این صفحه رو از سطر اول تا آخرین سطر بخون
ببین مغناطیسی هستی یا نه بزن رو صفحه بازش کن بخون
این وصیت نامه هایی که این عزیزان( شهداء) می نویسند ، مطالعه کنید ، پنجاه سال عبادت کرده اید و خدا قبول کند.
این وصیت نامه ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید .
امام خمینی رحمه الله علیه( صحیفه ج ۱۴ ص۴۹۱)
سرتان را همین طور پایین نیندازید تا عمرتان سپری شود و تا سرتان به سنگی نخورده است بیدار نشوید که در معاد از این نعمت بزرگ عقل و قدرت اندیشیدن شما سوال خواهد شد ؟ که چگونه این نعمت الهی را مصرف کرده اید ؟
با اینکه نکات فوق نمی شایست که در شهادت نامه ای گنجانده شود ولی قلم بدانجا مطلب را کشاند و من عذر می خواهم و از خداوند متعال برای همه مان توفیق رسیدن به علم و باور و عمل درست مسئلت دارم و از او برای همه مسلمین و مومنین طلب مغفرت و رحمت می نمایم .
و از همه تان می خواهم که در مبدا و معاد بیشتر اندیشه کنید آن عالم حقیقی تر و کامل تر یعنی عالم پس از انتقال نفس از این دنیا را به خاطر داشته باشید که در آنجا پیوندهای اعتباری و قراردادی از هم می گسلند . آنجا دار حقیقت است آنجا هر کسی مقام خود را ادراک می کند و مقام هر کسی را پیرو و سلوک او در دنیا تعیین می کند ؛ در آنجا چیزی به انسان تعلق نمی گیرد چنانکه فرموده « لیس الانسان الا ما سعی » یا در جایی دیگر می فرماید « یوم لا تملک نفس لنفس شیئا و الامر یومئذ لله »
در آن عالم اجتماع و تعاون نیست ، پس از مرگ همه حجاب ها دریده می شود و مالکیت مطلقه حق متعال آشکار می شود . معاد ، حقیقت و باطن عالم است همه حقایق معاد هم اکنون نیز حقیقت هستند یعنی واقعا کفار در جهنم هستند ولی ادراک نمی کنند ، جهنم الان احاطه بر کفار دارد آنجا یوم الدین است . یعنی عالمی است که تمام حقایق و آرمانهای دینی و مذهبی که انتسابشان به دین حق است و از طریق قرآن کریم و پیامبر اکرم و ائمه معصومین سلام الله علیهم اجمعین به دست ما رسیده است برای همه آشکار می شود . البته آن حقایق فی نفسه آشکارند و نقص و حجابها از ماست که ادراک حضور و ظهورشان را نمی کنیم حقیقت آن عالم را در مقایسه با حقیقت این دنیا می شود تشبیه کرد به حقیقتهای من های بی خودمان در مقایسه با حقیقت « تن » هایمان من انسانها چقدر کمالات وجودی را داراست که « تن » هایشان ندارد و فاقد آن کمالات است . آن عالم همه کمالات این عالم را به نحو احسن و اکمل دارا می باشد ولی نقصهای این دنیا را ندارد . ماها واقعا در غفلت به سر می بریم و حقایق را نمی فهمیم و تنبلی بر همه شئونات زندگیمان حاکم شده است . زندگی ما در این دنیا شبیه آدمی است که در عالم خواب و رویا فراوان تلاش می کند تا از خطر هایی که در خواب او را تهدید می کند بگریزد و به نجاتهایی که در خواب می پندارد و باورش شده است برسد ولی بی خبر از بیداری پس از خواب است
باید خود را صدا بزنیم و از این خواب سنگین بیدار کنیم که صبح نزدیک است . باید به خود بگوییم که بزودی بیدارت می کنند اینهمه که برای امور دنیا دست و پا می زنی فردا خواهی گفت : یا لیتنی قدمت لحیاتی ، یا لیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا ، یا لیتنی کنت ترابا ... [ ای آنهایی که هنوز باورشان نشده که خواهند مرد به این قبرستانها نگاه نمی کنید ؟ مگر اینها روزی مثل ماها زنده به زندگی دنیا نبودند ؟ مگر اینها زن و بچه و مال و ثروت نداشتند ؟ چه شده ؟ چرا ترک کردند و رفتند ؟ اگر زندگیشان را آن طور که ما می گذرانیم گذرانده باشند وای به حالشان ، حال چه جوابی دارند که بدهند ؟ ای خفتگان بیدار شوید که مرگ در کمین شما نشسته است احدی از شماها از دام او فرار نتوانید کرد ]
ای پیر مردها و پیر زنها که هر چه از عمرتان می گذرد حریص تر می شوید و آرزوهای دور و درازتری می کشید و نقشه های طولانی برای اموال و اولاد خود می کشید . قبل از اینکه دستتان از این اموال و اولاد و از این دار تکلیف و از این بازار الهی و از این مزرعه آخرت کوتاه شود فکری بکنید ، حسابهایتان را پاک کنید ، بارهای گناه را با توبه سبک کنید که فرموده اند :« التائب کمن لا ذنب له » و از رحمت خدا مانوس نباشید که ان الله یغفر الذنوب جمیعا ان الله غفور الرحیم . وگرنه چگونه خواهید بود وقتی که ندا در داده می شود : اقرا کتابک و کفی بنفسک حسیبا .
ای مردم مگر کاروان شهدا را نمی بینید ؟ پس چرا به این کاروان نمی پیوندید ؟ مگر مقام شهدا را باور ندارید ؟ مگر نمی خواهید نجات پیدا کنید ؟ بعضی ها انگار خوابند ، چنان بی خیالند که انگار معادی در کار نیست این شرط خداوند است که : « الا یظن اولئک انهم مبعوثون لیوم عظیم یوم یقوم لرب العالمین » واقعا به این سوال چه جوابی می دهند ؟ بعضی ها از آن می ترسند ؛ عده ای فرقی بین مرگ و شهادت نمی بینند ، مگر قرآن نفرموده که :« و لئن قتلتم فی سبیل الله او متم لمغفره من الله و رحمه خیر مما یحبون » مگر به احادیث در باب شهادت در راه خدا بر نخورده اند .
آخر با این دنیا دویدن در حالی که نظام عالم به دست من و شما نمی چرخد ، و این پاره ای اجر هم در اختیار اوست چه می خواهید برای خود جمع کنید ؟ مگر نمی خواهید نقص هایتان توسط جبار جبران شود ؟ مگر نمی خواهید از شما رفع نقص شود و با رحمت بی کران الهی به کمالات ممکن برسید ؟ چرا در اطاعت امر خداوند که فرموده « سارعوا الی مغفره من ربکم و جنه عرضها السموات و الارض » لنگان و افتان می روید ای عزیزان من که دیر یا زود از این خواب گران زندگی دنیا به تازیانه مرگ بیدار خواهید شد
[ همه تان را به سوی حق می خوانم و همه تان را دعوت به شتافتن سوی خیر الممات یا شهادت می نمایم ، که شهادت فوق کلی ذی بر هست شهادت مقامی است که شهید را مقازن مقام انبیاء قرار می دهد ، و کسی که در وادی آن قدم می گذارد برای او انتظاری جز احدی الحسینین نمی رود همه تان را به توصیه به صبر و استقامت درراه وصول به نجات حقیقی می نمایم ] اگر در این راه صبر و استقامت پیشه کنید و صبر بر بلایا بکنید محبوب خداوند متعال قرار می گیرید که فرموده اند : « اذا احب الله عبدا غته با لبلاء غتا » با صبر بر بلایا و رضایت و اعتقاد به نظام احسن عالم تقرب به کمال مطلق ، به خداوندی که است و هم در آخرت و هم ظاهر است و هم آخر پیدا می کنید ، حقایق بیشتر مکشوف می گردد و فیوضات و کمالات بیشتری از او دریافت میداریم و نامحدودیت وجود حق تعالی و رابطه هستی با او و روی بساطت بیشتر اندیشه کنید بلکه بسیاری از معارف الهی در این نکات خوابیده اند اگر حول معارف الهی اندیشه کنید و خود را بیشتر بکاوید ، عاشق او می شوید و سراز پا نمی شناسید و تا وصالش نرسید آرام نمی گیرید و با هر تقربی که می شود عشقتان شعله ورتر می گردد . تا جایی که این زمزمه الهی را با گوش جان می شنوید که « یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک رافیه مرضیه ... »
در این سیر و سلوک برای خود راه مشخص و الگوهای مشخصی را که حق نشان می دهد انتخاب کنید که معصومین علیه السلام هم السبیل و ایاب الخلق الیهم و حسابهم علیهم و عندهم فصل الخطاب و آیات الله لدیهم سعد من و الا هم و هلک من عاداهم و... هم الصراط الا قوم و شهداء دار الفغاء و شفعاء و دار البقاء ... خلقهم الله انورا بعرشه صدیقین ... و اشرقت الارض بنورهم و فاز الفائزون بولاتیهم . بهم یسلک الی الرضوان و... و بموالاتهم تقبل الطاعه المفترضه و هم موده الواجبه ...
به خدا قسم هر کسی که نسبت به امام خمینی روحی له الغداء بد دل باشد نجات پیدا نمی کند و کسی که رهبری امام را نپذیرد و عشق او در دلش نباشد مورد شفاعت شفیعان درگاه حق قرار نمی گیرد او از واسطه های اعظم فیض حق تعالی بر ما بندگان حقیر و ضعیف و مسکین و مستکین اش است او نوری است که خدا یهدی به من یشاء و یضل به من یشاء . ای بندگان خدا بدانید که فقط شهیداست که سوال و جوابی از او نمی شود اگر از سالکان این طریق نشوید چگونه در مقام نشر ناقه اعمال پاسخگو خواهید بود . محاکمه آنجا محاکمه دنیا نیست که از قوانین اعتباری و قراردادی رهایی پیدا بکنید آنجا برای همه لا ملحبا الا الیه تعالی است آنجا یعذف الالمجرمون بسیما هم آنجا یوم قلبی السرائر است آنجا هم مقام لیس الانسان الا ما سعی است ان الانسان علی نفسه بصیره و لو القی معاذیره .