eitaa logo
با ولایت
128 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.2هزار ویدیو
68 فایل
بسم رب الشهداء طلبه امیر بیانی جهادتبیین وگفتمان انقلاب آموزش: مخاطب شناسی خطابه تولیدمحتوا ذکرمصیبت کلاسداری روان شناسی تبلیغ تبلیغ چهره به چهره تبلیغ فامیلی مشاورگروههای تبلیغی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از کانال حسین دارابی
استوری بازیکن مراکش با نماد شمشیر ذوالفقار امیرالمومنین حضرت علی(ع) بعد از شکست اسپانیا روی شمشیر هم نوشته شده، لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار 👈 عضوشوید @hosein_darabi
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 اشرف حکیمی زننده آخرین گل مراکش (فلسطین) به سمت مادرش رفت و همدیگر را در آغوش گرفتند ✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های از سراسر کشور:👇👇 📡 https://eitaa.com/joinchat/3706585090C97ae2221c1 🔥 @Moohem
هدایت شده از فصل بیداری
🔺در این سه ماه به یقین رسیدیم که شما دیکتاتور ترين آدم‌های روی کره زمینید ▪️به کسی که اعتصاب نمیکنه، به کسی که شمارو همراهی نمیکنه، به کسی مخالف شماست، حتی به کسی که کنار شماست ولی منتقد رفتار شماست هم رحم نمی‌کنید. ▪️چقدر ترسناک میشید وقتی قدرت بدست شما بیوفته 🔴به کمپین فصل بیداری بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
هدایت شده از  سیاسی و عبادی
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَهُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ وَ كُنْتِ لِمَا امْتَحَنَكِ بِهِ صَابِرَهً سلام بر تو اي آزموده شده، آزمودت آن كه تو را آفريد پيش از آفريدنت در دنيا، و در آن آزمون شكيبا بودي وَ نَحْنُ لَكِ أَوْلِيَاءٌ مُصَدِّقُونَ وَ لِكُلِّ مَا أَتَي بِهِ أَبُوكِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ و ما دوستان و تصديق كنندگان توييم، و به همه آنچه پدر بزرگوارت (درود خدا بر او و خاندانش باد)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی میگم مواظب باش با کی میگردی واسه همینه 😂😂 🇮🇷@FADAEYN🇮🇷
نکته تفسیری صفحه ۱۲: پیمان حیات­ بخش: خوشبختی و سعادت، آرزوی همه​ ی انسان­ ها در همه​ ی زمان­ ها بوده و هست. بدون شک تمام تلاش ما در زندگی، برای رسیدن به آرامش و خوشبختی​ است. با کمی تأمّل، به این واقعیت می­ رسیم که برای رسیدن به این آرمان بزرگ، داشتن دو رابطه لازم است: رابطه با آفریدگار و رابطه با آفریدگان. ما هنگامی به سعادت می­ رسیم که آفریدگارمان را بشناسیم و بدانیم که چرا ما را آفریده است و از ما چه انتظاری دارد و ما چگونه می­ توانیم او را خشنود کنیم. پس از این ارتباط باید رابطه​ ی خود را با مخلوقات دیگر به­ ویژه هم­نوعان خود اصلاح کنیم؛ باید به آنان نیکی کنیم و از آنان نیکی ببینیم. خدای مهربان به​ وسیله​ ی پیامبرانش به ما آموخته است که چگونه این دو رابطه را برقرار کنیم. یک­ بار دیگر در این آیه دقت ­کنیم. خدای مهربان به وسیله​ ی حضرت موسی علیه السلام و با کتاب تورات از بنی­ اسرائیل پیمان گرفت که تنها او را بپرستند و در برابر هیچ مخلوق ضعیفی سر فرود نیاورند؛ با پدر و مادر خود که وجودشان را از آن­ها دارند، خوب رفتار کنند و احترام آنان را نگه دارند؛ به خویشاوندان نیکی کنند و به مشکلاتشان رسیدگی نمایند؛ بر سر یتیمان که از داشتن تکیه­ گاهی همچون پدر محروم​اند، دست محبّت بکشند و از بینوایان دلجویی کنند؛ با مردم به­ خوبی صحبت کنند و ادب را نگه دارند؛ در برابر خدایی که آنان را آفریده و به آنان این­ همه نعمت بخشیده، تواضع کنند و نماز بخوانند و از مال و ثروتی که خدا به آنان بخشیده، به نیازمندان ببخشند. آری، به راستی اگر به این دستورها در جامعه­ ای عمل شود، آیا خبری از کینه و دشمنی، و اثری از فقر و تنگ­دستی می­ ماند؟ آیا افسـردگی و بی­ه دفی و اضطراب و پشیمانی در آن جامعه مجالی برای عرض اندام پیدا می​ کند؟ آیا شیطان فرصتی برای کاشتن نهال دروغ و خلاف​­کاری در دل­های مردم پیدا می­ کند؟ در میان دستورهای حیات­ بخش این آیه، یکی از آن­ها در حفظ رابطه​ ی دوستی و محبّت بسیار مؤثّر است. خداوند می­ فرماید: «و قولوا للناس حسنا»؛ یعنی با مردم به­ خوبی سخن بگویید. امام پنجم ما شیعیان در توضیح این آیه فرموده است: «بهتر از آن­طوری که دوست دارید با شما صحبت شود، با مردم صحبت کنید.» [1]اگر ما به همین یک دستور عمل کنیم، بسیاری از مشکلاتمان در زندگی حل می­ شود. اگر ما همیشه پیش از صحبت کردن با دیگران فکر کنیم که دوست داریم چگونه با ما صحبت کنند و آنگاه با دیگران بهتر از آن صحبت کنیم، رابطه­ ای دوستانه و در عین حال محترمانه با مردم خواهیم داشت. فرض کنید پدران و فرزندان، برادران و خواهران، هم­کلاسی­ ها و هم­کاران ما همگی به این توصیه عمل می­ کردند؛ در این حال آیا باز هم بر سر مطالب بیهوده و بی­ ارزش، اختلاف پیش می­ آمد؟ آیا کسی حاضر می­ شد به برادر دینی­ اش ناسزا گوید و به او دشنام دهد؟ آیا دیگر زن و شوهری بر سر شوری یا بی­ نمک بودن غذا به هم پرخاش می­ کردند؟ آیا کسی برای کثیف شدن کفشش به سبب برخورد کف کفش دیگری به آن، به او تندی می­ کرد؟ و آیا ... ؟ در حقیقت، این دستورها، مانند نقشه​ ی گنج است که عمل به آن­ها، ما را به گنج خوشبختی و سعادت می­رساند، و بی­ توجّهی به آن­ها باعث می­ شود که عمری را در جست​ وجوی سعادت سپری کنیم و دست آخر، دست خالی بمانیم. [1] . المیزان فی تفسیر القران ، ج 1 ، ص 220 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
👨‍👧‍👦 💠 توبه قوم یونس سعید بن جبیر و گروهی از مفسّرین، داستان قوم یونس را بدین گونه روایت کرده اند: قوم یونس مردمی بودند که در منطقه نینوا در اراضی موصل زندگی می‌کردند. آنان از قبول دعوت یونس امتناع داشتند، سی و سه سال مردم را به خداپرستی و دست برداشتن از گناه دعوت کرد، جز دو نفر کسی به او ایمان نیاورد، یکی شخصی به نام روبیل و دیگری به نام تنوخا. روبیل از خانواده ای بزرگ و دارای علم و حکمت بود و با یونس سابقه دوستی داشت، تنوخا مردی بود عابد و زاهد، و کارش تهیّه هیزم و فروش آن بود. یونس از دعوت قوم خود طَرْفی نبست، به درگاه حق از قوم نینوا شکایت برد، عرضه داشت: سی و سه سال است این جمعیت را به توحید و عبادت و کناره گیری از گناه دعوت می‌کنم و از خشم و عذابت می‌ترسانم ولی جز سرکشی و تکذیب پاسخی نمی دهند، به من به چشم حقارت می‌نگرند و به کشتن تهدیدم می‌نمایند. خداوندا! آنان را دچار عذاب کن که دیگر قابل هدایت نیستند. خطاب رسید: ای یونس! در میان این مردم اشخاص جاهل و اطفال در رحم و کودکان خردسال، پیران فرتوت و زنان ضعیف وجود دارند، من که خدای حکیم و عادلم و رحمتم بر غضبم پیشی جسته، میل ندارم بی گناهان را به گناه گنهکاران عذاب کنم، من دوست دارم با آنان به رفق و مدارا معامله کنم و منتظر توبه و بازگشتشان باشم، من تو را به سوی آنان فرستادم که نگهبان آنان باشی و با آنها با رحمت و مهربانی رفتار نمایی، و به واسطه مقام شامخ نبوّت درباره آنها به صبر رفتار کنی، و به مانند طبیب آگاهی که به مداوای بیمارانش می‌پردازد با مهربانی به معالجه گناهانشان اقدام کنی! از کمی حوصله برای آنان درخواست عذاب می‌کنی، مرا پیش از این پیامبری بود به نام نوح که صبرش از تو زیادتر بود و با قومش بهتر از تو مصاحبت داشت، با آنان به رفق و مدارا زیست، پس از نهصد و پنجاه سال از من برای آنان درخواست عذاب کرد و من هم دعایش را اجابت کردم. عرضه داشت: الهی! من به خاطر تو بر آنها خشم گرفتم، چه آنکه هر چه آنان را به طاعتت خواندم بیشتر بر گناه اصرار ورزیدند، به عزّتت با آنها مدارایی ندارم و به دیده خیرخواهی به ایشان ننگرم، بعد از کفر و انکاری که از