فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 اسیمیلیشن؛ بزرگترین خطری که جامعه رو تهدید میکنه...
🎙بهروایت پروفسور ساروخانی (پدر جامعهشناسی ارتباطات ایران)
#غرب
✍همگونسازی فرهنگی یا آسیمیلاسیون فرهنگی (به فرانسوی Assimilation culturelle) در لغت به معنای متشابهسازی است؛ و در علوم انسانی به فرآیندی گفته میشود که در آن یک گروه یا فرهنگ اقلیت همانند یک گروه یا فرهنگ غالب میشود، یا ارزشها و رفتارها و عقاید گروه دیگر را میپذیرد.
همگونسازی در واقع شدیدترین حالت فرهنگپذیری است که در آن، ویژگیهای فرهنگ حاکم تا حدی است که گروه همگونشده غیرقابل تشخیص از دیگر اعضای جامعه میشوند!
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
🌐فیلترینگ افیون تودهها
▫️هر جا که میرویم، همه چیز گران شده است. نان، چندین بار لبنیات، گوشت قرمز، دلار و سکه گران و گرانتر میشود. از حق نگذریم برخی موارد هم ارزان و حتی مفت شده است؛ مثل بورس که قهوهای شده، پول ملی که بیاعتبارتر از گذشته است.
▫️اما همچنان خبر از گرانیهای بیشتر میرسد؛ دولتمردانی که میگویند، بنزین تولیدش نمیصرفد و باید گرانتر شود. مالیات از حسابهای شخصی هم باید گرفته شود. در بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد بیشتر از سال قبل باید از مالیات باید تامین شود.
▫️اما راهکاری که میشنویم چیست؟ استحمار مردم با افیون رفع فیلتر. یاد نهنهبزرگهای قدیم میافتیم که برای درمان همه دردها را نبات تجویز میکردند. امروز هم، از دید برخی، درمان تمام دردهای مردم رفع فیلتر است.
شاید هم راست بگویند، از آنجا که غفلت اندیشه را کور میکند. ملتی که غرق افیون غفلت یا شهوت شود، دیگر جز خماری درد دیگری ندارد! از قدیم، راه آسان حکومتداری، غافل و جاهلکردن مردم بوده است.
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
✍️گلایهای از اعضای شورای عالی فضای مجازی
♦️هدف از تشکیل این شورای عالی و انتخاب شما توسط رهبر معظم انقلاب، این بود که فضای مجازی کشور را به بالاترین حد از #امنیت و #سلامت برسانید.
📣اما شما تابحال با ترک فعل ها و عدم سیاستگذاری صحیحتان، عملا کاری کردید که سیاست های دشمن در عرصهی فضای مجازی عملیاتی شد، و شد آنچه که نباید میشد... اگر واقعاً نمیتوانید یا نمیخواهید به دستورات رهبری دراینباره عمل کنید، بهتر است با اشغال هر چه بیشتر این صندلی غضب الهی را برای خود نخرید.
#شبکه_ملی_اطلاعات
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
بخندیم یا گریه کنیم!؟
غیر از مشکلات اقتصادی و گرانی ها
با ده ها مشکل مهم فرهنگی مثل طلاق، اعتیاد، الگوی مصرف، بیکاری، مدارس، افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار، حاشیه نشینی، افزایش سن ازدواج، ناهنجاری های اجتماعی، حجاب، موسیقی و ... مواجهیم!
آن وقت سطح دغدغه و اولویت یک مشت مسؤول و رسانه چی! شده رفع فیلترینگ و حصر فلانی!
✍ محمد صالح مشفقی پور
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
منِ فرهنگیِ ما
🔻منِ فرهنگی! در هر جامعهای، همان آداب و رسوم و هنجارهایی است که نسل به نسل منتقل میشود. همان چیزی است که فردوسی پس از حملهٔ مغول به دنبال احیا آن رفت. ارزشِ بسی رنج سی ساله برای زندهکردن عجم را متحمل شد.
🔻منِ فرهنگی، در طول چند هزارسال با افت و خیزهای بسیار بهدست آمده است. اما این جمله اینجا هم صادق است که خراب کردن بسیار آسانتر از ساختن است؟ امروزه چه ابزارهایی برای نابودی و ایجاد خرابی در آن مورد استفاده است؟
🔻چیزی که امروز مورد تهاجم واقع شده است، منِ فرهنگی ماست. این چیزی به جز روحیهٔ سلحشوری ایرانی، حب وطن، غیرت مردان، عفت زنان، خانواده محوری، احترام به بزرگترها، جوانمردی و ... نیست.
❗️اما ابزار این کار چیست؟ از زبان #آوینی شنیدم که «برای اشاعه تفکر آمریکایی در روسیه و چین حتما لازم نیست به آنها اجازه افتتاح پیتزافروشی یا ویدیو کلوپ در میدانهای بزرگ مسکو و پکن داده شود، بلکه «تعلیمات واحد نظام جهانی آموزش» برای آنکه دانشجویان چینی را بدان جا بکشاند که خود را قربانی «دموکراسی آمریکایی» کنند، کافی است» (آغازی بر یک پایان،ص ۲۵).
🔻اگر ذرهای نقش آموزشی برای فضای مجازی قائل شویم، میبینیم که رهاکردن این عرصهٔ، رشتههای من فرهنگی ما را پاره خواهد کرد و تنها نظم جهانی را در ذهن مردم، پیر و جوان ترویج میکند. نظم واحدی که سرمایهداران آن دنبال ترویج صنعت پولساز فحشا هستند و بارها آن را علنی بیان کردند.
🔻در این بین، آیا ما باید سرمایههای چند هزارساله فرهنگی و هویتی خود را در طبق اخلاص به آنها تقدیم کنیم تا در فسادی که جهانگیر شده است، بلعیده شوند؟ آیا حاکمیت تنها وظیفهٔ حفاظت از مردم در قبال هجوم زمینی را دارد و هیچ مسئولیتی در قبال سموم شیمیایی پخششده در فضای سایبری جامعه ندارد؟
#فیلترینگ
#شبکۀ_ملی_اطلاعات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
39.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺ما هم با فیلترینگ مخالفیم!
البته این مدل فیلترینگ.
این مدل فیلتر کردن مسخره کردن قانونه!
🎙 حجتالاسلام محمد کهوند
#فیلترینگ
#شبکۀ_ملی_اطلاعات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📲 کانال تشکیلات #بصیرت_رسانهای 👇
https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
✅اکران حضوری فیلم سقوط شاهین سیاه به همراهی بررسی فیلمنامه و تحلیل محتوایی
⏪ تاریخ پنج شنبه 1403/8/3
👈 اکران ازساعت15:30 تا نماز مغرب
👈 تحلیل ازساعت 18تا 19:30
🎯موضوع تحلیل روند جدید سینمای هالیود برای جنگ با غرب آسیا و ایران
اطلاعات بیشتر👇
https://eitaa.com/fadiyafilm
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻عقل وارونه
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. تجربۀ اغتشاشِ اخیر نشان داد که شبکههای اجتماعیِ غربی، در حال مسخِ هویّتِ جامعۀ ایرانی هستند و در زیر پوست جامعه، اتفاقات فرهنگیِ ناخوشایندی در حال رخدادن هستند که واقعیّتی مانند اغتشاش میتواند این لایههای نهفته را آشکار سازد. جامعۀ ایران بهصورت بیحساب و رهاشده، در معرض شبکههای اجتماعیِ غربی قرار گرفته و تمام ذهنیّتش، مماس با روایتها و محتواهایی است که در امتداد تمدّن غربی هستند. حاکمیّت، شهرهای فیزیکی را در اختیار دارد، اما شهرهای مجازی را رها کرده است؛ با این تصوّر نادرست که آنجا، حاکمیّت معنا ندارد و نوعی حریم خصوصی است و پهنهای است برای مناسبات و تعاملات شخصی و غیرسیاسی. پنداشت حاکمیّت این نیست که شبکههای اجتماعیِ غربی، عرصۀ عمومی هستند و میتوانند ذهنیّتپردازی کنند و یک هویّت را بزدایند و هویّت دیگری را بیافرینند. این رویکرد به حکمرانی، که به دورۀ پیشامجازیشدن تعلّق دارد و خود را با ضرورتها و قطعیّتهای دورۀ تاریخیِ جدید، هماهنگ نکرده، همچنان شهر و میدان و خیابانهای فیزیکی را، تنها قلمرو حکمرانیاش میشمارد و باور نیافته که پهنۀ مجازی نیز چهبسا در این حد، مهم و تعیینکننده باشد و بتواند حاکمیّت ملّی را متزلزل سازد. گمان میکنند که آنچه در جهان بیرونی و عینی میگذرد، اصل است و رخدادهای متعلّق به فضای مجازی، پا از آن فراتر نمیگذارند؛ حالآنکه در نظم جدید، عالَم مجازی است که عالَم واقعی را میآفریند و برای آن، شرایط و چهارچوب و اقتضا تعریف میکند. عالَم مجازی، به مبدأ و منشأ تبدیل شده و بیآنکه از وجود عینی برخوردار باشد، ضرورت و جبر میآفریند.
