eitaa logo
باید قوی شویم
48 دنبال‌کننده
930 عکس
541 ویدیو
28 فایل
🌾#رهبر_انقلاب:🔅ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند!🔅 #آتش_به_اختیار #فعال_فرهنگی . . 💢ارتباط با ادمین (جهت ارسال نظرات و پیشنهادات، سؤالات و شبهات...): @Abdozahra5
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 📍دستگاه باطل با جریان قدسی‌سازی زندگی بشر، یک درگیری تاریخی مستمر و همه جانبه داشته است. √ یکی از جبهه‌هایی که در این درگیری گشوده است، جبهه‌ی کلمه‌ی حق است که شکل‌های مختلفی دارد و هرکدام دارای اثرگذاری خاصی است. یکی از اصلی‌ترین مفاهیم و حوادث قدسی تاریخ بشریت است که در عین حال، دارای جنبه‌های ناسوتی نیز هست. • عاشورا دارای اثرگذاری عمیقی در شکل‌گیری و شفافیت صف‌بندی‌های تاریخی حق و باطل است. ⭕️تحریف، ابزاری مخصوص جبهه‌ی باطل است. جزو رذایل اخلاقی محسوب می‌شود. ✔️ابزار مبارزاتی جریان حق، همواره شناساندن حقایق، برچیدن پرده‌های جهالت و نجات آحاد بشر از حیرت ضلالت است و تحریف، با چنین اهداف و ابزاری سازگار نیست. *اعلان برتری مواضع تاریخی حق و افشا کردن تشتّت فرهنگی جبهه‌ی باطل و اعلام ظلم عملی آن، راهی است که برای مقابله با لشکر تحریف باید بپیماییم... همان‌طور که در علیه السلام و علیهاسلام در برابر هیمنه‌ی و تحریف یزید و ایادی‌اش شمشیر روشنگری کشیدند و چپ و راست ضربه زدند... ◽️جلوی بزرگ‌ترین قدرت زمانه در ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین حالت ایستادن و آن را «یابن الطلقاء» خطاب کردن، شمشیری بود که تا قلب فرو رفت و از تپیدن آن تا پایان تاریخ جلوگیری کرد... ✔️چنین است که خط سرخ عاشورا -که به وسعت تاریخ امتداد دارد: از منزلگاه‌های قبل از گرفته تا و از عصر عاشورا گرفته تا کاروان پر‌هیبت اسرا تا اربعینی اهل بیت علیهم‌السلام و تا روز منتقم شهید کربلا- ثروت کلان و سرمایه‌ی عظیم جامعه شیعه است که در نهایت زیبایی کار را در بسط حقه الهیه در جهان و غلبه‌ی نهایی حق، تمام خواهد کرد... 🏴 @shab_amaliat 🏴 @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید قوی شویم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 #شرح_وصیتنامه_سردار #حاج_قاسم #بخش۶ ( #قسمت_اول) 📍در ادامه بررسی وصیتنامه
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 ۶ ( ) 📍اینان که سرمایه زندگی شان اشک بر و آبروی حیاتشان برای ایشان است، تغییردهندگان صحنه عالم اند و سرافرازان ... √این چنین است که پاکی دل از متعلقات دنیا، دل را شایسته حضور محبت عمیق علیهم السلام نموده و عشق ایشان را نصیب صاحبش می‌کند. 🔹«متدین» بودن، یا به عبارت دیگر سامان دادن همه ابعاد زندگی در مسیر دین، وصف دیگری است که در بزنگاه ها جز با رهاشدن از تعلقات دنیا میسر نیست. 🔹عنصر دیگری که به منزله باطن تمام اوصاف بدان اشاره شده، «عشق به اهل بیت علیهم السلام» است. *تا این عشق حقیقی با دل بنده عجین نشود، در مسیر حیاتش قدم از قدم برنخواهد داشت. ⚪️آب حیات یک زندگی دینی، عشق به اهل‌بیت علیهم‌السلام است. √ و محبت به ایشان است که چون نوری در سینه مؤمن روشن شده و مسیر را همواره برایش روشن نگه می‌دارد. نوری که اگر روشن شود، ظلمت هیچ و توطئه‌ای، اندک غباری بر آن نمی‌نشاند و همواره صاحبش را در صراط مستقیم پیش می‌برد و از موانع مسیر عبور می‌دهد. 