اینان دیدم عذابت را بر اینان فرست که هرگز مؤمن نخواهند شد. دعوت یونس از جانب حق پذیرفته شد، خطاب رسید: روز چهارشنبه وسط ماه شوال پس از طلوع آفتاب بر آنان عذاب می‌فرستم، آنها را خبر کن. زمانی که چهارشنبه وسط شوال رسید در حالی که یونس میان قوم نبود، روبیل آن مرد حکیم و آگاه بالای بلندی آمد، با صدای بلند گفت: ای مردم! منم روبیل که نسبت به شما خیرخواه هستم، اینک ماه شوال است که شما را در آن وعده عذاب داده اند، شما پیامبر خدا را تکذیب کردید ولی بدانید که فرستاده خدا راست گفته، وعده خدا را تخلّفی نیست اکنون بنگرید چه خواهید کرد. مردم به او گفتند: به ما راه چاره را نشان بده، چه اینکه تو مردی عالم و حکیمی، و نسبت به ما مهربان و دلسوزی. گفت: نظر من این است که پیش از رسیدن ساعت عذاب، تمام جمعیّت از شهر خارج شوند، میان زنان و فرزندان جدایی اندازند، همه با هم روی به حق کرده از سوز دل به درگاه خدا بنالند و به حضرتش زاری و تضرع آرند، و از روی اخلاص توبه کنند و بگویند: خداوندا! ما بر خود ستم کردیم، پیامبرت را تکذیب نمودیم، اکنون از گناهان ما بگذر، اگر ما را نیامرزی و به ما رحم ننمایی از جمله زیانکاران باشیم، خدایا! توبه ما را قبول کن و به ما رحم نما، ای خدایی که رحم تو از همه بیشتر است. مردم نظر او را پذیرفتند و برای این برنامه معنوی حاضر شدند، وقتی روز چهارشنبه رسید روبیل از مردم کناره گرفت و به گوشه ای رفت تا ناله آنها را بشنود و توبه آنها را بنگرد. آفتاب چهارشنبه طلوع کرد، باد زرد رنگ تاریکی با صداهای مهیب و هولناک به شهر رو آورد که باعث وحشت مردم شد، صدای مرد و زن، پیر و جوان، غنی و ضعیف بیابان را پر کرد، از عمق دل توبه کردند و از خداوند طلب آمرزش نمودند، بچه‌ها به ناله جانسوز مادران می‌گریستند و آنان به ناله فرزندان گریه می‌کردند. توبه آنان به قبول حق رسید، عذاب از آنان برطرف شد و مردم با خیال راحت به خانه‌های خود بازگشتند [۱] . ۱- تفسیر صافی: ۱ / ۷۶۷، به اختصار. 📚 عبرت آموز (مجموعه ای از نکته‌ها و داستان‌های کتب استاد حسین انصاریان) ، مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان ، صفحه ۱۲۵ 🌺فَلَوْلَا كَانَتْ قَرْيَةٌ آمَنَتْ فَنَفَعَهَا إِيمَانُهَا إِلَّا قَوْمَ يُونُسَ لَمَّا آمَنُوا كَشَفْنَا عَنْهُمْ عَذَابَ الْخِزْيِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَتَّعْنَاهُمْ إِلَىٰ حِينٍ 🖋چرا اهالی هیچ کدام از شهرهایی که پیامبرشان را انکار کردند، به‌وقتش ایمان نیاوردند تا ایمانشان به‌دردشان بخورد؟‍! جز قوم یونس که وقتی با دیدن نشانه‌های عذاب، به‌موقع ایمان آوردند، به خفت‌وخواری در زندگی دنیا دچارشان نکن 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/50
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مراقب حرفها و نیت هایمان باشیم. 🍂 🔶وَأَسِرُّوا قَوْلَكُمْ أَوِ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (ملک/١٣) ⚡️ترجمه : گفتارتان را پنهان كنيد يا آشكار سازيد، (تفاوتى ندارد) همانا او به آنچه در سينه هاست آگاه است. ❌ريا و نفاق را كنار بگذاريم چراكه خدا به باطن ها آگاه است. 💥پنهان بودن، در علم عميق خداوند، اثرى ندارد. او تمام نيّت ها و راز دل ها را مى داند. 🍁توجه به این که خدا از دلها خبردارد، عاملی برای اصلاح قول ها و رفتارهاست. @tadabboridarghoran
هدایت شده از زائر کربلا
🏴 ویژه مسابقه ایام فاطمیه 🏴 🎁 ۷۰ جایزه نقدی به قید قرعه هر نفر 💳۲۰۰ هزار تومان 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/3440181265Cd19ddafce4 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴
هدایت شده از هیئت حجت بن الحسن
استاد الهی: ❗️اگه بچه‌ای از پدرش، ولو به مقدار کم تنفر داشته باشه، به همین مقدار نسبت به اهل‌بیت (علیهم السلام) هم همین حالت رو داره‌! @ostadelahi