به الگوی جهاد سازندگی پایبند است و می‌توان نامش را جهادی گذاشت و چه کسی است که در لباس شیر پنهان شده است. 🔺پی‌نوشت: امروز سالروز درگذشت از بنیان‌گذاران جهاد است که به افکارش بیش از همیشه نیاز داریم. 🔰 @basirat_83
📌واکنشها به بررسی انحلال جمعیت امام علی(ع) در دادگاه 🔹جمعیت امام علی (ع) ۲۰ سال پس از آغاز فعالیت اگرچه اقدامات مثبتی در کمک به جمعی از محرومان و رســیدگی به برخی آسیب‌دیدگان اجتماعی داشــته اما برخی اقدامات ضد امنیتی این جمعیت باعث شد ، وزارت کشور درخواســت انحلال این جمعیت را به قوه قضائیه بدهد. روز قبل از اولین دادگاه رســیدگی، اعضای این جمعیت و برخی فعالان اصلاح‌طلب و معاند با هشتگ (حفظ نهاد مدنی) به این موضوع واکنش نشان دادند. این موضوع از ســاعت ۲۱ یازدهم اسفندماه آغاز شد و در ۱۶ ساعت اخیر در توییتر ۲۴۰۰ توییت و ۱۲۵۰۰ ریتوییت توســط ۷۵۵ حساب کاربری با نزدیک به ۹۰ هزار لایک و در تلگرام ۷ پست در ۵ کانال با حدود ۱۰ هزار بازدید داشته است. 🔹محورهای واکنشهای کاربران: 🔸اصولگرا و انقلابی: ۱ .تأکید بر انحراف این جمعیت از اساسنامه و عدم توجه به تذکرات متعدد شفاهی و مکتوب شورای ملی توسعه و حمایت از تشکلهای مردم نهاد ۲ .تأکید بر عدم شــفافیت عملکرد مالی و اجرایی و عدم اصلاح ســاختار جمعیت برای مشارکت قانونی و مدنی همه اعضا و داوطلبان فعال در آن ۳ .متهم سازی مدیران این جمعیت به ایجاد انحصار در ساختار تصمیم‌گیری وسیاستگذاری ۴ .تأکیــد بر قانونی بودن ادامه فعالیت‌های کلیــه اعضا و داوطلبان دفاتر نمایندگی و شعب این جمعیت در استانها در صورت انحلال این جمعیت با ایجاد تشکل مردم‌نهاد مستقل 🔸بهاری و عدالت‌خواه: ۱ .زیر ســؤال بردن آزادی در جمهوری اســلامی با ادعای اجازه نداشتن برگزاری یک تجمع اعتراضی از سوی این جمعیت 🔸اعضا جمعیت و اصلاح‌طلب: ۱ .ادعــای رها شــدن ۶۰۰۰ کودک و ۷۰۰ زن سرپرســت خانوار بعد از انحلال این جمعیت ۲ .ادعای عهده‌دار شدن انجام وظایف رهاشده دولت توسط این جمعیت ۳ .ادعای لزوم تقدیر و تشکر دولت از این جمعیت به جای برخورد و زندان و انحلال ۴ .تشــبیه انحلال این جمعیت به اعدام یک جوان بیســت ساله بالنده و بیگناه ۵ .درخواســت برگزاری علنی و آنلاین دادگاه رســیدگی به انحلال این جمعیت برای در جریان بودن مردم و قضاوت افکار عمومی ۶ .ذکر برخی خدمات این جمعیت همچون آزادی ۵۴ محکوم به اعدام ۷ . متهم سازی حکومت و دولت به تلاش برای بسط اقتدار و تسخیر تمامی نهادهای مردمی و عمومی ۸ .متهم ســازی نظام به ترسیدن از قدرت یافتن نهادهای مدنی مستقل و تأثیرگذار ۹ .وظیفه دانستن تقویت و حفظ نهادهای مدنی برای افزایش امید عمومی به بهبود شرایط ۱۰ .ادعــای افتخارآمیز بــودن قدمت و قدرت نهادهای مدنی در ســایر کشورها برخلاف ایران ۱۱ .زیر سؤال بردن اصل دادگاه رسیدگی به انحلال این جمعیت ۱۲ .ادعــای هدر رفت میلیونها نفر ســاعت کار و خدمــت داوطلبانه و ایثارگرانه اعضای این جمعیت ۱۳ .ادعــای آموزش به ۶ هــزار کودک محروم از تحصیل و رها شــدن آموزش آنان با انحلال این جمعیت ۱۴ .