🌹۲۰ ویژگی راهبردی شهید رئیسی/ به کدام نامزد رای بدهیم؟
🇮🇷🗳کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
⁉️آیا اصلاحات و اعتدال دستور آغاز فتنه۱۴۰۳ به سبک فتنه ۸۸ را بی سروصدا صادر کردهاند؟
🇮🇷🗳کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
🔴پخش مناظرههای انتخاباتی برای ایرانیان مقیم خاج از کشور
♦️پایگاه اطلاعرسانی سیما: مستند نامزدها از سه شنبه ۲۹ خرداد در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است. این مستندها از کانالهای اروپا، آمریکا و آسیا به ترتیب از ساعت ۱۶:۳۰، ۰۱:۳۰ و ۸:۳۰ پخش میشود.
♦️همچنین «مناظرههای انتخاباتی» نیز به صورت زنده از هر سه کانال شبکه جهانی جامجم پخش خواهد شد.
🇮🇷🗳کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
🔴حیرتزده در میان مدعیان عدالت
و اقتصاد کاپیتالیستی
✍محمد ایمانی
🔹وقتی یک نامزد سررشته ای از اقتصاد نداشته باشد، همراه خود دو مشاور اقتصادی به تلویزیون می آورد که یکی مدعی عدالت اجتماعی و دیگری طرفدار سیاست های اقتصادی کاپیتالیستی است.! بالاخره قرار است از کدام آنها تبعیت و تقلید کند؟ اصلا قرار است اهل تشخیص باشد یا متحیر و تابع؟!
♦️شاید بپرسید هماهنگی در تیم اقتصادی چقدر مهم است ؟ تیم دولت، برای حل چالشهای بزرگ اقتصادی باید همدل و هماهنگ باشد. در غیر این صورت، دستگاهها، رفتار جزیرهای خواهند داشت و احیانا دچار تعارض و تناقض میشوند.
🔹به عنوان مثال روشن، دولت مدعی اصلاحات (خاتمی) چنان دچار کج کارکردی شد که مردم در انتخابات سال 84 به همه نامزدهای این طیف (هاشمی، معین، کروبی و مهرعلیزاده) «نه» قاطع گفتند. علت نارضایتی مردم، اولا انحراف گفتمانی دولت، و ثانیا آشفتگی ستاد اقتصادی آن بود. فقط چهار سال زمان برد تا طرح ساماندهی اقتصادی روی کاغذ بیاید! پس از آن هم درگیری در داخل دولت ادامه داشت.
♦️عملکرد ناهماهنگ دولت خاتمی چنان بحرانساز شد که بارها مورد نکوهش اعضا یا متحدانش قرار گرفت. رسول منتجبنیا عضو مجمع روحانیون، تیرماه 1380 گفت: «مجموعه کابینه آقای خاتمی با طرح ساماندهی اقتصادی هماهنگ نبود. این مدیران به سیاست تعدیل اقتصادی معتقد بودند. دستگاههای زیرمجموعه، موجب نابسامانی اقتصادی شدند که امروز بر جامعه حاکم است».
🔹محمد عطریانفر عضو مرکزیت کارگزاران، 13 بهمن 1379 تاکید کرد: «تابل قبول نیست که بعد از سه سال و نیم، تازه شاهد بروز اختلاف میان دو نظریه اقتصادی یک کابینه مشترک باشیم. تیم اقتصادی خاتمی آلیاژی و شکننده است و آزمون و خطای زیادی داشته. به خاطر این ناهمگونی، نمیتوان کاری کرد».
♦️محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب هم 30 بهمن 1379 اظهار داشت: «تیم اقتصادی دولت، تیم متجانسی نبود که بتواند مسائل را به طور هماهنگ پیگیری کند. کسانی که در دولت سابق (سازندگی) تفکر سیاست تعدیل اقتصادی را تعقیب میکردند، با بنبست مواجه شدند و در دولت خاتمی هم قطعا ناموفق عمل کردند و برای اقتصاد کشور مشکل ایجاد کردند».
🔹عیسی کلانتری وزیر کشاورزی هم که پس از ادغام این وزارت در «جهاد کشاورزی» کنار رفت، شهریور 1380 گفت: «مشکل اصلی در سازمان مدیریت و برنامهریزی است. تا اینها سر کار هستند وضع بهتر از این نمیشود. سرمایهگذاری کشاورزی با سالانه 2 درصد کاهش مواجه است. تفکر دولت این نبوده که با رونق کشاورزی به کشور کمک کند. تا آمدیم از کشاورز حمایت کنیم، انبوه محصولات به داخل سرازیر شد».
♦️عبدالعلیزاده وزیر مسکن نیز 25 تیر 1380 گفت: «مدیران دولتی، هیچ ریسکی را قبول نمیکنند و اگر کار را خراب کنند، مجازات نمیشوند. مدیران بخش خصوصی، با ندانمکاری مدیران دولتی، با ورشکستگی رو به رو میشوند. این سخنان، اعتراف من است» و حسین نمازی وزیر اقتصاد، شهریور 1380 تاکید میکرد: «سیاست تعدیل اقتصادی باعث گرانی شد».
