eitaa logo
بیان ناب
4.5هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
47 ویدیو
5.4هزار فایل
قابل توجه طلاب و مبلغان محترم سراسر کشور هدف این کانال تولید محتوای ناب برای تمامی مبلغان می‌باشد ✅ #کانال_رسمی_معاونت_تبلیغ_حوزه‌های_علمیه 🌎‌‌ سایت معاونت👇 https://btid.org/fa 🔰 بانک تولیدات مجازی معاونت👇 https://eitaa.com/banketolidat
مشاهده در ایتا
دانلود
@BayaneNab-تحلیل سیاسی چهارشنبه18 مرداد.pdf
394.2K
🗞 نشريه روزانه داخلی معاونت سياسی نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه. 🔰 اهم عناوین امروز: 🔹گزارش روز: آماده باش همرزمان شهيد مهدوی 🔹حرف روز: جدال ورزش و تروريستهای رسانهای 🔹 اخبار کوتاه : خبرسازی از سر درماندگی 🔹معضل جدی فرونشستها 🔹موفقيت ايرانيها در مشتقات آب سنگين 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@BayaneNab-سال نمای زندگی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی.pdf
228.1K
🌷سیره شهدا🌷 🔺موضوع 👇👇🔺 🔖 سال نمای زندگی شهید مدافع حرم حمید سیاهکالی مرادی 🌷در کوچه ما پیر مردی بود که اختلال حواس داشت. همیشه صندلی اش را دم در می گذاشت و می نشست داخل کوچه. هر وقت حمید به این پیر مرد می رسید، خیلی گرم با او سلام و علیک می‌کرد. اگر سوار موتور بود، توقف می کرد و بعد از سلام و احوال پرسی گرم حرکت می کرد. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@BayaneNab-شیوه های پاسداشت ادب-3 نسبت به رسول خدا صل الله علیه وآله.pdf
327.3K
✳️ سوژه سخنرانی ✳️ 🔺موضوع👇👇 📌شیوه های پاسداشت ادب-3 نسبت به رسول خدا 🔰خداوند در قرآن کریم به طور صریح وظایف مسلمین را نسبت به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بیان داشته است که تمام عمر پر برکت خویش را به هدایت مردم پرداخت و در طول عمر خویش بسیار تلاش نمود تا عرب غرق در جهل را هدایت کند، اعرابی که حتی از ساده‌ترین مفاهیم ادب بی‌بهره بودند، به طوری که گاه پیامبر صلی الله علیه و آله را با صدای بلند مخاطب قرار می‌دادند و حرمت ایشان را نگاه نمی‌داشتند. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 تقویم روز 📌 پنجشنبه ☀️ 19 مرداد ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 23 محرم 1445 هجری قمری 🎄10 آگوست 2023 میلادی 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️هر روز یک آیه✳️ 🔺موضوع 👇👇🔺 🔰ب) آثار تقوای فردی-6 ۶. نزول انواع برکات در سایه ی تقوای جمعی وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ و اگر اهل شهرها و آبادیها ایمان می آوردند و پرهیزکاری پیشه می کردند. یقیناً [درهای] برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می گشودیم ولی [آیات الهی و پیامبران را] تکذیب کردند، ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می شدند [به عذابی سخت] گرفتیم. (اعراف ۹۶) توضیح: آموزه های قرآنی بیانگر این حقیقت است که تقوا از منظر عاملان آن به دو شاخه ی تقوای فردی و جمعی تقسیم می شود تقوای جمعی به معنای آن است که جمع انسانها مراقب خود بوده و اجازه ندهند تا حرکت عمومی جامعه از راه حق منحرف شود. به عبارت دیگر، تقوای اجتماعی به معنای تحقق خدامحوری در حرکت عمومی جامعه است. قرآن کریم این حقیقت را به همه ی انسانها گوشزد می کند که در پرتو تقوای جمعی، مشمول الطاف خاص خداوند شده و برکات آسمانها و زمین بر آنان سرازیر می گردد . حدیث امام صادق : تَعَوَّذُوا بِاللَّهِ مِنْ سَطَوَاتِ اللَّهِ بِاللَّيْلِ وَ النَّهَارِ؛ قُلْتُ لَهُ وَ مَا سَطَوَاتُ اللهِ؟ قَالَ: الْأَخْذ عَلَى الْمَعَاصِي؛ پناه ببرید به خداوند از خشم شدید پروردگار، پرسیدم: و آن چیست؟ فرمود: این که بندگان را به خاطر 'گناهشان مجازات کند. کافی : ج ۲ ص ۲۶۹ ج6 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️حدیث ناب✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰پایه‌های اصلی شُکر-1 بیانات؛ شرح حدیث از مقام معظم رهبری مدظله در ابتدای جلسه درس خارج فقه وَ عَن اَبی عَبدِ الله (عَلَیهِ السَّلام) اِنَّهُ قالَ‌ مَن اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِ‌ نِعمَةً فَعَرَفَهَا بِقَلبِهِ‌ وَ عَلِمَ‌ اَنَّ المُنعِمَ‌ عَلَیهِ‌ اللهُ فَقَد اَدّى شُکرَها وَ اِن لَم یُحَرِّک لِسانَهُ وَ مَن عَلِمَ اَنَّ المُعاقِبَ عَلَى الذُّنوبِ اللهُ فَقَدِ استَغفَرَ وَ اِن لَم یُحَرِّک بِهِ لِسانَه.(۱) مَن اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِ‌ نِعمَةً فَعَرَفَهَا بِقَلبِهِ‌ وَ عَلِمَ‌ اَنَّ المُنعِمَ‌ عَلَیهِ‌ اللهُ فَقَد اَدّى شُکرَها بنا بر این [روایت] شکر دارای این دو پایه‌ی اصلی است: اوّل اینکه انسان بداند که این نعمت از خدا است؛ مثل قارون نگوید که «اِنَّما اوتیتُه عَلیٰ عِلم»؛(۲) قارون خیال می کرد که او است که این ثروت را برای خود جمع کرده است؛ می گفت: توانسته‌ام، جمع کرده‌ام، مال خودم است. [مثلاً] کسی مقامی دارد، می گوید: بله، استعداد داشتم، زرنگ بودم، توانسته‌ام، به دست آورده‌ام، به کسی هم مربوط نیست؛ این ضدّ شکر است. شکر این است که بداند -ما بِکُم مِن نِعمَةٍ فَمِنَ الله-(۳) اگر استعدادی هم انسان دارد، مال خدا است؛ اگر همتی هم به خرج داده، متعلّق به ذات اقدس باری تعالی است؛ اگر امکانات جور شده است، اگر توفیقی هم پیش آمده است -توفیق، یعنی جور شدن امکانات، پیش آمدن امکانات؛ چون گاهی انسان همه‌ی هنرها را هم به خرج می دهد امّا امکانات جور نمی شود، توفیق پیش نمی‌آید- باز متعلّق به خدا است، صُنع الله است؛ [اگر] اینها را انسان بداند -به حقیقت دانستن و عَن ظهر القلب(۴)- همین که انسان بداند این نعمت مال خدا است و «من» وجود ندارد، پایه‌ی اوّل شکر است. این خُیَلاء(۵) است، تصوّر باطل است که انسان گمان کند که او است که با هنر خودش این موفّقیّت را، این امکان را، این پول را، این مقام را، این وجهه را، این محبوبیّت را، این علم را، به دست آورده است؛ نخیر، از خدا است. این پایه‌ی اوّل شکر. منبع: پايگاه اطلاع‌رساني؛ KHAMENEI.IR به آدرس: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45936 ۱) تحف‌العقول، ص ۳۶۹؛ «از امام صادق (علیه السّلام) نقل شده که فرمود: هر که خدایش نعمتى دهد و آن را به قلب بشناسد و بداند که نعمت‌بخش خدا است، شکرش را گذاشته، هر چند زبان به شکر نگرداند، و هر که بداند کیفردهنده‌ی گناهان خدا است، آمرزش خواسته، هر چند به زبان استغفار نکند.» ۲) سوره‌ی زمر، بخشی از آیه‌ی ۴۹؛ «... تنها آن را به دانش خود یافته‌ام ...» ۳) سوره‌ی نحل، بخشی از آیه‌ی ۵۳؛ «... هر نعمتى که دارید از خدا است ...» ۴) باور قلبی داشتن ۵) خودخواهی و تکبّر 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ احکام ✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰استفتاء از محضر مقام معظم رهبری حفظه الله احکام طهارت-مس اسماء و آیات الهی س 153. س.