جمــع آوری امضــای کاربران در پای طومــار اینترنتی حمایت از این جمعیت ۱۵ .دعوت از کاربران عادی و مردم به بازدید از فعالیت‌های این جمعیت و آگاهی یافتن از دلایل تلاش برای انحلال این جمعیت ۱۶ .دعوت به اتحاد و ایســتادگی مقابل انحلال ایــن جمعیت با الفاظی همچون «اگر با هم نباشیم یکی یکی کم میشیم» ۱۷ .تشکیک در هزینه کرد بودجه نهادهای حمایتی دولتی با ادعای انجام کارهای صدها برابر این نهادها با بودجه‌ای در حدود یک دهم بودجه آنان ۱۸ .ادعــای ضربه خوردن وجهه جهانی ایــران با انحلال این جمعیت به دلیل ضربه به تنها ســازمان مردم‌نهاد ایرانی با مقام مشورتی عام سازمان ملل ۱۹ .ادعــای قطع مســیر بازگوکنندگان صدای بی صدایــان و محرومان حاشیه‌نشین با این انحلال ۲۰ .تهدید و پیشبینی عواقب نامطلوب در پی انحلال این جمعیت ۲۱ .ادعای پاک و خالص بودن اعضای این جمعیت به دلیل عدم اســتفاده از جایگاهشــان در کاندید شــدن در مجلس و شــوراهای شهر یا کسب مقامات دولتی ۲۲ .زیر ســؤال بردن این انحلال و یادآوری شعارهای انتخاباتی روحانی در حقوق شهروندی ۲۳ .رد کردن اتهام ســیاه نمایی با ادعای ســخن گفتن جمعیت امام علی از درد جامعه ۲۴ .ادعای یکی بودن حفظ نهاد مدنی با حفظ استقلال کشور ۲۵ .انتشــار پیامهای تأسف و غمگینانه افراد تحت پوشش این جمعیت به دادگاه انحلال ۲۶ .تشبیه انحلال این جمعیت به شلیک اشتباهی به هواپیمای مسافربری اوکراینی در آسمان ۲۷ .ذکــر برخی اقدامات این جمعیــت از جمله نجات نوزاد اوردوز کرده و نجات دختربچه تحت تجاوز پدر و ... ۲۸ .متهم ســازی دســتگاه قضا به برخوردهای تبعیض آمیــز و ظالمانه با یادآوری ســیلی عنابســتانی و عدم برخورد با وی در کنار دادگاه انحلال این جمعیت 🔸معاند: ۱ .ادعای انحلال جمعیت امام علی به دلیل مبارزه با کودک همسری 🔰 @basirat_83
🔴 حداقل آتش به دلها نزنید‼️ 🔻چرا رئیس جمهور محترم بعضا آتش به دلها میزند؟ چه لزومی دارد در این شرایط سخت و شرمنده ساز بگوییم: "به قولمان در مورد عمل همزمان(چرخش)چرخ اقتصاد و(چرخش) سانتریفیوژ عمل کردیم" 🌱 ممکن است اونها که روی زمین زندگی میکنند گمان کنند درکشان نادیده گرفته میشود. لااقل بفرمایید تلاش کردیم نشد 🖌 🔰 @basirat_83
🔴 ساسی مانکن، نگاه تکنوفیلی و حاد ابتذال 🔻 ساسی مانکن که با شوی جدیدش همراه با یک پورن استار معروف، وارد شبکه های اجتماعی شد و بخش بزرگی از اذهان نوجوانان و جوانان میهن را جلب نمود از نگاه جامعه شناسی رسانه نیز قابل تحلیل و بررسی است و بدون تعارف عرض می کنم که با پرداخت ساده و سطحی به این پدیده نمی توان برای آینده، دکترین عمل طراحی نمود و امیدوارم تا انتهای بحث همراه ما باشید. 🔻 فناوری بدون اخلاق در یک نگاه فلسفی 🔹برای ورود به بحث از واژه تکنوپولی بهره می بریم که به تسلط تکنولوژی بر فرهنگ نیز ترجمه شده و اولین بار نیز نیل پستمن این اصطلاح را به کار برد که در معنای دقیق تر، "فناوری بدون اخلاق" نیز نامیده می شود. 