🔹ناهماهنگی و تعارض و ناکارآمدی، تا پایان دولت خاتمی ادامه یافت؛ چنانکه او پس از هفت سال سردرگمی، در تاریخ 2 اردیبهشت 83، طهماسب مظاهری و محمد ستاریفر (وزیر اقتصاد، و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی) را یکجا برکنار کرد و گفت:
♦️«هر دو كمكهاي شاياني را به خصوص در تدوين طرح ساماندهي اقتصادي انجام دادند. اما در تعامل با يكديگر جرقههايي ميزدند كه باعث ناهماهنگي ميشد. ما با بررسيهايي كه انجام داديم، به منشوري مكتوب رسيديم كه بازهم اين دو دستگاه به هر دليل به يكديگر چفت نشدند و من توفيق ايجاد تفاهم و هماهنگي را ميان آنها نداشتم. يكسال و نيم از دولت باقی مانده. در اين مدت، كار تازهاي را نميتوانيم انجام دهيم، تنها در چارچوب برنامه سوم حركت ميكنيم و در اين مدت هماهنگي در ميان اعضاي دولت بسيار مهم است».
🇮🇷🗳کانالهای نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸
🌍 @ebratha_ir ایتا
🌍 @ebratha.org سروش
7.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب: همه ائمه از امام باقر به بعد از نسل امام حسن(ع) هستند
🔹️نکتهای که رهبر انقلاب در جریان شعرخوانی آقای محمد سهرابی در ديدار شاعران درباره امام حسن(ع) یادآور شدند
🗓 بازنشر به مناسبت سالروز شهادت امام محمدباقر علیهالسلام
💻 Farsi.Khamenei.ir
💠 برای خانهی ما؛ برای ایران...
در این قضیّهی انتخابات، شما بانوان و خانمهای عزیز میتوانید نقش ایفا کنید. مهمترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینهی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند... در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه میتوانید نقش ایفا کنید.
۱۴۰۲/۱۰/۶
#امام_خامنهای(مدظلهالعالی)
#انتخابات
#رسانه_انقلاب_اسلامی
کانال رسانه انقلاب اسلامی🔻
@rasaneh_enqelab
•┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
@t_manzome_f_r
کانال تبیین منظومه فکری رهبری🔺
صدایِ نکره
«همه به تقوا احتیاج دارند؛ من و شما به دو دلیل به تقوا احتیاج داریم:
دلیل اول این است که اگر ما بیتقوایی کردیم و بر اثر بیتقوایی ما ضایعهای پیش آمد، ضایعه بر اسلام پیش میآید، نه بر ما؛ آنوقت وزر و وبالش به گردن ماست، روسیاهیاش متعلق به ماست. گمان میکنم یکوقت در نماز جمعه این داستان مولوی را نقل کردهام. هر وقت این داستان به یادم میآید، تکان میخورم. در شهری از شهرهای مسلمانان، محلۀ مسیحینشینی بود و دختری از مسیحیها عاشق اسلام شده بود و رغبت به اسلام پیدا کرده بود. او به کلیسا نمیرفت، در مراسم دینی شرکت نمیکرد و پدر و مادر او درمانده بودند که با این دختر چه بکنند. مؤذن یا قرآنخوان بدصدایی پیدا شد، پدر آن دختر پول داد و گفت بیا نزدیک خانۀ ما اذان بگو! او هم رفت و اذان گفت. وقتی صدای نکرۀ او بلند شد، همۀ مردم آن محل متوحش شدند. این دختر گفت: چه صدایی است؟ پدر پاسخ گفت: چیزی نیست، اذان مسلمانان است. دختر گفت: عجب! مسلمانان ایناند؟ عشق اسلام از دلش رفت! مولوی این داستان را در کتاب مثنوی نقل میکند. این کتاب، کتاب پُرحکمتی است. این هم یک حکمت است که واقعیت دارد.
دلیل دوم این است که این نظام، حرکت و موفقیتش فقط به برکت تقوا امکانپذیر است. خاصیت نظام الهی این است. نظام حق، بیتقوا پیش نمیرود. نظام باطل که در مقابل حق است، طور دیگری است. البته آنجا هم تقیدات و پایبندیهایی به یک سری اصول لازم است تا پیش بروند؛ اما تقوا به معنای طهارت و پاکی و پرهیزگاری و رعایت حال همۀ ارزشها - که در یک جامعۀ ارزشی و مکتبی و اسلامی لازم است - در جبهۀ باطل لازم نیست. آنها چون پایبندی ندارند، از روشهای باطل پرهیز نمیکنند، از پیامدهای زشت اجتنابی ندارند؛ میزنند و پیش میروند، چیزی از دست میدهند و چیزی هم گیر میآورند. اما جبهۀ حق اینطور نیست. جبهۀ حق، فقط در صورتی که باخدا و باتقوا و باطهارت باشد، خواهد توانست در مقابل جبهۀ باطل بایستد و پیش برود، و لاغیر. باید نظام را، نظام دینی و ارزشی نگهداشت».(۱)
صدای بعضی از حامیان نامزدها، صدای نکرۀ همان موذّنی است که تنها هنرش، بیزار کردن مردم از اسلام و مسلمانی بود. این حامیان ضررشان برای نامزدها، بیش از نفعشان است. با بد حمایت کردنشان، آبروی نامزد را میبرند. او را در افکار عمومی منفور میکنند. به وجهۀ اجتماعی او آسیب میزنند و او را از چشم مردم میاندازند. کاش اینها برای خدا هم که شده هیچگاه از هیچکس حمایت نمیکردند.