آیا جایز است که زن حائض گردنبندی را به گردن بیندازد که نام مبارک پیامبر(صلّی الله علیه وآله) بر آن نقش شده است؟ ج. اشکالی ندارد. س.آیا حرمت مسّ نوشته های قرآن بدون وضو اختصاص به موردی دارد که در قرآن کریم باشد، یا شامل مواردی که نوشته قرآنی در کتاب دیگری یا تابلو یا دیوار و غیر آن ها هم باشد، می گردد؟ ج. حرمت مسّ کلمات و آیات قرآنی بدون وضو اختصاص به قرآن کریم ندارد. بلکه شامل همه کلمات و آیات قرآنی می شود، هرچند در کتاب دیگری یا در روزنامه ، مجله، تابلو، و غیر آن ها باشد. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️نکته ناب✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰آثار فكر كردن مطالبی که تقدیم می شود؛ چكیده‌ای از كلمات نورانی رسول خدا صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام درباره آثار فكر كردن است: فكر در نعمتها، عامل دوست داشتن است. فكر در گناهان، عامل توبه است. فكر در دنیا، عامل زهد است. فكر در حوادث، عامل تواضع است. فكر در مرگ، عامل كنترل هوسها و شهوات است. فكر در عواقب، عامل مصونیت است. فكر در بزرگان، عامل مقایسه و رشد است. فكر در گذشت عمر، عامل سعی و تلاش است. فكر در الطاف الهی، عامل رجاء و امید است. فكر در قهر الهی، عامل خوف است. فكر در تاریخ، عامل عبرت است. فكر در مخلوقات، عامل ایمان است. فكر در ضعفها عامل توكل است. فكر در مفاسد اخلاق، عامل تهذیب است. فكر در شدائد دیگران، عامل استقامت است. فكر در خدمات والدین، عامل احسان است. فكر در پدیده‌های هستی و زیبایی طبیعت، عامل معرفت و خشوع است. منبع: مجله مبلغان، شماره74 2. همراه با نماز، محسن قرائتی، با همكاری سید جواد بهشتی، ستاد اقامه نماز، پنجم، 1378، صص 23 ـ 24. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@BayaneNab-اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی-5.pdf
237K
✳️منبر کوتاه ✳️ 🔺موضوع👇👇 📌اسوه‌های حسينی، آینه الگوهای مهدوی-5 🔰شجاعت و شهامت، مهم‏ترين كليد پيروزى و اساسى‏ترين پايه سربلندى و عظمت انسانهاست که نه تنها در ميدان جنگ؛ بلكه در ميدانهاى سياست و اجتماع و حتى مباحث علمى نیز نقشی كليدى دارد. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@BayaneNab-شیوه های پاسداشت ادب-4 نسبت به رسول خدا صل الله علیه وآله.pdf
318.1K
✳️ سوژه سخنرانی✳️ 🔺موضوع👇👇 📌شیوه های پاسداشت ادب4 نسبت به رسول خدا صل الله علیه و آله 🔰اعرابی که حتی از ساده‌ترین مفاهیم ادب بی‌بهره بودند، به طوری که گاه پیامبرصل الله علیه وآله را با صدای بلند مخاطب قرار می‌دادند و حرمت ایشان را نگاه نمی‌داشتند... 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📆 تقویم روز 📌 جمعه ☀️ 20 مرداد ۱۴۰۲ هجری شمسی 🌙 24 محرم 1445 هجری قمری 🎄11 آگوست 2023 میلادی 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️هر روز یک آیه✳️ 🔺موضوع 👇👇🔺 🔰توبه و پاکی از گناهان_1 1. رحمت و غفران بسیار پروردگار وَإِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ و مسلماً من آمرزنده کسی هستم که توبه کرد و ایمان آورد و کار شایسته انجام داد سپس در راه مستقیم پایداری و استقامت ورزید. (طه، ۸۲) توضیح: یکی دیگر از عوامل رشد اخلاقی، توبه و بازگشت به خداست. مفهوم