⛔️ کسانی که محیط زیست را نابود ميكنند از خبیثترین افراد هستند
🔻رهبرانقلاب: لجوجترین، خبیثترین، سرسختترین دشمنان که خصوصیّاتی برایش ذکر میشود؛ یکی از خصوصیّات این است: اِذا تَوَلّی سَعی فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ و النَّسل؛ حرث و نسل را از بین میبرد، فاسد میکند؛ کشت را - یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را - نابود میکند و از بین میبرد.
🍃امروز اگر شما نگاه کنید در سیاستهای دنیا میتوانید پیدا کنید کسانی را که همین کار را بالفعل با همهی ملّتها و یا با بسیاری از ملّتها دارند انجام میدهند؛ اِهلاک حرث و اِهلاک نسل؛ این را خدای متعال فساد میداند، بعد هم میفرماید: وَ اللهُ لا یُحِبُّ الفَساد.
🔺دهها روایت با مضامین عالی در اسلام، در متون دینی ما دربارهی زمین، دربارهی محیط زیست ما هست؛... که اشاره میکند به فراوردههای روی زمین که همهاش مال بشریّت و متعلّق به شما است؛ قضیّهی محیط زیست خیلی قضیّهی مهمّی است.۹۳/۱۲/۱۷
🌳 #روز_طبیعت
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
خون آشام داعش هلاك شد
🔥مركز رصد مقاومت اسلامى نُجَباء:
در یک عملیات برق آسای نیروهای ویژه عراقی در صحرای الانبار كه بر اساس گزارش های دقیق اطلاعاتی صورت گرفت "ابو طاها تونسی" معروف به سفاح (خون آشام) داعش و نه تن از یاران وی به هلاكت رسيدند.
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
بصیرت:
🔴به وقت شام را حتما ببینید
🔹ابراهیم حاتمی کیا در فیلم #به_وقت_شام به شکل واقعی از یک سو حقانیت و شجاعت مدافعین حرم را به تصویر میکشد و از دیگر سو، وحشیگری تروریستهای تکفیری و نقشههای شوم آینده آنان را نشان میدهد.
🔹 در این فیلم، کل داستان این است که علی (خلبان هواپیمای ایلوشین) نماد مدافعین حرم است که با گذشت از خانواده و فرزندی که قرار بود به دنیا بیاید؛ موفق میشود با شجاعت و درایت، نقشه شوم تروریستها برای نابودی سوریه را خنثی کند (اشاره به ناکام گذاردن تروریستها در رسیدن به اهداف عملیات انتحاری با هواپیمای ایلوشین در دمشق) پیام دیگر این فیلم نیز حقانیت مجاهدت مدافعین حرم است. آنجایی که علی (نماد مدافعین حرم) قبل از شهادت موفق میشود افراد عراقی، افغانستانی، پاکستانی، لبنانی و ایرانی را آزاد کند. این اقدام نیز اشاره به این دارد که اگر مجاهدت و شهادت مدافعین حرم نبود؛ پای داعش به سرزمینهای مذکور میرسید و...
🔹تماشای این فیلم را بیش از همه، برای کسانی که هنوز در حقانیت مجاهدت مدافعین حرم تردید دارند و منتقد امنیت آفرینی پیشدستانه آنان هستند، توصیه میکنیم.
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
بصیرت:
🔴پیام رسان ایرانی یا خارجی؛ چند پرسش مهم
✍️ پیام رسان ایرانی یا پیام رسان خارجی؟ از زمانی که زمزمه فیلترینگ تلگرام به را افتاده، این پرسش دو گانه نیز نقل محافل شده است. طرح درست صورت مسئله، نیمی از پاسخ است و هنگامی که غلط طرح شود، قطعا به پاسخ درست ختم نخواهد شد.
♦️اولا آیا تعبیر #فیلترینگ_تلگرام عبارت درستی است؟ ما اکنون با #اشغال_سایبری روبرو هستیم. هر ملت آزاده و عزتمندی اگر از اشغال قلمرو خویش توسط بیگانه آن هم از جنس بیگانه دارای سابقه تعدی و دشمنی آگاه شود، کامش تلخ و منزجر می شود و اگر بتواند به مقابله با اشغالگر بر می خیزد؛ چنان که جوانان ما با در جنگ تحمیلی هشت ساله کردند.