خصوصاً این حامیانِ کجفهم برای آقای جلیلی خطرناکترند. همه ایشان را به اخلاقمداری و تقوا و خلوص میشناسیم. نبایست این چهره در افکار عمومی ضایع شود.
کاش آنها هیچگاه از آقای جلیلی حمایت نمیکردند.
۱. بیانات در دیدار با کارگزاران نظام ۱۳۷۰٫۰۵٫۲۳
@fakhrian_ir
وجود این همه تخریبگر در میان جبهۀ انقلاب، طبیعی است؟
آیا نباید شک کرد؟ آیا نباید صحنه را دقیقتر دید؟
وای بر روزی که بفهمیم بازی خوردهایم!
@fakhrian_ir
ولایتپذیری شهید جمهور
«تا گفته میشود تحجّر، ذهن بعضی به تحجّر جناحهای دینی میرود. در حالیکه جناحهای به اصطلاح روشنفکر در تحجّر دست کمی از متحجّرین دینی ندارند، بلکه در مواردی بهمراتب از آنها بدترند». تحجر در عدهای همچنان ادامه دارد. اینها دارند - خواسته یا ناخواسته - جوّ سیاسی جامعه را به عقب برمیگردانند. به آن روزی که فضای انتخابات، فضای قدرتطلبی، توهین، تهمت، لجنپراکنی، بدبین کردن، بیاعتماد کردن و انواع لجنهای دیگر بود. بحمدالله ملت از آن مرحله عبور کرد، پیشرفت سیاسی کردو به بلوغ خود نزدیک شد، البته هزینهاش را هم داد. ما درگذشته نتیجۀ بداخلاقیهای سیاستمداران و طرفدارانشان را در کف خیابان دیدیم. دروغها، توهینها، ایجاد تردیدها و... بیاخلاقی را در متن زندگی اجتماعی ما گستراند. اینکه عدهای بیمحابا برچسب بزنند یا هرچه به توهم و خیالشان آمد را منتشر کنند، یعنی اینها متحجران امروزند. امتداد تحجر را در اینها ببینید. حق نداریم به اسم انتقاد، انتقام بگیریم. حق نداریم به اسم روشنگری و یا افشاگری، آبرو ببریم و شخصیت افراد را ضایع کنیم.
کسانی که روحیۀ تحجر و ارتجاع و جمود دارند و فقط امروز را میبینند، بدانند که با دشمن مخرج مشترک دارند. انتخابات یک حماسۀ سیاسی است و موقت، اما آثار آن ماندگار است.
ما باید صحنه را ببینیم و آن را با جهتگیریهای کلان انقلاب، جهت دهیم و مدیریت کنیم. مقاصد عالیۀ انقلاب را نیز ببینیم. از خصوصیات برجستۀ رئیسجمهور شهید، رئیسی عزیز همین نکته بود. او غایات انقلاب را میدید، نگاهی کلان به انقلاب داشت. «خورد» را در دایرۀ «کلان» تحلیل میکرد.
ولایتپذیری رئیسی در آن بود که حرف ولیّ را حجت قطعی میانگاشت و در بیان و عمل، خود را ملتزم به آن میدانست. حرف ولیِّ جامعه را حرف خدا میدانست و واجبالاطاعة.
رهبری نه یکبار که بیشتر، تذکر بر همدلی، وحدت، پرهیز از دعواهای فشلکننده، و پرداختن به اهم مسائل را به مجلس فعلی دادند، آیا باید حتما همان تذکر را در علن به تکتک ما نیز بفرماید که ما حالیمان شود مخاطب تذکر او نیز ما هم هستیم؟!
و اکنون ما قطعا در جهتی که عدهای نابلد نشانمان میدهند حرکت نمیکنیم.
امروز وصیتنامۀ امام و توصیههای خلف صالحش در مقابل چشمان ماست.
آن دو عزیز فرمودند وحدت کلمه و جذب حداکثری در جبهه خودی را، وجهۀ همتتان کنید.
اما گویا عدهای بهجای جذب حداکثری، رسالت خود را دفع صددرصدی پنداشتهاند و هر روز سهمی از توان خود را صرف این رسالت خودپنداشته میکنند.
امیدواریم خدا کمکشان دهد که آنها نیز چشم دوربین سیاسی پیدا کنند و در مدار فکر و اندیشه ولیّ قرار گیرند.
#امتداد_تحجر
@fakhrian_ir