[دوم]. در دو دهۀ اخیر، هیچگونه تنش و تلاطمی در میان نبوده که ضلع اصلی آن، شبکههای اجتماعیِ غربی نباشند. این شبکهها، به خاستگاهها و سرچشمههای تولید بحران در جامعۀ ایران تبدیل شدهاند؛ بحرانهایی که فقط وقتی خیابانی بشوند، دیده میشوند، اما روشن است که بخش عمدهای از این بحران، در جهانهای ذهنی رخ داده است و تا حدی نیز در سبک زندگی، خود را نشان میدهد. بخشی از حاکمیّت که جهتگیری لیبرالی دارد، میداند که زخمخوردۀ شبکههای اجتماعیِ غربی است و هر فتنه و آشوب و تکانۀ جدید که اتفاق بیفتد نیز ریشه در این فضا خواهد داشت، اما خود را میفریبد و برای جذب بدنۀ اجتماعی، بر طبل آزادسازی شبکههای اجتماعیِ غربی میکوبد؛ خواستهای که در اصل، از سوی روایتهای رسانههای رسانۀ غربی، ساختهوپرداخته شده و به جان بخشی از جامعۀ ایران افکنده شده و اینک نیز از زبان لایهای از حاکمیّت شنیده میشود. خودِ همین روند، حکایتگر نفوذ شبکههای اجتماعیِ غربی در جامعۀ ایران است که چگونه، جامعه را مسخّر و مرعوب خویش میکنند و یک امر تصنّعی و واهی را بهعنوان مطالبۀ اجتماعی، میبافند و حتی بخشهایی از حاکمیّت را نیز با آن همداستان میسازند. پیشروی روایتهای شبکههای اجتماعیِ غربی، تا اینجاست و اینهمه، برآمده از خلاء حکمرانی در فضای مجازی است. بهجای اینکه حاکمیّت، ذائقهسازی کند و به جامعه، جهتِ هویّتی بدهد، این شبکههای اجتماعیِ غربی هستند که بازی هویّتی به راه انداختهاند و ذهنیّت و مطالبه میآفرینند و ادبیات و منطق حاکمیّت را نیز در راستای منافع خویش، صورتبندی میکنند.
[سوم]. اکنون بهجای اینکه بر اساس تجربههای عینیِ اخیر، حاکمیّت به دنبال مرزبندی هرچه بیشتر و متراکمتر با شبکههای اجتماعیِ غربی باشد و افکار عمومی جامعۀ خویش را از سیطره و سلطۀ آنها برهاند تا بتواند طرحهای هویّتیاش را به اجر درآورد، بیپروا و خاماندیشانه، وعدۀ رهاسازی شبکههای اجتماعیِ غربی میدهد. در شرایطی که سخن از بازسازیِ انقلابیِ ذهنیّتهای فرهنگی به میان آمده و فاصلهگیری و زاویهیابی لایههایی از جامعه با آرمانگراییِ انقلابی، آشکار شده، حاکمیّت در پی آن است که جامعۀ خویش را به عمق شبکههای اجتماعیِ غربی پرتاب کند تا بیشتر و شدیدتر، بدنۀ اجتماعیاش تخریب شود و شکافها و گسستها، جدّیتر و چالشیتر بشوند. سپردن ذهنیّت جامعه به دست دشمنانی که در پشت شبکههای اجتماعیِ غربی، پنهان شدهاند و از این شبکهها بهعنوان ابزار استعمار و سلطه استفاده میکنند، جُرمی نابخشودنی است و ما را بیشتر گرفتار تلاطمهای اجتماعی و تکثّرهای بازدارنده و اختلالزا میکند. جامعۀ ما در حال باختن هستههای سختِ هویّتیاش است و میرود که رسانههای عالَم تجدّد، منِ هویّتیِ جامعۀ ما را بفرسایند و وضع علاجنشدنیِ چندپارگی و گسستگیِ معنایی را رقم بزنند. در این حال، حاکمیّت باید مسیر سکولاریسمِ ساختاری را در پیش بگیرد تا دچار تعارض و تنش در لایۀ اجتماعی نشود.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
22.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😎پیشنهادِ یک دورۀ اختصاصی
یک تجربۀ چندین ساله در قالب یک دوره برای شناخت ابعاد مهم:
▫️ابزارها
▫️حاکمیت رسانهها
▫️ایرادات سوادِ رسانه
▫️اشکالاتِ وارد به رسانه
▫️و موضوعات مهمِ دیگر...
🕊با ما به هفت شهرِ رسانه سفر کنید.
ثبتنام فوری و کسب اطلاعات بیشتر 👇
https://eitaa.com/gameaval/454
🔰 شناسۀ پشتیبان و پاسخ به سوالات 👇
🆔 @Mazane_Admin
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🕌 تشکیلات تربیتی رسانهای مأذنه
🆔 @mazane_org
🌐 www.mazane.org