🔹ثانیا چرا برخی محافل سیاست باز- از سلطنت طلبان و سازمان تروریستی منافقین و گروهک نهضت آزادی گرفته تا مدعیان اصلاح طلبی و اعتدال و عدالت خواهی در حلقه انحرافی- پیام رسان بیگانه را امن و مطمئن معرفی می کنند و پیام رسان های ایرانی را نا امن و تحت رصد می خوانند و پرهیز می دهند؟ آیا کسی از حراج انبوه اطلاعات ملی در فضای مجازی عاریتی بی خبر است؟ یا می تواند پیوند مدیران پیام رسان های معروف با وزارت خارجه و سرویس جاسوسی آمریکا یا برخی رژیم های همسو را انکار کند؟
🔸با فرض بی خبری، کسی از خود نمی پرسد چرا در وضعیت تحریم های همه جانبه که حتی دارو و بنزین و اقلام نرم افزاری و صنعتی دارای کاربرد دوگانه را هدف قرار داد، فضای مجازی از تحریم مستثنا شده و حتی یارانه های ده ها میلیارد دلاریی برای آن اختصاص داده می شود تا بدون کمترین هزینه، از آن استفاده کنیم؛ بلکه حتی فیلتر شکن هم برای ما تولید می کنند؟!
♦️آنها که گندم را در دریا می ریزند و به گرسنگان دنیا نمی دهند، تا مبادا قیمت ها پایین بیاید، چگونه در این یک مورد سخاوتمند شده اند؟ مخالفان پیام رسان های بومی و طرفدار پیام رسان های بیگانه، باید به روشنی بگویند قرار است کدام رفتار قانون شکنانه و ضد امنیتی انجام دهند که از پیام رسان امن داخلی به زیر چتر پیام رسان بیگانه می گریزند؟
🔹آنها با بیگانگان متخاصم و سرویس های جاسوسی کدام افق مشترک را تعریف کرده اند که زیر چتر #اشغالگران_سایبری احساس امنیت می کنند؟ آیا این جماعت، شبیه همان وطن فروشانی نیستند که در جنگ علیه ملت ها، بر تانک اشغالگران مهاجم سوار شدند؟! سازمان منافقین سوار بر تانک های صدام را به یاد بیاورید!
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
✅ حضرت زینب(س) را بهتر بشناسیم...
🔴 خطابه ی زینب کبری (س) در کاخ یزید
▪️«روزی بیاید که از اعماق دلت بگویی ای کاش لال و دست شکسته بودم و نمی گفتم آنچه گفتم و نمی کردم آنچه کردم.
▪️خداوند نخوابیده است. فکر نکن که هیچ نظارت الهی و ربانی بر این عالم نیست؛ مثل اینکه خدا خوابیده و در جریان این اتفاقات نیست.
▪️خدایا! ستمگران را بی انتقام نگذار. خشم خود را بر سر اینان بریز که خون ها از ما ریختند و مردان و برادران ما را کشتند.
▪️یزید! تو پوست ما را به دندان کشیدی و گوشت ما را پاره پاره جویدی. اما گمان مبر آنها که در راه خدا کشته شدند، مُردند و از تاریخ حذف شدند. بلکه آنها زندگان اند.
▪️خدا داور است و داوری خواهد کرد و همه ی آنها که با عمل و سکوتشان با تو در این جنایت همدستی کردند، در قیامت وضع تو را دارند.
▪️مصیبت های بزرگ کار مرا به آنجا رسانده است که با تو رو در رو سخن بگویم، اما بدان که تو را کوچک می بینم. کوچک تر از آن می دانم که لایق این گفتگو باشی.
▪️آری؛ سینه های ما می سوزد که حزب الله به دست حزب شیطان، به دست شکست خوردگان و آزاد شدگان روز فتح مکه، کشته شدند.
▪️اما بدان که اگر امروز تو ما را اسیر گرفته ای، همین فردا، خودت به غنیمت خواهی رفت. تو نخواهی توانست نام ما را محو کنی. تو نخواهی توانست نام ما را از تاریخ حذف کنی. زیرا وحی الهی به تکلیف مقدس ما محو شدنی نیست.