🔘دوری از تعلقات دنیا در مقام تخلیه، یقظه و بیداری اول سیر و و استواری در میانه راه، و تقرب و وصال انتهای آن، جز با همراهی عشقی سوزاننده -که غبار هر تعلق و ظلمت هر گناهی را بزداید- ممکن نیست. **این جاذبه معصوم علیه‌السلام است که دل را به سوی خود می‌کشاند، موانع را برطرف می‌کند و برای وصالی باشکوه مهیایش می‌کند، مشروط به آنکه آدمی دل را به صاحبش بسپارد. •این عشق آن هنگام که در ایجاد یک زندگی سراسر «پاکی» خود را نمایان سازد، به اوج خود رسیده و مومن عشق قلبی خود را با سبک زندگی الهی خود به عالم معرفی کرده، از این عشق پرده برمی‌دارد. √این عشق است که در همه تصمیمات و عزم های زندگی نقشی از خود برجای گذارده و سر و کار عاشق تنها و تنها با معشوق است و این تنها محاسبه‌ای است که در اعمال خود دارد. √این عشق نه تنها دنیای انسان را آباد می‌کند، آخرتی زیبا و شیرین در جوار اولیای الهی سامان می‌دهد. لذاست که فرزندی که در چنین محیطی پرورش می‌یابد، سرداری می‌شود که مایه آرامش قلب ولیّ زمانه است... ◽️طُرفه آنکه، والدین نَسَبی انسان مقیاسی کوچکند از والدین حقیقی او، تا انسان ظاهربین با درک محبت و عشق خود به آنان و عشق آنان به خویش، به درک رابطه خود با والدین حقیقی‌اش راه یابد. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وصیت نامه حاج قاسم (6).pdf
188.3K
🔅 را به سندی بالادستی مبدل کنیم... *در شب هاے عملیات، با همراه ما باشید.🌷 @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نسخه مطالعه وب-شماره254.pdf
3.39M
📜شماره‌ی جدید نشریه‌ی : ♨️ | یعنی زندگی 🔹 مروری بر سرفصل‌های اصلی اقدامات در ده روز آغازین 🔹 | نهایت اخلاص و وفای 🔻 | است • @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه* تبلور آرمان‌های کربلای در طول تاریخ می‌باشد. √فرهنگی که زیارت اربعین به روح تاریخ می‌دمد به جهت آن‌که وفای به عهد با امام زمان خویش بوده، جاودانگی و صحّت راهبردها را تضمین نموده است. 📍 نیز نمادی از این فرهنگ است که از الگوی نظری و عملی زینب کبری علیهاسلام شکل می‌یابد؛ • الگویی که در تمام طول به نمایش درآمد و با زیارت اربعین به اوج شکوفایی خود رسید. ▪️از سوی دیگر زیارت مأثور اربعین بعنوان مرام‌نامه‌ی این فرهنگ، مویّد نقشه‌ای است که در الگوی زینبی ترسیم گشته و اینک ما به تبیین آن همّت گماشته‌ایم. ان شاء الله *از امشب تا اربعین* *هر شب ساعت ۲۰* @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه اربعین* 📍 لازم است نخست را فی‌نفسه بررسی نماییم تا بعد از آن بتوانیم به فرهنگ زیارت اربعین نظاره کنیم. √این بررسی اولیّه از چند جهت خواهد بود، که در ادامه به تفصیل احصاء می‌گردند: ▪️گفتار اوّل: فلسفه‌ی زیارت *نفس زیارت همواره ثمرات منحصر به فردی در عبودیّت انسان دارد که قطعاً زائر نیز از آنها بی‌بهره نخواهد بود. ⚪️ آن‌چه زائر را به ملاقات مزور پس از مرگ او ترغیب می‌نماید، نه می‌تواند منافع مادی باشد و نه جاه و رتبه‌ی دنیوی؛ چراکه انتظار استیفای چنین منافعی از شخص فوت شده بی‌معناست؛ بلکه تنها اعتقاد و ارادت قلبی زائر است که وی را به ملاقات مرادش و ابراز به او سوق می‌دهد. ، برقراری ارتباط زنده و موثّر بین دو فرد زنده است. این‌گونه نیست که ارتباط زائر با بدن مزور باشد؛ بلکه توجّه خاصّ مزور به بدنش موجب می‌گردد که زائر با زیارت جسم مزور با روح و جان او ارتباط برقرار کند. √لذا زائر با حضور خویش نزد مزوری حیّ، ارتباطی حقیقی با وی برقرار می‌کند و هم‌چنین مزور نیز با زائر خویش چنین ارتباطی خواهد داشت که زیارت آغاز آن است. 