حقیقی توبه، به معنای هجرت از نفس به خداست. علمای اخلاق، توبه را نخستین گام عملی برای تهذیب نفس دانسته اند؛ زیرا مقام تخلیه (خالی کردن قلب از افکار شیطانی) مقدم بر تحلیه (آراستن نفس به فضایل روحانی) است. به خلاف باور برخی، توبه تنها رجوع از گناه نیست؛ بلکه انبیاء و اولیای خاص خداوند نیز عالی ترین مراتب توبه و بازگشت به خداوند را دارا می باشند. خداوند کریم بارها در قرآن بندگان را به توبه و انابه دعوت نموده و با ذکر اوصاف رحمت و مغفرت خویش، نور امید را در دل آنان روشن ساخته است. یکی از این اوصاف، غفار است که به معنای کسی است که فراوان ازخطای دیگران درگذشته و گناهانشان را می بخشد. حدیث: پیامبر اکرم : «إنَّ اللهَ غَافِرٌ إِلَّا مَن شَرَدَ على الله شِرادَ البعير على أهْلِهِ؛ خداوند آمرزنده است؛ مگر برای کسی که از طاعتش فرار می کند آن گونه که شتر از صاحب خود می گریزد. كنز العمال: ج ۱۶ ص ۱۲ ح ۴۳۷۱۷ هر روز با قرآن و عترت ص۲۱۳ 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️حدیث ناب✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰پایه‌های اصلی شُکر-2 بیانات؛ شرح حدیث از مقام معظم رهبری مدظله در ابتدای جلسه درس خارج فقه وَ عَن اَبی عَبدِ الله (عَلَیهِ السَّلام) اِنَّهُ قالَ‌ مَن اَنعَمَ اللهُ عَلَیهِ‌ نِعمَةً فَعَرَفَهَا بِقَلبِهِ‌ وَ عَلِمَ‌ اَنَّ المُنعِمَ‌ عَلَیهِ‌ اللهُ فَقَد اَدّى شُکرَها وَ اِن لَم یُحَرِّک لِسانَهُ وَ مَن عَلِمَ اَنَّ المُعاقِبَ عَلَى الذُّنوبِ اللهُ فَقَدِ استَغفَرَ وَ اِن لَم یُحَرِّک بِهِ لِسانَه.1 و پایه‌ی بعد که حالا آن را قبلاً در این روایت ذکر کرده‌اند، [اینکه] نعمت را بشناسد؛ شناختن نعمت. بعضی انسانها -که خود ماها هم از این قبیل هستیم- از بسیاری از نِعَم الهی غافلیم، غفلت داریم. مهم‌ترین نیازهای ما که در زندگی روزمرّه و عادی‌مان برآورده می شود، نعمتهای بزرگ خدا است: گرسنه می شوید، یک لقمه نان در دهانتان می گذارید، می جَوید، فرو می دهید؛ خب این چیز کمی نیست، خیلی از امکانات دست به دست هم داده‌اند که شما می توانید این لقمه را بجَوید و فرو بدهید؛ بعضی‌ هستند نمی توانند این را بگذارند [درون] دهانشان، یکی دیگر باید بگذارد دهانشان؛ بعضی هستند نمی توانند بجَوند؛ بعضی هستند می توانند بجَوند، نمی توانند فرو بدهند؛ بعضی هستند فرو می دهند، نمی توانند هضم کنند؛ بعضی هستند هضم می کنند، نمیتوانند دفع کنند. خب، یک کار عادی روزمره‌ی معمولی که انسان یک لقمه نان را بگذارد دهانش، به دست خودش، با اشتهای خودش و اشتها هم داشته باشد و بجَود و فرو بدهد، بعد هم دفع کند؛ ببینید چقدر نعمت دست به دست هم داده‌اند که این یک کار عادی روزمره حاصل شده برای انسان؛ بشناسیم این نعمتهای خدا را. وقتی انسان از یک نعمتی محروم شد، یک نعمتی از انسان سلب شد، آن وقت می فهمد که این نعمت در او بود؛ این پایه‌ی اوّل، بعد هم بدانیم که این از خدا است. کسی که اینها را بداند، شکر کرده؛ ولو نگوید «خدایا تو را شکر!»