▪️زود است که شیرازه ی حکومت تو از هم خواهید پاشید و دهان ها همه به لعن تو سخن خواهد گفت.
▪️سپاس خدای را که آغاز کار ما از همان ابتدا درست نهاد. سنگ اول، سنگ سعادت بود و سنگ آخر، سنگ شهادت بود. خداوند اجر شهیدان ما را افزون کند؛ سرنوشت ما در دست اوست!
🔳حسن رحیم پور ازغدی، گزیده ای از سخنرانی *زینب (س): الهه شناخت، وارستگی و جهاد*
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
بصیرت:
🌸 سخنی با آنها که سه روز معتكف بودند
🔻رهبرانقلاب: در ایام #اعتکاف در ماه مبارک رجب، در بسیاری از مساجد سراسر کشور، جوانان ما، زنان و مردان از قشرها و سنین مختلف، رفتند و در مسجد ماندند؛ سه روز روزه گرفتند و با خدا مأنوس شدند.
🔹بعد از آن هم با گریه و اشک و آه، مسجد را وداع گفتند و بیرون آمدند، تا برای سال آینده آماده شوند.
🔹عزیزان من! این برای یک جامعه، علامت خوبی است. «الّذینَ إنْ مَکّنّا هُمْ فِیالأرْضِ أقامُوا الصّلوةَ» علامت یک حکومت الهی، علامت یک حرکت صحیح و دارای جهتگیری صحیح است.
🔺این را جدّی بگیرید و تقویت کنید. ۱۳۷۵/۱۰/۱۹
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
| حدیــــث روز ✍ |
#امام_سجاد عليه السّلام
خطاب به عمهشان
#حضرت_زينب عليها السلام فرمودند:
أنتِ بِحَمدِ اللّه ِعالِمَةٌ غَیرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَیرُ مُفهَّمَةٍ ؛
[اى زینب!] تو، بحمداللّه، عالمى هستى که نزد کسى تعلیم ندیدى و دانایى هستى که نزد کسى نیاموختى .
📚بحار الأنوار ، ج ۴۵ ، ص ۱۶۴
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
💠خدمت به #خلق ، خدمت به #خدا است.
شما جوان ها امروز روز شماست،امروز روزی است که شمابایدسازنده باشید در این راهها البته خدمت به خلق؛خدمت به خداست.خدمت به انسان ها خدمت به خداست خدمت به بندگان خدا؛خدمت به خداست.در این خدمت انشاءالله موفق باشید.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۷ ، صفحه ۲۱۱
👈بیانات حضرت امام خمینی(ره)درجمع گروهی از دانشجویان اصفهان
🗓مورخ: ۱۳۵۸/۰۴/۰۵
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
✴️ جایی که تکبر بد نیست!
رهبر انقلاب: در روایات است که تکبّر از همه کس بد است مگر از زن در مقابل مرد بیگانه.
❇️ زن باید حالت کبریا داشته باشد و نباید حالت خضوع و تسلیم بر او مستولی شود. این هم نمونهی بزرگ دیگر، که زینب کبراست.
🌷 زن مسلمان، از هر طرف که ملاحظه کند، #زینب_کبری را شاخص میبیند.
👌 زینب کبری از لحاظ علمی، یک عالمهی معروف به علم در جامعهی اسلامیِ آن روز بود. ۱۳۷۴/۰۷/۱۲
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir
🔸نظر آیتالله خامنهای این است که تعدد زوجات جایز است اما استحباب ندارد
آیتالله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مورد مباحث مطرح شده پیرامون نظر رهبر معظّم انقلاب درباره عدم استحباب تعدد زوجات یادداشتی نوشته و به تبیین فهقی این مسئله پرداخته است.
🔹جواز اختیار همسر دوم یا بیشتر برای مردان تا چهار همسر در اصل شرع و به حکم اولی، درصورت تامین عدالت بین همسران و توانمندی تامین نفقه برابر بین آنان، از ضروریات مذهب و دین است و در میان فقها هیچ نظر مخالفی وجود ندارد و نظر مرجع بزرگوار، حضرت آیتالله العظمی خامنهای دامتبرکاته نیز همین است. البته حکم تعدد زوجات برای اشخاص مختلف بر حسب تفاوت شرایط، مثل اصل خود ازدواج کردن؛ گاهی واجب یا مستحب یا حرام و یا مکروه میشود.
🔹نظر جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن؛ جدای از حالات و شرایط متفاوت عارض بر آن که آیتالله العظمی خامنهای (دامت برکاته) قائل به آن هستند، نه تنها دارای پشتوانه استدلالی عمیق فقهی است و اکثر فقهای متقدم و برخی فقهای متاخر نیز قائل به آن هستند. بلکه مرحوم شیخالطائفة طوسی (قدس سره) ادعای عدم خلاف در جواز تعدد زوجات و نه استحباب آن مینماید و با فتوای صریح به جواز تعدد زوجات، قائل به استحباب اکتفاء بر یک زن شدهاند، بلکه این فتوا را بدون نظر مخالف در میان علماء دانستهاند.
🔹بعد از مرحوم شیخ طوسی، مرحوم قاضی ابن براج (ره) و مرحوم طبرسی (ره) نیز فتوا به استحباب اقتصار به یک زن دادهاند که مرحوم طبرسی همانند عبارت شیخ (ره) در خلاف بوده و شامل ادعای اتفاق فقهاء بر استحباب اکتفاء به یک زن میباشد.
🔹و اما آیه شریفه ٣ سوره نساء (إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتامى فَانْکِحُوا ما طابَ لَکُمْ مِنَ النِّساءِ مَثْنى وَ ثُلاثَ وَ رُباعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَواحِدَةً أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ ذلِکَ أَدْنى أَلَّا تَعُولُوا) مرحوم صاحب جواهر و دیگر متاخرین هم از این آیه، استحباب تعدد زوجات را استفاده نکردهاند اگر چه در نهایت فتوی به استحباب تعدد زوجات دادهاند اما از آیه صرفا جواز تعدد زوجات را استفاده کردهاند. اگر چه مرحوم آیتالله العظمی سیدمحسن حکیم (ره) و به تبع آن دیگر محشین و شارحین عروةالوثقی به این آیه برای استحباب استدلال کردهاند اما در پاسخ به نفی استحباب تعدد زوجات و استفاده جواز آن از آیه وجوه مختلفی را میتوان برشمرد که به دلیل اختصار صرفا پاسخ میدهیم که طبق قاعده اصول فقهی امر عقیب حظر: مفید اباحه است. آیه شریفه دال بر جواز تعدد زوجات است نه استحباب.
🔹از شارحین عروةالوثقی مرحوم آیتالله آقای شیخ علیپناه اشتهاردی (ره) در کتاب مدارکالعروة ج ٢٩ ص ٢٠ قائل به جواز تعدد زوجات شدهاند و استحباب تعدد زوجات را نفی کردهاند. بلکه به خاطر ملاحظات اجتماعی و آثار منفی آن قائل به کراهت تعدد زوجات شدهاند و استناد به آیه شریفه ٣ سوره نساء را دارای مشکلات عدیده دانستهاند.
🔹در جمعبندی آنچه تاکنون گفته شد میتوان به راحتی دریافت که فتوای آیتالله العظمی خامنهای (دامت برکاته) مبنی بر جواز تعدد زوجات و نفی استحباب تعدد زوجات دارای پشتوانه استدلالی عمیق و قوی فقهی و دارای اعتبار بسیار قوی در میان محققین از فقهای بزرگ متقدم نظیر شیخ طوسی (ره) و قاضی ابن براج (ره) و طبرسی (ره) و علمای معاصر نظیر صاحب مدارکالعروة، مرحوم آیتالله شیخ علیپناه اشتهاردی (ره) است و ادعای شهرت بر استحباب تعدد زوجات ثابت نیست بلکه مشهور میان متقدمین و ادعای اجماع بر جواز تعدد زوجات و استحباب اکتفای به یک زن در اصل شرع جدای از حیثیات افراد و شرایط متفاوت شده است.
✅ کانال بصیرت
@basiratbasir