🔹 مارتین هایدگر فیلسوف آلمانی با یک رهیافت انتقادی در نسبت با تکنولوژی قائل است که فناوری یک وسیله صرف نیست. فناوری نحوی انکشاف است. چنانچه به این امر توجه کنیم قلمرو کاملاً متفاوتی در مورد ماهیت فناوری به روی ما گشوده خواهد شد. این قلمرو، ساحت انکشاف است و حقیقت. 🔹این دیدگاه هایدگر نشان می دهد که فناوری در ذات خود با یک جهان بینی آمیخته است و نگاه انسان به محیط و اشیاء و جهان و فرهنگ را کانالیزه می کند و زاویه می دهد. 🔻سایبردمکراسی و حادابتذال 🔹فارغ از معرفت شناسی و میزان مطابقت این دیدگاه با واقعیت، پدیده ای مثل ساسی مانکن در بستر اینستاگرام نشان داد که فناوری در جهان ما به معنای واقعی از اخلاق بریده شده است. زمانی که تکنیک از معنا عاری شود اباحه گرایی مشروعیت پیدا می کند و با پدیده ای بنام مواجه خواهیم شد. 🔹حاد ابتذال یعنی ولنگاری مشروع که عین آب خوردن به مصرف اپیدمیک برسد و همراهی بخش بزرگی از تینیجرهای جامعه را در غفلت ساختارهای مسئول و خانواده های مشغول رقم بزند. 🔹ذهنیت های بکری که زیرلوای و شعار آزادی در فضای مجازی، با پورنوگرافی آشنا می شوند و اختلال در سن بلوغ و ، کمترین اتفاقی است که بلحاظ روانشناختی برای بدنه کودک و نوجوان جامعه اتفاق می افتد. 🔹چالش هایی مثل ساسی مانکن که دعوت به دابسمش می کنند و مرزهای یک فرهنگ را به چالش می کشند علاوه بر تضعیف نظام اجتماعی و کمرنگ نمودن حساسیت های هویتی چند رخداد نامیمون دیگر را نیز باعث می شوند. 🔻نتایج جامعه شناختی تکنوپولی: 1⃣ ترویج و عاری از معنا که به مرور افسردگی اجتماعی و ترس از دیده نشدن و لایک نگرفتن و هراس از فقدان تایید اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. 2⃣ نهادینه کردن و خلق رفتار جامعه ستیز و خلاف قاعده که به کجروی ها و خشونت های اجتماعی و آنرمال خواهد انجامید و میزان جرایم اجتماعی را بالا خواهد برد. 3⃣ تولید نیازهای کاذب در قشر نوجوان و جوان که به و اختلالات و جرایم جنسی منجر خواهد شد و استیصال شخص و خانواده اش را همراه خواهد داشت. 4⃣نظام نیاز و ارضای جامعه را بیمار کرده و شخصیت های به بلوغ رسیده ی کم مهارت و کم بینش عصبی و تکانشی را تحویل جامعه خواهد داد. 5⃣ ذهنیت مبتذل به عادات مبتذل تبدیل خواهد شد و و بحران شخصیتی، فضای فرهنگ را پر خواهد کرد و یک انسان مصرف کننده، منفعل و وابسته ظهور خواهد کرد. 🔹 برآیند چنین فرایندی انسانی خواهد بود که تبدیل به شده و به کالاشدگی مبتلا می شود و تمام هویت و فرهنگ و تاریخش را بر بادرفته خواهد دید. 🌱 این اتفاق ناشی از یک به فرهنگ و فضای مجازی است که به تعبیر پستمن، مانند یک عاشق به تکنیک نظاره می کنند، بدون اینکه به نقاب پشت پرده آن توجه کنند و به عواقب آن و ویرانی‌های فناوری بیندیشند. از نظر وی این انسان ها خطرناکند و باید با احتیاط با آن روبرو شد که در ساحت مسئولان جهان مجازی، کم نداریم. 🖌 🔰 @basirat_83
۳ حمله به کاروان‌های آمریکایی در یک روز در 🔹سه کاروان لجستیک اشغالگران ارتش آمریکا ابتدا در شهر «» واقع در استان المثنی جنوب عراق، سپس در شهر «» واقع در استان «» و در آخرین حمله جاده «الیوسفیه» به «بغداد» مورد هدف قرار گرفته شدند. 🔰 @basirat_83