، همه‌ی وجود او شکر است؛ دل او شاکر است، روح او شاکر است، خاضع است، ولو حالا به زبان هم نگوید. این خیلی بهتر از این است که انسان نداند که این نعمت مال خدا است، از خودش بداند، اصلاً نشناسد نعمت را و یک «الهی شکر» هم به زبان و بی‌توجّه بگوید که ارزشی ندارد. پس حقیقت شکر این است. وَ مَن عَلِمَ اَنَّ المُعاقِبَ عَلَى الذُّنوبِ اللهُ فَقَدِ استَغفَرَ وَ اِن لَم یُحَرِّک بِهِ لِسانَهو [بعلاوه] این هم [که بشناسد کیفردهنده‌ را]، خودش استغفار کرده، طلب مغفرت کرده؛ استغفار حقیقی این است؛ ولو به زبان هم این استغفرالله را نیاورد. البتّه معنایش این نیست که نباید گفت استغفرالله، یا نباید گفت شکراً لله؛ باید گفت، چون انسان مرکز غفلتها است، هر لحظه‌ای عوامل گوناگونی بر روح انسان اثر غفلت‌آور و اثر نسیان‌آور می گذارد و احتیاج داریم که به طور دائم این خاکسترهای غفلت را که لحظه به لحظه بر روی این گداختگی ایمان در دلمان می‌نشیند پس بزنیم؛ این هم نمیشود مگر با تلقین، با گفتن، با تذکّر، با متوجّه بودن و با مراقبت؛ این همان چیزی است که به آن گفته می شود مراقبت؛ پس بنابراین گفتن استغفرالله، گفتن شکراً لله لازم است، امّا حقیقت شکر این نیست، حقیقت استغفار این نیست؛ حقیقت شکر و همچنین استغفار آن چیزی است که گفته شد. منبع: پايگاه اطلاع‌رساني؛ KHAMENEI.IR به آدرس: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45936 ۱) تحف‌العقول، ص ۳۶۹؛ «از امام صادق (علیه السّلام) نقل شده که فرمود: هر که خدایش نعمتى دهد و آن را به قلب بشناسد و بداند که نعمت‌بخش خدا است، شکرش را گذاشته، هر چند زبان به شکر نگرداند، و هر که بداند کیفردهنده‌ی گناهان خدا است، آمرزش خواسته، هر چند به زبان استغفار نکند.»۲) سوره‌ی زمر، بخشی از آیه‌ی ۴۹؛ «... تنها آن را به دانش خود یافته‌ام ...»۳) سوره‌ی نحل، بخشی از آیه‌ی ۵۳؛ «... هر نعمتى که دارید از خدا است ...»۴) باور قلبی داشتن۵) خودخواهی و تکبّر 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ احکام ✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰استفتاء از محضر مقام معظم رهبری مد ظله احکام طهارت-مس اسماء و آیات الهی س. خانواده ای به قصد خیر و برکت هنگام خوردن برنج از ظرفی استفاده می کنند که آیات قرآنی از جمله آیةالکرسی روی آن نوشته شده است. آیا این کار اشکال دارد؟ ج. اگر با وضو باشند و یا غذا را با قاشق از ظرف بر می دارند، اشکال ندارد.  س. آیا کسانی که به وسیله دست گاه تحریر آیات قرآنی را می نویسند، باید در حال نوشتن آنها با وضو باشند؟ ج. این کار مشروط به طهارت نیست، ولی نوشته ها را نباید بدون وضو مسّ کرد. منبع: پايگاه اطلاع‌رساني؛ KHAMENEI.IR استفتائات به آدرس: https://farsi.khamenei.ir/treatise-index 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️نکته ناب✳️ 🔺موضوع👇👇🔺 🔰شیر در همه جا شیر است «... سید جمال الدین از نشر دعوت خویش دست بر نداشت، با اینكه همه قدرتهای انگلیسی و مصری آن روز علیه او بسیج شده بودند. كار به جایی رسید كه خدیو توفیق نسبت به او خیانت و حیله روا داشت و دستور داد او را از مصر تبعید كنند. شب هنگام، وقتی كه سید به خانه می‌رفت، قوای پلیس ریخت و او را به ایستگاه راه آهن قاهره برد و با قطار به سوئیس روانه كرد. سید در آن حال هیچ چیز با خود نداشت، نه هزینه‌ای و نه زاد و توشه ای. كُنسول ایران چگونگی [وضع] او را دید و خواست مبلغی به او بدهد، سید نگرفت و گفت: برای خود نگاه دارید، شما به آن نیازمندترید. شیر هر جا برود، شكارِ خویش را بیابد... .» بیدارگران اقالیم قبله، صص 13 - 14؛ سیمای فرزانگان، ص 411. 📎 📎 🌎 کانال بیان ناب ╭┅─────────┅╮ 🌺 @BayaneNab ╰┅─────────┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا