eitaa logo
بصیرت_مهدوی
885 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
4.2هزار ویدیو
1.8هزار فایل
✍🏻 #ادمین_نوشت 💠سلام علیکم لطفا با #نشر سخن و پیام های ارائه شده در کانال #بصیرت_مهدوی در کانال ها و گروه های خودتون و یا بین دوستان و اقوام؛ در این امر فرهنگی و مذهبی و ترویج فرهنگ ناب مهدوی همراهی کنید کپی حلال ارتباط با اددمین @Admin_basirat8
مشاهده در ایتا
دانلود
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یهودیان فوق‌ارتودوکس چه کسانی هستند؟ این ویدیوها رو باید هزاران بار منتشر کرد! 🔹اینا همونایین که مزدورای فارسی‌زبان‌شون اسلام رو مسخره می‌کنن و برای یه مشت ساده‌لوح نسخه بی‌دینی میپیچن؛ هموناکه دستورات منطقی و عادلانه اسلام رو با شایعات کثیف زیرسوال می‌برن و ایمان رو عقب‌ماندگی معرفی می‌کنن! آدم https://eitaa.com/joinchat/2823880772C12f5945027
نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر نماز روز چهارشنبه هدیه به امام جواد علیه السلام یکی از نمازهای مستحبی برای رفع حاجات است که برای هدیه به روح امام جواد خوانده می شود. در بسیاری از کتب دینی به خواندن نماز هدیه به امام جواد در روز چهارشنبه بعد از نماز عصر توصیه شده است و آثار این نماز به نقل از بزرگان دین، دور شدن بلا و گرفتاری از انسان و رفع حوائج دنیوی است. شیخ طوسی می‌گوید: دو ساعت پس از وقت فضیلت نماز عصر در هر روز، مخصوص امام جواد (ع) است و توسل به آن‌ حضرت در آن ‏ساعت و خواندن دعا، بسیار شایسته است. وقت فضیلت نماز عصر، دو ساعت و پنجاه دقیقه بعد از اذان ظهر شروع می‌شود و تا ۴۲ دقیقه ادامه دارد در روایات دینی آمده است که برای شفای هر مریضی دو رکعت نماز حاجت توسل به حضرت جواد الائمه (ع) خوانده شود و بعداً یکصد و ‏چهل و شش مرتبه بگوید‎:‎‏ ماشاءَاللهُ لا حَوْلَ وَ لا قُوّهَ اِلاّ بِالله
🔴 صدقه اول ماه فراموش نشود 🟢 در کتاب مکیال المکارم از وظایف ما نسبت به امام زمان علیه السلام در وظیفه شماره ۲۳ و ۲۴ آمده است : 🔺صدقه دادن به قصد سلامتی امام 🔺 صدقه دادن به نیابت از امام عصر https://eitaa.com/joinchat/2823880772C12f5945027
*نماز اول هر ماه* در روز اوّل هر ماه دو رکعت نماز بجا آورد، *در رکعت اول *پس از سوره حمد سى‏مرتبه سوره توحید* ، و *در رکعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر* بخواند و پس از نماز *صدقه* بدهد، چون چنین کند، سلامتى ‏اش را در آن ماه‏ از خدا خریده است. و از بعضى روایات استفاده مى‏ شود، که پس از نماز بخواند: *بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ مَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ اِلّا عَلَى اللهِ رِزْقُهَا وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ إِنْ یَمْسَسْکَ اللهُ بِضُرٍّ فَلا کَاشِفَ لَهُ اِلّا هُوَ وَ إِنْ یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سَیَجْعَلُ اللهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرا مَا شَاءَ اللهُ لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ حَسْبُنَا اللهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللهِ إِنَّ اللهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ اِلّا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ رَبِّ إِنِّی لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْدا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ* https://eitaa.com/joinchat/2823880772C12f5945027
توقیت در موعود گرایی یهودی 🔻 در خصوص زمان ظهور ماشیح دو دسته دیدگاه در میان یهودیان وجود دارد: الف) افرادی که وقت تعیین نمی‌کنند و کسانی را که به زمان از پیش تعیین شده برای ظهور ماشیح معتقدند را تقبیح و لعن کردند. زیرا معتقدند این محاسبات و پیش‌گویی‌ها امیدهایی در دل مردم پدید می‌آورد که بعدها به حقیقت نپیوسته و باعث یأس و ناامیدی می‌شود. ب) دسته‌ای که معتقدند از ویژگی‌های موعود یهودی زمانمند بودن اوست. این افراد معتقدند نه تنها برای ظهور بلکه برای اتمام ماموریت او نیز زمان مشخص شده است. 🔻 در خصوص وقت ظهور ماشیح سه نظریه وجود دارد: 💢 نظریه اول: جهان را به سه ۲ هزار سال (۶ هزار سال) تقسیم می‌کنند و با طی این سه دوره، ماشیح در آغاز هزاره‌ هفتم خواهد آمد و سپس جهان پایان خواهد پذیرفت. 💢 نظریه دوم: محاسبات دیگری مربوط به تاریخ ظهور ماشیح در تلمود یافت می‌شود که اغلب آنان تاریخی در حدود پایان قرن پنجم میلادی را نشان می‌دهند. 💢 نظریه‌ سوم: کسانی معتقد بودند ماشیح چهارصد سال بعد از ویرانی دوم اورشلیم ظهور خواهد کرد؛ ولی چهارصد سال گذشت و ماشیح در آن تاریخ ظهور نکرد! 🔻 موعود در نگاه منابع و آیین‌های یهودیان در تورات بخصوص در اسفار پنج‌گانه، هیچ سخن صریحی درباره‌ ماشیح و موعود وجود ندارد. برخی خواستند با تأویل برخی آیات آن، این چنین وانمود کنند، ولی به صراحت چیزی در این زمینه وجود ندارد. در کتب دیگر یهود نظیر تلمود بحث مسیحا یا ماشیح مشاهده می‌شود. نگاه تلمود پیرامون شخص ماشیح روی هم رفته به این قرار است: «انسانی که از نهال خاندان سلطنتی داوود است و قداست او تنها به سبب موهبت‌های طبیعی او است. امت‌های مشرک به دست او نابود خواهند شد و بنی‌اسرائیل به قدرت جهانی خواهند رسید.» در اصول سیزده‌گانه ایمان یهود، بعد از توحید، نبوت حضرت موسی، کتاب تورات، رستاخیز و پاداش و مجازات نهایی عالم و ... در بند دوازدهم جمله‌ای مختص ماشیح آمده، به این مضمون که « من با ایمان کامل اعتقاد دارم به آمدن و ظهور ماشیح و هرچند که او تأخیر کند، با این حال، هر روز منتظر ظهور او خواهم بود.» علاوه بر این، در نمازهای سه‌گانه یهودیان که هر روز در سه نوبت صبح، عصر و شب ادا می‌شود و دارای بیش از ۱۸ بند هست، یکی از این دعاها نیز مختص درخواست تسریع ظهور ماشیح است. https://eitaa.com/joinchat/2823880772C12f5945027
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸▪️🔸 در آیهٔ ۵۴ می فرماید از خدا و رسول اطاعت کنید چرا که بر هر دو یعنی هم بر پیامبر و هم بر مردم باری سنگین تحمیل شده است ««ما حمل»» یعنی هم رسالت کار سنگینی است که بتواند با حوصله پیام خدا را برساند و هم اطاعت بی ریا کار آسانی نیست اما در پایان آیه می بینیم که میفرماید به هر حال چیزی بر پیامبر نیست جز ابلاغی روشن ««و ما علی الرسول الا البلاغ المبین اینجا به ذهن می آید که کار پیامبر خیلی هم سخت نیست فقط پیام رسانی است در صورتیکه ابلاغ خیلی مهم است اگر آسان بود همه می توانستند کار ابلاغ را بدرستی انجام بدهند و اکثر مردم فقیه و عالم دین می شدند ولی باید بگوییم ابلاغ کردن با بیان نمودن تفاوت اساسی دارد ،در (بیان ) مطلبی را برای عده ای می گویی و ضامن نیستی که مخاطب آنرا گرفته یا نه ؟ اما ابلاغ به معنی رساندن پیام تا عمق جان و روح مخاطب است تا جایی که ابهامی برای او باقی نماند . و این کار آسانی نیست از شرایط ابلاغ داشتن بیان رسا ، آگاهی از مثالهای رایج میان مردم قدرت تفهیم و داشتن زبان مادری مشترک با مردم
🔸▪️🔸 می دانیم که سورهٔ نور در مقام بیان عفت عمومی است بنابراین در آیهٔ ۵۸ به ««،ثلاث عورات لکم»» یعنی سه وقت پنهانی و خصوصی برای شما اشاره کرده و حکم آنرا بیان کرده و از پدر و مادر خواسته تا به کودکان بیاموزند که در این سه وقت اجازه بگیرند و وارد اتاق شوند قبل از نماز صبح ، نیمروز موقع خواب قیلوله و بعد از نماز عشا چرا به این سه موقعیت عورات گفته ؟ عورات جمع عورة از ریشهٔ عار به معنی عیب است از آنجا که آشکار شدن شرمگاه انسان مایهٔ ننگ و عار است در عرب به آن عورت اطلاق می شود و در این سه زمان مردم خیلی مقید به پوشاندن خویش نیستند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا