eitaa logo
🌸بصیرت-یاوران مهدي 1400تاظهور 🌸
5.8هزار دنبال‌کننده
29.5هزار عکس
11.9هزار ویدیو
38 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
انگار نه انگار این حرامیان کیهستن دیگه
قابل توجه کسانی که عشق مذاکره هلاک شان کرده... 👇👇👇👇👇
حتما ببینید مواضع مهدی محمدی مشاورقالیبف وشخص قالیبف درباره مذاکرات وارتباطش به حاج قاسم مواضع شهید حاج قاسم درباره دیپلماسیومذاکرات
متاسفانه باید فکری به حال سواد عموم مردم خصوصا نوجوانان و جوانان کرد، فاصله گرفتن از مطالعه موجب شده بسیاری از واژگان و لغات را درست و بجا و با املای صحیح استفاده نکنند چون بیشتر شنیداری هستند تا دیداری! در متنی که ریپلای کرده ام تعداد نسبتا زیادی تذکر داده اند که عبارت «کج دار و مریز» را اشتباه استفاده کرده ام! و باید «مریض»!!! استفاده می شد. حالا این خیلی مهم نیست اما بهانه خوبی است که فراموش نکنیم باید خواند و خواند و خواند . همچنین حالا که سر صحبت باز شد چند عبارت غلط دیگر را مرور کنیم: ۱-«کوچه علی چپ» درست نیست بلکه عبارت صحیح ، « گوشه ابوالچپ» است که یک گوشه در دستگاه های موسیقی و آواز است و از آنجا که این عبارت غلط متاسفانه سالهاست به متون مکتوب ما راه یافته (تا جایی که دهخدا نیز به آن پرداخته) بسیار زیاد استفاده می شود. ۲- همین «کج دار و مریض» را بسیاری از مردم به غلط استفاده می کنند، در حالیکه «کج دار و مریز» درست است. که یعنی مثلا ظرف را آن قدر کج کن که آنچه در درون دارد «نریزد» و به نوعی مدیریت شرایط و ملاحظه دو مفهوم متضاد را می رساند. ۳- گرگ باران دیده غلط است ، «بالان » درست است که به معنی تله ای است که برای گرگ میگذاشته اند. «گرگ بالان دیده» یعنی دیگر در «تله» نمی افتد و تجربه دارد. ۴- «کاسه ای زیر نیم کاسه دارد» غلط است. آخر از خودتان نمی پرسید چگونه ممکن است کاسه ای را زیر نیم کاسه پنهان کرد؟ بلکه برعکس آن درست است. ۵- عبارت «حلال زاده به دایی اش می رود» هم زیاد توسط مردم استفاده می شود. در حالی که این جمله کنایه است ، چون بدیهی است که حلال زاده باید اثراتی از ژنتیک خانواده پدری داشته باشد نه مادری! ۶- «پیش قاضی و ملق (معلق) بازی» نیز غلط است. «غازی» درست است که به معنی جنگجو و از ریشه «غزوه» به معنی جنگ و لشگر کسی است. در دوره عثمانی به جنگجویان مسلمانی که در مرزها خصوصا با ارامنه می جنگیدند ، غازی می گفتند مانند «عثمان غازی» و «اورخان غازی». این جنگجویان چنان ماهر و زبردست بودند که ایستاده بر روی زین اسب می تاختند که به همین دلیل بعدها به بندباز ها نیز «غازی» می گفتند. و ... مواردی از این دست کم نیست ، گفتیم در دل مذاکرات به برادران وفاقی یادآوری کنیم که اخوی همیشه راهبرد «کج دار و مریز » جواب نمی دهد ، خصوصاً آنجا که پای حق و مبارزه با مستکبر در میان است. آنجا که خدا می خواهد در آخرالزمان حق و باطل را از هم جدا کند شما نمی توانید دوباره آنها را در هم بیامیزید! اراده الهی بر این قرار گرفته است، شما مجبور خواهید شد یا ظرفتان را صاف نگه دارید یا کامل بریزید! ✍️: علی اکبر رائفی پور @basirt8
چند وقت پیش استاد رائفی‌پور انتقاد کردن که چرا باید مردم ما اخبار جنگ رو از رسانه‌ی دشمن متوجه بشن؟ کلی بهش حمله کردند که چرا داری مسئولین رو تضعیف می‌کنی حالا کار به جایی رسیده که رسانه‌ی ملی هم اخبار جنگ رو با منبع رسانه‌دشمن در اختیار مردم میذاره ... @basirt8
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 جام و جهانی و درگیری ایران با آمریکا به سبک هوش مصنوعی @basirt8