🔹ثمرات این ارتباط دوسویه تا بدان جا امتداد خواهد یافت که مزور در تمام شئون حیات زائر نقش‌آفرینی خواهد کرد و در این صورت است که زیارت به نقطه‌ی اوج تعالی خویش و کارکرد اصلی خود می‌رسد. 🔘ارتباط با اولیای خداوند در هر زمان و مکانی برقرارشدنی است؛ همان‌طور که از بعید در روایات مأثور است. لکن تاکید بسیاری بر حضور در حرم‌های مطهّر آل الله علیهم السلام شده است : «مُرّوا بِالمَدینَةِ فَسَلِّموا عَلَی رَسولِ الله صلی الله علیه و آله وَ إن کانَت الصلاةُ تَبلُغُه مِن بَعیدٍ» «به مدینه بروید و بر رسول خدا صلی الله علیه و آله سلام کنید، گرچه که سلام از دور نیز به ایشان می‌رسد». 🔺از اینجا دریافت می‌گردد که اهمّیّت و ثمرات خاصّی در این حضور است که پرداختن به آن لازم و شایسته می‌نماید. از جمله‌ی این ثمرات: •اوّلاً: بهره‌ی معنوی زائر از مکانی که محلّ آمد و شد ملکوتیان، فرشتگان و انبیای الهی است، زائدالوصف خواهد بود. انسان به پالایش‌های روحانی بسیار محتاج است؛ چراکه زندگی در دنیا خواه ناخواه کدورت‌هایی را بر دل و جان باقی می‌گذارد که زدودن آنها به دستگیری اولیای الهی نیاز دارد. •ثانیاً: اثبات ادّعای دوستی و صداقت زائر بوسیله‌ی زیارت محقّق می‌گردد. •سوّم آن‌که زائر با کوله‌باری از عشق و ارادت به سوی معشوق خویش می‌شتابد و شهرها و دیارها را در می‌نوردد و با توشه‌ای از فرهنگ و به موطن خویش بازمی‌گردد. *در واقع زائر در خلال این سفر، بلاد و عباد را از نور مودّت و معرفتی که از بارگاه ملکوتی اهل بیت علیهم السلام کسب کرده، بهره‌مند می‌کند. •چهارم آن‌که همواره حرم علیهم‌السلام مرکز علم، ترویج دین، مبدأ قیام‌ها و محل پیمان بستن برای انقلاب‌های آزادی بخش و جنبش‌های انتقام آمیز و... بوده است. ✔️ایاب و ذهاب پرشور زوّار در به ثمر رسیدن چنین اهدافی تاثیری جدّی دارد. 🔺این موارد تنها برخی از ثمراتی است که بر زیارت اولیای خدا مترتّب می‌گردد. ... @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه اربعین* 📍در ادامه بررسی جالب است بدانیم👈🏼 بسیاری از ثواب‌ها و مقام‌های معنوی به احترام مزور، نصیب و گذشتگان و آیندگان وی می‌شود که در روایات بدان‌ها اشاره شده است. ✨«عن علی علیه السلام أن رسول الله صلی الله علیه و آله قال له: والله لتقتلنّ بأرض عراق و تدفن بها....» «پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به خبر دادند که تو در سرزمین عراق کشته و دفن خواهی شد. امام علیه السلام پرسیدند: کسی که قبر ما را و تعمیر کند و تعهّد خویش را با آن حفظ کند، چه اجری دارد؟ • فرمودند: ای اباالحسن! خداوند قبر تو و قبر فرزند تو را بقعه ای از بقعه های بهشت و زمینی از زمین‌های آن قرار داده است. قلب جوانمردانی از مخلوقات خود و برگزیدگان از بندگانش را مشتاق به سوی شما قرار داده به گونه‌ای که ذلّت و اذیّت را در راه شما تحمّل می‌کنند و قبرهای شما را آباد می‌سازند و با انگیزه‌ی تقرّب به خدا و دوستی رسول او، فراوان به زیارت قبور شما می‌شتابند. - ای علی! تنها آنان از من برخوردار، وارد شونده‌ی بر حوضم و زائران من در بهشت هستند. ای علی! کسی که قبر شما را آباد کند و به تعهّد خویش پایبند باشد، مانند آن است که سلیمان بن داوود را در ساختن یاری رساند. کسی که قبر شما را زیارت کند، ثواب هفتاد حج (بعد از حجة الاسلام) دارد و از گناهان خود بیرون می‌آید همانند روزی که از مادرش متولّد می‌شود. پس بشارت باد تو را و به اولیا و دوستانت نیز بشارت بده به نعمت‌ها و چشم روشنی‌هایی که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه به دل کسی خطور کرده است. لیکن نابخردانی از مردم، زائران قبور شما را سرزنش می‌کنند، آن‌گونه که زنان نابکار را بر نابکاریشان سرزنش می‌کنند. اینها اشرار امّت من هستند، شفاعت من به آنان نرسد و بر حوض من وارد نشوند». 🔘ثواب‌هایی که در امثال روایت مذکور بیان شده‌اند، تنها بیانگر اجر اخروی زیارت نیست؛ بلکه حکایت از اثراتی دارد که بر جسم و جان زوّار و اجتماع ایشان دارد و آنان را به ثواب های نشنیدنی و ندیدنی نائل می‌کند. ائمّه اطهار علیهم السلام، منبع مملو از فیض و و برای زائر این درگاه می‌باشد و او را به درجه‌ی «عارفاً بحقّه» می‌رساند. و پس از آن است که زائر هماره در محضر مزور حضور دارد و سلام او بُعد مکانی را در می نوردد و زندگی او رنگ و بوی مولایش را پیدا می‌کند؛ و این تمام هدف زیارت است. √لذا زیارت که تجسّم تمامی معارف و سنن نبوی (صلوات الله علیه و اله) است، زائر را به چنان درجه‌ای از قرب و معرفت می‌رساند که گویا به زیارت خداوند نائل شده است (کَمَن زارَ اللهَ فی عَرشِه) ... @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باید قوی شویم
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 ۷ ( ) 📍هر انسانی در زندگی خود، شبکه ارتباطی چهارگانه‌ای دارد که همواره لحظات خود را در تعامل با آن ها سپری می‌کند. *تعاملات او با خود، با دیگران، و با طبیعت سهمی از این ارتباطات را تشکیل می‌دهد؛ اما حقیقت آن است که همه عملکرد انسان ذیل کیفیت تعامل و ارتباط او با خداوند متعال است که معنا می‌یابد. ✨ارتباط قلبی انسان با خداوند متعال و همواره خود را در محضر عظیم‌القدر او دیدن، رنگی بر زندگی انسان می‌نشاند که بر همه ابعاد وجودی و ارتباطی او موثر خواهد بود: 💠«صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» ۱۳۸/بقره • چنان‌چه انسان «وجه» خود را - که نماینده همه ظرفیت‌های وجودی اوست- به سوی خداوند متعال بگرداند، حیات و ممات الهی خواهد یافت: 💠«وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا»۷۹/انعام √تمام زیبایی زندگی مؤمنانه بدان است که ببیند همواره در منظر و مرئی کریمی است که دلسوزانه و عاشقانه او و زندگی‌اش را با محبت خود مدیریت می‌کند. 👌🏼تفاوت زندگی مؤمن و غیر مؤمن نیز دقیقا همین‌جاست. √مثل کودکی که تا متوجه می‌شود مادرش او را می‌نگرد، با اشتیاق بیشتری بازی کرده و نشاط می‌گیرد. • هرچند این شادی همواره با خجلتی برآمده از ضعف و نقص انسان عجین است. ♨️ درک این حضور موجب ایجاد شوق و خشیتی توام می‌شود. √شوق به نگاه دمادم مولا و خشیتی برآمده از درک عظمت محضر مبارکش و ضعف و نداری محض خود. ◽️این حالت، نشانه عبد است و مایه شیرینی لحظات عبودیتش... 🔘اساساً مهم‌ترین بُعد خودشناسی، درک فقر محض عبد در محضر پروردگار متعال است. اینکه بنده بداند بسان حرفی بین اسم و فعل خداوند متعال قرار دارد و ارزشمندی‌اش به میزان درک این وابستگی و نیز نزدیکی‌اش به خداوند متعال است. ¶اضطراب وجودی انسان ذیل پرتو است که رفع می‌شود و وجود لرزان او تنها با تکیه بر عنایت الهی است که آرام می‌گیرد. 🔹درک محضر خداوند متعال است که توانی مضاعف برای خدمت به راه حق در عبد ایجاد نموده و او را در سخت‌ترین مسیر‌های به سمت مولا بخشیده و قلبش را محکم می‌کند: 💠«وَ رَبَطْنا عَلى‌ قُلُوبِهِمْ إِذْ قامُوا فَقالُوا رَبُّنا رَبُّ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لَنْ نَدْعُوَا مِنْ دُونِهِ إِلهاً » ۱۴/کهف 🎯این‌جاست که «وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى‌» (۱۷/انفال) محقق می‌شود و دیگر این بنده نیست که اقدام می‌کند؛ بلکه خداوند متعال با اعضا و جوارح عبد، عرصه مبارزه حق علیه باطل را در همه ابعادش مدیریت نموده و پیش می‌برد. ... • @bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم🔅 *پرونده ویژه * ، تعظیم شعائر الهی 📍تعظیم شعائر الهی از جمله اوامری است که قرآن کریم مستقیماً بدان پرداخته است. ▫️آیه‌ دوم از سوره‌ی مائده چنین می‌فرماید: 💠«لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللَّهِ» * هم‌چنین در آیه‌ی۱۵۸، سوره‌ی بقره می‌فرماید: 💠«إنّ الصَّفا وَ المروَةَ مِن شعائِرِ الله». • با بررسی مصادیقی که قرآن کریم به عنوان شعائر الهی معرّفی فرموده است در می‌یابیم که اولاً شعائر الهی تنها در این مصادیق خلاصه نمی‌گردد؛ چراکه «مِن تبعیضیّه» در آیه‌ دلالت دارد بر اینکه موارد نام برده شده، تنها بخشی از شعائر الهی هستند. ثانیاً شعائر الهی، آیات و نشانه‌هایی هستند که بندگان را به یاد خداوند می‌اندازند؛ و این نشانه‌ها غیر از موجودات عالمند که تکویناً الهی محسوب می شوند؛ بلکه آن‌چه برای عبادت خداوند متعال اختصاص می‌یابد، در زمره‌ی شعائر قرار می‌گیرد. √در واقع هر نوع شعیره ای که بازگو کننده‌ی معالم دین یا ارزش‌های دینی باشد، مورد امضای شارع بوده و شامل ادلّه ی تعظیم شعائر الهی می‌شوند؛ چراکه عرف متشرّعه در تشخیص شعائر از سوی شارع مأذون است. ⚠️جالب توجّه است که برخی معتقدند شعائر اهمّیّتی افزون بر واجبات دارند؛ چراکه این شعائر هستند که حافظ دین و اساس ایمان در جامعه و به تبع باز بودن دریچه‌ی سعادت به روی بشریّت می‌باشند. لذا چنان‌چه عرف متشرّعه، عملی را به عنوان علامتی از معالم دین و یادآور دین الهی بپذیرند، آن عمل از شعائر الهی محسوب می‌گردد و از مصادیق پایه‌گذاری می‌باشد. بدین معنا که وضع علامتی که دالّ بر حکمی الهی باشد (علامتی که فی نفسه حرمتی ندارد)، سنّت حسنه‌ای است که موجب ترویج بیش از پیش احکام الهی می‌گردد؛ لذا در زمره‌ی شعائر الهی نام خواهد گرفت. ¶ به‌عنوان مثال شهادت ثالثه در و یعنی شهادت به (أشهد أنّ علیّاً ولیّ الله)، جزئیّت در اذان و اقامه ندارد؛ لکن از نظر فقها این شهادت از شعائر دین می‌باشد. فلذا ذیل امر به تعظیم شعائر الهی قرار می‌گیرد. •البته چنین سنّتی که بین مسلمین پذیرفته گردد و آن را به عنوان شعاری الهی، آیت دین بدانند جز با عنایت خداوند به قلوب ایشان ممکن نخواهد بود. چنان‌چه خداوند اراده فرماید که عملی از شعائر گردد، قلب‌ها را به سوی آن عمل سوق داده و تجمیع و تحکیم می‌فرماید. همان‌طور که آیه شریفه می فرماید: 💠«وَ رَبَطنا عَلَی قُلوبِهِم إذ قامُوا فَقالُوا ربنا رب السموات و الار» «و دلهایشان را محکم ساختیم در آن موقع که قیام کردند و گفتند پروردگار ما پروردگار آسمانها و زمین است». • یکی دیگر از شعائر الهی که در بدان تصریح شده است، معصومین علیهم السلام و بالاخص زیارت و حسینی علیه السّلام می باشد. به علاوه‌ی آنکه دلایل متعدّدی وجود دارد که احیا و اقامه‌ی عزای علیه‌السلام به همه انحای آن (مشروط به آنکه فی نفسه حرمتی نداشته باشد) از نشانه‌های ایمان و عوامل اقامه‌ی دین است. ▪️شعائر حسینی علیه‌السلام از مصادیق امتثال امر مودّت رسول‌الله(صلوات الله علیهم اجمعین) است که آیه کریمه اجر رسالت را مودّت ایشان می‌داند: 💠«قُل لا أسئَلُکُم عَلَیه أجراً إلّا المَوَدّةَ فِی القُربَی»ـ • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim 🔻🔻🔻
🔺🔺🔺 ◽️ و که اصلی‌ترین شاخصه‌ی می‌باشد، در اقامه‌ی علیه‌السلام تجلّی یافته است؛ چراکه از سویی عزادار خود را متعهّد به حفظ آرمانها و اهداف و هم‌چنین متعهّد به مبارزه با عوامل غربت و ایشان می‌داند. *از این رو دوستی و دشمنی خود را بر محور دین خدا تنظیم می‌نماید و از این جهت است که شعائر حسینی علیه‌السلام ، شعائر الهی می‌گردند. •از سوی دیگر کربلای اباعبدالله علیه‌السلام جلوه‌گاه تمامی اسلام گشته است؛ به همین خاطرست که گفته می‌شود «الاسلامُ مُحمّدیّ الوجودِ حسینیُّ البقاءِ». √بنابراین شعائر حسینی فی نفسه مقدّس و فریضه است؛ لکن تقدّس آن به جهت عظمت خداوند و جریان او بر عالم و عالمیان می‌باشد. چون این شعائر موجب بسط ولایت الهی در جهان است، همگان موظّف به تعظیم آن هستند و روایات مملوّند از تأکید به و برای سیدالشهدا علیه‌السلام و بیان ثواب‌های بی‌شمار برای آن. 👌🏼 جالب توجّه است که در خلال روایات، بسیار به ثواب زیارت اباعبدالله علیه‌السلام پرداخته شده است؛ لکن یک زیارت است که علی الظاهر پاداشی برای آن مطرح نشده، بلکه سیاق آن نشان از نوعی وظیفه دارد. **توضیح آنکه تنها زیارت در روز اباعبدالله علیه‌السلام است که به عنوان علامت شیعه علیهم‌السلام اعلام شده است. چنین بیانی گویا می‌خواهد وظیفه‌ای را تعیین فرماید که عیار صدق مدّعیان باشد و معیار صف‌بندی آخرالزمانیان. ▫️ امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔅«عَلاماتُ المؤمنِ خَمسٌ: صَلَواتُ إحدي و خَمسينَ، و زيارةُ‌ الأربعينَ، و التَّخَتُّم بِاليَمينِ، و تَعفيرُ الجبین، و الجَهْرُ بِبسم اللهِ الرَّحمنِ الرَّحيمِ» «نشانه‌هاي مؤمن پنج چيز است: اوّل: نماز پنجاه و يك ركعت (واجب و نافله در طول شبانه روز) دوّم: زيارة اربعين سوّم: انگشتر در دست راست نمودن، چهارم: پيشاني بر خاك گذاردن، پنجم: بلند گفتن بسم‌ الله ‌الرّحمن الرّحيم در نمازها». ✨این زیارت در واقع بزرگداشت یوم‌الله اربعین است؛ اربعینی که خود بزرگداشت واقعه‌ی کربلا و تمامی آرمان‌های آسمانی آن می‌باشد. • @shab_amaliat@bayad_ghavi_shavim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا